Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia ei synny enää nykyään eikä monet pariudu. Missä vika?

Vierailija
06.07.2022 |

Ihmeelliseksi on mennyt nykymaailma

Kommentit (326)

Vierailija
281/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoisesti lapsettomuus pitäisi todistaa tieteellisesti.

Miksi? 

Vierailija
282/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt tuntuu hyvältä makoilla parisängyllä yksin, vaikka olen sinkku, ja kuunnella ikkunasta tulevaa tuulta ja lintuja. Viileä tuuli auttaa, kun en tänään ole voinut hyvin. Jos olisi lapsia, en voisi vain makoilla tässä. Koirat voi viedä ulos sitten, kun tästä tokenee. Lasten tekeminen tarkoittaa kovia kipuja. En kaipaa sellaista. Elämä on mukavuudenhaluiselle parempaa näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan naisissa ja yhteiskunnassa, kyllä se on miesten vika. Siis valkoisten ja heteroiden, älkää käsittäkö väärin, en halua tuomiota vihapuheesta. Valkoisia heteromiehiä saa vetää kölin alta, ei muita.

Vierailija
284/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisistä on tullut niin itsekeskeisiä, naisilla menee vartalo pilalle ja miehet ei kestä lapselle annettua huomiota. Ei sellaiset missään nimessä ansaitse lapsia!

Vierailija
285/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään lenkillä pistin merkille kuinka paljon nuoria naisia oli ulkoiluttamassa koiraa.

Ilmeisesti asuvat ja elävät mieluummin koiran kuin miehen kanssa.

Omassa vuokratalossa varmaan 25% kämpistä asuu sinkkunainen koiran kanssa. Aika surullista.

Miksi vauva pitää pölliä toiselta lajilta? Miksei voi vain asua yksin?

Vierailija
286/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehissä on vika. Miehet luulevat nykyään itsestään liikoja, eivätkä myöskään halua lapsia. Vaikka suomalaiset miehet näyttävät vielä miehekkäiltä, niin aika heikkoa tekoa ovat sisältä ja ulkoa. Vastuunottokyky 0.

Mies ei halua lapsia = Mies on heikko ja lapsellinen

Nainen ei halua lapsia = Nainen on rohkea ja itsenäinen

Vierailija
287/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ennen olla tehty lapsia ja menty naimisiin suurilta osin myös siksi että se on vain ollut kaikille normi, automaattinen oletus, ja ihmiset on sen verran lampaita että mennään virran mukana. Nykyään, ainakin sivistyneimmissä ja rikkaimmissa maissa, ihmisillä kuitenkin on aikaa ajatellakin asioita ja huomata että ei se lapsiperhe tai sormus nimettömässä olekaan mitään onnellisen elämän takeita. Nykyään se uskalletaan myös myöntää itselleen ja sanoa ääneen joten paineetkaan lähteä siihen suuntaan ei ole mitään verrattuna entiseen. 

Tästä hyvänä esimerkkinä keskusteluni 60vuotiaan äitini kanssa. Hän kertoi katuneensa sitä miten vain automaattisesti meni tosi nuorena naimisiin, ei opiskellut tai nähnyt maailmaa ja hankki lapsia koska "niin vain kuuluu kunnon ihmisen tässä elämässä tehdä". Hän siis sai vanhimman veljeni ollessaan vasta 22vuotias, töihin hän pääsi vasta lähemmäs 40vuotiaana. (enkä siis ottanut yhtään tästä keskustelusta itseeni, hän rakastaa meitä äärettömästi, ja uskon tämän koska hän on aina ollut meille kaikille todella hyvä äiti) Onneksi ajat muuttuu ja nykyään on monia eri vaihtoehtoja elämiselle. Minut varmaan oltaisi ennen lynkattu koska olen vapaaehtoisesti lapseton sinkku. 

Minusta tuntuu, että vanhoillisimpia tässä asiassa ovat vanhat miehet. Naiset ovat menneet ajan hengen ja tapojen mukana. Usein sukulaismiehillä ensimmäinen kysymys onkin, että onko sinulla perhettä. 

Hämmästelevät monesti, kun vastaan ettei ole. Vanhat miehet ikäänkuin pitävät itsestäänselvänä, että perhettä on oltava. 

Vierailija
288/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tänään lenkillä pistin merkille kuinka paljon nuoria naisia oli ulkoiluttamassa koiraa.

Ilmeisesti asuvat ja elävät mieluummin koiran kuin miehen kanssa.

No miksiköhän? Ei kukaan jaksa miehiä.

Näin jonkun jutun viktoriaanisista vanhoista piioista joilta oli aikoinaan kysytty mikseivät ole naimisissa. Yksi nainen oli sanonut että koiralta ja kissalta saa enemmän aitoa hellyyttä kuin mieheltä. :D Toinen oli sanonut ettei huvita ryhtyä piiaksi kenellekään.

Vierailija
289/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vihataan lapsia.

Julkisilla paikoilla ei saa imettää eikä vauva saa edes parkaista kahvilassa / kaupassa / bussissa, ei varmaan edes kadulla.

Kaikilla on mielipide miten vauvaa pitää hoitaa ja miten nopeasti raskauskilot pudottaa.

Vaaditaan vaan lapsettomia rantoja, ja sitten ihmetellään, että kukaan ei enää tee lapsia?

En minä ainakaan halua eristäytyä yhteiskunnasta 18 vuoden ajaksi. Eri asia ehkä, jos asuisin jossain etelä-Euroopan maassa, jossa lapsi on välittömästi tärkeä osa perhettä, sukua ja yhteiskuntaa.

Noinhan se ei ole muualla kuin av:lla. Suosittelen elämää myös palstan ulkopuolella. 

P.S. Yksi vain aikuisille suunnattu uimaranta ei kyllä millään tavalla vaikuta lasten hankkimiseen. Älyvapaa vertaus. 

Etelä-Euroopassa se syntyvyys vasta onkin alhainen. Mistäköhän johtuu.

Aivan samoista ongelmista. Naiset ovat kouluttantuneet enemmän kuin ennen, haluavat erilaisen elämän kuin omilla mammoillaan, jotka ovat passaneet miehiä 24/7. Siellä on myös vaikeaa löytää sopivia töitä joista saisi siedettävää palkkaa.

Monet italialaisnaiset inhoavat myös maansa sovinistia miehiä ja ovat hakeutuneet ulkomaille töihin ja/tai naimisiin.

Ne naimattomat italiaanot jäävät sitten sinne mammansa helmoihin, ja kun olet vielä 40-vuotiaana mamman passattavana, et halua pois ilmaisesta palvelusysteemistään, jossa sun ei tarvitse tehdä mitään eikä maksaa mistään mitään kenties. Mutta eipä kukaan nainenkaan haluaa tuollaista isoa vauvaa itselleen.

Tämän takia kannattaa varoa tätä tämänhetkistä ilmapiiriä (USA:n aborttioikeudet) miehiä alkaa ketuttamaan että naiset löytääkin merkityksen muualta kuin perheen passaamisesta ja alkavat tekemään töitä että päästään vanhaan kuvioon takaisin.

Vierailija
290/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Koreassa syntyvyys on vielä paljon alhaisempi. Siellä syntyy 0,67 lasta yhtä naista kohti.

Etelä-Koreassa on tällä hetkellä feministiaalto, koska seksuaalinen häirintä, spy kamerat ja todella kovat ulkonäköpaineet naisia kohtaan ovat pinnalla (esim. nainen ei välttämättä saa työpaikkaa jos ei ole puunattu). Naisia ei myöskään kiinnosta olla vain synnytyskone ja kodinhoitaja. Monet naiset ovat päättäneet lopettaa miesten kanssa seurustelemisen ja seksin harrastamisen kokonaan, lapsenteosta puhumattakaan.

Vierailija
291/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mielelläni pari lasta jonkun naisen kanssa tähän maailmaan mut kukaan nainen ei tuu koskaan kelpuuttamaan mua puolisokseen

Vierailija
292/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin mielelläni pari lasta jonkun naisen kanssa tähän maailmaan mut kukaan nainen ei tuu koskaan kelpuuttamaan mua puolisokseen

Plus oon kohta 26 et alkaa tässä aika myöhäistä jo muutenkin olla

Vierailija
293/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan seurustellut joten se on oma syy lapsettomuudelleni. Se miksi en ole seurustellut johtuu vain siitä että parisuhde ei ole minulle tärkeä asia elämässäni eikä minua haittaa se jos en lapsia tee tässä elämässäni.

En ole oikeastaan edes treffaillu varmaan 10 vuoteen.

Työpaikka minulla on ja asuntoon on velkaa jota makselen pois enkä ravaa baareissa tai ulkomailla.

M31

Vierailija
294/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu, ihmiset muuttuu, asenteet muuttuu ja kaikki muuttuu aikojen saatossa.

Ei parisuhde ole tietääkseni ihmisille mikään luontainen perustarve kuten syöminen,juominen tai nukkuminen vaan parisuhde on elämäntyyli.

Ja samat sanat lisääntymisestä.

Mitä enemmän vapautta,tasa-arvoa ja hyvinvointia niin ainakin sitä vähemmän on parisuhteita ja sitä vähemmän lapsia syntyy.

Vierailija
295/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei enää painosta, vain ne hankkivat lapsia jotka niitä aidosti haluavat.

Toisaalta lasta haluavien naisten ja miesten tiet eivät välttämättä kohtaa.

Toki on myös se kansanosa, joka haluaa ensin että "kaikki on täydellistä" ja sitten ovatkin jo liian vanhoja saamaan lapsia. Puhun molemmista sukupuolista. Eli liiallinen kontrollin menetyksen pelko maassa, joka on yksi maailman parhaita lapsenhankintaan.

Vierailija
296/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunta ei enää painosta, vain ne hankkivat lapsia jotka niitä aidosti haluavat.

Toisaalta lasta haluavien naisten ja miesten tiet eivät välttämättä kohtaa.

Toki on myös se kansanosa, joka haluaa ensin että "kaikki on täydellistä" ja sitten ovatkin jo liian vanhoja saamaan lapsia. Puhun molemmista sukupuolista. Eli liiallinen kontrollin menetyksen pelko maassa, joka on yksi maailman parhaita lapsenhankintaan.

On myös se kansanosa jotka tekevät lapsia todella paljon ihan kulttuurinsa/uskontonsa takia. Heillä lapsiluku on hyvin usein 5-10 välillä.

Näitä löytyy paljon esim pohjanmaalta sekä uudeltamaalta.

Se että lasten tekeminen on vapaaehtoista vähentää syntyvyyttä ja se että sinkkuutta ei paheksuta vähentää parisuhteita sekä se lisää erojen määrää.

Vierailija
297/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin nirsoja.. niille ei kelpaa taviskundi vaan pitäis olla aina akateeminen ja atleettinen.. haistakaa pska!

Vierailija
298/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkevää syytä sille miksi menisin parisuhteeseen ja miksi tekisin lapsia pilaamaan minun elämääni?

T: ikisinkkuvelamies

Vierailija
299/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on niin nirsoja.. niille ei kelpaa taviskundi vaan pitäis olla aina akateeminen ja atleettinen.. haistakaa pska!

Moi allu! Tehdäänkö pari vauvaa?

Vierailija
300/326 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama paitsi olen nainen ja kukaan mies ei tule kelpuuttamaan mua.