Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhillä on varaa käydä hoidattamassa hampaansa?

Vierailija
07.07.2022 |

Pidetään keskustelu asiallisena, kiitos. Mistä köyhällä on varaa hammashoitoon?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa sen kokonaisuudessaan, tutulla on valkaistut hampaat ja perusteluna se, että ne näyttävät terveemmiltä.

Vierailija
2/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu maksaa sen kokonaisuudessaan, tutulla on valkaistut hampaat ja perusteluna se, että ne näyttävät terveemmiltä.

Tai sitten menee ulosottoon. Mikäli ei luottotiedoissa, julkiselle ei aikoja saa, niin jää hoitamati. Vuotta tms. jonot, riippuu kunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En edes muista, milloin viimeksi olen käynyt. Viis vuotta sitten? Ei mun palkka riitä tommoseenkaan.

Vierailija
4/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko tuota valkaisuhommaa. Ei oo ainakaan julkisella puolella tehty.

Vierailija
5/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin köyhän alaikäiset lapset saa suurimmaksi osaksi hammashoidon ilmaiseksi.

Kuinka köyhä pitää olla, ettei saa säästettyäkään yhtään?

Vierailija
6/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa kunnallisella puolella tehdyt hammashoidot. Se maksaa myös siinä tilanteessa kun kunta ostaa palvelusetelillä palvelun yksityiseltä.

Vierailija
7/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa monella siihen. Ja ostopalveluna halpuutettu, että tulee vaan pari käyntiä. Hygienistillä juoksuttavat ilmeisesti ja pitävät saarnat. Nykyään luokitellaan "kosmeettiseksi hammashoidoksi" se, mikä kuului normaaliin hammashoitoon ja normaalissakaan versiossa ei ollut kaikkea mukana mitä pitäisi. Voi tulla kipuja ikeniin ja rappeumat monelle hampaisiin, kohta menetetty joillakin. Ei turvallista varmaan. -Yksityisellä moni ei stressaisi kun saisi itse varata ajat, mutta sen pitäisi olla laadukasta, ei saarnaan perustuvaa pseudohoitoa.

Vierailija
8/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suu on täynnä hammasimplantteja kiitos sossun joka maksoi hammashoidon. Nuoruuteni meni varsin railakkaasti ja hampaathan siinä sitten meni. Ilmeisesti lasku olisi itse maksettuna ollut tuhansia. Nukutuksessa laitettiin suuhun uudet hampaat ja nyt on hymy kuin filmitähdellä. Onneksi Suommessa on tasa-arvoinen ja toimiva sosiaalihuolto.

Vierailija
9/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiköyhällä just onkin varaa. Kela korvaa toimeentulotukea saaville paikkaukset, hammaskivenpoiston yms. perustoimenpiteet.

Vierailija
10/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka 2 v pääsee kunnolliselle.

Tarkastus ja hammaskiven poisto maksaa alle 40 e. Aina niitä reikiä löytyy, vanhoihin paikkoihin.

Mulla on budjetti, lääkörikulut 20 e kk.

Vierailija
11/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hoidakkaan vaikka varaa olisi. Muut asiat tärkeäämpiä mulle. Osaan puhua siten ettei mun "hampaat" näy. Toki en naura paitsi yksin ollessani kotona. Ei haittaa mua yhtään.

Vierailija
12/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten menee ulosottoon. Mikäli ei luottotiedoissa, julkiselle ei aikoja saa, niin jää hoitamati. Vuotta tms. jonot, riippuu kunnasta.

Harkinnanvaraisella tuella tuo hoituu, lakisääteinen juttu.

Vierailija
13/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein olekaan. 

Pitäisi mennä taas, mutta kunnalliselle ei saa aikaa. Ei ole tarpeeksi todisteita että on hätätila, joten päivystysaikaa ei myöskään saa, vaikka aika varmasti moni ongelmani johtuu hampaista. Lääkärissä ainakin niin väitetään.

Vierailija
14/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnanvaraisella tuella tuo hoituu, lakisääteinen juttu.

Eipä se noudata lakeja.

Vierailija
15/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimeentukiasiakkaalla maksaa sossu, mutta jos ei ole tällainen niin olen sitten odottantu kun hampaat siinä kunnossa, että ne poistettava. Terveisin yli 12 v työttömänä ollut (ei toimeentuloasiakas), jolta poistettu jo näin alle 50v 6 hammasta. 

Vierailija
16/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein olekaan. 

Pitäisi mennä taas, mutta kunnalliselle ei saa aikaa. Ei ole tarpeeksi todisteita että on hätätila, joten päivystysaikaa ei myöskään saa, vaikka aika varmasti moni ongelmani johtuu hampaista. Lääkärissä ainakin niin väitetään.

Koita onnistuuko vaihtaa kuntaa.

Vierailija
17/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toimeentukiasiakkaalla maksaa sossu, mutta jos ei ole tällainen niin olen sitten odottantu kun hampaat siinä kunnossa, että ne poistettava. Terveisin yli 12 v työttömänä ollut (ei toimeentuloasiakas), jolta poistettu jo näin alle 50v 6 hammasta. 

Tosta ollut juttua että poistavat julkisella koska halvempaa ja nopeampaa kuin hoitaa.

Vierailija
18/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Ei ole varaa käydä hoidattamassa hampaita, ei, vaikka tarvetta nytkin olisi.

Sossu ei maksa mitään kokonaisuudessaan, eikä edes osittain (eli kommentoija 1/1, äläpä puhu paskaa noin niin kuin yleistäen, kiitos!). Ei sossu ainakaan mulle eikä puolisolle täällä Suomen Turussa mitään ekstraa maksa -- ja kunnalliseen hammashoitoon jonotellaan aina yli puoli vuotta ja siitäkin maksetaan aikalailla maltaita, mutta kukapa sitä kai sitten missään maksaisikaan eläkeikää kovasti jo lähestyville matalapalkka-alalla tätä nykyä pätkätöitätekeville kansalaisille, jotka kykenee enää näinä päivinä maksamaan aika vähän veroja yhteiseen pottiin...

No jees, kuollaan sitten hammasmätään, mätäneviin takahampaisiin tai lohkeileviin purupintoihin tai niiden seurannaistauteihin enne pitkää. Eipähän jäädä valtion eläteiksi.

Vierailija
19/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä hampaita tarvitse käydä "hoidattamassa" jos hoitaa ne kunnolla itse. Mulla ikää 40 ja reikiä nolla. 

Vierailija
20/85 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa toimeentulotukiasiakkaalle