Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Suomessa asenneta kiurukkaa/hormonikierukka paikallispuudutuksessa?

Vierailija
07.07.2022 |

Ensimmäisen hormonikierukka sain Suomessa, laitettiin täysin ilman puudutteita aiheuttaen sen, että pyörryin kivusta.
Vaihdatin sen nyt uuteen uudessa kotimaassani ja samalla otettiin papakoe, mutta ennen kuin kumpaakaan tehtiin, mun kohdunkaula puudutettiin.
Otti se silti helvetin kipeää, mutta en ainakaan pyörtynyt.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle ainakin naistenpolilla laitettiin puudutus.

Vierailija
2/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään, siitä on niin kauan. Minusta ei käytetty kyllä mitään puudutusta, mutta siitä on kohta 20 vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ensimmäisellä kerralla ei tiedetty että pyörtyisit. Puudutus ei kumminkaan ole mikään pikkujuttu, että parin sekunnin kivun takia sitä kannattaisi pistää.

Vierailija
4/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvihaa. Myöskään sektiota ei halutessaan saa.

Vierailija
5/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tkssa kuparikierukan asentaminen ei onnistunut. Kesti liian kauan, meni sörkkimiseksi ja lopulta sanoi ettei voida laittaa kun kohtu veti itsensä kramppiin. Teki kyllä aika kipeää. Lähete keskussairaalaan ja siellä puudutus ja kierukan laitto.

Vierailija
6/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei sattunut juuri lainkaan. Ei ne puudutuksia huvikseen jakele. Pitää itse pyytää, jos sellaisen tahtoo pienempään toimenpiteeseen. Sama homma hammaslääkärissäkin. 

Vierailija
7/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka asennettiin tk:ssa puuduttamatta ja minä kipushokissa tunnin verran. Synnyttämättömillä on kuulemma tavallista että sattuu. Ehkä, mutta olisi kiva ollut pysyä edes tajuissaan. Ja kivuitta seuraavat 2 viikkoa.

Vaihto yksityisellä paikallispuudutuksella. Ei tuntemuksia, ei kipuja tai shokkeja. Epämukavaa poltetta loppuillan ja siinä kaikki.

Vierailija
8/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulle asennettu puudutuksessa.

Vierailija
9/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, maha vedetään puukolla halki ja omasta halusta vielä.

Vierailija
10/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä minä en ota kierukkaa, joka olisi ainoa sopiva ehkäisy. Herran haltuun sitten vaan, jos pamahdan paksuksi.

Vierailija
11/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettiin naisten polilla kokeneen gynen asentamana eikä tuntunut yhtään. En olisi tiennyt että on laitettu jos hoitaja ei olisi sanonut että on paikallaan. Laitto kesti muutaman sekunnin.

Vierailija
12/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kaksi kierukkaa eikä ole kertaakaan ollut mitään kipuja.

Vierailija
13/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, maha vedetään puukolla halki ja omasta halusta vielä.

Voittaa sen vaihtoehdon.

Vierailija
14/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä ensimmäisiä naisia, kun on ollut Suomessa hormonikierukka saatavilla. Olin kokeilussa mukana aikana, milloin ei vielä yleisessä käytössä ollut.

Multa on kysytty, haluanko puudutuksen vai en.

Kumpaakin olen kokeillut, mutta pientä nipistystä lukuunottamatta en ole kipuja tuntenut.

Vierailija
15/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ensimmäisellä kerralla ei tiedetty että pyörtyisit. Puudutus ei kumminkaan ole mikään pikkujuttu, että parin sekunnin kivun takia sitä kannattaisi pistää.

No ei se kyllä ihan muutamassa sekunnissa hoitunut vaikka menikin hyvin paikalleen terkkarissa. Olihan se kivuliasta muttei kestämätöntä.

Vierailija
16/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista yhtään, siitä on niin kauan. Minusta ei käytetty kyllä mitään puudutusta, mutta siitä on kohta 20 vuotta aikaa.

Ei tosiaankaan mitään puudutteita, eikä kierukan asettaminen sattunut yhtään. 

Vierailija
17/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, sain kyllä puudutuksen, mutta sen laittaminen kohdunsuulle sattui enemmän kuin kierukan asentaminen, kaksinkertainen kipu, koski ihan järkyttävästi. Seuraavalla kerralla en pyytänyt puudutusta, otin buranaa ja panadolia.

Vierailija
18/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat hammaslääkärit kysyvät tarviseeko puudutusta, mutta eivät kaikki ja jotkut eivät ota missään hammasoperaatiossa puudutusta. Varmaankin saa puudutuksen, jos pyytää, mutta kaikki eivät tarvitse sitä.

Vierailija
19/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu yksi kuparinen ja kaksi hormoonikierukkaa, eikä ole sattunut yhtään. Tosin oon synnyttänyt.  Ja hormoonikierukat on laitettu kuukautisten aikana, jolloin kohdunkaula on valmiiksi hiukan auki. Ihmiset on erilaisia ja kipukynnykset erikorkuisia. 

Surullista, että jotkut pelkää mahdollista kipua niin, etteivät siksi ota kierukkaa.

Vierailija
20/69 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitettiin naisten polilla kokeneen gynen asentamana eikä tuntunut yhtään. En olisi tiennyt että on laitettu jos hoitaja ei olisi sanonut että on paikallaan. Laitto kesti muutaman sekunnin.

Sama. Kaksi kierukkaa laitettu. Ainoa mikä tuntui, oli se "ankannokan" tunkeminen sisään, mutta eihän sekään satu. Itse kierukanlaitto ei edes nipistänyt, ei tuntunut yhtään. Puudute olisi siis ollut turha. Kyllähän se puudutteen laittaminen olisi sattunut enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi