Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovittiin, että äiti käy ruokkimassa kalani viikon lomareissuni aikana, oli ilman lupaa pessyt ikkunat, hellan ja parvekkeen lattiat, suuttuisitteko?

Vierailija
08.07.2022 |

Okei, ikkunoiden pesusta oli aikaa ehkä 3-4 vuotta ja parvekkeen lattia oli täynnä mustaa/harmaata töhnää. Minusta olisi voinut kysyä edes luvan, mutta kun "halusi yllättää" Suuttuisitko itse vai miten reagoisit?

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikkunat pesemättä 3-4v ja parvekkeen lattia täynnä mustaa töhnää, siinä tilanteessa ei keneltäkään tarvitse kysyä lupaa, sillä toiminnallasi aiheutat vahinkoa taloyhtiölle ja pilaat talon rakenteita, myös naapurin.

Äitisi teki palveluksen, toinen vaihtoehto olisi ollut soitraa isännöitsijälle tai hallituksen pj.lle.

Kyllä tuo on jo terv.riski ja houkuttelee tuholaisia asuntoon.

Vierailija
82/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini. Oltiin koko perhe flunssassa vuoron perään, minä viimeisenä. Tunki ns auttamaan ja sairaana en jaksanut panna ovella hanttiin.

Horjuin takaisin petiin ja parin tunnin päästä heräsin. Koko olohuone oli myllätty ylösalaisin, keittiön kaapit ns jörjestetty uudestana ja kaapeista ja jääkaapista oli heitelty ruokia ja mausteita roskiin vaikka miten paljon.

Poreallas oli jossaib ihme vaahtopesussa vaikka siihen on ihan spesifit hoito-ohjeet.

Joka puolelle oli siroteltu koriste-esineitä yllätykseksi.

Olin niin vihainen että itkin ja vapisin kiukusta. Meillä on siisti koti, siivooja käy kahden viikon välein ja se keittiö oli järjestetty minulle, vasurille.

En ole sen koommin pahemmin äidilleni puhunut.

Tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Toki ei kivalta tunnu noin perusteellinen mylläys toisen kotona. Kuitenkin systeemit on järjestetty toimiviksi ja itselle hyväksi koetuksi.

On hyvä antaa anteeksi. Eikä olla vihoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi enkä olisi edes yllättynyt. Äiti varmaan ajattelisi, että en vaan kehdannut pyytää siivoamaan samalla, kun on noin ilmiselvää sotkua, kun kuitenkin kehtasin kalojen ruokintaa ehdottaa. Ei siis ole rajaton tai siivousfriikki eikä edes näpäyttelijä.

Todennäköisesti olisin kuitenkin pyytänyt jotain muuta asialle, koska en halua myöntää olevani laiska sottapytty, joka ei saa siivottua. Tai omassa tapauksessani edes tilattua siivoojaa. Siksi kukkia käy kastelemassa kiitollisuudenvelassa oleva kaveri, jonka mielenkiinto riittää tasan kyseiseen tehtävään.

Vierailija
84/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikkunat pesemättä 3-4v ja parvekkeen lattia täynnä mustaa töhnää, siinä tilanteessa ei keneltäkään tarvitse kysyä lupaa, sillä toiminnallasi aiheutat vahinkoa taloyhtiölle ja pilaat talon rakenteita, myös naapurin.

Äitisi teki palveluksen, toinen vaihtoehto olisi ollut soitraa isännöitsijälle tai hallituksen pj.lle.

Kyllä tuo on jo terv.riski ja houkuttelee tuholaisia asuntoon.

Kerro lisää tästä pesemättömien ikkunoiden aiheuttamasta terveysriskistä. Tai niiden vaikutuksesta talon rakenteisiin saati toimimisesta tuholaisten houkuttimena.

Omat ikkunat on olleet pesemättä 7 vuotta ja olen taloyhtiön hallituksessa. Mitä suosittelisit?

Vierailija
85/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kannattaa suuttua!!! Katkaise välit!

Vierailija
86/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä se pesemään mullekin ikkunat. Voin jopa maksaa siitä!

Vierailija
87/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi. Koen todella vastenmielisenä, että kodissani "autetaan" kysymättä. Apu on sellaista, että myllätään kaapit uuteen uskoon ja järjestellään esimerkiksi varasto niin ettei enää löydä yhtäkään tavaraa. Pahimmillaan on siirrelty huoneessa huonekalut uuteen järjestykseen ja tilattu kaappeihin uusia hyllyjä ja tankoja. Puhuminen ei auta. Hirveä marttyyri-itku alkaa ja sitten hyökkäys ja haukkuminen.

Vierailija
88/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suuttuisi, kiittäisin vain. Ex-anopille nuorempana suutuin kun oli sisustanu kämpän uusiksi vaikka piti vain kukat kastella.

Vierailija
89/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en suuttuisi, mutta olen joskus vastaavalla tavalla siivonnut oman tyttäreni luona, eikä hänkään tuntunut ilahtuvan, joten en sitä sen jälkeen ole enää ilman lupaa tehnyt. Ei vaan tullut mieleenkään, että siivoaminen voisi olla rajojen ylittämistä, mutta ymmärrän se kyllä nyt ihan hyvin, ei vaan ollut tullut mieleen. (Tytär on kyllä sen jälkeen, kun lopetin siivoamisen, sanonut itse joskus, että jvoin kyllä kissojen ruokkimisen lisäksi myös imuroida, jos tahdon :D)

Minä siivoan tytölle aina, kun käyn ruokkimassa eläimet. En katso kaappeihin, enkä laatikoihin ja tietää sen.

On iloinen aina ja kiittää. On kiireinen, koska opiskelee töiden ohella ja jää vähän paikat rempalleen.

Siitä suuttuisi, jos koluaisin laatikko ja tai vaihtaisin tavaroiden paikkoja. Mutta sitä en tee

Oletteko siis sopineet, että voit siivoilla ja toivoo sitä vai siivoiletko vaikka sanoisi ettei halua?

Vierailija
90/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen, jos joku pyytämättä pesisi ikkunat ja parvekkeen lattian. Sinulla on loistoäiti!

Vierailija
91/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikionnellinen, jos joku pyytämättä pesisi ikkunat ja parvekkeen lattian. Sinulla on loistoäiti!

Ehdottomasti pitäisi silti kysyä, että onko siivous asunnon omistajan mielestä ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi