Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas kun lentoyhtiöt heittäytyivät koronan jälkeen röyhkeiksi, HEL-MUC-HEL heinäkuussa melkein 800 euroa turistiluokassa!

Vierailija
07.07.2022 |

Päiviä vaihtelemalla saa hintaa tietysti hieman hilattua alaspäin, mutta ei paljoa! Eikä koske nyt vain Finnairia, vaan kaikkia muitakin!

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Skyscannerin mukaan löytyy halvempia lentoja.

https://www.skyscanner.net/transport/flights/hel/muc/?adults=1&adultsv2…

Yritin varata lippua toiseen kohteeseen, mutta kun olin viimeistelemässä varausta tuli viesti ettei lentoa enää saa sillä hinnalla, jos nyt koskaan oikeasti saikaan. Lisäksi tulee muita kuluja jotka eivät tuossa alkuperäisessä hinnassa näy.

Kai käytit incognito-ikkunaa noissa hakemisissa, jos läppärillä tätä teit? 

Vierailija
102/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair cargo nosti lentorahdin hintaa koronan aikana 240% eikä ole laskenut, vaan noussut yhä. Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa, niin voi pyytää mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.

Ethän omista autoa, ethän osta pikamuotia, ei kai sinulla luoja paratkoon ole lapsia? Pidäthän lämmityksen 16 asteessa talvella. Ekojeesustelijat on kyllä vajaata sakkia, kunnon projektiot. Minä matkustan kaikki lomat. Olen lapseton, autoton, asun 20m2 asunnossa eli aivan varmasti olen ekologisempi kuin sinä. Mutta lentämisestä on kiva syntipukki saatu kun pitäisi keskittyä olennaisiin ongelmiin eli väkimäärään ja teollisuuteen.

Jos harrastat lentoturismia ei mikään muu valinta kompensoi haitallisia päästöjä :(

ohis

Lento ei ole haitallinen silloin kun tuo matkustajalle edes hetken onnellisen tilan. Suomessa ei tuollaista tilaa voi saavuttaa kuten sinunkin katkeruudestasi voidaan todeta.

Ajatteleeko joku oikeasti näin? Ihan oikeasti? Hyi v... mitä harhaista itsekeskeisyyttä. Luonto on miljoonia kertoja yhtäkään ihmistä tärkeämpi.

Vierailija
104/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin varata lippua toiseen kohteeseen, mutta kun olin viimeistelemässä varausta tuli viesti ettei lentoa enää saa sillä hinnalla, jos nyt koskaan oikeasti saikaan. Lisäksi tulee muita kuluja jotka eivät tuossa alkuperäisessä hinnassa näy.

Kyllä, enkä haeskellut lentoja ennen kuin silloin kun myös ostin ne.

Vierailija
105/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se aiempi kommentoija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihis halpislennot kadonneet?

Olennaista nyt valita yhtiö joka vaatii maskit eli ei finnairia.

Kyllä sä saat maskia pitää Finskin koneessa, ei sitä kukaan kiellä.

Virusten välttämisen kannalta suuri merkitys on myös sillä, kuinka kanssaihmiset toimivat. Jos vain itse pitää maskia, se parantaa tilannetta, mutta riski on merkittävästi suurempi verrattuna tilanteeseen, jossa kaikilla on maski päällä.

Koska voit muuttaa vain omaa toimintaasi, suosittelen että vedät verhot kiinni, ovi takalukkoon ja sikiöasentoon peiton alle loppuelämäksi. Kai kuitenkin ymmärrät, että vaikka kaksi tuntia samassa tilassa, vaikka kuinka kaikilla olisi maskit oikein käytettynä ja säännöllisesti vaihdettuna, jos paikalla on yksi taudinkantaja, kaikki altistuu?

Ei kannata turhaan kärjistää asiaa. Olin juuri lomalla ja käytin maskia lentojen aikana, suurin osa ei käyttänyt. En tehnyt eikä minulla ole tarkoitus tehdä asiasta nyt suurempaa numeroa, mutta pointtini oli tuo, että ymmärrän joidenkin huolen, jos maskin käyttö on vapaaehtoista, koska se lisää kaikkien riskiä kun osa ei käytä. Lentokoneessa tosin käsittääkseni ilmanvaihto pelaa hyvin verrattuna moneen muuhun paikkaan. 

En aio vetäytyä sikiöasentoon peiton alle, vaan aion korona-aikana jatkossakin käyttää maskia sisätiloissa ja toivon muidenkin tekevän niin. Hyvää kesänjatkoa ja leppoisampaa asennetta sinullekin, ei meidän tarvitse vihoitella, vaikka mielipiteet eivät olisikaan yhteneväisiä.:)

Ihan ohiksena kommnetti: Lentokoneessa ei ilma vaihdu yhtään, vaan se sama ilma kiertää puhdistettuna koko lennon.

Eli jos pieren niin kaikki hengittää sitä mun pierua?

Kyllä. Toki suodatettuna. Mutta ei se suodatus viruksia tapa.

Vierailija
106/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnair cargo nosti lentorahdin hintaa koronan aikana 240% eikä ole laskenut, vaan noussut yhä. Kysyntää on enemmän kuin tarjontaa, niin voi pyytää mitä vaan.

En minäkään näillä hinnoilla lentäisi ellei olisi aika lailla pakko. 

Kyllä ottaa päähän että ensin en lentänyt noin kymmeneen vuoteen ja sitten kun täytyy lentää tuleekin sitten riesaksi kaiken maailman vaikeutukset ja hinnannousut.

Vierailija
107/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vain hintaa. Minulle riittää lentäminen max kerran vuodessa. Harvemminkin voisi olla. Olisipa ainakin vähän harvinaisempi asia, kuten ennen muinoin.

Vierailija
108/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnasta busseilla Puolaan, yöpyminen Varsovassa esim, siitä Saksan rajalle. Saksassa on se 9e kuukausilippu kaikissa junissa.

Vierailija
109/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakujen välillä kannattaa tyhjentää välimuisti.

Vierailija
110/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otin qatar airwaysilta hel-tac filppuihin januaryna ja hinta 803€

Vai januaryna! 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
111/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnasta busseilla Puolaan, yöpyminen Varsovassa esim, siitä Saksan rajalle. Saksassa on se 9e kuukausilippu kaikissa junissa.

Ei ole kaikissa junissa, esim. pikajunissa se ei käy.

Vierailija
112/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa ei oo muutkaku  kebabbia, lyö parisataa lisää ja lennä suoraan bangkokiin,siitä pattikselle taksilla 2h  ja elämä alkaa.

Vierailija
113/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole kohta varaa bensaan tai asumiseen ja te kitisette jostain lentolippujen hinnoista. Täysin turhaa ylellisyyttä. 

Itse olen käynyt ulkomailla v. 2009 ja ihan hyvin selvinnyt. Ei ole ollut varaa matkustaa, mutta on onneksi varaa ruokaan ja asumiseen. Siitä olen kiitollinen kuitenkin.

"Kun minä en matkusta niin ei muutkaan saa."

En sanonut, ettet saisi. Mutta matkustaminen on turhaa, voit karsia siitä, mikäli se on liian kallista lompakollesi. Ymmärrän, jos joku "valittaa" bensan tai ruoan hinnasta, koska ne ovat melko pakollisia.

Vierailija
114/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa ei oo muutkaku  kebabbia, lyö parisataa lisää ja lennä suoraan bangkokiin,siitä pattikselle taksilla 2h  ja elämä alkaa.

Kebabin lisäksi on myös olutta ja makkaraa.

Ja suurkaupunkeja, viinialueita, jokilaaksoja, vuoristoa, historiaa ja kulttuuria...

Vierailija
115/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?

En käsitä miten jollain on varaa suomessa lomailla.

Vierailija
116/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mites se ilmastonmuitos ja huoli luonnosta, ja yhteiskuntavastuu, ekologisuus ym. Ai niin, ne kuuluu vaan ihanteisiin, ei toimintaperiaatteisiin. Juhlapuheet ja arki on eri asia. Aivan.

Ethän omista autoa, ethän osta pikamuotia, ei kai sinulla luoja paratkoon ole lapsia? Pidäthän lämmityksen 16 asteessa talvella. Ekojeesustelijat on kyllä vajaata sakkia, kunnon projektiot. Minä matkustan kaikki lomat. Olen lapseton, autoton, asun 20m2 asunnossa eli aivan varmasti olen ekologisempi kuin sinä. Mutta lentämisestä on kiva syntipukki saatu kun pitäisi keskittyä olennaisiin ongelmiin eli väkimäärään ja teollisuuteen.

Jos harrastat lentoturismia ei mikään muu valinta kompensoi haitallisia päästöjä :(

ohis

Lento ei ole haitallinen silloin kun tuo matkustajalle edes hetken onnellisen tilan. Suomessa ei tuollaista tilaa voi saavuttaa kuten sinunkin katkeruudestasi voidaan todeta.

Ajatteleeko joku oikeasti näin? Ihan oikeasti? Hyi v... mitä harhaista itsekeskeisyyttä. Luonto on miljoonia kertoja yhtäkään ihmistä tärkeämpi.

Mä en jaksa kuunnella enää yhtään tuota syyllistämistä. Megakonsernit, teollisuus ja sikarikkaat sotkee ja ryöstää maapalloa sen kun kerkiää, Venäjä polttaa miljoonia litroja öljyä savuna ilmaan ja moukaroi tykistöllään ilmaan miljoonia tonneja betonipölyä eikä kukaan puhu ilmastosta mitään, mutta annas olla kun se tavallinen talliainen ajaa 20 km autollaan töihin tai lentää kerran vuodessa reittikoneella Aurinkorannikolle, alkaa hirveä moralisointi ja syyllistäminen. Antakaa olla jo.

Vierailija
117/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tosi halvat matkat (oli ne lentoja, juna- tai bussimatkoja) on se sudenkuoppa, että ne menee nopeasti. Eli teoriassa tuo on mahdollista, mutta ei välttämättä silloin, kun se oma loma on.

Olen siis se, joka olisi halunnut matkustaa junalla lentämisen sijaan. Bussejakin katsoin, ei yhtään paikkaa ollut hakemalleni reitille kolme viikkoa aiemmin haettuna (Ruotsi-Tanska-Saksa)

Vierailija
118/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä et joku lähtee kesällä ulkomaille. Kotimaassa on hyvä. Sinne ulkomaan ruuhkiin, rahaa kuluu, lennot kalliita, kuuma ym. Miten porukalla on tohon varaa?

En käsitä miten jollain on varaa suomessa lomailla.

Tämä!! On halvempaa matkustaa Helsingistä Tallinnaan kuin Turkuun tai Tampereelle.

Vierailija
119/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et vaan osaa.

Löysin minuutissa suoran lennon, viikoksi, hintaan 274€.

Vierailija
120/145 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä lentoja ollaan ostamassa aivan liian myöhään. Jos ostaa lennot 2 kk etukäteen niin säästää satoja euroja. Hinta on todella korkea jos yrittää ostaa päiviä tai paria viikkoa aikaisemmin. Useimmat lennot myydään loppuun joten jos saa hyvän tarjouksen kun vähän katsoo tarjouksia niin kannattaa se ottaa samantien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä