Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia ei synny enää nykyään eikä monet pariudu. Missä vika?

Vierailija
06.07.2022 |

Ihmeelliseksi on mennyt nykymaailma

Kommentit (326)

Vierailija
301/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin mielelläni pari lasta jonkun naisen kanssa tähän maailmaan mut kukaan nainen ei tuu koskaan kelpuuttamaan mua puolisokseen

Mulla sama paitsi olen nainen ja kukaan mies ei tule kelpuuttamaan mua.

No vaihtakaa te kaksi yhteystietoja ja ongelma ratkeaa suit sait.

Vierailija
302/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Historia ei tunne aikoja jolloin naisilla olisi ollut yhtä paljon oikeuksia kuin nyt, koska sellainen yhteiskunta ei ole elinvoimainen missä naiset saavat kieltäytyä lisääntymästä. Tuskin tulee olemaan tämä länsimainen yhteiskuntakaan?

Meillä on tämä sivistysvaltio nimenomaan siksi kun naiset on rajoittaneet miesten toimintaa vuosikymmeniä. Jos miehet saisi päättää niin täällä hässittäisiin kaikkea ristiin, ammuttaisiin kenet sattuu ja haastettaisiin sotaa kaikille.

Sen takia niistä parisuhteista ei ikinä tule mitään kun ihminen ei pääse nussimaan kaikkia ristiin. Vituttaa kun joutuu katselemaan vuodesta toiseen samaa naamaa, vaikka haluaisi nussia muitakin. Sitten petetään.

Naisilla on kaunis ja ihana kuva siitä, millainen parisuhteen tulisi olla, mutta kun se ei vain biologian takia onnistu. Mun mielestä se on ihan luonnollista, että ihmiset harrastaa nykyään enenevissä määrin vain seksiä, eikä kotileikkejä.

JOS miehet ja naiset pääsisivät hässimään ristiin mielensä mukaan ja lapsia sitten syntyisi, niin kuka niistä huolehtisi? Se nainen yksin, vai myös se mies joka ne laittoi alulle? Vai olisiko tällainen "koko kylä kasvattaa" idea sinusta hyvä? Parisuhteen merkitys korostuu nimenomaan silloin, kun lapsia yritetään saada. Lapsen hoito ja kasvatus ja kulut kun ovat sellaiset, että yhdelle ihmiselle (naiselle yleensä) siinä on aivan liikaa työtä ja nykyään yh-äidin elämä on lähes poikkeuksetta joko köyhää tai sitten sillä naisella on hyväpalkkainen työ joka vie ajan lapsilta. Lisääntymistä voi sanoa luonnolliseksi, seksiä myös, mutta ei sitä että ei sitten huolehdita jälkikasvusta kunnolla kun sitä saadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on vika. Miehet luulevat nykyään itsestään liikoja, eivätkä myöskään halua lapsia. Vaikka suomalaiset miehet näyttävät vielä miehekkäiltä, niin aika heikkoa tekoa ovat sisältä ja ulkoa. Vastuunottokyky 0.

Mies ei halua lapsia = Mies on heikko ja lapsellinen

Nainen ei halua lapsia = Nainen on rohkea ja itsenäinen

Mies ei halua lapsia = mies ei halua hoitaa lapsia tai osallistua kuluihin, ei halua olla vanhempi tai ole tarpeeksi kypsä sellaiseksi. Miehen ei tarvitse nähdä vaivaa lapsen saamiseksi, tarvitsee vain kantaa vastuu jos sellaisen saa.

Nainen ei halua lapsia = samat syyt kuin miehellä, mutta lisäksi nainen ei välttämättä halua uhrata omaa terveyttään ja kroppaansa sen lapsen vuoksi, työurasta puhumattakaan. Nainen joutuu näkemään sen vaivan ja ottamaan riskit lasta kantaessaan ja synnyttäessään ja vielä senkin jälkeen, kun lapsi on äidistä riippuvainen.

Vierailija
304/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet vois vaikka alkaa kantamaan vastuunsa siitä lapsen ja kodin hoidosta eikä häipätä kun pamauttaa jonkun raskaaksi ja venkoilla ettei tarvi elareita maksaa.

Vierailija
305/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin lapsia.

Ja parisuhteen.

Mutta eipä niitä miehiä saa pakottaa parisuhteeseen ja lapsia napata itselleen tuolta jostain puistoista.

Mutta jos olet / joku tietää rauhallisen, alkottoman/savuttoman, luonto- ja eläinrakkaan noin kolmekymppisen aseksuaali miehen, niin ilmoittakaa minulle!

Vierailija
306/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin mielelläni pari lasta jonkun naisen kanssa tähän maailmaan mut kukaan nainen ei tuu koskaan kelpuuttamaan mua puolisokseen

Mulla sama paitsi olen nainen ja kukaan mies ei tule kelpuuttamaan mua.

No vaihtakaa te kaksi yhteystietoja ja ongelma ratkeaa suit sait.

Ja jos ette halua tosianne niin täällä vielä kolmas tyyppi.

Vierailija
307/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet vois vaikka alkaa kantamaan vastuunsa siitä lapsen ja kodin hoidosta eikä häipätä kun pamauttaa jonkun raskaaksi ja venkoilla ettei tarvi elareita maksaa.

Eli miesten pitää kantaa vastuu että nainen voi välttään vastuun?

Vierailija
308/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö tuossa mielestäsi sanottiin? Oletko aina ollut vähän hidas??

Vierailija
309/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viesti alkaa että miehet voisivat kantaa vastuun lapsen ja kodin hoidosta niin miten muuten sen voi tulkita kuin että nainen haluaa että mies hoitaa kodin ja lapsen?

Vierailija
310/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. On muutakin elämänsisältöä.

3. Pätkätyöelämä etenkin lisääntymisikäisillä naisilla.

3. Lastenkasvatuksesta on tullut vaativampaa. Ennen (eli vielä omassa lapsuudessani 60 - 70 -luvuilla) ne vain hengasivat siinä mukana, ei niitä niin paljon tarvinnut ajatella eivätkä ne sillä lailla häirinneet vanhempien muuta elämää. Ei ollut harrastuksia joihin ne olisi pitänyt roudata (jolleivät itse päässeet niin saivat olla menemättä), ja ne sai jättää itsekseen kotiin pitkiksi ajoiksi. Kymmenvuotiasta pidettiin ihan pätevänä kaitsemaan nuorempiaan. Lapset myös hyväksyttiin kaikkialle. Ei tullut mieleenkään ehdottaa lapsivapaita häitä tai hotelleja tai uimarantoja. 

Mutta en minä silti sanoisi, että jossakin on vikaa. Ihan hyvä toisaalta, että on vaihtoehtoja. Ja kyllä maapallolla ihmisiä riittää.

Vierailija
311/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viesti alkaa että miehet voisivat kantaa vastuun lapsen ja kodin hoidosta niin miten muuten sen voi tulkita kuin että nainen haluaa että mies hoitaa kodin ja lapsen?

Siinä luki "vastuunsa" eikä "vastuun". Luulisi sinun ymmärtävän eron noiden kahden sanan välillä.

Vierailija
312/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen äitiys yhdisti sosiaalisiin kuvioihin ja toi elämään sisällön.

Nykyään molemmat saa helpomminkin muuta kautta.

Tuossa muuten kovimmankin koronatautivaiheen aikaan maailman väkiluku silti kasvoi.

Joten ihmiset ei täältä ihan heti lopu. Valitettavasti.

Vierailija
313/326 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin lapsia.

Ja parisuhteen.

Jos olet / joku tietää rauhallisen, alkottoman/savuttoman, luonto- ja eläinrakkaan noin kolmekymppisen aseksuaali miehen, niin ilmoittakaa minulle!

Vierailija
314/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin lapsia.

Ja parisuhteen.

Jos olet / joku tietää rauhallisen, alkottoman/savuttoman, luonto- ja eläinrakkaan noin kolmekymppisen aseksuaali miehen, niin ilmoittakaa minulle!

Miten te niitä lapsia saatte, jos seksi ei kiinnosta?

Ei aseksuaalien kuuluisi lisääntyä, luonnossa sellaiset karsiutuukin itsestään pois. Vahva sukuvietti on elinvoimaisen yksilön merkki, koirien jalostuksessakaan ei rohkaista käyttämään sellaista urosta joka ei osaa ja halua astua narttua luonnostaan.

Vierailija
315/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään tän palstan perusteella syitä on monia:

Edelleen moni ajattelee, että vastuu lapsista (ja miehestä) on vain naisella. Lapset ei saisi näkyä, missään: ei uimarannalla, hotelleissa, lentokoneissa, kaupoissa, ravintoloissa, häissä. Leikkiä pitäisi hiljaa ja ainakaan katuliiduilla ei saisi piirtää mihinkään. Ja jos vanhempi sanoo olevansa väsynyt, vedetään hihasta sota-aika, ennen vanhaa ja ite valitsit.

Lisätään tähän pätkätyöt, ketjutettavat työsuhteet, 247 yhteiskunta, kallis asuminen, jatkuva hintojen nousu ja maailman tila kaikkinensa, niin en yhtään ihmettele.

Itse olen tahattomasti lapseton mutta kovaa vauhtia kallistumassa VELAksi. Ei tää maailma tästä ainakaan omana elinaikanani parane.

Vierailija
316/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei kanna vastuuta lapsistaan eikä yhteisestä taloudesta.

Vierailija
317/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten suunnaton katkeruus.

Vierailija
318/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ei kanna vastuuta lapsistaan eikä yhteisestä taloudesta.

Mitä yhteistä on siinä että akka avaa reidet festareilla seitsemälle?

Vierailija
319/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten suunnaton katkeruus.

Mun mielestä toiset miehet on katkerina vapaaehtoisesti sinkuille miehille. Haukutaan soijaksi. #MakeSinglesGreatAgain

Vierailija
320/326 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen haaremissa riittää lastenhoitajia. Sehän on ollut se luonnollisin ratkaisu. Jokainen ei raskaudu samaan aikaan.