Vedonlyönti: saanko vielä töitä?
Olen 56-vuotias nainen ja ilmoitus irtisanomisesta tullut. Palkanmaksu loppuu heinäkuun lopussa. Ammatilla ei nyt väliä, kun haluan tarkastella lähinnä ikäkysymystä. Näytän vanhalta, olen ylipainoinen ja huonokuntoinen.
Mitäs veikkaatte, saanko vielä työtä. Alla "vedonlyöntigalluppi": millaista tulevaisuutta veikkaat minulle? Äänestyksen lisäksi kirjoitetut kommentit hyviä, koska ne pitävät ketjua näkyvillä. Palaan itse asiaan väliraporteilla aika-ajoin.
t. muija
Kommentit (19)
Varmasti saat, koska aloitustekstistä kuullosti, ettet itse ole ollenkaan tilanteestasi huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti saat, koska aloitustekstistä kuullosti, ettet itse ole ollenkaan tilanteestasi huolissaan.
En olekaan, ja tietysti on positiivista, jos se vaikuttaa asiaan :D
-ap
Täytän itse 50v tänä vuonna ja olen myös ylipainoinen, huonokuntoinen ja minulla on myös pari perussairautta. Vaikka olen kehuttu nykyisessä työssäni ja minua on kysytty yrityksen sisällä toiseen, vastuullisempaan vapautuvaan tehtävään, tiedän, että jos lähden nykyisestä työpaikasta pois/saan kenkää, en tule enää ikinä työllistymään. Se vaan on fakta. Voin aina laihduttaa ja kohottaa kuntoa, mutta perussairauteni on ja pysyy, ja ikää en saa ruuvattua taaksepäin. Hain hiljattain toisesta yrityksestä työpaikkaa, joka oli just eikä melkein osaamiseeni ja minulla oli hyvät suositukset - en päässyt edes haastatteluun.
Riippuu paljon alasta. Vaikkapa hoitoalalla ei taida olla ongelmia päästä töihin välittömästi uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten panokset?
Millaisia panoksia tarkoitat?
Kohta palstahullu tarjoaa varmaan kuulaa kalloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No, kettuuks tässä arvuutellaan. Riippuu siitä miten aktiivinen olet, mikä on koulutuksesi ja työhistoriasi ynnä missä asut huomioonottaen miten paljon alueellasi on alan yrityksiä. Sen lisäksi, oletko avoin työllistymään toiselle alalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No, kettuuks tässä arvuutellaan. Riippuu siitä miten aktiivinen olet, mikä on koulutuksesi ja työhistoriasi ynnä missä asut huomioonottaen miten paljon alueellasi on alan yrityksiä. Sen lisäksi, oletko avoin työllistymään toiselle alalle...
Toki moni asia vaikuttaa, mutta lähdetään tässä nyt ikämielikuvasta, kiitos! Arvauspakkoa ei kumminkaan ole, jos sellainen ei innosta.
Veikkaan että saat vakituisen elokuussa, ellei ole koeaika ensin. Haluan olla optimisti. Mikäli itse haluat sinne. Syyskuussakin ehtii aloittaa ja loka. Mutta on Suomessa ihmisiä joita ei oteta, koska on vaivoja tai ei ole sen alan ihmisiä. Ehkei kaikki sovikaan kaikkeen tai on muualla usea kiinnostus.
Vierailija kirjoitti:
Et tule pääsemään mihinkään, et edes 9 € päiville.
Okei, perustele mutu- tuntumasi
Työvoimaa on nyt sen verran hyvin tarjolla ettei tarvi tyytyä yli nelikymppisiin kehäraakkeihin. On jo yrityksen imagon kannalta tärkeää, ettei työpaikka muistuta palvelutaloa.
M 53
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaa on nyt sen verran hyvin tarjolla ettei tarvi tyytyä yli nelikymppisiin kehäraakkeihin. On jo yrityksen imagon kannalta tärkeää, ettei työpaikka muistuta palvelutaloa.
M 53
Meinaatko, että luovuit vapaaehtoisesti työpaikastasi, kun olet sellainen kehäraakki kääkkänä?
Miten panokset?