Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koskaan päässyt yli yläkoulun aikaisesta kiusaamisesta

Vierailija
09.07.2022 |

Nyt ikää 50v, elämä on jatkunut, mutta en edelleenkään halua nähdä sen aikaisia luokkakaverita.
Enkä mene ikinä luokkakokouksiin. Kiusaaminen luokan taholta oli esim. 7- luokalla niin pahaa, että mietin usein itsemurhaa.

Osa sen aikaisista luokkakavereista asuu kotipaikkakunnalla ja katsoo edelleen nenänvarttaan pitkin kun tulee vastaan. Ällöttäviä.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä miten nämä kiusaajat kauhistuvat sitä kun joutuvat vastaamaan tekemisistään... Ei tarvi kuin hieman vedellä ympäri korvia niin jopa ollaan itkemässä ja huutamassa äippää apuun... Elämä on...

Vierailija
22/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokalla oli kiusaaja.

5 lapsen yh, 4 eri isää. Asuu kaupungin asunnossa, sisko kuoli yliannostukseen.

Luusereita koko perhe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiusattiin koulussa, ja se jätti pysyvät jäljet, jotka ovat haitanneet ihmissuhteitani. Pärjäsin kyllä opinnoissani ja sitten jotenkuten työelämässäkin, mutta olen hyvin yksinäinen ihminen. Tunnen edelleen vihaa kiusaajiani kohtaan, näin vuosikymmentenkin jälkeen. Haluaisin kostaa. Tiedän, että on epätervettä ajatella näin, mutta en mahda mitään tuntemuksilleni.

Vierailija
24/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista kiusaajista tuli jotain autokorjaajia, lähäreitä ja yhdestä lihava lentopalloilija. En paljon kehuskelisi. 

En ymmärrä tätä ammattien arvostelua. Mitä vikaa siinä, että on autokorjaaja? Tai lähihoitaja? Kumpaakin tarvitaan, tärkeää työtä molemmat. Mikä on oma ammattisi, sinä parempi ihminen?

Vierailija
25/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä miten nämä kiusaajat kauhistuvat sitä kun joutuvat vastaamaan tekemisistään... Ei tarvi kuin hieman vedellä ympäri korvia niin jopa ollaan itkemässä ja huutamassa äippää apuun... Elämä on...

Haha, jep. Oma kiusaajani on yrittänyt kaikkensa sabotoidakseen parisuhteeni. Toisin sanoen yrittänyt aiheuttaa riitaa minun ja kumppanini välille keksimällä valheita kummastakin, kertomalla niitä ristiin rastiin selän takana. Kumppani kyllästyi ja sanoi suoraan, että nyt saa luvan riittää. Kiusaaja meni aivan lukkoon, heittäytyi uhriksi ja vikisi kuinka hän ei ymmärrä mistä puhutaan, mitä hän on muka tehnyt väärin, kuinka HÄNELLE tulee paha mieli siitä kun häntä syytetään (asioista joihin on tietoisesti syyllistynyt)!

Vierailija
26/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhlasit sitten ainoan elämäsi katkerana luuserina. Kiusaajat voitti sinä hävisit.

Juurinoin. Jäi ikuisesti jumiin lapsuuteen. Aikuiset jo tajuaa, että joskus kaikkile tapahtuu epäreiluja juttuja, pitää vaan oppia jättämään taskseen, eikä rypeä niissä.

Vierailija
27/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuhlasit sitten ainoan elämäsi katkerana luuserina. Kiusaajat voitti sinä hävisit.

Juurinoin. Jäi ikuisesti jumiin lapsuuteen. Aikuiset jo tajuaa, että joskus kaikkile tapahtuu epäreiluja juttuja, pitää vaan oppia jättämään taskseen, eikä rypeä niissä.

Perinteisen kiusaajan puhetta.

Jos sinua kiusataan lapsesta pitäen kun et vielä edes täysin ymmärrä ja olet puolustuskyvytön, toki se jättää jälkensä. Systemaattinen kiusaaminen ei ole mikään normaali, pieni epäreilu juttu elämässä johon pitäisi tottua, joka pitäisi jotenkin normalisoida. Vastoinkäymiset kuuluu elämään, vaikkapa sairaudet, epäonnistuneet parisuhteet tai läheisen menettäminen. Mutta kiusaaminen ei ole sellainen asia, joka pitäisi vain kestää ja hyväksyä. Kiusaaminen on asia johon tulisi aina puuttua.

Vierailija
28/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei koulussa ketään syyttä kiusata

Niin, yleisin syy taitanee olla kiusaajien paskassa kotikasvatuksessa.

Vierailija
29/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisen kiusaajan puhetta.

Jos sinua kiusataan lapsesta pitäen kun et vielä edes täysin ymmärrä ja olet puolustuskyvytön, toki se jättää jälkensä. Systemaattinen kiusaaminen ei ole mikään normaali, pieni epäreilu juttu elämässä johon pitäisi tottua, joka pitäisi jotenkin normalisoida. Vastoinkäymiset kuuluu elämään, vaikkapa sairaudet, epäonnistuneet parisuhteet tai läheisen menettäminen. Mutta kiusaaminen ei ole sellainen asia, joka pitäisi vain kestää ja hyväksyä. Kiusaaminen on asia johon tulisi aina puuttua.

Minulla on läheinen joka oli lähes koko lapsuutensa ja nuoruutensa kiusattu. Kiusaamiselle ei koskaan ole olemassa syytä tai perustetta. Hän kuitenkin oli jo pienenä ujo, kiltti ja hiljainen, eli helppo uhri kiusaajille.

Tekee pahaa katsoa vierestä, kun hän nykyään edelleenkin aikuisena kärsii kiusaamisen jättämistä jäljistä; ihmissuhteiden luominen on lähes mahdotonta, sillä luotto toisiin on nollissa ja pelko siitä, että tulee hyväksikäytetyksi tai kiusatuksi on vahvasti läsnä. Pelkästään ohikulkevat ihmiset jotka nauravat keskenään, saattavat laukaista pelon siitä, että juuri hänelle nauretaan. Ei uskalla helposti päästää ketään lähelleen, sillä uskoo itsessään olevan vikaa ja tulevansa hylätyksi taas.

Ikävintä on ehkä se, että hän on oikeasti ihana ihminen. Sellainen, josta kuka vain saisi hyvän, luotettavan ystävän tai kumppanin. Ei koskaan tekisi pahaa kellekään, on fiksu, hauska ja hyväsydäminen. Moni ei vain pääse näkemään tätä puolta hänestä, koska kiusaamisen seurauksena on pelokas, sulkeutunut ja arka. On yrittänyt parhaansa luoda ihmissuhteita, mutta kiusaamisen myötä tulleet traumat ovat esteenä välissä.

Vierailija
30/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen psykoterpiaa. Minä pääsin yli kiusaamisesta nelikymppisenä psykoterapian avulla. Siis kiusaamisen aiheuttamista fobioista, jotka eivät näkyneet välttämättä ulospäin, mutta vaikeuttivat minun elämääni tosi paljon.

Kiusaajani olivat 13-14-vuotiaita lapsia. En tiedä, mitä heistä on tullut aikuisena. Yksi oli tavaratalon myyjänä viimeksi, kun häneen törmäsin. Iloisesti alkoi vaihtaa kuulumisia. Minä menin ihan lukkoon. Seuraavalla kerralla en ollut tuntevinani enää. Toisella kiusaajallani on erityislapsi. Kiusaajani ei tunnistanut minua, kun opetin hänen lastaan hetken aikaa. Ehkä siinä kohtaa ajattelin, että erityislapsen vanhempana hän joutuu kokemaan vuorostaan vaikeita asioita.

Mutta on hyvä muistaa, että tekojen aikana he olivat LAPSIA. Olin tietysti saman ikäinen silloin itsekin. Voiko oikeasti vielä aikuisena olla vastuussa lapsena tekemistään ikävistä teoista? Mielestäni ei.

Vierailija
31/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti yläasteen jälkeen kahdeksan vuotta selvitä kiusaamisen yli. Mutta sitten kun pääsin, se oli vapauttavaa. Tein symbolisen kävelymatkan talvisessa pimeässä metsässä polkua pitkin. Viimeisessä alamäessä näkyivät katuvalot. Päätin, että kun pääsen tuonne valoisaan, mennyt jää taakse. Itse piti unohtaa ja ymmärtää, ettei koulukiusaaminen voi määritellä, kuka olen nyt.

Vierailija
32/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ja aion saada kostoni. Terveisiä Kosken seudun yläasteelle.

Ei kannata. Aikuisena joudut edesvastuuseen. Pitää jatkaa elämää.

Vierailija
33/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti yläasteen jälkeen kahdeksan vuotta selvitä kiusaamisen yli. Mutta sitten kun pääsin, se oli vapauttavaa. Tein symbolisen kävelymatkan talvisessa pimeässä metsässä polkua pitkin. Viimeisessä alamäessä näkyivät katuvalot. Päätin, että kun pääsen tuonne valoisaan, mennyt jää taakse. Itse piti unohtaa ja ymmärtää, ettei koulukiusaaminen voi määritellä, kuka olen nyt.

Eräs asia unohtui. Olin yksin koko metsässä. Aikuinen mies. Itkin huusin koko matkan. Pysähdyin välillä. Tuntui kuin kaikki pahat muistot olisivat syöksyneet ulos. Matka kesti kauan. Se oli kauheaa ja raskasta. Mutta kannatti, koska olen ollut vuosia sosiaalinen, pidetty ja arvostettu myös töissä.

Vierailija
34/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ylä-asteiässä muuttaa persoonallisuuden helposti loppuiäksi. Olen pärjännyt elämässäni ihan hyvin, mutta ymmärsin vasta vuosikymmenien jälkeen, että ilman kiusaamiskokemusta, olisin saavuttanut vielä paljon enemmänkin. Olen vasta vanhuusiän kynnyksellä pääsemässä eroon kiusaamisen vaikutuksista, mutta tuskin aivan kokonaan koskaan.

Kokemuksieni vuoksi olen vihannut ihmisiä koko elämäni ja tehnyt päätöksiä, joiden johdosta olen kärsinyt sekä taloudellisesti, että sosiaalisesti.

Kiusaaminen on vakava rikos, jonka Suomen lainsäädäntö sallii ja jota kouluissa tuetaan kaikin keinoin lakaisemalla asia maton alle ja hyssyttelemällä rikollisia. Kaikenlaisia Kiva-järjestelmiä kehitetään peittämään totuus ettei asialle tehdä yhtään mitään.

Vierailija
35/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua asioista. Kiusaamisesta on mahdollista päästä yli, moni vuosikymmenien ajan haudottu skisma on johtanut traagisiin murhenäytelmiin eli joku saattaa joutua henkirikoksen uhriksi teoista joiden ei muista edes tapahtuneen

Vierailija
36/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samat ala ja ylä asteella.. Mutta Karma on hoitanu ja hoitaa edelleenkin ne tyypit.. Heille tuli yläasteella vahinkolapsia, myöhemmin alkoholismia jne... Ja minulla on kaikki hyvin. Ja ei, en ole mennyt yhteenkään luokkakokoukseen..

Vierailija
37/112 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ylä-asteiässä muuttaa persoonallisuuden helposti loppuiäksi. Olen pärjännyt elämässäni ihan hyvin, mutta ymmärsin vasta vuosikymmenien jälkeen, että ilman kiusaamiskokemusta, olisin saavuttanut vielä paljon enemmänkin. Olen vasta vanhuusiän kynnyksellä pääsemässä eroon kiusaamisen vaikutuksista, mutta tuskin aivan kokonaan koskaan.

Kokemuksieni vuoksi olen vihannut ihmisiä koko elämäni ja tehnyt päätöksiä, joiden johdosta olen kärsinyt sekä taloudellisesti, että sosiaalisesti.

Kiusaaminen on vakava rikos, jonka Suomen lainsäädäntö sallii ja jota kouluissa tuetaan kaikin keinoin lakaisemalla asia maton alle ja hyssyttelemällä rikollisia. Kaikenlaisia Kiva-järjestelmiä kehitetään peittämään totuus ettei asialle tehdä yhtään mitään.

Niinpä. Muistan kyllä kouluajoilta nuo kaiken maailman Kiva-kampanjat ja hyi, se halipassi! Siellä kiusaajat juoksivat halailemassa kiusattujaan kilpaillen siitä, kuka saa eniten nimiä passiinsa, eli kuka on "kaikista suosituin". Juuri ne tyypit, jotka kaikkina muina päivinä vuodesta kiusaavat, tuona yhtenä päivänä esittivät parasta kaveria kiusatuilleen. Tarkoitus passin takana oli kai hyvä, mutta aikamoinen älypää pitää olla, että kuvittelee tuollaisen olevan mitään muuta kuin totaalinen painajainen kiusatuille.

Vierailija
38/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin?

Vierailija
39/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso nenänvartta pitkin takaisin?

Vierailija
40/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kiusaajat asuu samoissa kerrostaloissa keskenään. Siellä se yks adhd kiusaaja tapaus vetelee ritalinia ja gug_sii naapurissa asuvaa toista kiusaajaa peräsuoleen. Asuneet samassa perähikiässä läpi elämänsä kuten vanhempansakin. Sisäsiittoisia olleet aina. Ei noilla häävisti mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän