En koskaan päässyt yli yläkoulun aikaisesta kiusaamisesta
Nyt ikää 50v, elämä on jatkunut, mutta en edelleenkään halua nähdä sen aikaisia luokkakaverita.
Enkä mene ikinä luokkakokouksiin. Kiusaaminen luokan taholta oli esim. 7- luokalla niin pahaa, että mietin usein itsemurhaa.
Osa sen aikaisista luokkakavereista asuu kotipaikkakunnalla ja katsoo edelleen nenänvarttaan pitkin kun tulee vastaan. Ällöttäviä.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei koulussa ketään syyttä kiusata
Niin, yleisin syy taitanee olla kiusaajien paskassa kotikasvatuksessa.
Kiusaajien kotona ei välitetä, koska näiden vanhemmat ovat sitä samaa wt roskaa kuin surkeat siitoksensakin. Korkeintaan jynssäävät ahteriin auton pakoputkeen kyllästyttyään.
Meidän luokalla kiusasi opettajan poika. Sitä se virolaisuus teettää.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiusattu mutta en siltikään ole kenenkään lapsuudenaikaisen kaverin kanssa tekemisissä. Välillä joku on yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta en ole vastannut. Aika aikaa kutakin.
Sama, en käynyt aikoinaan luokkakokouksessakaan kun ei kiinnosta sen ajan ihmiset.
Eihän siittä kannatakaan päästä yli kun sen avulla voi koko elämänsä uhriutua ja vaatia muilta palvelua ja huomioimista
Eräs kiusaajani tykkäsi aina aukoa muille päätään. Kuulin myöhemmin hänen saaneensa kunnolla turpaansa, oli kuulemma itkenyt ojassa. Tykkäsi jo ala-asteella pukeutua pinkkiin ja oli vähän liikaa kiinnostunut pukeutumisesta muutenkin. Myöhemmin ymmärsin, että hän on yrittänyt matcholla käytöksellään tukahduttaa suuntautumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Omista kiusaajista tuli jotain autokorjaajia, lähäreitä ja yhdestä lihava lentopalloilija. En paljon kehuskelisi.
Mitä vikaa olla autonkorjaaja tai lähäri? Rehellisiä ammatteja.
Mä pääsin. Se on itsestä kiinni, kaivaako kuopan johon jää piehtaroimaan "traumoissaan" vai kasvattaako selkärangan ja nousee kiusantekijöiden yläpuolelle.
Sä päästit ne voittamaan, mä en. Mutta: en minäkään käy luokkakokouksissa. Syy: ei menneeseen voi palata, eikä mulla ole toisaalta juurikaan hyviä muistoja niiltä ajoilta.
Menneisyyttä ei kuules ole enää. On vain ikävät muistot, joissa sinä ryvet ja minä en. Mä katson eteenpäin ja tykkään elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei koulussa ketään syyttä kiusata
Niin, yleisin syy taitanee olla kiusaajien paskassa kotikasvatuksessa.
Kiusaajien kotona ei välitetä, koska näiden vanhemmat ovat sitä samaa wt roskaa kuin surkeat siitoksensakin. Korkeintaan jynssäävät ahteriin auton pakoputkeen kyllästyttyään.
Meidän luokalla kiusasi opettajan poika. Sitä se virolaisuus teettää.
Sanoisin, että sitä ne pallit teettää. Ei ole kiinni kenenkään passista. Muista lääkkeesi, ettet kohta taas aloita sitä etnistä vihakohtaustasi.
Viddu mun kiusaajat päristelivät mopoillaan aina ikeaan leikkimään piilosta. Siellä vuode osastolla ne naiskenteli poikien kesken menemään kun yks tollo koitti niitä löytää ikean labyrintista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siittä kannatakaan päästä yli kun sen avulla voi koko elämänsä uhriutua ja vaatia muilta palvelua ja huomioimista
Ja selittää sillä itselleen kaikki myöhemmät epäonnistumisensa :D Ai että mä inhoan tuollaista uhriutumista ja marttyyriudessa rypemistä. Aikansa voisi käyttää hyödyllisemminkin, mutta ap on päättänyt, että kiusaajat voittivat. Noloa.
Lapset ovat typeriä ja tekevät typeriä asioita. Te olette nyt aikuisia. Olkaa aikuisia ja antakaa anteeksi niille tyhmille lapsille ja jatkatte elämäänne eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selittää sillä itselleen kaikki myöhemmät epäonnistumisensa :D Ai että mä inhoan tuollaista uhriutumista ja marttyyriudessa rypemistä. Aikansa voisi käyttää hyödyllisemminkin, mutta ap on päättänyt, että kiusaajat voittivat. Noloa.
Ei kiusaajat mitään voittaneet. Elämä ei ole kilpailu, eikä täällä uhriuduta. Mun kiusaaja tukehtui mälliin huoltoaseman vessassa, rauha hänen sielulleen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Ikävää myös kun jopa aikuiset sallii kiusaamisen. Meidän koulun kiusaajan isä oli kuollut tsunamissa ja tämähän oli jopa joidenkin opettajien mielestä selitys ja oikeutus kaikkeen. Kun sillä on niin rankkaa, yhyy, kyllä toisten lasten pitää ymmärtää tätä raukkaa.
Ehkä sen isä oikein tieten juoksi sinne aaltoon?
Ikävää että kiusattiin ja vielä ikävämpää ettet käsitellyt asiaa valmiiksi vaan jäit jumiin omaan teini-ikääsi. Sentään 35 vuotta aikaa tuosta jo. Joku muu olisi käsitellyt asian pois ja eläisi omannäköistä elämää eikä kitisisi vauva.fissä sunnuntai-iltana, että yhyy, muapa kiusattiin ja se on elämäni ainut saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin. Se on itsestä kiinni, kaivaako kuopan johon jää piehtaroimaan "traumoissaan" vai kasvattaako selkärangan ja nousee kiusantekijöiden yläpuolelle.
Sä päästit ne voittamaan, mä en. Mutta: en minäkään käy luokkakokouksissa. Syy: ei menneeseen voi palata, eikä mulla ole toisaalta juurikaan hyviä muistoja niiltä ajoilta.
Menneisyyttä ei kuules ole enää. On vain ikävät muistot, joissa sinä ryvet ja minä en. Mä katson eteenpäin ja tykkään elämästäni.
Just näin. Miksi antaa joidenkin idi00ttien teinien pilata oma elämä. Heitä ei enää kiinnosta, miksi pitäisi itsekään jäädä asiaan vellomaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat typeriä ja tekevät typeriä asioita. Te olette nyt aikuisia. Olkaa aikuisia ja antakaa anteeksi niille tyhmille lapsille ja jatkatte elämäänne eteenpäin.
Ei tarvitse antaa niille anteeksi, vaan pitää päästää itsensä irti siitä muinaisesta paskasta, jota ei ole ollut enää vuosikymmeniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiusaajat mitään voittaneet. Elämä ei ole kilpailu, eikä täällä uhriuduta. Mun kiusaaja tukehtui mälliin huoltoaseman vessassa, rauha hänen sielulleen.
Kyllä ne voitti ap:n, koska hän on edelleen rähmällään siinä mutakuopassa. Sano nyt edes, että alakulosi johtuu darrasta, niin asia on jollain tavoin ymmärrettävä.
Mä hyvin harvoin kelailen peruskouluaikoja.
Ei ole erityisen vahvasti jäänyt ketään
nimeä tatuoituna mieleeni.
Ei hyvässä eikä pahassa. Usein kuitenkin
kaihollakin muistan pihani/vapaa-ajan tytöt
ja pojat.
Meillä oli todella kivaa kotipihoillamme
ja taloyhtiön kerhotiloissa, kun hengailimme
koulun jälkeen. Että terkkuja vaan
ikimuistoisille frendeille sinne ylös
Suomi-neidon kapealle uumalle.
He eivät siis olleet luokkakavereitani,
nämä parhaimmat tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää. Ikävää myös kun jopa aikuiset sallii kiusaamisen. Meidän koulun kiusaajan isä oli kuollut tsunamissa ja tämähän oli jopa joidenkin opettajien mielestä selitys ja oikeutus kaikkeen. Kun sillä on niin rankkaa, yhyy, kyllä toisten lasten pitää ymmärtää tätä raukkaa.
Ehkä sen isä oikein tieten juoksi sinne aaltoon?
Minua ei kiusattu mutta en siltikään ole kenenkään lapsuudenaikaisen kaverin kanssa tekemisissä. Välillä joku on yrittänyt ottaa yhteyttä, mutta en ole vastannut. Aika aikaa kutakin.