Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhdyin ex-kaverin lainan takaajaksi ja nyt niskassa on melkein 3000€ velat, kannattaako minun suosiolla vaan ta p paa itseni? Työttömänä en saa noita ikinä maksettua

Vierailija
07.07.2022 |

Olin tyhmä ja pidin tätä ihmistä ystävänäni. Hän tunnusti myöhemmin, että olen niin tyhmä ja helppo huijattava, että kysyi siksi minua. Ei ikinä edes aikonut maksaa velkaa pois. Minua ahdistaa älyttömästi ja tuntuu kun kantaisin hiekkasäkkiä niskassani. Edellisestä työpaikasta ei juuri säästöön jäänyt ja nyt joudun elämään tuilla. Olen hakenut lukuisia työpaikkoja, kaikista sanotaan että soittelevat sitten takaisin. Puolen vuoden sisään yhdestäkään paikasta ei ole kuulunut mitään. Kun olen soittanut perään ja kysellyt, paikkaan on jo valittu joku toinen.

Olen vakavasti harkinnut vaihtoehtoa, että otan vaan yliannostuksen lääkkeitä ja pääsen tästä piinasta. Ennen tätä en ollut mitenkään masentunut tai ollut itsetuhoinen, mutta nyt tuo velka pyörii päässäni aamusta iltaan. Ja oma typeryyteni. Miksi tein sen? Olisin voinut kieltäytyä. Luotin tähän ihmiseen ja olin liian sinisilmäinen.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli kuitenkin tallessa se 3000e ylimääräistä siinä vaiheessa kun ryhdyit takaamaan lainaa?

Provohan tämä on. Pankki ei anna 3000€ lainaa työttömälle / työttömälle takaajalle.

Vierailija
42/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ikinä takaa lainaa kenellekään. En takaisi edes omille lapsille. Sellaiset ihnmset ei tarvi lainaa kellä ei ole takuita omasta takaa. Mitään "ystäviä" ole edes olemassa kaikki perustuu hyötytoimintaan. Kukaan ei pidä ystävää josta ei ole hyötyä. Siksi sinäkin olet ex ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite maksoin samanlaiset opintolainat työkkärin tuista takas ilman mitään sen suurempia ongelmia. Lyhensin muistaakseni 50€/kk + korot (korot oli kyllä sillon matalat) ja sitten lopussa maksoin jonkun nelinumeroisen köntän kerralla takas.

Joku 100-200€/kk säästää helposti te-tuista jos vähänkään osaa käyttää rahaa eikä ole sen suurempia ylimääräisiä menoja.

Maksoitko toisen opintolainat.Tämä on se ero että joutuu maksamaan toisen velkoja. 

No sitä nyt on turha enää surra, eteenpäin vain elämässä.

Vierailija
44/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet töihin ja maksat velkasi 2-3 kk

Vierailija
45/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ikinä takaa lainaa kenellekään. En takaisi edes omille lapsille. Sellaiset ihnmset ei tarvi lainaa kellä ei ole takuita omasta takaa. Mitään "ystäviä" ole edes olemassa kaikki perustuu hyötytoimintaan. Kukaan ei pidä ystävää josta ei ole hyötyä. Siksi sinäkin olet ex ystävä.

Juuri näin. Takaajan pitää olla valmis maksamaan takaamansa summa korkoineen.

Vierailija
46/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat järjestyvät kyllä. Ota yhteyttä velkaneuvontaan ja kartoita siellä ammattilaisen kanssa vaihtoehdot. 3000€ on iso summa jos rahaa ei ole, mutta kuitenkin pieni summa josta on täysin mahdollista selvitä. Sinä selviät tästäkin. Olet arvokas, tärkeä ja rakas.

Vierailija
47/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muiden kommentoijien kanssa samaa mieltä, että summa on varsin pieni. Aloittajaa vaivannee enemmän itseinho ja masennus. Ihan kansankielellä myös vi*utus. Se ottaa päähän, kun on ihmisiä jotka huijaa ja myös se ottaa päähän, kun antaa huijata itseään. 

Kristallipalloa ei ole meistä kelläkään. Jatka vaan Ap työnhakua, ehkäpä jo parin kuukauden päästä tärppää ja tilanne on silloin aivan toinen? Ajattele millaisia summia ihmiset ovat menettäneet pyramidihuijauksissa ja erityisesti myös naiset netin rakkauskoukeroissa "amerikkalaiselle kenraalille".  

Vierailija
48/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000e :DD itkisin onnesta jos ois noin pienet velat. Aikamoiset murheet sulla.

Vierailija
49/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin taakajana 6000mk siskon velkoja. 

hän ei ilmoittanut ,niin että sain oikeuteen kutsun,ja 2pvä aikaa maksaa.

ihmisiä on sairaita ja muuten ongelmaihmisiä.

Vierailija
50/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on takaajana maksanut, tai yhteisvastuullisena toisenkin osuuden, voi laittaa itse vireille kanteen jolla vaatii saatavia takaisin. Jos kannetta ei riitauteta, ulosotto rupeaa perimään saatavia vastaajalta.

Vierailija
51/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 e ei ole yhtään mitään. 50e kuussa, niin on maksettu 5 vuodessa.

Vierailija
52/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta pa mielummin se "kaverisi".

Vierailija
53/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tonnin velka on mitättömän pieni, olkoon kuinka köyhä tahansa, kun tekee maksusuunnitelman velkojan kanssa. Olisit iloinen, että mulkku kaverisi tyytyi pieneen velkaan.

Vierailija
54/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapa itseäsi velan takia. Jätä kuitenkin kaveri pois elämästäsi. Tee maksusuunnitelma velasta.

Vierailija
55/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun ottaa taatakseen ottaa samalla maksaakseen." Itse en ihan helpolla ryhdy kenenkään takaajaksi. Enkä toisaalta myöskään halua ketään muita omia lainojani takaamaan.

Ei kyllä ole tavallista, että jollekin 3000€:n taskurahasuuruiselle lainalle pitää hankkia takaaja. Vai oliko lainasumma aluksi suurempi ja sen suurimman osan "kaverisi" maksoi, mutta maksuinto lopahti kun velasta oli enää 3000 euroa jäljellä?

Vierailija
56/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on petos. Tee rikosilmoitus. Ja joo 3000 € voi työttömänä tuntua isolta summalta, mutta ei se loppujen lopuksi ole kovin paljoa. Tee velkasuunnitelma ja maksa 50 € kuussa pois. 

Vierailija
57/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö 3000€ lainoja edes takailla?? Siis tarvitseeko tuollainen summa missään takaajia? En usko tähän juttuun.

Vierailija
58/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000€? Jotain 150€ kuussa tuon maksaa hieman yli parissa vuodessa. Eli pankkiin keskustelemaan pikkulainasta. Tai satasen kuussa hieman pidemmässä ajassa. Työssä tuon maksaa aika nopeasti. 

Vierailija
59/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö 3000€ lainoja edes takailla?? Siis tarvitseeko tuollainen summa missään takaajia? En usko tähän juttuun.

Pankit on joskus nihkeitä noiden pientenkin lainojen kanssa. 

Vierailija
60/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy läpi koulutustarjontaa, missä pääsisi rahaan kiinni? Onko IT-ala, rahoitus, lääketiede tms. Joka tapauksessa, siinä vaiheessa, kun olet kouluttautunut ja alat saamaan kunnon palkkaa, pystyt maksamaan tuon ehkä jo pois kuukaudessa. Samalla olet päässyt pois työttömyydestä.

Isän tutuilla oli firma 90-luvulla, joka meni konkurssiin. Molemmat omistajat saivat 20 miljoonan markan velat kontolleen. Kyllä siitä pääsee eteenpäin, elääkin voi vaikkei saisi velkoja koskaan maksetuksi.

Joutuu vaan löytämään ilon elämään "pienist"ä asioista. Mutta nehän on juuri niitä, jolla on eniten merkitystä.