Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitkö IS:n neuroottisuustestin?

Vierailija
22.06.2023 |

Koska neuroottisuus vaikuttaa työsuorituksiin negativiisesti, se osaltaan selittää miksi naiset pärjäävät huonommin työelämässä ja tuossahan ei juuri mainita että se on koko vyyhti eri negatiivisia tunteita, ei pelkkää huolta.

Selittää myös naisten 2X yleisemmän masennuksen ja ahdistuksen. Naisten arvellaan ottavan suuremman osan avioeroistakin kun jossain kohtaa vaan alkaa ahistaa.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009651889.html

In the study of psychology, neuroticism has been considered a fundamental personality trait. For example, in the Big Five approach to personality trait theory, individuals with high scores for neuroticism are more likely than average to be moody and to experience such feelings as anxiety, worry, fear, anger, frustration, envy, jealousy, pessimism, guilt, depressed mood, and loneliness.

Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5428182/

Big five selittää myös miksi taiteilijatkin on rajat auki vasemmistolaisia. They score high on openness. Vasemmalla ihmiset on myös neuroottisempia kuin oikealla. Selittää varmaan, miksi kommunismikaan ei toimi ja miksi toisilla on pakkomielle persuista, joita kohtaan tuntevat negatiivisia tunteita. Sitähän se on-high negative emotion.

Itse en tätä sukupuolinäkökulmaa juttuun keksinyt vaan jatkoin vaan siitä. Autiolle saarellekin varmaan kannattaisi ottaa mies ja nainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen testi, mutta en tehnyt.

Vierailija
2/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein. Olen harvinaisen vähän neuroottinen.

Muista, kun tapasin mieheni, ja hän sanoi minulle viikon-kahden tuntemisen jälkeen, että minä ajattelen kuin mies. Tästä lienee kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tulos: "sinulla on erittäin vähän neuroottisia piirteitä".

Ei yllättänyt, en ole neuroottisuuteen taipuvainen vaan enempi sellainen huoleton ja pitää muistaa hoitaa tärkeät asiat.

Vierailija
4/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain täydet pisteet, hyvä minä! 👏🏻

Vierailija
5/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista, kun tapasin mieheni, ja hän sanoi minulle viikon-kahden tuntemisen jälkeen, että minä ajattelen kuin mies. Tästä lienee kyse.

Minä en ajattele kuin mies, olen sen tyyppinen että voin istua kakkaläjässä ihailemassa taivaan kauneutta kun taas stereotypinen miesajattelija alkaisi tuossa tilanteessa varmaan tekemään sille kakkaläjälle jotain eikä vain istuisi siinä ihailemassa kauniimpia asioita.

Samoin neuroottiset naiset ahdistuisivat kakkaläjästä eivätkä pystyisi nauttimaan maisemista, jos on se kakkaläjä alla. 

Vierailija
6/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testin tulos: "sinulla on erittäin vähän neuroottisia piirteitä".

Ei yllättänyt, en ole neuroottisuuteen taipuvainen vaan enempi sellainen huoleton ja pitää muistaa hoitaa tärkeät asiat.

Itse en edes tehnyt koska näkee jo päältä etten saa montaa pistettä. Testi ei ole kovinkaan laaja. ap.

Vierailija
7/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja olin erittäin neuroottinen. Toisaalta kaikki pitävät minua kylmähermoisena tyyppinä. Neurotisoidun yleensä yksinäni pään sisällä.. Stressaan ja vatvon ja analysoin. Yksinäni. Siihen asti kunnes saan taas asioihin jonkun tolkun. Ihmiset vain toteavat, että kuin sä voit olla aina noin lunkki. 😳

Ihme kysymyksiä.

Vierailija
8/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt kun testi ei auennut. Pitäisi vissiin hyväksyä evästeet, mitä en tee.

Vierailija
9/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on erittäin vähän neuroottisia piirteitä

80 prosentilla ihmisistä on enemmän neuroottisia piirteitä kuin sinulla.

Olen väärällä palstalla.

Vierailija
10/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ajattele kuin mies, olen sen tyyppinen että voin istua kakkaläjässä ihailemassa taivaan kauneutta kun taas stereotypinen miesajattelija alkaisi tuossa tilanteessa varmaan tekemään sille kakkaläjälle jotain eikä vain istuisi siinä ihailemassa kauniimpia asioita.

Samoin neuroottiset naiset ahdistuisivat kakkaläjästä eivätkä pystyisi nauttimaan maisemista, jos on se kakkaläjä alla. 

Täydellisen älyvapaata horinaa. Tässä sulle 💩 istu siihen.

Vierailija
11/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein. Olen neuroottisempi kuin 95% ihmisistä.

Tosin mielestäni tuo testin tulos riippuu elämäntilanteesta. Elämässäni on nyt ikäviä asioita joihin en voi vaikuttaa, mistä johtuen olen koko ajan huolissani ja stressaantunut, ja tuntuu etten hallitse asioita. Toisessa elämäntilanteessa olisin vastannut toisin.

Vierailija
12/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellisen älyvapaata horinaa. Tässä sulle 💩 istu siihen.

Ei tuo mitenkään älyvapaata horinaa ole, noin se vaan menee ettei harvinaisen vähän neuroottinen nainen ajattele välttämättä ollenkaan "kuin mies". 

Vierailija
13/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulokseni 8/30, eli hyvin vähän neuroottisia piirteitä.

Itse luonnehdin itseäni realistiksi.

Vierailija
14/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tarvitse tehdä mitään testiä tietääkseni, että olen suht voimakkaasti neuroottinen.

Mitäs jos, entäs jos, ole tarkkana, muista sitten, laita sitten viesti jne.

Olen suitsinut asiaa paljon, käynyt pääni sisällä vääntöä ja taistellut itseni rauhallisemmaksi kuin mitä olin joskus aikana ennen lapsiani, mutta en minä siitä ikinä pääse kokonaan eroon.

Se oli vaikea paikka, kun esim.esikoinen läksi kotoa opiskelujen myötä, on ollut vaikeata uskoa ja luottaa siihen, että joku "avohoitotapaus" tai muuten vain sekaisin oleva ei vaikkapa kadulla tule ja iske puukolla, hurjastele päälle tms, työstän asiaa mielessäni kroonisesti, enhän muutakaan voi.

Lapseni pärjäämiseen ja osaamiseen tämä ei liity, tiedän ettei siitä tarvitse huolehtia, mutta ne muut tekijät, se on se asia joka huolettaa, varsinkin nykymaailman menossa, kaiken arvaamattomuus, se kuinka pahoin ihmiset vois, välinpitämättömyys muita kohtaan, kaikki sellainen. Olisi tarve pitää "langat käsissä".

Tämä juontaa turvattomaan lapsuuteni ja nuoruuteeni.

Ja esim.lähipiirissä, ei sukulainen kuitenkaan, on myös tappo, aivan yht'äkkiä vietiin nuoren miehen henki.

Vierailija
15/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta tuntuu, että en pysty hallitsemaan kaikkea."

Vastasin tähän "täysin samaa mieltä", joten sain siitä varmaan paljon neuroottisuuspisteitä. Tosin minulle kyse ei ole vain tunteesta, vaan tiedän, etten pysty hallitsemaan kaikkea, ja se on minulle täysin OK.

Olisiko siis pitänyt vastata "täysin eri mieltä", pelkästään tuon "tuntuu"-sanan vuoksi?

Vierailija
16/18 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen lähes täysin neuroottinen. Blaa blaa blaa, mitä hyötyä tuostakin pitäisi saada? Täysin turhaa mustavalkolajittelua mutkat suosiksi -periaatteella. Neuroottisuus talouden kannalta johtamisessa on enemmän hyödyksi kuin epäneuroottisuus.

Vierailija
17/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein.

Vierailija
18/18 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin testitulos voi olla siksi "olet todella neuroottinen" koska jos taloushuolien ja ympäristön vuoksi joku vastaa "stressannun helposti". Ja osa ihmisistä on silloin huolissaan. Ei se tee muita neuroottisemmaksi, jos ihmiset reagoivat olosuhteisiin ja aiempiin kokemuksiin muiden käytöksestä. Jos joku on rento, luultavasti ei ajattele joitakin asioita tai on hyvä asema, osa ihmisistä ajattelee kuitenkin mikä asioissa on pielessä kun se tulee vastaan joka päivä ja haluaisi korjata niitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi