Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En koskaan päässyt yli yläkoulun aikaisesta kiusaamisesta

Vierailija
09.07.2022 |

Nyt ikää 50v, elämä on jatkunut, mutta en edelleenkään halua nähdä sen aikaisia luokkakaverita.
Enkä mene ikinä luokkakokouksiin. Kiusaaminen luokan taholta oli esim. 7- luokalla niin pahaa, että mietin usein itsemurhaa.

Osa sen aikaisista luokkakavereista asuu kotipaikkakunnalla ja katsoo edelleen nenänvarttaan pitkin kun tulee vastaan. Ällöttäviä.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyin mun kiusaajiin seiskalla ja vedin kolmea jätkää turpaan kerralla. Siihen loppui kiusaaminen. Sen jälkeen kutsuivat hulluksi, mutta ei se haitannut kun kukaan ei uskaltanut tulla päälle enää. Jopa isot tarkkiksen pojat karttoivat.

En olisi uskonut, että minusta tuollainen käytös lähtisi, mutta sen jälkeen opin, että aggressiivisuus on näköjään kaiken a ja o. Sitäkai ne kiusaajat just käyttää hyväkseen.

N49

Mä tein saman ja ei auttanut mitään, päin vastoin pahensi kiusaamista. Tämä tinttaamani kiusaaja oli niin paatunut narsisti, ettei tosikaan. En yllättynyt kun sain nyt aikuisiällä tietää hänen olevan hyväpalkkaisessa työssä ja myös kuntapolitiikassa. Kohta on eduskunnassa, sano mun sanoneen. Ihan tavallisesta perheestä kotoisin, hänen sisarensa olivat normaaleja ja kilttejä. Jostain syystä tämä nuorimmainen luuli olevansa maailman napa.

Oma elämäni meni kiusaamisen takia pilalle, en pysty esim lainkaan työntekoon. Ihme ja kumma sain lukion ja AMK:n suoritettua mutta töissä rn ole ollut koskaan. 

Vierailija
82/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ryyppää koko viikonlopun, alkaa ulista laskuhumalassa jotain vuosikymmenten takaisia. Niin meidän vaarit ja isovaarit teki sotien jälkeen, eikä se ollut hyväksi kellekään.

Kovin typerää, ettet osaa purkaa tunteitasi muulla tavoin kuin ryyppäämällä ja spämmäämällä. Jos kävisit lenkillä kun harmittaa, unohtaisit ruikuttaa ja palvelinsali voisi myllätä vaikka uutisvirtaa. Voisit paremmin, laihtuisit, eläisit pitempään ja löytäisit vaikka mitä kivaa elämääsi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat luonnevikaisia pikku p*ska päitä. Jotka viimeistään tuonelan porteilla saavat rangaistuksensa. 

Vierailija
84/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei koulussa ketään syyttä kiusata

Syyksi riittää, että et ole samanlainen kuin muut jossain suhteessa. 

Vierailija
85/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyin mun kiusaajiin seiskalla ja vedin kolmea jätkää turpaan kerralla. Siihen loppui kiusaaminen. Sen jälkeen kutsuivat hulluksi, mutta ei se haitannut kun kukaan ei uskaltanut tulla päälle enää. Jopa isot tarkkiksen pojat karttoivat.

En olisi uskonut, että minusta tuollainen käytös lähtisi, mutta sen jälkeen opin, että aggressiivisuus on näköjään kaiken a ja o. Sitäkai ne kiusaajat just käyttää hyväkseen.

N49

Mä tein saman ja ei auttanut mitään, päin vastoin pahensi kiusaamista. Tämä tinttaamani kiusaaja oli niin paatunut narsisti, ettei tosikaan. En yllättynyt kun sain nyt aikuisiällä tietää hänen olevan hyväpalkkaisessa työssä ja myös kuntapolitiikassa. Kohta on eduskunnassa, sano mun sanoneen. Ihan tavallisesta perheestä kotoisin, hänen sisarensa olivat normaaleja ja kilttejä. Jostain syystä tämä nuorimmainen luuli olevansa maailman

Hieno tekosyy loisia. "Mua kiusattiin koulussa yhyy". Ketäpä ei olisi kiusattu? Ja hyvin usein nämä "kiusaamiset" on vuorovaikutusta vasta opettelevien kakaroiden epäonnistuneita huomionkerjuuyrityksiä. Joskus myös vallankäyttöä ja väkivaltaa, mutta harvemmin.  Ihmisille pitäisi opettaa tunnetaitoja. Se on laiminlyöty tässä maassa sata vuotta ja alettu vasta nyt. 

Vierailija
86/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hyvin harvoin kelailen peruskouluaikoja.

Ei ole erityisen vahvasti jäänyt ketään 

nimeä tatuoituna mieleeni.

Ei hyvässä eikä pahassa. Usein kuitenkin

kaihollakin muistan pihani/vapaa-ajan tytöt

ja pojat.

Meillä oli todella kivaa kotipihoillamme

ja taloyhtiön kerhotiloissa, kun hengailimme

koulun jälkeen. Että terkkuja vaan

ikimuistoisille frendeille sinne ylös

Suomi-neidon kapealle uumalle.

He eivät siis olleet luokkakavereitani,

nämä parhaimmat tyypit.

👋👋🙈

Vierailija
87/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tee itsellesi palvelus ja mene terapiaan. Käsittele traumasi ja aloita uusi elämä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pilaat sen traumallasi

Vierailija
88/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ja aion saada kostoni. Terveisiä Kosken seudun yläasteelle.

Paras kosto on kun pärjäät hyvin omassa elämässäsi ja näytät viis veisaavan heidän säälittävistä paskatouhuistaan.

Vierailija
89/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kiusaajani isä oli aika pimeä, näin lievästi sanottuna. Tuolla oli tapana käydä lähi pubissa mukiloimassa vanhuksia. Mitään motiivia ei ollut. En ihmettele, että pojastaankin kasvoi sairas yksilö.

Vierailija
90/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ryyppää koko viikonlopun, alkaa ulista laskuhumalassa jotain vuosikymmenten takaisia. Niin meidän vaarit ja isovaarit teki sotien jälkeen, eikä se ollut hyväksi kellekään.

Kovin typerää, ettet osaa purkaa tunteitasi muulla tavoin kuin ryyppäämällä ja spämmäämällä. Jos kävisit lenkillä kun harmittaa, unohtaisit ruikuttaa ja palvelinsali voisi myllätä vaikka uutisvirtaa. Voisit paremmin, laihtuisit, eläisit pitempään ja löytäisit vaikka mitä kivaa elämääsi. 

Tosi hyinen argumentti Ap:lle.

Mä sanon sulle nillittäjämulgero

eddä haistha vithu. 😚

Vierailija
91/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen, ettei Suomen valtio vielä vainoa sinua, kuten minua. 

T: Antti Laine

Vierailija
92/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kiusaajani isä oli aika pimeä, näin lievästi sanottuna. Tuolla oli tapana käydä lähi pubissa mukiloimassa vanhuksia. Mitään motiivia ei ollut. En ihmettele, että pojastaankin kasvoi sairas yksilö.

Kiusaajat ei yleensä omaa mitään laatugeenejä

Vierailija
93/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää. Ikävää myös kun jopa aikuiset sallii kiusaamisen. Meidän koulun kiusaajan isä oli kuollut tsunamissa ja tämähän oli jopa joidenkin opettajien mielestä selitys ja oikeutus kaikkeen. Kun sillä on niin rankkaa, yhyy, kyllä toisten lasten pitää ymmärtää tätä raukkaa.

Hahah, ihan oikein sille.

Vierailija
94/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hieno tekosyy loisia. "Mua kiusattiin koulussa yhyy". Ketäpä ei olisi kiusattu? Ja hyvin usein nämä "kiusaamiset" on vuorovaikutusta vasta opettelevien kakaroiden epäonnistuneita huomionkerjuuyrityksiä. Joskus myös vallankäyttöä ja väkivaltaa, mutta harvemmin.  Ihmisille pitäisi opettaa tunnetaitoja. Se on laiminlyöty tässä maassa sata vuotta ja alettu vasta nyt."

No ei ole sinunkaan tunnetaidoissa kehumista, kun puolustat henkistä väkivaltaa...

Vierailija
95/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kiusaajien voittaa mieltäsi. Ala vain elämään tätä hetkeä täysillä tai hakeudu terapiaan.  Tsemppiä! Terveisin, itsekin kiusattu

Vierailija
96/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiusaajastani kasvoi kunnon narkomaani. Tykkäsi käydä neuvomassa nuoremmilleen miten erinäisiä lääkkeitä pistetään suoneen. Tälläisiä nuo kapiaisten pojat ovat, kansakunnan kermaa. Isä ollut metsässä toisten miesten kanssa kiväärit perzeezzä ja äidistä ei ole ollut yhtään mihinkään. Ei ihme, että pojasta kasvoi narkki.

Vierailija
97/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tee itsellesi palvelus ja mene terapiaan. Käsittele traumasi ja aloita uusi elämä. Elämä on liian lyhyt siihen, että pilaat sen traumallasi

Kappas vaan palstalla vastailee ainakin yksi syyllistävä kiusaaja. 

Vierailija
98/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että kiusaajallani on vieläkin tapana keräillä toisten miesten alkkareita ja nuuskia niitä. Hänen isänsä oli poliisi. Missä meni kasvatus vikaan?

Vierailija
99/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat typeriä ja tekevät typeriä asioita. Te olette nyt aikuisia. Olkaa aikuisia ja antakaa anteeksi niille tyhmille lapsille ja jatkatte elämäänne eteenpäin.

Anteeksi ei tarvitse antaa, mutta elämää voi ja pitää jatkaa eteenpäin eikä jäädä piehtaroidaan lapsuuden traumoissa. Isossa kirjassa on kohta, että isien pahat teot kostautuvat. Muistan erään nuoruudessa vittumaisen tyypin pojan joutuneen koulukiusatuksi. Ei ollut oikein, mutta maailmassa tapahtuu epäoikeudenmukaisuuksia.

Vierailija
100/112 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas vaan palstalla vastailee ainakin yksi syyllistävä kiusaaja. 

Ei kiusaajat muuta osaa. Oppineet syyllistämisen vanhemmiltaan, jotka ovat gugsineet näitä takalistoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi