Onko teilläkin niin, että sukuloidessa kahvipöydästä lähtevät naiset tiskaamaan, ja miehet istumaan?
Eikä aina välttämättä tiskaamaan, mutta vähintään auttamaan emäntää pöydän siistimisessä ja tavaroiden pois laitossa sillä välin kun miesväki siirtyy takaisin olohuoneen mukaviin tiloihin juoruilemaan.
Huomaan tälleen iän lisääntyessä että tapa siirtyy edelleen sukupolvelta toiselle. Nuorimmat serkkutytöt on siellä minun ja tätien kanssa häärimässä. Lapsena en ollut itse tarpeeksi sosiaalisesti älykäs huomatakseni tätä joten kipitin poikaserkkujen mukana olkkariin olemaan. Tästä syystä sain laiskan maineen joten korjasin käytöstäni iän myötä.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseutu ja vähävaraisuus varmaan painottuvat noissa.
Meillä ainakin iso kaupunki ja duunari-isovanhempien varakkaammat vesat jälkeläisineen kyseessä.
Eikä kuitenkaan ole varaa hommata tiskikonetta? Mihin ne rahat oikein menevät?
No sinne koneeseen me niitä isoäidin apuna ladataan. Ja mökkiolosuhteissa tietty itse tiskataan. Eikö teillä ole kesämökkiä vaikka on itse itsensä täyttävä pesukone?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat tehneet raskaan työviikon niin kyllä kahvitteluhetket pitäisi antaa ottaa rennosti. Kysyä vaikka, että: "Kulta - haluaisitko oluen? Minä ajan kotiin".
Naisetko eivät käy töissä? Moni nainen tekee raskaampaa työtä kuin moni mies.
Meillä jokainen kantaa astiansa koneeseen huudellen ne. Vähän tilanteesta riippuen katetaan yhdessä pöytä ja samoin raivataan. Jokainen puuhaa yhteisen hyvän eteen jotain. Se kuka hihkaisee menevänsä kalan savustukseen niin hoitaa sen, se kuka menee salaatin valmistukseen niin saa usein juttukaveria mukaan jne. Rennosti yhdessä. Se on itsestäänselvyys sekin ollut aina ja istujille tulee nopeasti vähän ulkopuolinen olo ja kysyvät pian, että mitä voivat tehdä, elleivät itse keksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin iso kaupunki ja duunari-isovanhempien varakkaammat vesat jälkeläisineen kyseessä.
No sinne koneeseen me niitä isoäidin apuna ladataan. Ja mökkiolosuhteissa tietty itse tiskataan. Eikö teillä ole kesämökkiä vaikka on itse itsensä täyttävä pesukone?
No meillä ei kyllä tiskikoneen täyttö ole niin vaikea homma, etteikö siitä yksi ihminen selviäisi. Jopa hankalaa, jos liian moni pyrkii samaan aikaan siihen koukkimaan. Helpompi latoa yksin kaikki astiat koneeseen tai sitten niin, että jokainen vuorollaan laittaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Mie voisin muuten auttaa, mutta kahvin jälkeen on pönttö niin sekaisin, että menee varttitunti tai enempi pöntöllä. Toivottavasti äänet ei haittaa.
- Rauno
Ei haittaa, Rauno. Me kaikki huolehditaan sinusta koska olet se setä tai eno jolla on jäänyt emännät ja omaisuudet hankkimatta. Porukka on vain iloisia siitä että laitoit deodoranttia juhlien kunniaksi, sekin on saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsihyvä. Tiskikoneen täyttäminen on eri asia kuin tiskaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ei kyllä tiskikoneen täyttö ole niin vaikea homma, etteikö siitä yksi ihminen selviäisi. Jopa hankalaa, jos liian moni pyrkii samaan aikaan siihen koukkimaan. Helpompi latoa yksin kaikki astiat koneeseen tai sitten niin, että jokainen vuorollaan laittaa omansa.
Kohteliaisuus ennen käytäntöä lienee vieras käsite teilläpäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jokainen kantaa astiansa koneeseen huudellen ne. Vähän tilanteesta riippuen katetaan yhdessä pöytä ja samoin raivataan. Jokainen puuhaa yhteisen hyvän eteen jotain. Se kuka hihkaisee menevänsä kalan savustukseen niin hoitaa sen, se kuka menee salaatin valmistukseen niin saa usein juttukaveria mukaan jne. Rennosti yhdessä. Se on itsestäänselvyys sekin ollut aina ja istujille tulee nopeasti vähän ulkopuolinen olo ja kysyvät pian, että mitä voivat tehdä, elleivät itse keksi.
Ihana. Miten pääsen sukuun, onko naimattomia nuoria miehiä?
-AP
Jos vieraat täyttäisivät minun tiskikoneen niin täyttäisivät sen kuitenkin aivan väärin. Minulla on systeemi miten haluan astiat sinne. Parempi siis tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Yksi Rauno........
"Mitä! Ettekö omista robotti-imuria ja käytä siivousalan ammattilaista?"
Snobailu on 👍👍
Vierailija kirjoitti:
"Mitä! Ettekö omista robotti-imuria ja käytä siivousalan ammattilaista?"
Snobailu on 👍👍
Itse käytän ammattilaista kaikissa palveluissa. Vaimokin pääsee helpommalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaisuus ennen käytäntöä lienee vieras käsite teilläpäin.
Mitä tarkoitat? Minusta on kohteliasta, että vieraat eivät tunge keittiöön vaan antavat minun rauhassa täyttää tiskikoneen. Menee paljon sujuvammin niin. Meillä kun keittiö ei ole mikään tilaihme.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Yksi Rauno........
Okke repesin.
-AP
Naiset juoruilevat omassa porukassaan ja se onnistuu samalla kun auttavat astioiden kanssa. Tämä on sosiaalista kanssakäymistä myös ja ei vastenmielistä heille. Pitää ajatella vähän laajemmin asioita myös.
Vierailija kirjoitti:
Miesten kuuluu kahvin jälkeen vielä keskustella keskenään busineksesta whiskyn tahi brandyn kanssa. Rouvat ehtivät hyvin tällöin hieman siistiä.
Lakkaa vahtaamasta somessa Tatin kanavaa. Äijä hyväksikäyttää köyhiä romanialaisnaisia. Ilman rahoja ei saisi yhtään ketään.
Kyllä, meidänkin suvussa naiset hoitavat tarjoilun ja siivoamisen.
Meidän suvussa miehet kiipeävät korjaamaan vuotavan räystään, vaihtavat autonrenkaat, valvovat yöt temppuilevan vesi-ilmalämpöpumpun säätämisen kanssa, asentavat salaojat, tekevät polttopuut jne jne.
Jos on keittiöhommista kiinnostunut mies, saa olla mukana. Jos on teknisistä hommista kiinnostunut nainen, saa olla mukana. Tästä jaksa mitään tasa-arvokysymystä vääntää. Jokaisella on vahvuutensa ja mieluiten puuhailee siinä porukassa, jossa on luonteva olla.
Vierailija kirjoitti:
Naiset juoruilevat omassa porukassaan ja se onnistuu samalla kun auttavat astioiden kanssa. Tämä on sosiaalista kanssakäymistä myös ja ei vastenmielistä heille. Pitää ajatella vähän laajemmin asioita myös.
Torista saa tiskoneita ilman eestä. Otan tonnin seteli ilmeen tiskikoneettomissa talouksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-AP
Yksi Rauno........
:D :D
Mie voisin muuten auttaa, mutta kahvin jälkeen on pönttö niin sekaisin, että menee varttitunti tai enempi pöntöllä. Toivottavasti äänet ei haittaa.
- Rauno