Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parin tunnin päästä alkaa loma ja ahdistaa

Vierailija
08.07.2022 |

Pitäisi päästä rentoutumaan, lomaa, aurinkoa, vapaata ja ihanaa oloa. Ja mua vaan ahdistaa. Teinit ovat lomailleet jo monta viikkoa. Tytär riidoissa ystävänsä kanssa, siitä alakuloinen ja korvaa tuota iloista kesämenoa ystävän kanssa sosiaalisessa mediassa siis ruutuajalla.

Mulla ei energia riitä siihen, että rupean teinin ohjelmatoimistoksi, eikä se mulle ole lomaa jos hän nyhjää kaikki päivät kotona.

Mies hehkuttaa kuinka ihanaa on kun loma alkaa, ja mua ahdistaa se mieskin. En jaksa vaan nyhjätä sen kanssa kotona, mutta eipä tässä muutakaan ole tiedossa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ei energia riitä siihen, että rupean teinin ohjelmatoimistoksi, eikä se mulle ole lomaa jos hän nyhjää kaikki päivät kotona."

Niin sulle ei ole, mutta teinille on ja se voi elämänsä ihan vapaasti laittaa siihen olemiseen ilman ohjelmaa jos niin haluaa.  Olet menossa lomalle, mutta haluat tehdä siitäkin uuvuttavaa työtä. Eikä se riitä, että rankaisisit itseäsi loputtomalla tekemisellä ilman taukoa, vaan yrität saada kaikki muutkin jotka oikeasti osaa levätä mukaan tähän sinun juoksemiseesi. Juokse yksinäsi.

Vierailija
42/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisit siis muiden olevan kesäfiiliksissä ja luovan siten sinulle hyvän lomafiiliksen. Teini ei saisi mököttää eikä mies maata sisällä, koska se pilaa SINUN fiiliksesi. Mietipä tätä nyt ihan perinpohjaisesti. Teinit on teinejä, niillä on noita maailmanlopun ongelmiaan tämän tästä. Anna teinin olla huoneessaan ja sopia välinsä kaverinsa kanssa sitten kun haluaa, ei sinun tarvitse siinä olla esiliinana tai kanssakärsijänä. Ja miehen annat röhnöttää sisällä ja tehdä tai olla tekemättä mitä mielii, tämä on hänenkin lomansa, jonka hän on ansainnut, eikä sen tärkein funktio ole sinun lomafiiliksesi kannattelu. Nyt menet nukkumaan jos siltä tuntuu, nukut vaikka vuorokauden, sitten heräät ja alat miettiä mitä sinua huvittaisi tehdä. Ei teiniä tai miestä, vaan sinua. Ja sitten alat tehdä. Ja muista lopuksi se, että myös omassa huoneessa makaaminen tai sohvalla löhöily on ok, myös sinulle. Loma ei ole suorittamista, vaan palautumista varten.

Niin ei ole suorittamista, mutta kun on muutaman viikon jo ihmisten kesähehkutusta kuunnellut, ja nyt se voisi alkaa itsellä, niin ei vaan jaksa kiinnostaa.

Ahdistaa siis ajatuskin kaiken kesäsälän järkkäämisestä, grilli-iltojen järkkäämisestä, muka-hauskoista kesäretkestä tai mistään muustakaan. Juuri teinin vuoksi tuntuu että jotain pitäisi kuitenkin järjestää ja keksiä, että jäisi hänelle edes jotain positiivista tältä kesältä. Ei kenenkään mun lomafiilistä tarvii kannatella, mutta kyllä multa odotetaan kesäjuttujen järkkäämistä.

Mikäs orjapiiskuri sinä oot jonka pitää kaikki järjestää? Jos miehellä riitti kesäfiilistä niin anna ohjat sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla ei energia riitä siihen, että rupean teinin ohjelmatoimistoksi, eikä se mulle ole lomaa jos hän nyhjää kaikki päivät kotona."

Niin sulle ei ole, mutta teinille on ja se voi elämänsä ihan vapaasti laittaa siihen olemiseen ilman ohjelmaa jos niin haluaa.  Olet menossa lomalle, mutta haluat tehdä siitäkin uuvuttavaa työtä. Eikä se riitä, että rankaisisit itseäsi loputtomalla tekemisellä ilman taukoa, vaan yrität saada kaikki muutkin jotka oikeasti osaa levätä mukaan tähän sinun juoksemiseesi. Juokse yksinäsi.

Onko uuvuttavaa työtä, jos mielummin näkisi oman teininsä nauttimasta kesästä kavereiden kanssa sen sijaan että on masentuneena huoneessaan somessa?

Kyllä mun mielestä äidin tehtäviin kuuluisi tukea, auttaa ja ilahduttaa lastaan tällaisessa tilanteessa. En vaan jaksa. Tällä hetkellä sekin uuvuttaa. Kyllä. Ehkä olisin jaksanut lomailla, auttaa, tukea ja ilahduttaa vielä pari viikkoa sitten. Nyt ei paukut riitä siihen.

Eikä riitä paukut kesäfiiliksen luomiseen, saamiseen, kokemiseen.

Ap

Vierailija
44/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali vali..

AiNA löytyy syytä valittamiseen?

Eikö voi joskus olla Kiitollinen?

Kiitollinen lomasta? Perheestä?

Vai oletko ihminen jonka lasi on puolillaan jo melkein tyhjä?

Ajatus on teko Ajattele positiivisesti

Vierailija
45/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ratkaisu mahtaisi sopia aloittajalle? Kun ei jaksa edes valita leffaa, mutta tänne jaksaa kyllä valittaa.

Vierailija
46/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vali vali vali..

Taidat jo olla lomalla niinpä.

Vierailija
47/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali vali..

En asu Suomessa ja AINA kun tulen tänne palstalle muistan suomalaisten negatiivisuuden.

Ja loma alkaa mulla iiiihan kohta😎

Vierailija
48/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ratkaisu mahtaisi sopia aloittajalle? Kun ei jaksa edes valita leffaa, mutta tänne jaksaa kyllä valittaa.

Niin, en jaksa valita leffaa tai huomioida ketään muuta. Kyllä on työ vetänyt viimeisetkin rippeet. Ei voisi vähempää kiinnostaa, mikään. Ja jos mulla olisi ratkaisu, eihän tässä mitään ongelmaa olisikaan. Mutta en jaksa pohtia mitään ratkaisua tai muiden ongelmia.tai mitäs tänään syödään. Kai siellä leipää on kaapissa, tai jotain. Ihan sama.

Ap

Vierailija
49/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eka annetaan happea itselle, jotta voi auttaa muita. Mä käskisin miestä menemää teinin kanssa johki esim. Viikonlopuksi ja nukkuisin. Tai nukkuisin eka ne pari päivää ja miettisin sit teinin murheita. Onhan tässä kesää vielä jäljellä

Vierailija
50/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko uuvuttavaa työtä, jos mielummin näkisi oman teininsä nauttimasta kesästä kavereiden kanssa sen sijaan että on masentuneena huoneessaan somessa?

Kyllä mun mielestä äidin tehtäviin kuuluisi tukea, auttaa ja ilahduttaa lastaan tällaisessa tilanteessa. En vaan jaksa. Tällä hetkellä sekin uuvuttaa. Kyllä. Ehkä olisin jaksanut lomailla, auttaa, tukea ja ilahduttaa vielä pari viikkoa sitten. Nyt ei paukut riitä siihen.

Ap

Jos se haluaa olla diinä somessa eikä halua tehdä mitään vapaaehtoisesti niin silloin hän on valinnut sen oman olemisensa. Mikään ei ole kamalampaa täysin uupuneelle ihmiselle, joka ei haluaisi muuta tehdä kuin tuijottaa aivot offline tilassa eteenpäin,omata sinun kaltainen tättähäärä elämässään joka purkaa omaa ahdistustaan muiden pakottamisena johonkin itse itselleen keksimään hyvän elämän malliin.

Vierailija
51/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos se haluaa olla diinä somessa eikä halua tehdä mitään vapaaehtoisesti niin silloin hän on valinnut sen oman olemisensa. Mikään ei ole kamalampaa täysin uupuneelle ihmiselle, joka ei haluaisi muuta tehdä kuin tuijottaa aivot offline tilassa eteenpäin,omata sinun kaltainen tättähäärä elämässään joka purkaa omaa ahdistustaan muiden pakottamisena johonkin itse itselleen keksimään hyvän elämän malliin.

Taisit käsittää väärin ei se teini mikään uupunut ole vaan surullinen. Uupunut olen minä. Enkä ole ketään pakottanut mihinkään, lähinnä ahdistaa kaikki mitä multa vaaditaan.

Ap

(joka kuulemma on marttyyri ja pakottaa muita kesäfiilikseen vaikka kyseessä on täysin käänteinen tilanne)

Vierailija
52/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali vali..

En asu Suomessa ja AINA kun tulen tänne palstalle muistan suomalaisten negatiivisuuden.

Ja loma alkaa mulla iiiihan kohta😎

Sun arki ei varmaan oo yhtä raskasta, kun täällä Suomessa monella on.

Vierailija
53/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Taisit käsittää väärin ei se teini mikään uupunut ole vaan surullinen. Uupunut olen minä. Enkä ole ketään pakottanut mihinkään, lähinnä ahdistaa kaikki mitä multa vaaditaan.

Ap

(joka kuulemma on marttyyri ja pakottaa muita kesäfiilikseen vaikka kyseessä on täysin käänteinen tilanne)

Mitä sulta siis vaaditaan? Hyvää lomamieltä? Kuka vaatii? Joskus elämä vain ei mene ideaalin mukaan. Lomalla ei ole pakko olla hyväntuulinen, ei sinun tai teinin. Relaa, nuku, tee mitä haluat tai ole tekemättä mitään.

Vierailija
54/54 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku, hae ravintolasta ruokaa tai kaupan valmis ruokia. Einekset ja ravintolathan on juuri tilanteita varten, kun ei vaan jaksa.

Anna muiden hoitaa ne ruoat sun nenän eteen.

Makaa ja lepää eli laiskottele ihan luvan kanssa. Sulla on loma eli ei pakko tehdä yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan