Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksoisraskauden esioireet

19.10.2006 |

Hellurei...

Mites te, joilla kokemusta seka yksöis- että kaksoisraskaudesta. Ovatko oireet olleet alkuraskaudessa erilaiset? Siis silloin, kun et ole vielä tiennyt odottavasi kaksosia?

Miten raskauden eteneminen sitten muuten? Kävikö olo tukalammaksi ajan myötä nopeammin?

Kiitos vastauksista, jos niitä tulee!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vastata, vaikkei minulla ns. normaalista raskaudesta olekaan kokemuksia ja vaikka tämä nykyinen kaksosraskauskin on vasta vaiheessa rv.20

En tiennyt odottavani tuplia, mutta alussa pahoinvointi oli aivan hurjaa, ja silloin kävi mielessä surkuhupaisasti että voisiko tämä oksetus siis johtua kaksosista, olisi ikään kuin kaksin verroin oksetustakin. Oli koko ajan nälkä, ja nälkä alkoi oksettaa, piti siis syödä, jottei tuu nälkä, muttei mitään tehny mieli/saattanut syödä, joten oli usein nälkä -> kamala oksetus. Neuvolassakaan eivät huomanneet mitään, painoa oli tullut 17 viikossa 1,5 kg. En käynyt np-ultrassa, siinähän se tosin olisi huomattu. Vatsa pullahti esiin vasta viikolla 18. Sitten se onkin alkanut kasvaa hurjaa vauhtia, ihan venyttää ja kiristää jopa. Muuten on raskaus sujunut täysin ongelmitta, verenpaineet ja hemoglobiinit ihan kunnossa.

Vierailija
2/2 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksosraskaudessa se alkoi jo heti viikolla 5 ja oli aivan kauheaa, täysin invalidisoivaa. Raskaus meni periaatteessa hyvin, mutta on huomattavasti rankempaa kuin yksösen kanssa. Omituista hengästymistä, tunne että happi loppuu ja piti istua ulkona johonkin lumihankeen ku ei jaksanut kävellä yms. Veri laimeni noepasti ja tuli rytmihäiritykytyksiä yms kun kropan pitää hoitaa kahden sikiönkin verenkiertoa yms.

Loppuaikana oli tietysti tosi tukala oli kun oi kaksi isoa vauvaa + istukat mahassa. Sängyssä oli vaikea jopa kääntyä ja nukkuma-asennon löytyminen oli vaikeaa, kusella sai juosta koko ajan jne. Supisteluherkkyys oli myös suuri. Kivuttomia supistuksia oli viikolta 15, muta ne vähenivät 30 viikon jälkeen ku kohtu oli niin iso,e tten enää tuntenut varmaan niitä venymisen takia. Mulla kuitenkin kaikki meni siis lääketieteellisesti hyvin, mutta oli se rankkaa. EI puhettakaan et oisin jaksanut mennä kävellen jo kun kilometrin matkan jonnekin tms loppuaikana. Normaalitilassa olen hyväkuntoinen ja hoikka. Mun mielestä maha oli valtava ainakin suhteessa muuhun kropaan, mutta äitipolilla sanoivat sitä " siroksi" kaksosmahaksi. Kaikki oli tossa edessä samoin ku oli yksösestäkin. Nyt se oli kyllä niin iso,että sittä tuijotettiin ja tultiin jopa kysymään asiasta kun liikuin jossain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla