Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovittiin, että äiti käy ruokkimassa kalani viikon lomareissuni aikana, oli ilman lupaa pessyt ikkunat, hellan ja parvekkeen lattiat, suuttuisitteko?

Vierailija
08.07.2022 |

Okei, ikkunoiden pesusta oli aikaa ehkä 3-4 vuotta ja parvekkeen lattia oli täynnä mustaa/harmaata töhnää. Minusta olisi voinut kysyä edes luvan, mutta kun "halusi yllättää" Suuttuisitko itse vai miten reagoisit?

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden lakaisu, lavuaarin jynssäys tms on ok, mutta tavaroihini en halua koskettavan. Eikä kaappeja saa aukoa. Kotini arvostelu on myös törkeää. Parasta on kysyä, että haluaisitko siivousapua ja jättää asian siihen, jos toinen ei halua.

Vierailija
62/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en suuttuisi, mutta olen joskus vastaavalla tavalla siivonnut oman tyttäreni luona, eikä hänkään tuntunut ilahtuvan, joten en sitä sen jälkeen ole enää ilman lupaa tehnyt. Ei vaan tullut mieleenkään, että siivoaminen voisi olla rajojen ylittämistä, mutta ymmärrän se kyllä nyt ihan hyvin, ei vaan ollut tullut mieleen. (Tytär on kyllä sen jälkeen, kun lopetin siivoamisen, sanonut itse joskus, että jvoin kyllä kissojen ruokkimisen lisäksi myös imuroida, jos tahdon :D)

Minä siivoan tytölle aina, kun käyn ruokkimassa eläimet. En katso kaappeihin, enkä laatikoihin ja tietää sen.

On iloinen aina ja kiittää. On kiireinen, koska opiskelee töiden ohella ja jää vähän paikat rempalleen.

Siitä suuttuisi, jos koluaisin laatikko ja tai vaihtaisin tavaroiden paikkoja. Mutta sitä en tee

Te olette sopineet niin. Minäkin siivoan välillä tyttären luona koska tosiaan opiskelee (kahdessa paikassa) ja on myös töissä.

Mutta tää on sovittu juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuosta voi loukkaantua?

Oma äitini luki aikoinaan minun päiväkirjat ja kirjeet, joita kirjoitin tai sain. On ihan varma, että hän tonkisi jokaisen laatikon ja tutkisi kaikki paikat. Aikuisena minulla saa olla yksityisasioita ja vaikka viinipullo kaapissa eikä minun tarvitse pyydellä niitä anteeksi.

Vierailija
64/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin niin saatanasti. Minä kun haluan katsella paskaisista ikkunoista, tehdä ruokaa paskaisella hellalla, ja kävellä paskaisella parvekkeella. Eikun?

Vierailija
65/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti on samanlainen. En itse tykkää, että tavaroihin kosketaan tai siivotaan ilman lupaa. En kyllä suuttuisi, koska se nyt olisi typerää, mutta en tykkäisikään.

Vierailija
66/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran äitini oli pessyt kaikki likaiset 5 hengen perheen lakanat ja niitä oli enemmän kuin yksi kierros, kun olimme lomalla ja kävi kissaa hoitamassa, olin enemmän kuin kiitolllinen.

Vierailija
67/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala

Mikä kala on?

Eläin

Vierailija
68/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kala vielä elossa?

Vierailija
69/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää kovasti miettiä, että pitääkö nyt suuttua vai ei, niin ehkä kannattaa jättää sitten suuttumatta.

Vierailija
70/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuisin. Rajatonta toimintaa. Tuntuisi, että äiti yrittää näpäyttää. Elän omalla tavallani ja se ei kuulu hänelle.

Vierailija
71/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani siivosin äidille kun tämä sairasti. Oli myös tarkkana, ei saa katosa komeroihin (muualla kuin keittiössä) ja mitään tavaraa ei saanut siirtää. Muutoin oli kiitollinen.

Vierailija
72/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuo periaatteessa jossain tilanteessa olla huono juttu. Jos vaikka olisi tarkoitus käyttää sitä pesemätöntä hellaa rekvisiittana jollain videolla, ja sen pitäisi nimenomaan olla pesemätön. Mutta epätodennäköistä se kyllä on.

Vierailija
73/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloituksessa olis ollut äidin tilalla anoppi, vastaukset olis olleet rehellisempiä. Itse en voi sietää sitä että taloudenhoitooni puututaan ja vielä huonommaksi tilanteen tekee se toivettani "siivoomattomuudesta" ei kunnioiteta.

Vierailija
74/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä suuttuisin. Äidin pitäisi tajuta, että olet nyt aikuinen, etkä tarvitse ketään siivoamaan jälkiäsi.

Vierailija
75/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kiva että nuo hommat on tehty, mutta toisaalta se tuntuu arvostelulta ja näpäyttämiseltä: "kun et tätäkään saanut tehtyä..."

Vierailija
76/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain ällöä visvaa on joka puolella, niin sen nyt siivoaa jokainen ihan terveyssyistä ja jos haisevat tiskit on jätetty. Ikkunat nyt menee liiallisuuksiin, ne pesköön jokainen itse, jolla kaksi tervettä kättä on.

Vierailija
77/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutu ihmeessä ja ota ensi kerralla kalat mukaan reissuun.

Vierailija
78/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti siivosi luonani kun kävi. Kävi harvoin. Olin kiitollinen siivouksesta.

Hän näpäytteli muutenkin niin paljon että siivouksen katsoin auttamiseksi mm tilanteessa kun tulin vauvan kassa kotiin.

Vierailija
79/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini. Oltiin koko perhe flunssassa vuoron perään, minä viimeisenä. Tunki ns auttamaan ja sairaana en jaksanut panna ovella hanttiin.

Horjuin takaisin petiin ja parin tunnin päästä heräsin. Koko olohuone oli myllätty ylösalaisin, keittiön kaapit ns jörjestetty uudestana ja kaapeista ja jääkaapista oli heitelty ruokia ja mausteita roskiin vaikka miten paljon.

Poreallas oli jossaib ihme vaahtopesussa vaikka siihen on ihan spesifit hoito-ohjeet.

Joka puolelle oli siroteltu koriste-esineitä yllätykseksi.

Olin niin vihainen että itkin ja vapisin kiukusta. Meillä on siisti koti, siivooja käy kahden viikon välein ja se keittiö oli järjestetty minulle, vasurille.

En ole sen koommin pahemmin äidilleni puhunut.

Vierailija
80/91 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suuttuisin koska sovittu pitää pitää.

Tuskin ne kalat jäivät ruokkimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme