Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhdyin ex-kaverin lainan takaajaksi ja nyt niskassa on melkein 3000€ velat, kannattaako minun suosiolla vaan ta p paa itseni? Työttömänä en saa noita ikinä maksettua

Vierailija
07.07.2022 |

Olin tyhmä ja pidin tätä ihmistä ystävänäni. Hän tunnusti myöhemmin, että olen niin tyhmä ja helppo huijattava, että kysyi siksi minua. Ei ikinä edes aikonut maksaa velkaa pois. Minua ahdistaa älyttömästi ja tuntuu kun kantaisin hiekkasäkkiä niskassani. Edellisestä työpaikasta ei juuri säästöön jäänyt ja nyt joudun elämään tuilla. Olen hakenut lukuisia työpaikkoja, kaikista sanotaan että soittelevat sitten takaisin. Puolen vuoden sisään yhdestäkään paikasta ei ole kuulunut mitään. Kun olen soittanut perään ja kysellyt, paikkaan on jo valittu joku toinen.

Olen vakavasti harkinnut vaihtoehtoa, että otan vaan yliannostuksen lääkkeitä ja pääsen tästä piinasta. Ennen tätä en ollut mitenkään masentunut tai ollut itsetuhoinen, mutta nyt tuo velka pyörii päässäni aamusta iltaan. Ja oma typeryyteni. Miksi tein sen? Olisin voinut kieltäytyä. Luotin tähän ihmiseen ja olin liian sinisilmäinen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omavelkainen takaus = Otat toisen lainan vastataksesi ikään kuin se olisi sinun oma velka

Älkää ikinä laittako nimeänne mihinkään takaukseen ja opettakaa se myös lapsillenne!

Itse antaisin takaukseni korkeintaan oman lapseni lainaan ja silloinkin vain sen suuruiseen summaan, jonka kykenisin tarvittaessa itse maksamaan.

Vierailija
62/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuule hätää. Selviät tuosta. Velka noin pienehkö.

Tee näin:

Otat yhteyttä oman kuntasi Oikeusaputoimistoon  ------> talous- ja velkaneuvontaan.

Kerrot että tarvitset ajanvarauksen, koska haluat keskustella yksityishenkilön velkajärjestelystä.

Oikeusaputoimistossa auttaa ihmisiä julkiset oikeusavustajat.

Katsotaan hakijan tulot, ja yleensä se on ilmaista (jos tuloja paljon on omavastuu, sinun tapauksessasi ei ole).

Toimi heti. Turhaan siellä itseäsi kiusaat, selviät tuosta, saata asiantuntevaa ja ystävällistä apua.

Kyllä tuokin järjestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voit kanssa laittaa ulosottoon!

Kysy takuusäätiö tai velkaneuvonta!

Tai sieltä pankista!

Vierailija
64/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan tee itsellesi mitään rahan takia. Raha on niin vähäpätöinen asia ja kolme tonnia pikkusumma. Keskity hyvään. Selviät kyllä kun et hätäile. Kaverisi oli inhottava eikä oikea ystävä. Ole jatkossa varovaisempi. Kaikkea hyvää sinulle ap!

Vierailija
65/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn nyt.

Elämässä joutuu välillä pettymään mutta siitä noustaan eiks vaan.

On ihmisiä joilla mennyt (ja menee tälläkin hetkellä) esim 50 000- miljoonia ulosottoon.

Niistäkin on moni selvinnyt ja porskuttavat eteen päin.

Raha ei meitä nujerra.

Ja elämä on siitä jännä juttu, että onni saattaa kääntyä jo seuraavan kulman takia, silä elämässä ei satu pelkästään ikäviä asioita.

Hoida asia kuntoon ja jatka eteen päin. Ikiomaa elämääsi jota kukaan muu ei enää veloilla pilaa.

Vierailija
66/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tosiaan velkaneuvontaan.

Ole rohkea ja ota elämäsi takaisin! Joakinen maksaa opirahoja elämässä, tavalla tai toisella.

Uskon että tulet elämään vielä poikkeuksellisen onnellisen elämän!

Kaikkea hyvää jatkoon !!!!

Vierailija
67/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin pientä velkaa taataan edes ja miten olisi huolittu takaajaksi ilman mitään tuloja ja omaisuutta?

Joka tapauksessa, ota yhteyttä sossuun tms. (en tiedä oikeaa tahoa, kun en ole koskaan ollut yhteiskunnan varassa) sekä sinne tahoon, joka on velkoja. Ehkä sinut todetaan varattomaksi ja menetät luottotietosi, mutta onko sillä niin paljon väliä, että sen takia kannattaisi itseään tappaa? Monilta on luottotiedot menneet. 

Maksuhäiriömerkintöjen uudistus tulee voimaan joulukuussa 2022.

Tämä tarkoittaa sitä, että maksuhäiriömerkintöjen säilytysaika lyhenee.

Joulukuusta 2022 lähtien maksuhäiriömerkintä poistuu 1 kuukauden kuluessa siitä, kun velka on maksettu pois ja luottotietoyritykset ovat saaneet tiedon maksun suorittamisesta.

LÄHDE  https://valtioneuvosto.fi/-//1410853/maksuhairiomerkintojen-sailytysaik…

Vierailija
68/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo 3000 e ei kuitenkaan edusta niin suurta summaa, että sitä ei olisi mahdollista saada ehkä joskus maksettua. En tosin itsekään pystyisi tässä elämäntilanteessa maksamaan sellaista summaa, mutta voihan elämäntilanne muuttua. Jos maksuaikaa on...

Vierailija
69/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy olla rikas, kun sulla on varaa taata tuollainen velka. Nimimerkki "Ei köyhä tuollaisia"