Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryhdyin ex-kaverin lainan takaajaksi ja nyt niskassa on melkein 3000€ velat, kannattaako minun suosiolla vaan ta p paa itseni? Työttömänä en saa noita ikinä maksettua

Vierailija
07.07.2022 |

Olin tyhmä ja pidin tätä ihmistä ystävänäni. Hän tunnusti myöhemmin, että olen niin tyhmä ja helppo huijattava, että kysyi siksi minua. Ei ikinä edes aikonut maksaa velkaa pois. Minua ahdistaa älyttömästi ja tuntuu kun kantaisin hiekkasäkkiä niskassani. Edellisestä työpaikasta ei juuri säästöön jäänyt ja nyt joudun elämään tuilla. Olen hakenut lukuisia työpaikkoja, kaikista sanotaan että soittelevat sitten takaisin. Puolen vuoden sisään yhdestäkään paikasta ei ole kuulunut mitään. Kun olen soittanut perään ja kysellyt, paikkaan on jo valittu joku toinen.

Olen vakavasti harkinnut vaihtoehtoa, että otan vaan yliannostuksen lääkkeitä ja pääsen tästä piinasta. Ennen tätä en ollut mitenkään masentunut tai ollut itsetuhoinen, mutta nyt tuo velka pyörii päässäni aamusta iltaan. Ja oma typeryyteni. Miksi tein sen? Olisin voinut kieltäytyä. Luotin tähän ihmiseen ja olin liian sinisilmäinen.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 euroa on aika mitätön velka. 

Vierailija
2/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene velkaneuvojalle, 3 tonnia on loppujen lopuksi aika pieni summa. Sovi velkojan kanssa maksuaikataulu ja pidä velkominen voimassa, ehkä ex-kaverisi pystyy joskus maksamaan kun alat perimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä! Kyllä kaikki järjestyy. 3 000 euroa on pieni summa elämästä.

Vierailija
4/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähällä vielä pääset. Onneksi et isompaa lainaa taannut, joten yritä ajatella positiivisesti. 

Vierailija
5/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun takaat niin maksat, vanha sanonta.

Vierailija
6/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty maksamaan, niin toinen takaaja maksaa. Ei tuollaisen takia kannata omasta elämästään luopua.

Olen pahoillani, että olet joutunut petetyksi.

Vierailija
7/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää IKINÄ menkö takaamaan "ystävienne" velkoja. Olet kuitenkin onnellisessa asemassa, että tuo 3000 on hyvinkin pieni summa loppupeleissä. 

Vierailija
8/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 3000 on vaan rahaa. Paperia. Sinä olet arvokas ihminen ja sinulla on elämä. Koskaan ei kannata edes miettiä tuollaista tekoa rahan takia.

Vierailija
9/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä sitä ei voida sulta edes periä että pysy vaan työttömänä ja jatka elämääs.

Vierailija
10/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 3000 euroa on ok summa, jos sillä pääsee eroon luihusta kaverista pysyvästi.

Vierailija
11/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ota yhteyttä kuntasi velkajärjestelijään. Voisit saada maksuohjelman ja viiden vuoden pääsisit helpommalla. Tsemppiä. Asiat järjestyy kyllä.

Vierailija
12/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla oli kuitenkin tallessa se 3000e ylimääräistä siinä vaiheessa kun ryhdyit takaamaan lainaa?

Vierailija
13/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaverisi on kylmä ja tunteeton moukka, ei ole sinun vikasi että tulit huijatuksi vaan täysin tuon kaverisi. Hän varmasti löytää edestään vielä mitä on muille tehnyt.

Mikään rahasumma ei ole sen väärti, että tappaisit itsesi, etenkään 3000e, kun saat työpaikan,  kolme tonnia on hetkessä maksettu pois. Tsemppiä, käänny muiden ystävien, sukulaisten, läheisten puoleen ja nauti kesästä ja elämästä!

Vierailija
14/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa ennemmin se ex-ystäväsi.

Ei tartte maksaa velkaa takaisin, saat ilmaisen ylläpidon useaksi vuodeksi ja kaupan päälle hyvän mielen.

Vierailija
15/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kaverille tulla joskus tuloja, joista summaa pystyy lyhentämään?

Vierailija
16/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla oli kuitenkin tallessa se 3000e ylimääräistä siinä vaiheessa kun ryhdyit takaamaan lainaa?

Aina joka ketjuun näitä saatanan viisastelijoita. 

Vierailija
17/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt miettiä että onko varaa ja haluja maksaa toisen velkoja. Jos ei ole, ei pidä ryhtyä takaamaan.

Sitähän se takaaminen tarkoittaa. "minä maksan jos toinen ei pysty".

Vierailija
18/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitätön velka. Voi kun pääsisit töihin niin maksaisit vajassa puolessa vuodessa pois. Mitä töitä olet hakenu? Huudetaan työvoimapulaa, joten luulisi tekijälle löytyvän.

Vierailija
19/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ette koskaan opi. Ei kai sillä mitään takarajaa ole. Jos se on virallinen velka niin maksele kymmenen vuotta tai jotain jos ei korkoja.

Vierailija
20/69 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on masennus eikä tuo 3000 €. Pakko vielä kysyä, että oikeastiko on kyse kolmesta tonnista? Ei siis puutu nollaa perästä??

Ota masennuksen hoito ensimmäiseksi prioriteetiksi. Olet itsetuhoinen, hae apua.

Kerrankos sitä nyt luottaa väärään ihmiseen. Tiedät nyt, ettet enää luota.

Häntä pystyyn nyt, tämä on vain yksi vastoinkäyminen, niitä on kaikilla. Jotkut makselee ex-puolisoiden aiheuttamia sotkuja, omia pikavippejä yms. paljon enemmän.