Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan haluaisi olla ikänsä velkavankeudessa omistusasuntoon?

Vierailija
08.07.2022 |

Hautaan saakka saat maksaa sitä, joten voi hyvällä syyllä kysyä, mitä järkeä? 😂 Vaikka asut vuokralla vuosikymmeniä, niin voit elää ikäsi velattomana, etkä ole pankin kahleissa.

Kommentit (533)

Vierailija
101/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsia, enkä ole sisarusteni lasten kanssa missään tekemisissä. En missään tapauksessa halua jättää mitään perittävää ihmisille, jotka eivät merkitse mulle mitään. Haluan käyttää rahani itseeni ja jo eläessäni, eikä niin että kun kuolla kupsahdan, niin sukulaisille tipahtaa mun velaton omistusasunto Tampereen keskustassa niin kuin Manulle illallinen. Tavoitteenani on kuolla ilman omaisuutta.

Vierailija
102/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen liian hippi luonteeltani kun en jaksa miettiä yhtään raha tai omistus asioita enkä halua olla vastuussa mistään tuollaisesta. Haluan vain matkustella, se tekee minut onnellisimmaksi ja jos voisin niin eläisinkin jatkuvasti reissaten - työpaikka on ainoa tietysti mikä estää. Voihan se olla että ehkä joskus vanhana kadun kun en ole ollut niin tunnollinen kuin ilmeisesti te muut. Mutta en mahda mitään sille kun ei vaan kiinnosta.  

No tavallaan se velaton omistusasunto mahdollistaa aika paljon hippeilyä, ei tarvitse tehdä kuin talvet töitä ja kesät ollaan on the road. Terkut Norjasta.

Ajattele, miten paljon enemmän olisit voinut matkustaa, jos olisit käyttänyt asuntoon sijoittamasi rahat matkustamiseen. Joku 150 000 on aika kiva matkakassa. 

Matkustan vain tänne, ja talvella tämä on todella nou-nou, joten joudan töihin. Perhevuosina piti olla säännöllinen elämä, siinä jouti ihan hyvin maksamaan asuntolainaa. Onpahan tukikohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Kapitalismin orjat täällä kilpaa mittaavat pippeleitään sillä kuka on ekan ehtinyt saavuttaa suomalaisen keskiverto-pertin unelman eli OMAN ASUNNON. Kovin mielikuvituksetonta massa-ajattelua tuollainen. 

Vierailija
104/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Työssäkäyvällä omistusasunto ei ole koko elämän kestävä velkavankeus. N. 20 vuotta ja asunto on reippaasti maksettu.

2. Asunto on sijoitus ja ainakin omalla kohdalla asumiskulut ovat velankin kanssa suunnilleen samaa luokkaa kuin vastaavan kokoisessa vuokra-asunnossa.

3. Vuokralla asumalla olen 20-vuoden kuluttua yhtä köyhä kuin nyt, omistusasuntoon sijoittamalla minulla on omaisuutta josta saan rahat käteen tarvittaessa eikä minun tarvitse sitten omaisuutta realisoitaessa olla kateellinen muille.

Jatka siis AP naureskelua, mutta muista, että se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.

Vierailija
105/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nämä vuokralla asuvat, jotka sanovat sijoittavansa parempiin sijoituskohteisiin, kuin asuntoon. Samalla maksavat isompaa vuokraa, kuin asuntovelkainen kuukaudessa, saamatta yhtään omaisuutta karttumaan tämän vuokra asumisen osalta. Asuntovelkainen sijoittaa joka kuukausi asuntoonsa. Tyhmyyden ekonomia ajaa näiden vuokralaisten ajatuksia. Luulevat tekevänsä taloudellisesti hyvän ratkaisun, kun maksaa kuukausittain satoja euroja, saamatta yhtään mitään vastineeksi. Ainoastaan paikan missä nukkua.

No mitä se sinun persettäsi kutittaa, jos jollain on varaa maksaa isompaa asumiskustannusta kuin sinulla? Vuokra-asuminenhan on pääosin varakkaiden juttu (pois lukien sossun tarjoamat asunnot), koska köyhällä ei yksinkertaisesti ole varaa asua vuokralla. Sitten katkerana itkevät siellä pankin omistamassa asunnossaan, kun toisilla on rahaa maksaa enemmän. Elämässä on muitakin asioista kuin se, paljonko joku tuottaa. Itse maksan mielelläni enemmän siitä ilosta, että minun ei tarvitse huolehtia tietyistä omistusasujalle kuuluvista asioista lainkaan. Esim. siitä, miten pääsen asunnosta eroon alle kuukaudessa, jos haluan muuttaa. 

1. vuokra-asunnosta et pääse eroon ALLE kuukaudessa. Käytännössä aina vie YLI kuukauden, koska se irtisanomisaika on 1 täysi kalenterikuukausi.

2. Omistusasunnosta pääsee parhaillaan eroon ALLE kuukaudessa. Olen asunut 8 omistusasunnossa, ja vain yhdessä on mennyt yli kuukausi myyntiinlaittamisesta siihen kun kaupat on tehty, ja jopa muutettu alle kuukaudessa muutamaan kertaan. Jokaisesta asunnosta olen saanut myytäessä voittoa ostohintaan nähden.

Vierailija
106/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Työssäkäyvällä omistusasunto ei ole koko elämän kestävä velkavankeus. N. 20 vuotta ja asunto on reippaasti maksettu.

2. Asunto on sijoitus ja ainakin omalla kohdalla asumiskulut ovat velankin kanssa suunnilleen samaa luokkaa kuin vastaavan kokoisessa vuokra-asunnossa.

3. Vuokralla asumalla olen 20-vuoden kuluttua yhtä köyhä kuin nyt, omistusasuntoon sijoittamalla minulla on omaisuutta josta saan rahat käteen tarvittaessa eikä minun tarvitse sitten omaisuutta realisoitaessa olla kateellinen muille.

Jatka siis AP naureskelua, mutta muista, että se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa.

Sellaista se on teillä reppanoilla, kun mitään muuta sijoituskohdetta ette keksi kuin se asunto. 

t. joka kuukausi entistä enemmän vaurastuva vuokralainen

Vierailija
107/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi päätöksiä sillä oletuksella, että eläisin vielä yli 20 vuotta. t. 25v

Vierailija
108/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja nämä vuokralla asuvat, jotka sanovat sijoittavansa parempiin sijoituskohteisiin, kuin asuntoon. Samalla maksavat isompaa vuokraa, kuin asuntovelkainen kuukaudessa, saamatta yhtään omaisuutta karttumaan tämän vuokra asumisen osalta. Asuntovelkainen sijoittaa joka kuukausi asuntoonsa. Tyhmyyden ekonomia ajaa näiden vuokralaisten ajatuksia. Luulevat tekevänsä taloudellisesti hyvän ratkaisun, kun maksaa kuukausittain satoja euroja, saamatta yhtään mitään vastineeksi. Ainoastaan paikan missä nukkua.

No mitä se sinun persettäsi kutittaa, jos jollain on varaa maksaa isompaa asumiskustannusta kuin sinulla? Vuokra-asuminenhan on pääosin varakkaiden juttu (pois lukien sossun tarjoamat asunnot), koska köyhällä ei yksinkertaisesti ole varaa asua vuokralla. Sitten katkerana itkevät siellä pankin omistamassa asunnossaan, kun toisilla on rahaa maksaa enemmän. Elämässä on muitakin asioista kuin se, paljonko joku tuottaa. Itse maksan mielelläni enemmän siitä ilosta, että minun ei tarvitse huolehtia tietyistä omistusasujalle kuuluvista asioista lainkaan. Esim. siitä, miten pääsen asunnosta eroon alle kuukaudessa, jos haluan muuttaa. 

1. vuokra-asunnosta et pääse eroon ALLE kuukaudessa. Käytännössä aina vie YLI kuukauden, koska se irtisanomisaika on 1 täysi kalenterikuukausi.

2. Omistusasunnosta pääsee parhaillaan eroon ALLE kuukaudessa. Olen asunut 8 omistusasunnossa, ja vain yhdessä on mennyt yli kuukausi myyntiinlaittamisesta siihen kun kaupat on tehty, ja jopa muutettu alle kuukaudessa muutamaan kertaan. Jokaisesta asunnosta olen saanut myytäessä voittoa ostohintaan nähden.

Tuliko sinulle oikeasti yllätyksenä, että kaikki eivät asu alueilla, joista asunnot revitään käsistä ennen kuin niitä on laitettu edes myyntiin?

Vierailija
109/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Kapitalismin orjat täällä kilpaa mittaavat pippeleitään sillä kuka on ekan ehtinyt saavuttaa suomalaisen keskiverto-pertin unelman eli OMAN ASUNNON. Kovin mielikuvituksetonta massa-ajattelua tuollainen. 

Sinä sen sijaan olet 70-lukulaisen tunkkaisesti kateellinen muille ja vaadit veronkorotuksia niille jotka omistavat jotain tai ainakin siinä vaiheessa jos saavat voittoa. Kommareilla on aina kädet muiden taskuilla, kun eivät viitsi nähdä vaivaa oman menestymisensä eteen, mutta latistamisen ja tyhjännauramisen osaavat kyllä mallikkaasti.

Vierailija
110/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kuoletkin vaikka jo ensi vuonna? Mitä ilo sinulle sitten on siitä, että sinulla on velkainen asunto?

Vierailija
111/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoilla edessäsi on keskimäärin vielä 50-vuotta, mutta sairaat ja alkoholistit toki tietävät itse parhaiten

Vierailija
112/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä sen sijaan olet 70-lukulaisen tunkkaisesti kateellinen muille ja vaadit veronkorotuksia niille jotka omistavat jotain tai ainakin siinä vaiheessa jos saavat voittoa. Kommareilla on aina kädet muiden taskuilla, kun eivät viitsi nähdä vaivaa oman menestymisensä eteen, mutta latistamisen ja tyhjännauramisen osaavat kyllä mallikkaasti.

Väärin. En ole lankaan kateellinen näille pankkien ja vuokralaisten orjille, joiden toimeentulo on kiinni siitä maksaako joku vuokransa ajallaan vai ei. En myöskään vaadi veronkorotuksia. Mistä sinä sellaisen tulkinnan repäisit? Ja mitä tuohon "kädet muiden taskussa" kommenttiin tulee niin mietipä hetki, mistä ne sinun vuokratuottosi tulevat. Etteivät vaan tulisi muiden taskuista....

Vierailija
113/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tällaisen omakotitalon vuokra olisi, kaupungin kivoimmalla paikalla, uusi kiva okt.

Vaikea sanoa, en ole perehtynyt vuokramarkkinoihin. Asuntolaina oli 20 v, kun se oli jaettu niin pitkäksi aikaa, että ei tekisi tiukkaa,

Vierailija
114/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoilla edessäsi on keskimäärin vielä 50-vuotta, mutta sairaat ja alkoholistit toki tietävät itse parhaiten

Tilastoilla ei elinvuosia saa. Aika puskassa on pitänyt elämänsä elää, jos ei vielä ole huomannut, että alle 75-vuotiaitakin kuolee myös muihin asioihin kuin sairauksiin. 

Vierailija
115/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin 10v. Aion elää jatkossakin.

Vierailija
116/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kuoletkin vaikka jo ensi vuonna? Mitä ilo sinulle sitten on siitä, että sinulla on velkainen asunto?

Elämää ei voi elää pelkäämällä ufomiesten hyökkäyksiä tai äkkikuolemaa. Todennäköisempää on, että nauran viestillesi 20-vuoden päästä matkalla pankkiin ja jos kuolen niin asunnosta saatava tuotto kattaa velat ja loput jäävät vaimolle ja lapselle, mites omalla kohdallasi käy?

Vierailija
117/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole lapsia, enkä ole sisarusteni lasten kanssa missään tekemisissä. En missään tapauksessa halua jättää mitään perittävää ihmisille, jotka eivät merkitse mulle mitään. Haluan käyttää rahani itseeni ja jo eläessäni, eikä niin että kun kuolla kupsahdan, niin sukulaisille tipahtaa mun velaton omistusasunto Tampereen keskustassa niin kuin Manulle illallinen. Tavoitteenani on kuolla ilman omaisuutta.

Minulla sama asia. Mutta olen tehnyt testamentin hyväntekeväisyyteen ja tavoitteeni ei ole kuolla ilman omaisuutta. Onhan se mukavampi elellä kun on jotain turvaa sukanvarressa...kuolee sitten milloin kuolee.

Vierailija
118/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kaupungin vuokra-asunto 400 €/kk, vastaava omistusasunto samalta seudulta yli 200 000 euroa. Luulenpa että vuokra-asuminen on järkevämpi valinta. Kaupungin vuokra-asunnoissa on hyvin maltilliset vuokrankorotukset, vuokra saattaa jopa laskea.

Vierailija
119/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua olla vuokravankeudessa. Haluan tehdä töllissäni niinkuin itseä huvittaa ja keneltäkään ei tarvitse kysyä yhtään mitään. 

Olen ehkä yksinkertainen, mutten ymmärrä miten elämäni olisi jotenkin erilaista riippuen siitä nukunko vuokra- vai omistusasunnossa.

Vierailija
120/533 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoilla ei elinvuosia saa. Aika puskassa on pitänyt elämänsä elää, jos ei vielä ole huomannut, että alle 75-vuotiaitakin kuolee myös muihin asioihin kuin sairauksiin. 

Sinäkin voit huomenna kuolla siihen, että venäläinen perseensuristin juuttuu nautintoa etsiessäsi kiinni ja vuodat kuiviin, mutta eri asia on se kuinka suuren painoarvon näille uhille haluaa antaa elämässään? Uskallatko lähteä aamulla kotiovestasi ulos ja ajattele moniko on kuollut nukkuessaan?