Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhdyin ex-kaverin lainan takaajaksi ja nyt niskassa on melkein 3000€ velat, kannattaako minun suosiolla vaan ta p paa itseni? Työttömänä en saa noita ikinä maksettua

Vierailija
07.07.2022 |

Olin tyhmä ja pidin tätä ihmistä ystävänäni. Hän tunnusti myöhemmin, että olen niin tyhmä ja helppo huijattava, että kysyi siksi minua. Ei ikinä edes aikonut maksaa velkaa pois. Minua ahdistaa älyttömästi ja tuntuu kun kantaisin hiekkasäkkiä niskassani. Edellisestä työpaikasta ei juuri säästöön jäänyt ja nyt joudun elämään tuilla. Olen hakenut lukuisia työpaikkoja, kaikista sanotaan että soittelevat sitten takaisin. Puolen vuoden sisään yhdestäkään paikasta ei ole kuulunut mitään. Kun olen soittanut perään ja kysellyt, paikkaan on jo valittu joku toinen.

Olen vakavasti harkinnut vaihtoehtoa, että otan vaan yliannostuksen lääkkeitä ja pääsen tästä piinasta. Ennen tätä en ollut mitenkään masentunut tai ollut itsetuhoinen, mutta nyt tuo velka pyörii päässäni aamusta iltaan. Ja oma typeryyteni. Miksi tein sen? Olisin voinut kieltäytyä. Luotin tähän ihmiseen ja olin liian sinisilmäinen.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee mitään harkitsematonta, sinun elämäsi on arvokas! 3000 euroa on lopulta pieni summa. Mene puhumaan vaikka seurakunnan diakonille tai hakeudu velkaneuvontaan. Tärkeää on se että menet puhumaan jollekin asiasta, jo se helpottaa tuntuvasti oloasi.

Vierailija
22/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000 euroa on aika mitätön velka. 

Työttömälle iso raha. Itsekin joutunut puijatuksi ,hieman isompi summa ...........On vaan kestettävä,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tonnia on keskimääräinen puolentoista kuun nettopalkka. Jos tuollaisen summan takia koko elämänsä päättämistä miettii, niin pienet on ongelmat.

Vierailija
24/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa. 3000 euroa on pieni summa. Maksat pienissä osissa. Tärkeintä on ottaa yhteyttä velkojaan ja/tai velkaneuvontaan.

Vierailija
25/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite maksoin samanlaiset opintolainat työkkärin tuista takas ilman mitään sen suurempia ongelmia. Lyhensin muistaakseni 50€/kk + korot (korot oli kyllä sillon matalat) ja sitten lopussa maksoin jonkun nelinumeroisen köntän kerralla takas.

Joku 100-200€/kk säästää helposti te-tuista jos vähänkään osaa käyttää rahaa eikä ole sen suurempia ylimääräisiä menoja.

Vierailija
26/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton summan saa helposti parissa kuussa säästettyä kun pääset töihin. Tai kerää kesä/syksy marjoja niin saa velat kuitattua.

Vierailija
27/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat maksettua, minä maksoin opintolainat työttömyystuella. Eihän tuo ole raha eikä mikään, teet suunnitelman ja pysyt siinä. Höh.

Vierailija
28/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavelkainen takaus = Otat toisen lainan vastataksesi ikään kuin se olisi sinun oma velka

Älkää ikinä laittako nimeänne mihinkään takaukseen ja opettakaa se myös lapsillenne!

Vierailija
29/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite maksoin samanlaiset opintolainat työkkärin tuista takas ilman mitään sen suurempia ongelmia. Lyhensin muistaakseni 50€/kk + korot (korot oli kyllä sillon matalat) ja sitten lopussa maksoin jonkun nelinumeroisen köntän kerralla takas.

Joku 100-200€/kk säästää helposti te-tuista jos vähänkään osaa käyttää rahaa eikä ole sen suurempia ylimääräisiä menoja.

Maksoitko toisen opintolainat.Tämä on se ero että joutuu maksamaan toisen velkoja. 

Vierailija
30/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettutytöt eivät maksaneet velkojaan. Vanhenivat pois. Porvoon kirkon polttajan miljoonavelat. Tarvii jo voittaa eurolotto. Mene velkaneuvojalle. Toi on pikkusumma. Lama ajan velat oli aivan järkyttävän isoja. Eikä ne siihen aikaan edes vanhentuneet. Lakia kehitettiin ja nyt nuo lama ajan miljoona velalliselle on kuka missäkin. Toiset teki töitä koko ajan toiset ei mitään. Sul on ehkä mahis päästä velkajärjestelyynkin. Eli painotan ota yhteys velkaneuvojaan.

Vierailija
31/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko toisen opintolainat.Tämä on se ero että joutuu maksamaan toisen velkoja. 

Ihan oma velka se on jos on mennyt takaamaan. Vai saako sen muka jollain vitkuttelulla siirrettyä pois omalta vastuulta? Jos ei niin turhaan jauhat paskaa helvetin pelle

Vierailija
32/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kovin mitätön summa on 3 tonnia, kyllä sinä a.p. siitä selviät!

Vuosia sitten jouduttiin maksamaan 50 000 euron takaus, kun mieheni oli minulle mitään sanomatta mennyt takaamaan vain pintapuolisesti tuntemansa nuoren miehen yrityslainaa. Oli vain luja usko miehen yritteliäisyyteen.

Siitä selvittiin, mutta luottamus puolisooni kärsi aika lailla. Kun oli lisäksi nuuka suhteessa minuun. Kun joskus itse yrittäjänä tienasin hänen mielestään liian vähän, ja oli ruokarahatkin tiukassa.

Vierailija
33/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kettutytöt eivät maksaneet velkojaan. Vanhenivat pois. Porvoon kirkon polttajan miljoonavelat. Tarvii jo voittaa eurolotto. Mene velkaneuvojalle. Toi on pikkusumma. Lama ajan velat oli aivan järkyttävän isoja. Eikä ne siihen aikaan edes vanhentuneet. Lakia kehitettiin ja nyt nuo lama ajan miljoona velalliselle on kuka missäkin. Toiset teki töitä koko ajan toiset ei mitään. Sul on ehkä mahis päästä velkajärjestelyynkin. Eli painotan ota yhteys velkaneuvojaan.

Mitä vi*tua sä seniili oikeen selität :DD

Vierailija
34/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme tonnia on keskimääräinen puolentoista kuun nettopalkka. Jos tuollaisen summan takia koko elämänsä päättämistä miettii, niin pienet on ongelmat.

Ei niitä välttämättä korvauksista onnistu maksaan, mutta mikäli saa lisää lainaa niin ottaa ja muuttaa ulkomaille.

Helsingissä onnistunee mikäli löytää pimeitä töitä, muualla pitää ennalta tietää mistä etsiä.

Vierailija
35/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kettutytöt oli varakkaita, peeaukisille eri lait.

Vierailija
36/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin pientä velkaa taataan edes ja miten olisi huolittu takaajaksi ilman mitään tuloja ja omaisuutta?

Joka tapauksessa, ota yhteyttä sossuun tms. (en tiedä oikeaa tahoa, kun en ole koskaan ollut yhteiskunnan varassa) sekä sinne tahoon, joka on velkoja. Ehkä sinut todetaan varattomaksi ja menetät luottotietosi, mutta onko sillä niin paljon väliä, että sen takia kannattaisi itseään tappaa? Monilta on luottotiedot menneet. 

Vierailija
37/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000 euroa on aika mitätön velka. 

Työttömälle iso raha. Itsekin joutunut puijatuksi ,hieman isompi summa ...........On vaan kestettävä,

Sama homma, 2700e menetin huijarille, esitti hyvää kaveria johon voi luottaa. Rahoja ei takaisin saa koska olen itse ne vapaaehtoisesti sille huijarille siirtänyt ilman velkakirjaa ja tiliotteeseenkin laitoin vaan viestiksi "moi" tms vastaavaa mistä ei käy ilmi että ei minun ollut rahoja tarkoitus hänelle lahjoittaa vaan hänen piti ne siirtää eteenpäin puolestani meidä yhteiseen projektiin mutta pitikin itsellään. Viestit on toki tallella mistä käy ilmi että mihin rahat oli tarkoitettu mutta en ole rikosilmoitusta tehnyt kun ei se auta mitään ja tapahtuneesta jo yli vuosi. Edelleen mietin sitä päivittäin ja ahdistun, en pääse siitä yli että minua huijattiin noin pahasti. :/ Pistän epävakauteni piikkiin, teen harkitsemattomia tekoja tietyssä mielentilassa. :/ Oppirahoja sitten. En luota enää koskaan keneenkään. Hirveää tälläinen.

Vierailija
38/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä, onko kunnassasi sosiaalista luottoa. Siinä on hyvin alhaiset korot, joten ainakin pääsisit oletettavasti halvemmalla velasta eroon kuin jos on jokin korkeakorkoinen kulutusluotto. Tsemppiä!

Vierailija
39/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kettutytöt oli varakkaita, peeaukisille eri lait.

Mitä helvetin persettä kettutytöt tähän liittyy? 

Vierailija
40/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli. Henkilötakauksia ei käytetä nykyään. Yritä enemmän.