Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhillä on varaa käydä hoidattamassa hampaansa?

Vierailija
07.07.2022 |

Pidetään keskustelu asiallisena, kiitos. Mistä köyhällä on varaa hammashoitoon?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei kaikkia köyhiä auta (jos ketään hammashuollon kanssa). En siis käy hammaslääkärissä. Tuttu, joka on ulosotossa, käy muttei maksa laskua. Joskus tekis mieli itsekin vaan ryhtyä siihen...

Vierailija
82/85 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ei olla erityisen köyhiä, pienituloisia ehkä? Mies on käynyt kevään ja kesän ajan julkisella hoidattamassa hampaita ja lasku on sieltä suurimmillaan ollut 47e. On siis paikkausta, hammaskiven poistoa ja häneltä puuttui yksi hammas sivulta, siihen laitettu uusi tilalle. En kyllä tiedä onko implantti vai mikä, ihan hyvältä se näytti ja mies on tyytyväinen. 

Itse hän maksaa nuo, ei mikään Kela korvaa mitään. Ei ole kyllä kysyttykään kun töissä käydään. 

Ei ole minusta kallista ollut tuo. (Helsinki)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me ei olla erityisen köyhiä, pienituloisia ehkä? Mies on käynyt kevään ja kesän ajan julkisella hoidattamassa hampaita ja lasku on sieltä suurimmillaan ollut 47e. On siis paikkausta, hammaskiven poistoa ja häneltä puuttui yksi hammas sivulta, siihen laitettu uusi tilalle. En kyllä tiedä onko implantti vai mikä, ihan hyvältä se näytti ja mies on tyytyväinen. 

Itse hän maksaa nuo, ei mikään Kela korvaa mitään. Ei ole kyllä kysyttykään kun töissä käydään. 

Miten voi olla mahdollista! Mun mies elää puuttuvan hampaan kanssa kun tapaturman jälkeen vakuutus ei korvannut ja implantin hinta oli hammaslääkärin mukaan yli tonnin.

Vierailija
84/85 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuella olevien hl-hoidot maksaa kela, työmarkkinatuella oleville ei.

Eläkeläisen hammaslääkärikäyntejä ei maksa kukaan muu kuin eläkeläinen itse. Olen ollut nyt 5 vuotta eläkkeellä enkä ole koko aikana saanut senttiäkään toimeentulotukea. En sähköön, en silmälaseihin, lääkkeisiin, yhtään mihinkään. En myöskään harkinnanvaraista, ihan sama mitä perusteluja on ollut. Se on se rangaistus eläkkeelle pääsemisestä. Koska kela ei olisi päästänyt eläkkeelle mutta keva päästi niin kela kostaa nyt.

Kyllä eläkkeelläkin voi saada toimeentulotukea, sulla on nyt vaan isommat tulot sen eläkkeen kanssa kun niillä jotka saa toimeentulotukea, muutenhan säkin saisit.

Vierailija
85/85 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla laskut on 50-150e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi