Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teilläkin niin, että sukuloidessa kahvipöydästä lähtevät naiset tiskaamaan, ja miehet istumaan?

Vierailija
08.07.2022 |

Eikä aina välttämättä tiskaamaan, mutta vähintään auttamaan emäntää pöydän siistimisessä ja tavaroiden pois laitossa sillä välin kun miesväki siirtyy takaisin olohuoneen mukaviin tiloihin juoruilemaan.

Huomaan tälleen iän lisääntyessä että tapa siirtyy edelleen sukupolvelta toiselle. Nuorimmat serkkutytöt on siellä minun ja tätien kanssa häärimässä. Lapsena en ollut itse tarpeeksi sosiaalisesti älykäs huomatakseni tätä joten kipitin poikaserkkujen mukana olkkariin olemaan. Tästä syystä sain laiskan maineen joten korjasin käytöstäni iän myötä.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki.  Keskustelut naisten kesken ovat korvaamattomia.

Vierailija
22/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei. Tiskikone tiskaa.

Eli sinä et ainakaan niitä kotihommia tee. Automaattisesti toimivaa tiskikonetta en ole vielä missään nähnyt, joku ne astiat kerää, kaapii kompostiin jämät, asettelee koneeseen jne. Ja pistää kylmään jämät jne.

Juuri tämä!! Vähän kuin sanoisi että imuri ne pölyt ja roskat kerää.

No niinhan tuo tekee. Tuossa se nytkin pörrää lattialla. Ja toinen vempele leikkaa nurmea pihalla.

Meillä on robotti-imuri, ja kyllä sitäkin joutuu hoitamaan. Tyhjentämään roskat ja puhdistamaan suodattimen viikottain, samoin harjat pitää säännöllisesti pitää puhtaana. Toki siitä apua on, mutta jollakin siitäkin on vastuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne voi käydä yhtä hyvin myös sohvalla.

Vierailija
24/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut moista edes minun lapsuudessani saati omassa elämässä. Isäntäväki huolehtii kaikista jälkitöistä, ei ole mitään naisten keittiökokoontumisia. Koko porukalla siirrytään ruokasalista salin puolelle tai kirjastoon.

Vierailija
25/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne voi käydä yhtä hyvin myös sohvalla.

Voisi jos sohva olisi vapaa. Miehet vaan siinä nauttivat konjamiinia.

Vierailija
26/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja toinen pahe on se että kun miehet oikein grillaa niin naisväen tulee valmistaa ja jälkikäteen siivota kaikki muu että tähtikokki pääsee suorittamaan tärkeää tehtäväänsä, eli sytytystä ja kääntelyä.

Vierailija
27/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpelönä miehenä en tietenkään halua rikkoa sukulaisteni parhaita ja arvokkaita kahviastiastoja, koska toivon, että minutkin kutsutaan vastaisuudessakin päiväkahville. Siksi on viisaampaa vetäytyä olohuoneen puolelle kaskuilemaan. Vaimoni ei myöskään tykkää, kun joskus olen mennyt hänen nuoremman sisarensa kanssa kahdestaan tiskaamaan!

Vierailija
28/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen laittaa käyttämänsä kupin ja asetin ym. tiskariin, illalla mies laittaa koneen päälle.

Näin omassa perheessäni, sukulaisista en tiedä kuka napsauttaa tiskariin päälle, muuten sama meno.

Vierailija
29/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu ja vähävaraisuus varmaan painottuvat noissa.

Vierailija
30/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntäväki hoitaa tiskit, ei vieraat. Eikä siihen kakkuvadin poiskuskaamiseen mitään apujoukkoja tarvi.

Vierailija
31/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan laittasin kahvitteluun kertakäyttö astiat tässä tapauksessa, jos paljon väkeä ja käsin pitää pestä. Helppo nakata roskiin tai poltettaviin.

Tytöille sanosin että menkääpä leikkimään.

Vierailija
32/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin iso kaupunki ja duunari-isovanhempien varakkaammat vesat jälkeläisineen kyseessä.

Vierailija
33/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat tehneet raskaan työviikon niin kyllä kahvitteluhetket pitäisi antaa ottaa rennosti. Kysyä vaikka, että: "Kulta - haluaisitko oluen? Minä ajan kotiin".

Vierailija
34/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siivotaan vasta kun vieraat ovat lähteneet. Vieraiden ollessa luonamme pidämme heille seuraa ja kukaan ei poistu keittiöön siivoilemaan, sehän olisi epäkohteliasta.

Vierailija
35/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on jo sen verran moderni suku, että kaikilla on astianpesukoneet. 

Vierailija
36/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäntäväki hoitaa tiskit, ei vieraat. Eikä siihen kakkuvadin poiskuskaamiseen mitään apujoukkoja tarvi.

Itse tulkitsen sen niin että kyseessä on kohtelias ele emäntää kohtaan, kun on todennäköisesti kaiken joutunut yksin valmistamaan. Solidaarisuus siis. Siksi me naiset huolehditaan asiasta. Tiedetään että ukot istuu ja keräilee kunniaa.

Vierailija
37/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Isäntäväki tiskatkoon jos haluaa. Kun meillä on vieraita, tiskit saa odottaa tiskipöydällä.

Vierailija
38/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen korjaa itse astiansa tiskipöydälle. Yleensä sen kenen luona ollaan niin isäntäväki laittaa huuhdellut astiat tiskikoneeseen.

Vierailija
39/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin iso kaupunki ja duunari-isovanhempien varakkaammat vesat jälkeläisineen kyseessä.

Eikä kuitenkaan ole varaa hommata tiskikonetta? Mihin ne rahat oikein menevät?

Vierailija
40/130 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Me ei eletä 1800-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi