Kummilapsi matkalle mukaan, epäreiluako?
Onko ok ottaa kummipoika 9v mukaan oman perheen matkalle (samanikäinen oma poika), kun hänen pikkusiskoaan 7v ei oteta (eikä hänen kummiperheensä oikein voi tyttöä ottaa omille matkoilleen, kun sen perheen omat lapset teinipoikia). Joo ja on miehen siskon perhe kyseessä ja hirveä riita, johon anoppi myös sotkeutunut.
Kommentit (84)
Mitäs anoppi ja perhe ovat siihen sanoneet, että ok, sitten ei lähde poikakaan?
Veljeni on molempien poikieni kummi, ikäeroa pojilla 2,5 vuotta. Minulle olisi täysin OK, jos hän pyytäisi vain isomman pojista johonkin reissuun mukaan. Isompi pojista on vähemmän vahdittava. Toki pienemmälle voisi tulla paha mieli, mutta hänen kanssaan voisimme tehdä jotain erityistä sitten kotona. Jos asia on anopille vaikea, niin viekööt hän sitten pienemmän ulkomaille. En ikinä kehtaisi vaatia ottamaan molempia mukaan, koska en ole lokki ja ymmärrän itse kahden lapsen vanhempana, kuinka paljon heissä on työtä.
Siis täh. Miten joku kehtaa edes pyytää, että toinenkin lapsi pitäisi ottaa reissuun! En ikinä kehtaisi.
T o d e l l a k i n voi pyytää lapselleen kaverin reissuun ja kun on vielä kummilapsi, niin sitä hienompi juttu. Koko reissun luonne muuttuu, jos sinne alkaa ottaa mukaan lapsia, joille ei varsinaista kaveria reissussa ole. Ja ylipäätään: mitä enemmän lapsia, sitä vaivalloisempaa kaikki on. En ikinä ottaisi reissuun mukaan muuta kuin lapsen kaverin.
Tosiaan, selittäkää tuo ja jos/kun eivät ymmärrä niin sanotte, että menette vain omalla porukalla, kun tästä tällainen hässäkkä syntyi. Tehkää selväksi, että ette ala viemään reissuttamaan sen isompaa porukkaa (nyt eikä muulloinkaan).
Ei kummien tehtävä ole ostaa lomamatkoja kummilapsilleen. Kummit eivät ole lahja-automaatteja. Itsekin olen kummi ja välitän kummilapsestani, mutta ei minulla ole varas ostaa lomamatkoja edes omalle perheelle. Jos jonkun kummilla on tähän mahdollisuus, niin sehän on vain hieno asia.