Miksei Suomessa asenneta kiurukkaa/hormonikierukka paikallispuudutuksessa?
Ensimmäisen hormonikierukka sain Suomessa, laitettiin täysin ilman puudutteita aiheuttaen sen, että pyörryin kivusta.
Vaihdatin sen nyt uuteen uudessa kotimaassani ja samalla otettiin papakoe, mutta ennen kuin kumpaakaan tehtiin, mun kohdunkaula puudutettiin.
Otti se silti helvetin kipeää, mutta en ainakaan pyörtynyt.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että jollain ei sattunut, mutta itsellä (synnyttämätön) sattui ihan jumalattomasti, meinasin pyörtyä ja tolpillaan en pysynyt laiton jälkeen. Kohdunkaula vielä jotenkin mutkalla ja sekin vaan runtattiin suoraksi ilman mitään kivunlievitystä. Seuraava kerta yksityiselle ja pyydän puudutteet. Naisten kipuja ei edelleenkään oteta terveydenhuollossa vakavasti, vaikea uskoa että kukaan mies suostuisi vastaaviin toimenpiteisiin ilman puudutteita. Minultakin on murtunut useampi paikka kropasta ja se kipu ei ollut mitään verrattuna kierukkaan.
Sillä pelkällä puudutuksella saa ruhjotut paikat kun ei ole tuntoa milloin varoittaa
Just joo :D. Jos kierukkaa ei osaa asentaa ilman peruuttamattomia tuhoja ellei potilas kiemurtele tuskissaan (ja kun kiemurtelee kuitenkin), on väärässä ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kipupelkoinen henkilö niin kannattaa aina etukäteen varmistaa ennen toimenpidettä kipulääkitykset tai muut rauhoittavat ym kuntoon. Kyllä niitä lääkkeitä ja puudutuksia saa, mutta automaattisesti olisi outoa puuduttaa kaikki henkilöt, jos vain pieni osa pelkää kipua huomattavan paljon.
Sä et oo selkeästi ikinä tuntenut lamaannuttavaa kipua kun kehtaat laukoa tällaisia. Mikset muuta telttaan ja syleile luonnonvoimia, mä voin tulla henkiseksi sparraaaksi kun värjöttelet siellä marraskuussa. Luonnonvoimien armoilla olo kun on katsoa ihmisen luontainen tila. Kärsimys ei todellakaan ole mikään hyve vaan nykyaikana sietäisi hoitohenkilökunnankin tulla sieltä aataminaikaisista metodeistaan ulos.
Tätä on suomalainen hoitokulttuuri.
Muualla suolen tähystykset tehdäänmpoikkeuksetta nukutuksessa, Suomessa ilman lääkityksiä, erikseen pyytämällä voi saada rauhoittavaa.
Saattohoidossa olevalle syöpäpotilaalle ei anneta riittävää kipulääkitystä, ettei vaan tule lääkeriippuvuutta.
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kipupelkoinen henkilö niin kannattaa aina etukäteen varmistaa ennen toimenpidettä kipulääkitykset tai muut rauhoittavat ym kuntoon. Kyllä niitä lääkkeitä ja puudutuksia saa, mutta automaattisesti olisi outoa puuduttaa kaikki henkilöt, jos vain pieni osa pelkää kipua huomattavan paljon.
Sä et oo selkeästi ikinä tuntenut lamaannuttavaa kipua kun kehtaat laukoa tällaisia. Mikset muuta telttaan ja syleile luonnonvoimia, mä voin tulla henkiseksi sparraaaksi kun värjöttelet siellä marraskuussa. Luonnonvoimien armoilla olo kun on katsoa ihmisen luontainen tila. Kärsimys ei todellakaan ole mikään hyve vaan nykyaikana sietäisi hoitohenkilökunnankin tulla sieltä aataminaikaisista metodeistaan ulos.
Mikä ihmeen kommentti tämä oli? Eihän kommentoimasi henkilö mitenkään vähätellyt vaan käski nimenomaan etukäteen varmistaa kivunlievityksen saamisen.
Minulla on hyvin korkea kipukynnys enkä kyllä ehdoin tahdoin halua mitään turhia puudutuksia tai nukutuksia. Kolme lasta olen synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä ja silti sanon, että helppoja ovat olleet. Hampaiden kruunut on tehty iman puudutusta (koska inhoan sitä puoli päivää kestävää naaman puutuneisuutta).
Kohdun tähystys on tehty kerran ilman puudutusta, kerran sen kanssa, eipä juuri eroa ollut. Sairaanhoitaja piti kädestä ja kyseli koko ajan, pärjäänkö ja lääkäri ihmetteli reippautta, koska naiset yleensä kiljuvat tai vähintäänkin uikuttavat toimenpiteessä.
Ja kierukan asennukset ovat olleet lastenleikkiä, en ole edes huomannut mitään pientä lyhyttä nipistystä lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kommentti tämä oli? Eihän kommentoimasi henkilö mitenkään vähätellyt vaan käski nimenomaan etukäteen varmistaa kivunlievityksen saamisen.
Minulla on hyvin korkea kipukynnys enkä kyllä ehdoin tahdoin halua mitään turhia puudutuksia tai nukutuksia. Kolme lasta olen synnyttänyt ilman mitään kivunlievitystä ja silti sanon, että helppoja ovat olleet. Hampaiden kruunut on tehty iman puudutusta (koska inhoan sitä puoli päivää kestävää naaman puutuneisuutta).
Kohdun tähystys on tehty kerran ilman puudutusta, kerran sen kanssa, eipä juuri eroa ollut. Sairaanhoitaja piti kädestä ja kyseli koko ajan, pärjäänkö ja lääkäri ihmetteli reippautta, koska naiset yleensä kiljuvat tai vähintäänkin uikuttavat toimenpiteessä.
Ja kierukan asennukset ovat olleet lastenleikkiä, en ole edes huomannut mitään pientä lyhyttä nipistystä lukuunottamatta.
Toivottavasti saat kunnon kärsimystä vaikea sairauden myötä - äläkä jumalauta pyydä sitä kivunlievitystä, toivon ettet sitä saa! Olet kipusi ansainnut!
Mulle on laitettu yksi kuparikierukka ja oli sellanen kokemus että jäi viimeseksi kierukaksi. Ja kaksi lasta oli jo tehtynä. Myöhemmin kävi ilmi että sairastan endometrioosia, en tiedä kuinka paljon se vaikutti.
Jostain käsittämättömästä syystä naisten kipuja jatkuvasti vähätellään, ja se on syy miksi endometrioosinikin jäi diagnosoimatta. "Kaikilla nyt on kuukautiskipuja". Joo, niin kai sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kierukan asennukset ovat olleet lastenleikkiä, en ole edes huomannut mitään pientä lyhyttä nipistystä lukuunottamatta.Toivottavasti saat kunnon kärsimystä vaikea sairauden myötä - äläkä jumalauta pyydä sitä kivunlievitystä, toivon ettet sitä saa! Olet kipusi ansainnut!
Sinä olet sairas, myös mieleltäsi. Ei kukaan normaali ihminen toivo toiselle ihmiselle tuolla tavoin.
Kukaan ei ole sinua käskenyt olemaan pyytämättä kivunlievitystä, puudutusta ja nukutusta. Mutta minkä ihmeen takia se pitäisi olla joku automaatio sellaisille, jotka eivät sitä tarvitse?
Suomessa vankka natsiperinne! Ei sua voi sattua, älä viitti valittaa, kyllä ton kestää!