Sovittiin, että äiti käy ruokkimassa kalani viikon lomareissuni aikana, oli ilman lupaa pessyt ikkunat, hellan ja parvekkeen lattiat, suuttuisitteko?
Okei, ikkunoiden pesusta oli aikaa ehkä 3-4 vuotta ja parvekkeen lattia oli täynnä mustaa/harmaata töhnää. Minusta olisi voinut kysyä edes luvan, mutta kun "halusi yllättää" Suuttuisitko itse vai miten reagoisit?
Kommentit (91)
Ai että, tekispä joku mullekin tuollaisen yllätyksen.
Valehtelet.
En sun asuntoa ole kukaan siivonnut.
En pidä että joku tekisi jotain mitä en ole pyytänyt, kiitosta tai mitään vastapalvelusta on turha odottaa
Vierailija kirjoitti:
en suuttuisi, mutta olen joskus vastaavalla tavalla siivonnut oman tyttäreni luona, eikä hänkään tuntunut ilahtuvan, joten en sitä sen jälkeen ole enää ilman lupaa tehnyt. Ei vaan tullut mieleenkään, että siivoaminen voisi olla rajojen ylittämistä, mutta ymmärrän se kyllä nyt ihan hyvin, ei vaan ollut tullut mieleen. (Tytär on kyllä sen jälkeen, kun lopetin siivoamisen, sanonut itse joskus, että jvoin kyllä kissojen ruokkimisen lisäksi myös imuroida, jos tahdon :D)
Jos sovit jotain, sinä sovit jotain. Ja pidät sen.
Ihan sama kuka se toinen on.
Minulla on rajaton äiti joten olen tässä ihan ehdoton omiin tyttäriini päin.
Teen sen mitä selkeästi sovitaan enkä mitään yli sen. Toki autan aina kun pyydetään mutta tyttären asunto on tyttären asunto.
Voisko sun äiti tulla ruokkimaan mun kissaa?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on likainen porsas, hyi hele.
Itse asiassa porsaat niin kuin siatkin ovat siistejä eläimiä, mutta ap on kyllä siivoton olento!
En suuttuisi. Mutta ymmärrän jos joku ei ilahdu, se voi tuntua moitteelta. Sellaselta että äiti on täällä nuuskinut paikkoja ja todennut että onpa tyttärellä hellakin saastainen. Sitten saattaa tulla olo, että kun seuraavalla kerralla lähtee reissuun, pitää stressata että paikat on tietoa ettei äiti pääse arvostelemaan. Vaikkei siitä olisikaan kyse.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hormooniensa edessä voimaton.
mies54v
Ja mies tyhmyytensä.
En tykkäisi, sillä saisin kuitenkin kuulla jostain moitteita, miten pistän vanhan äitini siivoamaan minulle.
No en suuttuisi, vaikka mäkään en tykkää että mun reviirillä häärätään ilman lupaa. Itse asiassa oma äitini siivosi joskus koko asuntoni, kun kävi hoitamassa kissoja. Olin lievästi ärsyyntynyt, mutta samalla kiitollinen.
Voi helvetti, mitä hienopieruja täällä onkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en suuttuisi, mutta olen joskus vastaavalla tavalla siivonnut oman tyttäreni luona, eikä hänkään tuntunut ilahtuvan, joten en sitä sen jälkeen ole enää ilman lupaa tehnyt. Ei vaan tullut mieleenkään, että siivoaminen voisi olla rajojen ylittämistä, mutta ymmärrän se kyllä nyt ihan hyvin, ei vaan ollut tullut mieleen. (Tytär on kyllä sen jälkeen, kun lopetin siivoamisen, sanonut itse joskus, että jvoin kyllä kissojen ruokkimisen lisäksi myös imuroida, jos tahdon :D)
Lisään, että kaappien ym. siivous on sellaista, mitä en ilman lupaa aiemminkaan olisi tehnyt, mutta imrointi, roskien pois vieminen yms. oli minusta eri asia, niissä ei mitenkään tule "nuuskittua" toisen yksityisasioita. Mutta toisaalta oma koti on oma koti, eikä varamaan pidä siivota luvatta, ellei ole ihan varma, että se on ok.
Tottakai saa siivota, kunhan ensin ilmoittaa siitä tai siis kysyy luvan :)
En suuttuisi. Ihana äiti!
Tosin mun luona ei olisi siivottavaa, koska siivoan aina hyvin itse.
Tuliskos se äitis tänne meillekin?
En suuttuisi, siitä olen suuttunut vanhemmilleni kun kerran ollessani lomalla heidän piti käydä kastelemassa kukkiani, ja samalla olivat ilman lupaa järjestäneet olohuoneen huonekalut uudestaan eri paikoille.
Pelkästä pienestä siivoamisesta en olisi suuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hormooniensa edessä voimaton.
mies54v
Ja mies tyhmyytensä.
Näin se vain on. Kutsuu exän käymään ja heti alkaa nalkutus ja imuri käymään.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
En suuttuisi, siitä olen suuttunut vanhemmilleni kun kerran ollessani lomalla heidän piti käydä kastelemassa kukkiani, ja samalla olivat ilman lupaa järjestäneet olohuoneen huonekalut uudestaan eri paikoille.
Pelkästä pienestä siivoamisesta en olisi suuttunut.
Kukka
Mikä kukka on?
Rajaton äiti.
Itselläni on myös. Niin ainakin koen.
Lisään, että kaappien ym. siivous on sellaista, mitä en ilman lupaa aiemminkaan olisi tehnyt, mutta imrointi, roskien pois vieminen yms. oli minusta eri asia, niissä ei mitenkään tule "nuuskittua" toisen yksityisasioita. Mutta toisaalta oma koti on oma koti, eikä varamaan pidä siivota luvatta, ellei ole ihan varma, että se on ok.