Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sterilisaatiota saa esim. 25-vuotiaasta lähtien?

Vierailija
09.07.2022 |

Älytön säädös, että vasta 30-vuotiaana onnistuu. Meillä lapsiluku täynnä, yhden lapsen halusin ja sainkin. Nyt sitten täytyy popsia e-pillereitä vuosikausia, ainoa ehkäisykeino joka sopii edes jollain tapaa. Mieluiten olisin kyllä ilman näitäkin! Lääkärit vauhkoo silmät punaisena miten hormoniehkäisy on tie taivaaseen ja oikein onnen huipentuma. Ugh.

Kommentit (294)

Vierailija
181/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa eron ihmisissä: jotkut jakavat itseään ajatellen että ovat niin viehättäviä että mies haluaa päästä nylkyttämään ja toiset ajattelevat että haluavat olla jotain muuta kuin reikä ja että miehet olisivat silti seurasta kiinnostuneita.

Vierailija
182/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä huomaa eron ihmisissä: jotkut jakavat itseään ajatellen että ovat niin viehättäviä että mies haluaa päästä nylkyttämään ja toiset ajattelevat että haluavat olla jotain muuta kuin reikä ja että miehet olisivat silti seurasta kiinnostuneita.

Ensinmainittujen määrä on vähentynyt niin ettei kaikille meinaa riittää enää nylkytettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ragee yks suurperheen mutsi. Hän kun ei voi ymmärtää, miksi jotkut eivät halua käyttää koko hedelmällistä ikäänsä pikkupilttien vaippapuuhissa.

Ja velat parkuu kauhuissaan, kun joku edes yrittää kertoa, että 25-vuotiaana ei VÄLTTÄMÄTTÄ pysty tekemään lopullista päätöstä lapsiasiassa. Mistä lie kumpuaa näin suuri pelko tuota faktaa kohtaan?

Edelleen: entä sitten? Miten muiden lopullinen päätös sinua koskettaa?

Aikuisen ihmisen pitäisi voida tehdä valinta ja sitten jos se oli väärä hän kärsii seuraukset. Miksi haluatte aikuisia kohdeltavan kuin lapsia?

Ei kuule yhtään mitenkään :D Minun puolestani voit vaikka omakätisesti kaivaa sen kohtusi ulos, jos se on sinulle niin iso ongelma. Mutta sinua näyttää kovinkin isosti koskettava, että joku kertoi toisenlaisesta kokemuksestaan. Miksi näin? 

Miksi vedätte keskustelun jatkuvasti henkilökohtaiselle tasolle? Huomaa ketkä tässä keskustelussa ovat oikeasti niitä lapsellisia.

Ketkähän täällä vetävät henkilökohtaiselle tasolle? :D Hirveä huuto siitä, että MIKSI MINUN PÄÄTÖKSENI HAITTAA SINUA. No ei haitta. Oliko muuta?

Selvästi haittaa kun koko ajan selitätte kuinka sitten myöhemmin kaduttaa. Ei se teidän murheenne ole.

Ei ole ei. Mutta hyvä sekin näkökulma on tiedostaa. Miksi haluat sen sulkea pois tästä keskustelusta?

Koska se on melko huono perustelu sille miksi aikuisia pitää holhota. Aika moni katuu sitä että sai lapsen mutta sepä ei ketään sitten haittaakaan.

Sinusta siis m'rhat pitää sallia, koska aikuisia ei saa holhota. Vai mitä yrität sanoa? 

Et varmaan voi tosissasi luulla tämän olevan joku argumentti.

Steri = itsemääräämisoikeus, ei vaikuta muihin. Murha = ei tekemistä itsemääräämisoikeuden kanssa, vaikuttaa muihin.

Puhe olikin HOLHOMISESTA. Oletko vielä niin nuori, ettet lukeakaan osaa?

Vierailija
184/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kauniilla ikisinkkunaisilla heteromiehiä ystävinä?

Kärkkyvätkö vain tilaisuutta tehdä tarpeensa teihin vai ovatko aidosti kiinnostuneita seurasta ilman pumppaamismahdollisuutta?

On. Olen itse parisuhteessa.

Vierailija
185/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiolaskuri

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan hyvä, ettei noin nuorena saa. Itsekin olin vielä 25v tienoilla sitä mieltä, etten ikinä halua lapsia. Kummasti se mieli muuttui ja 33-vuotiaana olinkin jo äiti. 

Entä jos on jo yhden lapsen äiti 25-vuotiaana ja tietää ettei halua enempää lapsia? Miksi pitää odotella siltikin yli 5 vuotta jotta EHKÄ pääsee operaatioon joskus?

Ei sitä varmuudella voi tietää, mitä mieltä on 5 vuoden päästä. Sitten aika ikävä, jos vauvankaipuu iskeekin ja piuhat on lopullisesti poikki. 

Oi kuule, kyllä sen voi tietää. Jos aina iskee vauvankaipuu, pitää miettiä mistä moinen tunne kumpuaa. Lapset on vauvoja vain hetken (onneksi) ja kasvavat koko ajan.. Yöheräilyt, vauvan mahavaivat pukluineen päivineen, itkukohtaukset, jne. Itse tiedän 100% varmuudella että kerran jaksan tämän, toista kertaa en.

Oi kuule, ei sitä vaan välttämättä tiedä. Sinunkin mielesi voi muuttua vielä, vaikka miten nuoruuden uhmassasi vannot, että ei enää ikinä. Siltä minustakin tuntui, kun oma lapsi oli alle 3v. Kuitenkin vielä kaksi sisarusta tuli hommattua, kun pahin vauva-ajan väsymysvaihe oli ensimmäisen osalta selätetty. 

Saat mun puolesta tehdä lapsia niin paljon kuin sielu sietää, mutta älä oleta muiden tekevän samoin. En kuulu tuohon klaaniin joka aloittaa saman ruljanssin alusta, kun vihdoinkin alkaa arki helpottamaan. Toiset tietääkin omat voimavaransa, eikä lähde muiden sanelemana "tekemään niitä sisaruksia" ainokaiselle seuraksi.

T. Ainoa lapsi itsekin

Enhän minä mitään olettanut. Kerroin vain faktan, että mieli voi muuttua. Mistä sinä tuollaisia harhoja keksit, että olisin pakottamassa sinua lisääntymään ja omanikin tehnyt vain muiden mieliksi?

t. lainaamasi

Millä perustelet sanomasi asian faktaksi? Silläkö, että sulla iski hurja vauvan kaipuu ja menit sitten sikiämään useamman kerran? :D Fakta on se, että meikäläisen lapsiluku on tässä.

Mieli ei muutu. Olen aina ollut tietoinen ja varma päätöksistäni mitä olen tehnyt.

Olen 40v. Lapsia on tasan 0 omasta halusta. Tiesin tämän jo 6-vuotiaana. Silti steriä piti odottaa vielä 24 vuotta, koska kohtuni kuuluu syntymättömille kummituslapsille eikä minulle.

Vierailija
186/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ragee yks suurperheen mutsi. Hän kun ei voi ymmärtää, miksi jotkut eivät halua käyttää koko hedelmällistä ikäänsä pikkupilttien vaippapuuhissa.

Ja velat parkuu kauhuissaan, kun joku edes yrittää kertoa, että 25-vuotiaana ei VÄLTTÄMÄTTÄ pysty tekemään lopullista päätöstä lapsiasiassa. Mistä lie kumpuaa näin suuri pelko tuota faktaa kohtaan?

Aikuisen ihmisen pitäisi voida tehdä valinta ja sitten jos se oli väärä hän kärsii seuraukset. Miksi haluatte aikuisia kohdeltavan kuin lapsia?

Ei kuule yhtään mitenkään :D Minun puolestani voit vaikka omakätisesti kaivaa sen kohtusi ulos, jos se on sinulle niin iso ongelma. Mutta sinua näyttää kovinkin isosti koskettava, että joku kertoi toisenlaisesta kokemuksestaan. Miksi näin? 

Miksi vedätte keskustelun jatkuvasti henkilökohtaiselle tasolle? Huomaa ketkä tässä keskustelussa ovat oikeasti niitä lapsellisia.

Ketkähän täällä vetävät henkilökohtaiselle tasolle? :D Hirveä huuto siitä, että MIKSI MINUN PÄÄTÖKSENI HAITTAA SINUA. No ei haitta. Oliko muuta?

Selvästi haittaa kun koko ajan selitätte kuinka sitten myöhemmin kaduttaa. Ei se teidän murheenne ole.

Ei ole ei. Mutta hyvä sekin näkökulma on tiedostaa. Miksi haluat sen sulkea pois tästä keskustelusta?

Koska se on melko huono perustelu sille miksi aikuisia pitää holhota. Aika moni katuu sitä että sai lapsen mutta sepä ei ketään sitten haittaakaan.

Sinusta siis m'rhat pitää sallia, koska aikuisia ei saa holhota. Vai mitä yrität sanoa? 

Steri = itsemääräämisoikeus, ei vaikuta muihin. Murha = ei tekemistä itsemääräämisoikeuden kanssa, vaikuttaa muihin.

Vaikuttaahan. Sterin takia ei tuleva puolisosikaan saa lapsia. 

Ja tästä taas päästään tähän omistussuhdeasiaan. 

Tuleva puoliso on vapaa valitsemaan toisen kumppanin jos haluaa lapsia ja jokainen saa päättää itse omasta kehostaan, kumppanin kehoon liittyviin päätöksiin ei ole asiaa.

Vierailija
187/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kauniilla ikisinkkunaisilla heteromiehiä ystävinä?

Kärkkyvätkö vain tilaisuutta tehdä tarpeensa teihin vai ovatko aidosti kiinnostuneita seurasta ilman pumppaamismahdollisuutta?

On. Olen itse parisuhteessa.

Eli ei todisteita vieläkään.

Vierailija
188/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilainen näkemys=huono perustelu. Nyt alkaa olla argumentit siellä puolella todella vähissä, kun pitää ruveta määrittelemään mikä on huonoa ja mikä hyvää keskustelua. Et muuten ole vieläkään näyttänyt sitä viestiä, jossa joku olisi sanonut, ettei lapsen saamisen katuminen haittaa. Sitä nyt vaan on aikas vaikea estää. Mutta sen sijaan sterin katumisen voi estää sillä, ettei steriä anneta liian ajoissa. 

Selvä, mitä muita asioita ruvetaan kieltämään siksi että tekijä voi katua?

Kielletäänkö vaikka ensialkuun lapsen hankkiminen alle 25-vuotiaana koska aivot eivät ole kehittyneet ja sitä voi vaikka katua? Se päätöshän kuitenkin mullistaa koko elämän.

No esimerkiksi huumeet on ihan lailla kielletty. Siinä nyt yksi asia, jota aika monikin katuu myöhemmin. 

Vierailija
189/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi ottaa riskiä yksipuolisesta ihastumisesta. Siksi pitää puhaltaa peli poikki ajoissa kauniista naisesta ellei mitään romanttista ole näköpiirissä.

Ihastuminen = pääsee tyhjentämään itsensä toosaan, mahdollisimman nuoreen ja kauniiseen, aina tilaisuuden mukaan parisuhdetilanteestaan riippumatta.

Vierailija
190/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä nyt yrität selittää? Ei se ole holhoamista että murha ei ole sallittu.

Vierailija
191/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri  ei halua  kajota  terveeseen ihmiseen , se hyöty ei ole täysin varmaa, vaikka 19 vuotias kuinka vakuutta, ettei halua lapsia (  nyt   ).

Tämähän se oikea syy on, mutta ei nämä lapset sitä tule koskaan tajuamaan. Hirveä huutoitku alkaa, kun edes yrittää tosiasioista tuoda esiin. 

Olis syytä nettiajan päättyä jo siellä vanhusten psykiatrisella osastolla.

Vierailija
192/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiolaskuri

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan hyvä, ettei noin nuorena saa. Itsekin olin vielä 25v tienoilla sitä mieltä, etten ikinä halua lapsia. Kummasti se mieli muuttui ja 33-vuotiaana olinkin jo äiti. 

Entä jos on jo yhden lapsen äiti 25-vuotiaana ja tietää ettei halua enempää lapsia? Miksi pitää odotella siltikin yli 5 vuotta jotta EHKÄ pääsee operaatioon joskus?

Ei sitä varmuudella voi tietää, mitä mieltä on 5 vuoden päästä. Sitten aika ikävä, jos vauvankaipuu iskeekin ja piuhat on lopullisesti poikki. 

Oi kuule, kyllä sen voi tietää. Jos aina iskee vauvankaipuu, pitää miettiä mistä moinen tunne kumpuaa. Lapset on vauvoja vain hetken (onneksi) ja kasvavat koko ajan.. Yöheräilyt, vauvan mahavaivat pukluineen päivineen, itkukohtaukset, jne. Itse tiedän 100% varmuudella että kerran jaksan tämän, toista kertaa en.

Oi kuule, ei sitä vaan välttämättä tiedä. Sinunkin mielesi voi muuttua vielä, vaikka miten nuoruuden uhmassasi vannot, että ei enää ikinä. Siltä minustakin tuntui, kun oma lapsi oli alle 3v. Kuitenkin vielä kaksi sisarusta tuli hommattua, kun pahin vauva-ajan väsymysvaihe oli ensimmäisen osalta selätetty. 

Saat mun puolesta tehdä lapsia niin paljon kuin sielu sietää, mutta älä oleta muiden tekevän samoin. En kuulu tuohon klaaniin joka aloittaa saman ruljanssin alusta, kun vihdoinkin alkaa arki helpottamaan. Toiset tietääkin omat voimavaransa, eikä lähde muiden sanelemana "tekemään niitä sisaruksia" ainokaiselle seuraksi.

T. Ainoa lapsi itsekin

Enhän minä mitään olettanut. Kerroin vain faktan, että mieli voi muuttua. Mistä sinä tuollaisia harhoja keksit, että olisin pakottamassa sinua lisääntymään ja omanikin tehnyt vain muiden mieliksi?

t. lainaamasi

Millä perustelet sanomasi asian faktaksi? Silläkö, että sulla iski hurja vauvan kaipuu ja menit sitten sikiämään useamman kerran? :D Fakta on se, että meikäläisen lapsiluku on tässä.

Mieli ei muutu. Olen aina ollut tietoinen ja varma päätöksistäni mitä olen tehnyt.

Olen 40v. Lapsia on tasan 0 omasta halusta. Tiesin tämän jo 6-vuotiaana. Silti steriä piti odottaa vielä 24 vuotta, koska kohtuni kuuluu syntymättömille kummituslapsille eikä minulle.

Itse saisin jo sterin mutten silti tiineydy kun en nussituta itseäni.

Vierailija
193/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on joku totaalisen häiriintynyt ihminen, jonka mielestä naisten täytyy vaan lisääntyä tai ainakin pitää "vehkeet paikallaan" JOSKO vaikka tuleva puoliso HALUAISI lapsia.

Tää tyyppi elää jossain 60-luvulla, jossa naisen paikka on hellan ja nyrkin välissä.

Vierailija
194/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 18v saa porsia mutta 18v ei saa olla porsimatta???

Vierailija
195/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri  ei halua  kajota  terveeseen ihmiseen , se hyöty ei ole täysin varmaa, vaikka 19 vuotias kuinka vakuutta, ettei halua lapsia (  nyt   ).

Tämähän se oikea syy on, mutta ei nämä lapset sitä tule koskaan tajuamaan. Hirveä huutoitku alkaa, kun edes yrittää tosiasioista tuoda esiin. 

Te itsemääräämisoikeuden vastustajat täällä kyllä koviten itkette. Muilta on tullut ihan asiallista keskustelua, te vedätte sen sitten aivan lekkeriksi.

Vierailija
196/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ihmettä nyt yrität selittää? Ei se ole holhoamista että murha ei ole sallittu.

Kaikki, mikä kieltää jotain on tavalla tai toisella holhoamista. Tarkoituksella kärjistin tuollaiseen esimerkkiin, jota tajuaisit, mitä olet vaatimassa, kun vaadit holhoamisen lopettamista. Näköjään hukkaan meni sekin yritys. 

Vierailija
197/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sterilisaation ikäraja on 30v niin pitää myös lastenteon ikäraja olla 30v. Kaikki alle 30v raskaana olevat aborttiin tai roviolle.

Vierailija
198/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te itsemääräämisoikeuden vastustajat täällä kyllä koviten itkette. Muilta on tullut ihan asiallista keskustelua, te vedätte sen sitten aivan lekkeriksi.

Kuka täällä on itsemääräämisoikeutta vastustanut? Niinpä, ei kukaan. Sinä voit aivan vapaasti määrätä kehostasi ja olla panematta paljaalla. Sillä tavalla ei niitä ei-toivottuja lapsiakaan tule. Ei se ole yhteiskunnan vastuulla huolehtia siitä, ettet lisäännyt. Itsemääräämisoikeuteen kuuluu myös vastuu. 

Vierailija
199/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala syntyvyys on niin suuri ongelma ettei todellakaan tulisi sallia sterilisaatiota alle 30 vuotiaille, paitsi jos kantaa jotain sairauden geeniä joka siirtyisi lapselle tai vastaavaa erikoistapausta.

Alle 30 vuotias ei vielä tiedä paljon mitään elämästä, siinä ehtii mieli muuttua monta kertaa ja elämässä tapahtua osottamattomia käänteitä.

Olkoon kuinka suuri ongelma tahansa. Ei kukaan järkevä ainakaan tähän ummehtuneeseen maahan ketään synnytä.

Vierailija
200/294 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yrittää uhriutua naisviha-kortilla, useimmat kannattaa 30v rajaa sekä miehille että naisille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi