Miksi kukaan haluaisi olla ikänsä velkavankeudessa omistusasuntoon?
Hautaan saakka saat maksaa sitä, joten voi hyvällä syyllä kysyä, mitä järkeä? 😂 Vaikka asut vuokralla vuosikymmeniä, niin voit elää ikäsi velattomana, etkä ole pankin kahleissa.
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että aloittajan kaltaisia lypsylehmiä on olemassa. Vuokralla asujat ovat maksaneet asuntoni ja elämiseni. En koe eläväni kahleissa, kuten aloittaja asian esittää, vaan taloudellisessa riippumattomuudessa, jonka aloittajan kaltaiset lypsylehmät ovat mahdollistaneet.
Tähän. Onneksi on vuokratuhnuja. He elättävät minut ja tuovat vuokrallaan luxusta elämääni. Makselkaa vaan vuokrianne, minä rikastun.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin asun vuokralla ja sijoitan rahat tuottavampiin kohteisiin kuin oma velallinen asunto.
Miten hyvin se vuokra-asunto tuottaa?
En lukenut aloitusta pidemmälle, mutta ap, me ollaan alle 5kymppisiä, kun koti maksettu, sen jälkeen toiv vielä vähintään 30v sinne hautaan.
Se missä minä en näe järkeä, on pistää joka kuukausi sievoinen summa rahaa wc-pyttyyn=vuokranantajalle, mutta koska katto pään päällä on suotavaa, niin ymmärrän, että se on joko vuokralla tai sitten omaa maksaen, miten kullakin tilanne sallii.
T. N46 ja lapsetkin jo "isoja" eli 19v ja pian 21v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että aloittajan kaltaisia lypsylehmiä on olemassa. Vuokralla asujat ovat maksaneet asuntoni ja elämiseni. En koe eläväni kahleissa, kuten aloittaja asian esittää, vaan taloudellisessa riippumattomuudessa, jonka aloittajan kaltaiset lypsylehmät ovat mahdollistaneet.
Tähän. Onneksi on vuokratuhnuja. He elättävät minut ja tuovat vuokrallaan luxusta elämääni. Makselkaa vaan vuokrianne, minä rikastun.
Pitäähän sitä jonkun teitä vuokraloisiakin elättää. Onneksi en ole niin köyhä, että pitäisi vuokralaisilta elämiseen tarvittavat rahat hommata, vaan voin oman luxuksen sijaan tarjota sitä luxusta myös asuntoni omistavalle köyhälle, mutta kovin varakasta leikkivälle sijoitusloiselle. Ajattelepa, jos yhtäkkiä meitä vuokralaisia ei olisikaan. Mites sitten suun panisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin asun vuokralla ja sijoitan rahat tuottavampiin kohteisiin kuin oma velallinen asunto.
Katso googlen avulla, mitä kaikkia muita sijoituskohteita on olemassa kuin asunnot. Ei tarvitse sitten sinunkaan jumittaa vain asuntosijoittamisessa, joka ei kovinkaan tuottoisa sijoitusmuoto ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No wau! Onko se nyt niin hienoa, että olet toisten tienaamilla rahoilla saanut hommattua sen Mersun jolla retostella? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua olla vuokravankeudessa. Haluan tehdä töllissäni niinkuin itseä huvittaa ja keneltäkään ei tarvitse kysyä yhtään mitään.
Tämä! Asennan sitten uuden parketin tai vaikkapa ilmalämpöpumpun, päätös on minun!
Oma tupa, oma lupa.Ikävä pilata fantasiasi, mutta omistusasuntoonkaan ei saa asentaa ilmalämpöpumppua, jos taloyhtiö ei anna siihen lupaa.
Tiesin, että tähän puututaan. Selvyyden vuoksi: asun omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä järkeä olekkaan jos käy töissä mistä maksetaan 1500-2000€ kk. Ei noilla palkoilla mitään taloja osteta ja työ on kuluttavaa ja raskasta. Helpompi vaan unohtaa nuo omakoti ja perhe jutut.
Ei taloa, mutta asunnon ostin ja tulot sen 2 000e/kk. Ja maksan lainaani ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua olla vuokravankeudessa. Haluan tehdä töllissäni niinkuin itseä huvittaa ja keneltäkään ei tarvitse kysyä yhtään mitään.
Tämä! Asennan sitten uuden parketin tai vaikkapa ilmalämpöpumpun, päätös on minun!
Oma tupa, oma lupa.Ikävä pilata fantasiasi, mutta omistusasuntoonkaan ei saa asentaa ilmalämpöpumppua, jos taloyhtiö ei anna siihen lupaa.
Omakotitalo ei olekaan asunto, vaan talo. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun itse vuokralla, olen asunut jo pitkään. Rahaa jää nyt aika hyvin säästöön, ja asuminen on huoletonta. Ehkä joskus ostan asunnon, mutta en velaksi.
Voisit jo omistaa velattoman asunnon järkevämmillä valinnoilla.
Miksi suomalaisilla on näin kiivas pakkomielle juuri asunnon omistamiseen? Missään muualla ei törmää tällaiseen "pitää olla omistusasunto heti kun saa pankista tarpeeksi velkaa"- asenteeseen. Sitten ollaan pulassa, kun peritään se äidin vanha rotisko jostain Pihtiputaan peräkylältä ja mietitään, miten siitä pääsisi eroon tekemättä järjetöntä määrää tappiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo ei olekaan asunto, vaan talo. Kaksi eri asiaa.
Ei ole mitään suurempaa onnea elämässä kuin oma iso piha. Tänäänkään ei ole tarvinnut työpäivän jälkeen sisällä kykkiä. Illalla lämmitetään saunaa puilla ja nautitaan saunasiiderit omalla kuistilla. Ei haittaa velkavankeus yhtään. Enemmän minä olisin vanki kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse lupia taloyhtiöltä ilmalämpöpumppuun omistusasunnossa,miksi tuommoista väität kun se ei niin ole.
Jaahas, se HÖNÖ aloitti sitten vuokraloordi-ketjun.
Johan sillä uivelolla menikin päivä yksinään A-studiota ylläpitäessä ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
Vuokra-asujat on kyllä maailman suurimpia itselleen valehtelijoita. Muka taloudellisestikin järkevää asua vuokralla, hah 😆 Aina selitellään, että omistusasuntoon tulee remontteja ym. No mitä sitten vaikka tuleekin? Sitten omistat remontoidun asunnon. Vuokra-asujana et omista mitään koskaan. Elämäsi aikana kuset helposti 500 tonnia vuokrina muiden taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti opetti, että vähempiosaisia pitää auttaa. Vuokralla asuminen on minun panokseni siihen. Hyvä, että olet tyytyväinen minun tarjoamaani elintasoon. Minäkin olen oikein tyytyväinen omaani. Ei senttiäkään velkaa koskaan ja sijoitusrahastoissa mukava eläkekassa poikimassa. Ja ihana vapaus, kun oma toimeentulo ei ole kiinni siitä, maksaako vuokralainen vuokransa vai ei. Sekin kun on aika yleistä, että ei maksa ja sitten sinun luxuksesi kaatuu siihen, että pitääkin ruveta paikkailemaan vuokralaisen jättämää taloudellista aukkoa kassavirrassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso googlen avulla, mitä kaikkia muita sijoituskohteita on olemassa kuin asunnot. Ei tarvitse sitten sinunkaan jumittaa vain asuntosijoittamisessa, joka ei kovinkaan tuottoisa sijoitusmuoto ole.
Kyllä minä sijoitan muuhunkin kuin asuntoihin, en tarvitse siihen googlea. Mutta sijoitan myös asumiseen. Ja kysyn edelleen, kuinka hyvin se sinun vuokralla asumisesi tuottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asujat on kyllä maailman suurimpia itselleen valehtelijoita. Muka taloudellisestikin järkevää asua vuokralla, hah 😆 Aina selitellään, että omistusasuntoon tulee remontteja ym. No mitä sitten vaikka tuleekin? Sitten omistat remontoidun asunnon. Vuokra-asujana et omista mitään koskaan. Elämäsi aikana kuset helposti 500 tonnia vuokrina muiden taskuihin.
Miten niin en omista? Mistä ne osakkeet minun osakesalkkuuni sitten ovat tulleet, jos en niitä omista? Entä tuo auto tuohon pihaan ja nämä kaikki tavarat tänne kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä järkeä olekkaan jos käy töissä mistä maksetaan 1500-2000€ kk. Ei noilla palkoilla mitään taloja osteta ja työ on kuluttavaa ja raskasta. Helpompi vaan unohtaa nuo omakoti ja perhe jutut.
Minä sain 1500 e/kk ja mies 1750 e/kk palkkaa, kun saimme asuntolainan omakotitaloon pääkaupunkiseudulla 16 v sitten. Nyt on lainat maksettu pois ja koko tämä aika on saatu asua mukavan väljästi kahden lapsen kanssa.
En halua omistaa, haluan olla vapaa.
Senioriasunnossa nyt, vuokralla eikä huolen häivää
Ap on näitä sääliöitä, joilla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin asua karmeissa kaupungin neukkukuutioissa vuokralla.