En koskaan päässyt yli yläkoulun aikaisesta kiusaamisesta
Nyt ikää 50v, elämä on jatkunut, mutta en edelleenkään halua nähdä sen aikaisia luokkakaverita.
Enkä mene ikinä luokkakokouksiin. Kiusaaminen luokan taholta oli esim. 7- luokalla niin pahaa, että mietin usein itsemurhaa.
Osa sen aikaisista luokkakavereista asuu kotipaikkakunnalla ja katsoo edelleen nenänvarttaan pitkin kun tulee vastaan. Ällöttäviä.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllästyin mun kiusaajiin seiskalla ja vedin kolmea jätkää turpaan kerralla. Siihen loppui kiusaaminen. Sen jälkeen kutsuivat hulluksi, mutta ei se haitannut kun kukaan ei uskaltanut tulla päälle enää. Jopa isot tarkkiksen pojat karttoivat.
En olisi uskonut, että minusta tuollainen käytös lähtisi, mutta sen jälkeen opin, että aggressiivisuus on näköjään kaiken a ja o. Sitäkai ne kiusaajat just käyttää hyväkseen.
N49
Mä tein saman ja ei auttanut mitään, päin vastoin pahensi kiusaamista. Tämä tinttaamani kiusaaja oli niin paatunut narsisti, ettei tosikaan. En yllättynyt kun sain nyt aikuisiällä tietää hänen olevan hyväpalkkaisessa työssä ja myös kuntapolitiikassa. Kohta on eduskunnassa, sano mun sanoneen. Ihan tavallisesta perheestä kotoisin, hänen sisarensa olivat normaaleja ja kilttejä. Jostain syystä tämä nuorimmainen luuli olevansa maailman
Kuulostaa niin eräälle paikkakunnalle Oulun vieressä... Melkein vastaavan tapauksen tiedän sieltä, kiusaaja oli tyttö (ei kuitenkaan VL). Terrorisoi vanhempineen koko koulua ja opettajia. Muutama hänen kiusaamansa nuori joutui vaihtamaan luokkaa tai koulua. Yksi vaihtoi perheineen paikkakuntaa kauas. Tämä juttu oli niin pienellä paikkakunnalla aivan valtavan iso skandaali, mutta silti kukaan ei uskaltanut tehdä kiusaajasta edes lasua. Paikallislehdessä oli joskus varovaisen sävyisiä tekstareita liittyen asiaan, kylän mummot kantoivat kiusaajasta pohjatonta huolta, ei kiusatuista. Tämä kiusaaja meni lukion jälkeen Oulun kämäseen maakuntayliopistoon opiskelemaan tuotantotaloutta, muuta en tiedä enkä halua tietää. Itse painuin heti lukion jälkeen niin kauas Oulusta ja sen seudusta, kuin suinkin pääsin eli toiselle puolen maapalloa hyvämaineiseen yliopistoon.
Mä muistan yhden kiusaaja mimmin, joka oli lievästi sanottuna aikamoisen kokoinen. Haukkui muita lihavia aina "läskeiksi". En vieläkään ymmärrä miten hän omat muotonsa peilistään näki. Nykyään viihtyy mäkkäreiden yms. käymälöissä mutustelemassa munaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Ikävää myös kun jopa aikuiset sallii kiusaamisen. Meidän koulun kiusaajan isä oli kuollut tsunamissa ja tämähän oli jopa joidenkin opettajien mielestä selitys ja oikeutus kaikkeen. Kun sillä on niin rankkaa, yhyy, kyllä toisten lasten pitää ymmärtää tätä raukkaa.
Isälle se oli varmaan helpotus
Muutama vuosi sitten eräs kiusaaja neiti ylä-asteelta menehtyi kuppaan. Oli jo nuorena kova jakorasia, kävi röökiringin läpi. Joskus vuosia sitten näin hänet kassaneitinä kun kävin ostamassa käsisaippuaa, tuijotti tyhjällä katseellaan siinä tyhmänä. Sanoin vain, "kiitos ja hyvää päivänjatkoa".
Minua kiusasi aina eräs parivaljakko. Toisella näistä oli ässä- vika, jonka sössötyksestä ei ottanut tolkkua.
Aikuisiällä kuulin ässä-vikaisen kiusaajani käyneen muuttamassa sukupuolensa naiseksi ja hän on nyt naimisissa sen toisen kiusaajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kiusaajistani kärsi "s" viasta. Sössöttää varmaan vieläkin mällit poskessaan.
Kuulostat itsekin kiusaajalta
En ole hän, jolle kuittasit, mutta ei pitäisi yllättää, että kaikki kiusatut eivät vain malta olla hiljaa ja/tai kääntää toista poskea. On ihan sallittua sivaltaa myös takaisin.
Kiusaajastani piti tulla seuraava "eminem". Yhtään räppiä ei saanut kuitenkaan aikaiseksi. Alisti yleensä pienempiään ja fiksumpiaan. Kerran lähi-idän pojat pistivät sitä kuonoon kyllästyttyään sen metkuihin niin, että tämä pelle alkoi itkemään. Kaverinsa seisoivat siinä vieressä kus_et sukassa eivätkä puuttuneet tilanteeseen. Nykyään tallailee yhä lähiönsä katuja ja tarjoaa rekkamiehille perzettään päihteitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee itsellesi palvelus ja mene terapiaan. Käsittele traumasi ja aloita uusi elämä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pilaat sen traumallasi
Kappas vaan palstalla vastailee ainakin yksi syyllistävä kiusaaja.
En ole syyllistävä kiusaaja, vaan kokemusasiantuntija. Olen päässyt terapian avulla traumoistani eroon ja nyt elän vapaata elämää enkä roiku menneessä. Suosittelen sitä myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tee itsellesi palvelus ja mene terapiaan. Käsittele traumasi ja aloita uusi elämä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pilaat sen traumallasi
Kappas vaan palstalla vastailee ainakin yksi syyllistävä kiusaaja.
En ole syyllistävä kiusaaja, vaan kokemusasiantuntija. Olen päässyt terapian avulla traumoistani eroon ja nyt elän vapaata elämää enkä roiku menneessä. Suosittelen sitä myös muille.
Mun kiusaaja on kokemusasiantuntija siihen miten tukehdutaan mälliin huoltsikan wc:ssä. Rauha hänen sielulleen.
Mun ylä-aste aikaiset koulukiusaajat delas erinäisiin sukupuolitauteihin tai kuppaan. Jäljelle jäänet liittyivät persuihin ja toteuttavat perversioitaan puolueensa kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Ikävää myös kun jopa aikuiset sallii kiusaamisen. Meidän koulun kiusaajan isä oli kuollut tsunamissa ja tämähän oli jopa joidenkin opettajien mielestä selitys ja oikeutus kaikkeen. Kun sillä on niin rankkaa, yhyy, kyllä toisten lasten pitää ymmärtää tätä raukkaa.
Isälle se oli varmaan helpotus
En kyllä ymmärrä miten typeriä nuo lähipiirin aikuiset on kun luovat tuollaista ympäristöä missä vanhemman kuolemalla oikeutetaan paska käytös.
Juu ei oo sulla kyllä varaa puhua tunnetaitojen opettamisesta 🙄