Lue keskustelun säännöt.
Raskauden alussa hiiva
19.10.2006 |
Hieman epämiellyttävää asiaa, mutta ootteko kuulleet/onkohan yleistä, että hiiva iskee alapäähän herkemmin raskauden alussa ja/tai raskauden aikana?
Kommentit (2)
Epäilen olevani raskaana, en vielä ole saanut varmistusta asiasta, mutta yhtäkkinen kutina alapäässä herätti mun epäilykset mahdollisesta raskaudesta. Raskaus oikein toivottu, mutta hiivatulehdus ei todellakaan! Pari kertaa aikasemmin mulla on ollut hiiva, mutta ne on tullut antibiottikuurin jälkilöylyinä. Ensimmäista raskautta odottelen. Toivottavasti tän saa kuriin :/, mieskin valitteli kutinaa :/.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Joo, kyllä se paikkansa pitää... Mulla oli esikoista odottaessa niin monta kertaa hiivatulehdus, etten edes muista monesti ja nytkin olen siitä kärsinyt!!
Mulle neuvolassa sanottiin, ettei kantsi koko ajan olla Canesten (yleinen hiivalääke)-kuurilla, jos vaan kestää kutinaa. Odotusaikana hiiva paranee itsestään. (On muuten kätilön painajainen, jos on käyttänyt monta Canesten-kuuria; limakalvot ohenee ja on todella vaikeaa laittaa tikkejä synnytyksen jälkeen kun limakalvot ovat ihan paperia...)Tarveydenhoitaja suositteli maitohappobakteereita, CynoCaps-emätinkapseleita tai ihan sitten Lactophilus-tabletteja. Tai sitten syömällä Gefilus-tuotteita...
Hiivahan tappaa myös ne hyvätkin bakteerit. Näillä jollain saa emättimen bakteerit tasapainoon... Mulla on hieman helpottanut. Tosin vei oman aikansa, että löysin itselleni tehokkaimman keinon pitää hiiva loitolla.