Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paljon lapsivettä?

20.09.2010 |

eli kyselen kokemuksia jos jollain olisi tuollaisesta "tuomiosta" eli tänään oli mulla lääkäri neuvola, johon pääsin siksi koska edellisellä kerralla terkalle heräsi epäilys että "aika kookkaalta" tuntuu vauva viikkoihin nähden... fundusmitta myös meni heti ekalla kerralla yläkäyrälle. Oma olo on ollut todella TUKALA, ihan kuin tosiaan viimisillään olisi ja vatsa on iso ja tosi pinkeä. Tänään siis viikkoja 26+3. Lääkäri totesi ihan käsikopelolla saman kuin terkkarikin että "kylläpäs onkin skroden tuntunen kaveri" ja vatsa on iso ja täynnä tavaraa. Kerroin myös että mulla on sellanen tukala olo, ja että nukkuminen on mielettömän hankalaa, kun ei tartte kun vatsan hipasta patjaa niin kohta se onkin jo tosi arka ja kipeää tekee:( Itse olen pieni ihminen, lyhyt ja ei yhtään ylipainoa ja nyt tässä (5. raskaus) on painoa tullut mun ed. raskauksiin verrattuna paljon... lapset on ollu hiukan alle 4kilosia ja yksi kunnolla päälle:) sokereissa olen käyny, ja arvot priimaa.

Laittoi siis mulle lähetteen äitiyspolille kunnon ultraan (terkkarissa jeesuksen aikainen) että mitataan lapsiveden määrä, hänestä sitä oli paljon, ja sikiön koko. sikiö oli ultran mukaan reilu kilon kokonen joka oli lääkäristä viikkoihin nähden iso.

Eli onko kokemuksia liiasta lapsivedestä? mitä oireita sinulla oli? miten meni raskaus? selvisikö lapsiveden runsaan määrän syy? miten synnytys? minkä kokoinen vauva? lääkäri sanoi mulle että aika usein jos lapsivettä on runsaasti synnytys alkaa vesien menolla...?

kaikesta kokemuksesta kiitollisena:)

mami ja iso poika

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On neuvolassa todettu, että on runsaasti lapsivettä. Ei liikaa, mutta runsaasti. Vatsa on ollut iso ja edessä (olen 159cm) ja SF- mitta ensimmäisessä ja toisessa yläkäyrän yläpuolella. Esikoinen painoi täysiaikaisena 2,8kiloa ja toinen 10 pvää yli menneenä 3,5kiloa. Nyt SF on keskikäyrän tuntumassa, painoarvio rv35+6 2,6 kiloa. Syytä runsaaseen veteen ei tiedetä, mutta ei haittaa. Vauvat mahtuivat kaikki pyörimään pitkään ympäri ämpäri, nyt tämä 3. rauhoittunut raivotarjontaan ja lähinnä enää möyrii.

Toivottavasti teillä on kaikki hyvin.

Jemppistä toivotellen

Minnis 36+5

Vierailija
2/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytykset käynnistyneet supistuksilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytykset käynnistyneet supistuksilla.

Vierailija
4/7 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksestasi:)

muita?

Vierailija
5/7 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kolmannen lapsen kohdalla lapsivettä oli liikaa. Pahimmillaan sitä oli ämpärillinen. Meillä tilanne johtui siitä että lapsella oli ohutsuolen umpeuma, eikä voinut niellä lapsivettä. Suolistoleikkaus tehtiin sitten heti syntymän jälkeen 1 vrk:n iässä. Mutta syitähän on muitakin.

Mulla oli raskauden lopussa tosi tukala olo, vain kyljellään olo oli jotenkin siedettävä, pystyssä ollessa rupesi pyörryttämään kun suuret verisuonet olivat puristuksissa, mahassa tuntui sellaista kudosten repeytymisestä johtuvaa kirvelevää kipua koko ajan, kyljen vaihto oli valtava operaatio ja esim. yöunet olivat todella huonoja koko viimeisen kolmanneksen. Mulla oli kaksi pientä poikaa, jotka katsoivat videoita ja lämmitin eineksiä ruoaksi :-0 ulos ei pystynyt lähtemään koska meinasin aina pyörtyä ja se taas olisi ollut vaarallista kun riskinä olisi voinut olla istukan irtoaminen. Kotiapua ei meillä JKL:ssä saanut :-/

No, lapsivettä punktoitiinkin pois loppuraskaudessa neljä tai viis kertaa, aina 2 litraa kerralla. Se helpotti vajaaksi viikoksi oloa. Oli todellinen pelastus.

Synnytys olisi varmaan alkanut ihan huomaamatta, jos olisi päästetty. Aukesin pelkästä paineesta ilman supistuksia ja kun tulin kontrolliin 38+6 olin 5cm auki vaikka synnytys ei ollut käynnissä. Päätettiin puhkaista kalvot ja siitä sitten kahden ja puolen tunnin päästä pieni tyttö oli maailmassa :) helppo synnytys ja pienen leikkauskin meni hyvin.

Mulla tilanne oli vissiin kuitenkin aika paha, tuohon punktioon kun ei kovin helposti mennä ja lääkäritkin silloin sano että tätä on kyllä harvinaisen valtaisasti. Joten tarkoitus ei ollut pelotella vaikka hurjalta voi kuulostaa. Yleensähän vettä ei kuitenkaan ihan näin paljon ole.

Vauvamassu, nyt viidettä 8+1

Vierailija
6/7 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvamassu myös sinulle kirjotuksestasi:) Täytyy myöntää että mulla on juuri nuo oireet joita itsekkin kuvasit... olen ihmetelly että mikä voi olla kun en kahta minuuttia pysty steppaamatta seisomaan esim. kaupan jonot on ihan helvettiä:( ja tota kirvelevä kipua on lähes koko ajan... yöt menee tosiaan itkemiseksi tällä hetkellä kun ei pysty mitenkään nukkumaan yli tuntia putkeen:((

Ilmoittelen tähän ketjuun mikä tilanne, kunhan pääsen tutkimuksiin.

mami ja poika rv 27

Vierailija
7/7 |
24.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä paljon tilanteeseen. Voin niin hyvin uskoa tuon tunteen :( ilmoittelehan sitten tilannetta tosiaan

Vauvamassu