Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa asenneta kiurukkaa/hormonikierukka paikallispuudutuksessa?

Vierailija
07.07.2022 |

Ensimmäisen hormonikierukka sain Suomessa, laitettiin täysin ilman puudutteita aiheuttaen sen, että pyörryin kivusta.
Vaihdatin sen nyt uuteen uudessa kotimaassani ja samalla otettiin papakoe, mutta ennen kuin kumpaakaan tehtiin, mun kohdunkaula puudutettiin.
Otti se silti helvetin kipeää, mutta en ainakaan pyörtynyt.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ensimmäisellä kerralla ei tiedetty että pyörtyisit. Puudutus ei kumminkaan ole mikään pikkujuttu, että parin sekunnin kivun takia sitä kannattaisi pistää.

Puudutus on pikku juttu verrattuna hirveään tuskaan.

Vierailija
22/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuntenut yhtään mitään kun kierukka asennettiin ja kuuden vuoden kuluttua poistettiin. Uutta en ole hankkinut, kun se ei oikein sovi mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla eka asennettiin tk:ssa puuduttamatta ja minä kipushokissa tunnin verran. Synnyttämättömillä on kuulemma tavallista että sattuu. Ehkä, mutta olisi kiva ollut pysyä edes tajuissaan. Ja kivuitta seuraavat 2 viikkoa.

Vaihto yksityisellä paikallispuudutuksella. Ei tuntemuksia, ei kipuja tai shokkeja. Epämukavaa poltetta loppuillan ja siinä kaikki.

Varmaan monella synnyttäneelläkin sattuu. Itsellä usein haastavia jo tutkimukset, en vuosia sitten edes uskaltautunut kierukan laittoon.

Vierailija
24/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa rakastetaan sitä, että ihminen kärsii. Mitä enemmän kärsimystä, sen parempi. Sen takia täällä ei vaivoja hoideta ja jos hoidetaan, niin kärsimys täytyy maksimoida. Kärsimyksen jumalan asemaan asettaminen näkyy myös työelämässä. Mitä enemmän kärsit, sitä parempi ihminen olet.

Vierailija
25/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kierukan laitto oli aivan järkyttävän kivulias kokemus. Meinasin kuolla.

Vierailija
26/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gyne osaa hämätä hyvin. Viimeksi oli suunnilleen, että kato jänis ja kun katsoin, oli ottanut huomaamatta kierukan pois. 😁

Vierailija
27/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin muutaman särkylääkkeen ennen asennusta, kipu oli lievä ja nopeasti ohi menevä. Pois ottaminen ei koskenut yhtään.

Vierailija
28/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennalta otettava särkylääke ei vaikuta mitenkään mekaaniseen kipuun.

Vierailija
29/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylivoimaista enemmistöä se ei satu lainkaan, tai kipu on verrattavissa lievään kuukautiskipuun. Puuduttaminen olisi näille henkilöille ikävämpää, kuin itse kierukan asetus. Se alle 10% joka vaikeaa kipua kokee ja puuduttamisesta hyötyisi, on vaikea tunnistaa, mutta aihetta tutkitaan parhaillaan!

-ehkäisyneuvolan lääkäri

Vierailija
30/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsi kärsi kurja kirkkaaman kruunun saat.

Vierailija
31/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistaminen ei satu yhtä paljon kuin laittaminen.

Vierailija
32/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylivoimaista enemmistöä se ei satu lainkaan, tai kipu on verrattavissa lievään kuukautiskipuun. Puuduttaminen olisi näille henkilöille ikävämpää, kuin itse kierukan asetus. Se alle 10% joka vaikeaa kipua kokee ja puuduttamisesta hyötyisi, on vaikea tunnistaa, mutta aihetta tutkitaan parhaillaan!

-ehkäisyneuvolan lääkäri

Pitääkö paikkaansa, että kova kuukautiskipu ennustaa myös kovaa asennuskipua? Näin ymmärsin duodecimistä, kun minulle yritettiin melkein pakottaa kierukka. Minä en moiseen tule koskaan suostumaan.

Vierailija
33/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennalta otettava särkylääke ei vaikuta mitenkään mekaaniseen kipuun.

Psyykkinen vaikutus. Olen ottanut lääkkeen, nyt ei satu. Niin kuin lumelääkkeissäkin.

Vierailija
34/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teille kaikille laitettiin kuukautisten vikojen päivien aikaan? Silloin kohdunsuu aukinaisempi jo valmiiksi ja kipuja pitäisi olla vähemmän. Itselle laitettiin yths, vähän nipisti. Olen synnyttämätön

Vierailija
35/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenteellisia eroja on kuin myös siinä että miten helposti osaa rentouttaa alavatsan lihakset plus että jaksaako gyne olla kärsivällinen joutuessaan odottamaan jännityksen laukeamista.  

Vierailija
36/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ehkäisyneuvolan lääkäri

No kerroppas sitten, arvon asiantuntija, miksi esimerkiksi henkilö joka kertoo, että on erittäin kipuherkkä, joka kärsii jumalattomista kivuista kohdun alueella ja jolle ehkäisyneuvolan lääkäri on diagnosoinut paksuuntuneen kohdun ja vielä itse erikseen sanonut, että sellainen aiheuttaa paljon kipuja... ei anna puudutusta? Onko niin vaikea tajuta, että tässä kohtaa homma ehkä sattuu aivan saaaatanalllisesti?

Vierailija
37/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai teille kaikille laitettiin kuukautisten vikojen päivien aikaan? Silloin kohdunsuu aukinaisempi jo valmiiksi ja kipuja pitäisi olla vähemmän. Itselle laitettiin yths, vähän nipisti. Olen synnyttämätön

Vähän vaikea laittaa kun kuukautiset tulee miten sattuu pillereistä huolimatta. Saattaa vuotaa 20 päivää randomisti kuukauden aikana. Siksi se kierukka laitettiinkin.

Vierailija
38/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ehkäisyneuvolan lääkäri

No kerroppas sitten, arvon asiantuntija, miksi esimerkiksi henkilö joka kertoo, että on erittäin kipuherkkä, joka kärsii jumalattomista kivuista kohdun alueella ja jolle ehkäisyneuvolan lääkäri on diagnosoinut paksuuntuneen kohdun ja vielä itse erikseen sanonut, että sellainen aiheuttaa paljon kipuja... ei anna puudutusta? Onko niin vaikea tajuta, että tässä kohtaa homma ehkä sattuu aivan saaaatanalllisesti?

En ole tämä asiantuntija, mutta faktahan on se, että kierukka pitää saada survottua sisään mahdollisimman halvalla ja lapsi tulee saada ulos mahdollisimman halvalla. Siksi Suomessa naisia kusetetaan ei voi sattua, kivunlivityksen saa jos haluaa, kun oikeasti voi jäädä ilman ja kipuja vähätellään.

Vierailija
39/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia te naiset olette että ulisette heti kun vähänkin sattuu. Siis vaikka kun lapsi syntyy.

Miehet yleensä ulisee pienestäkin vaivasta. Jos synnyttäminen jäisi miesten vastuulle... toista lasta ei varmaankaan tulisi. Eipä ehkä ensimmäistäkään...

Vierailija
40/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo synnyttänyt kun minulle laitettiin ensimmäinen kierukka. En todellakaan osannut yhtään pelätä kierukan laittoa (en pelkää hammaslääkärissä tms. paikassa). Kierukka laitettiin keskussairaalassa naistetautien polilla. Kierukan sisäänlaitto tuntui aikalailla pahalta, mutta pahin oli vielä edessä. Minut vietiin pyörätuolilla (en saanut kävellä pyörtymisvaaran takia) toiseen huoneeseen pitkälleen, annettiin särkylääkettä ja jätettiin sinne. Tunnin verran siellä kiemurtelin hirveissä poltoissa, aivan kuin synnytyspoltot. Välillä lääkäri kävi katsomassa ja ihmetteli 'eihän sen nyt noin kovasti pitäisi sattua'. Pelkäsin jo että kierukka on laitettu väärin ja olin jo vähällä sanoa että ottakaa se pois. Pikkuhiljaa kipu helpotti ja pääsin kotiin.

Kierukka sopi minulle tosi hyvin. Noin kuuden vuoden jälkeen alkoi tiputteluvuotoa ja kierukka piti ottaa pois. Jännitin ihan kauheasti sitä mutta pois ottaminen oli lasten leikkiä. Tiputteluvuoto jatkui ja lopulta vaihtoedoksi jäi uuden kierukan laittaminen. Olin aivan kauhuissani. Lääkäri rauhoitteli. Otin varmuudeksi norsunannoksen särkylääkettä ennen toimenpidettä. Se menikin paremmin kuin ensimmäsiellä kerrallla. Vain pientä polttelua, polvien tutinaa ja heikotusta. Nyt tämä toinen kierukka sisässä ja toimii hyvin.

En tiedä olisiko puudutus auttanut noihin 'synnytyspolttoihin' ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä