Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nainen ei arvosta?

Vierailija
06.07.2022 |

Eli tilanne on se, että nainen ei arvosta minua missään asiassa. Kotiasiat hän tekee paremmin, on älykkäämpi selvästi eli älylliset asiat tekee paremmin, tekniset asiat tietää minua paremmin, oman ammattinikin hän osaa minua paremmin, eikä pidä unohtaa sitä että se on ihan paska ammatti ja ihan turha.

Ei hän näitä nyt niin suoraan sano ääneen, mutta se on havaittavissa hänen käytöksestään. Hän ei arvosta minua missään asiassa, ei edes niissä, jotka oikeasti ihan todistettavasti osaan. Ja jos tulee esiin tilanne, että osaamistani ei voi mitenkään kieltää, niin silloin hän on mielellään puhumatta siitä ollenkaan.

Totuus siitä missä olen hyvä, missä hän on hyvä, ja missä joku hänen kaverinsa, veljensä, isänsä tai exänsä on minua parempi, on varmaan jossain siellä keskivaiheilla. Joissain asioissa olen oikeasti hyvä, ja joissain en kauhean hyvä. Joissa olen varmaan ihan surkeakin. Nainen kuitenkin käyttäytyy silleen piilevästi kuin olisin aivan umpisurkea melkein kaikessa, ja nekin harvat asiat joissa en olisi surkea, on ihan mitättömiä ja halveksuttavia ja tarpeettomia asioita.

Mistä tällainen voi johtua? Ollaan oltu pari vuotta yhdessä, ja ollaan ihan "aikuisia aikuisia". Suhde on ollut viime kuukaudet vähän koetuksella, mutta se ei suoraan liity tähän "AP on surkea kaikessa eikä osaa mitään" -aiheeseen, sillä naisella on ollut tämä sama asenne minua kohtaan koko suhteen ajan, myös parhaina aikoina.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten ap:n sanoin "aikuisten aikuisten" parisuhteessa ylipäätään päädytään tilanteeseen, jossa kilpaillaan siitä kumpi osaa mitäkin asioita paremmin? Siis väittelettekö siitä kumpi on parempi kuski, ruuanlaittaja, pyörän huoltaja, lomamatkan varaaja, vai miten tuo on ylipäätään noussut esiin?

Kun laitan ruokaa, niin nainen yrittää joka asiassa päteä ja osoittaa, että teen väärin.

Kun siivoan, niin nainen kertoo että teen väärin. ( itse en sano hänelle edes sitä, että hän tekee luonani tietyt kotiasiat vähän eri tavalla kuin minä ja sotkee mm. tavaroiden järjestyksen, koska en halua haukkua häntä vaan olla kiitollinen, että tekee edes jotain)

Kun tehdään ha

Ensinnäkään me emme voi tietää, miksi kyseinen nainen tekee tuota. Toiseksi, mitä väliä sillä on, miksi hän sitä tekee? Ajattelitko, että kun ymmärrät syyn niin sitten voit elää asian kanssa onnellisena loppuelämäsi?

Jos hän ei itse pidä asiaa ongelmana eikä halua siihen muutosta, niin syyllä ei ole mitään merkitystä. Paljon keskeisemmäksi kysymykseksi nousee silloin, miksi sinä haluat olla naisen kanssa, joka ei arvosta sinua. Läheisriippuvuus, joku muu tarve...?

Kummasti naiset ovat innolla kertomassa miksi mies tekee tuollaista, sadoissa muissa ketjuissa.

Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa?

Nainen on narsku, luultavasti myös väkivaltainen, juoppo ja pedofiiili.

Vierailija
42/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itsekään jaksaisi arvostaa miestä, joka on minua tyhmempi ja osaamattomampi lähes kaikessa. Ja todennäköisesti vielä reilusti matalapalkkaisemmassa työssä.

Lausuntosi perusteella, joudut omassa suhteessasi varmasti näyttelemään paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkivitonen röllille: sun tyyli alkaa olla jo vähän liian tunnistettava, pistäs vähän vaihtelua tai sitten provoilufrekvenssiä harvemmaksi. 

En tiedä keneksi minua luulet, mutta aloitus nyt kuitenkin on totta. En ymmärrä miksi joku edes yrittäisi trollata tällaisella aloituksella. Trollauksen kuuluu kai olla hauskaa, ja aiheuttaa hauskoja reaktioita.

Vain kun naiset haukkuvat miehiä. Ei se trollauksen kohteista ole hauskaa, mutta onneksi miehet ovat pelkkiä eläimiä joilla on vain negatiivisia tunteita (Saara Särmää mukaillen)

Vierailija
44/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen ei arvosta sinua. Niin pääasiallinen syy on lähteä pois koko suhteesta että arvostat itseäsi sen verran ettet jää tuohon enää. Oletko kiltti ihminen ja uskot aina toisista hyvää.? Niin minäkin olin aikani kunnes sitä käytettiin hyväksi. Sen jälkeen asetin rajat ihmisten käytökselle. Nykyään olen kai sit sen takia yksin. Kun en hyväksy mitä sattuu kohtelua. Parempi yksin ku huonossa seurassa. On mulla kissa. Srn kans on helppo tulla toimeen..Ihmisotukset osaa olla rasittavia usein. 

Vierailija
45/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vastaavanlaisia ihmisiä, miehen ja kaksi naista. Kaikilla on diagnosoitu vaativa persoonallisuushäiriö.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6255565/vaativa-persoonallisuus

Vierailija
46/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään jaksaisi arvostaa miestä, joka on minua tyhmempi ja osaamattomampi lähes kaikessa. Ja todennäköisesti vielä reilusti matalapalkkaisemmassa työssä.

Tosiasia on, että olen häntä monessa asiassa parempi. En kuitenkaan jaksa vouhottaa siitä, koska toisin kuin sinulle, parisuhde ei ole minulle kilpailu.

"on älykkäämpi selvästi"

Sanoit itse noin. Tuo räikeä epäsuhta parisuhteessa. Naisen on vaikea arvostaa itseään selvästi vähemmän älykästä miestä. Niin se vain.

Ei kukaan oikeasti älykäs päädy tuollaiseen tilanteeseen, jossa puolisoa ei voisi arvostaa taidoistaan! Vai heikko itsetuntoiset ja ylemmyyttä kokevat hyppäävät suhteeseen, jossa toista yritetään alentaa ja ei kunnioiteta. Jos et kunnioita puolisoasi, että kunnioita silloin itseäsikään!!!

Ap:lle, minä sinuna kertoisin kumppanillesi suoraan tuon, että koet hänen väheksyvän sinua. Sano, että haluat olla arvostettu parisuhteessa. Katso miten kumppanisi reagoi ja tee suhteen jatkosta päätös. Toinen vaihtoehto on lähteä saman tien. 

Vierailija
47/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän lausunnon pohjalta sinun on onneksi helppo löytää itseäsi järkevämpiä. Eli tuota ongelmaa sulla ei tule olemaan. 

Vierailija
48/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää ihmisiä ketkä valitsee päivästä toiseen olla ihmisen kanssa kuka tekee huonoa oloa. Et voi muuttaa toista. Et voi kysyä täällä miksi, koska kukaan ei tunne naisystävääsi kuten sinä. Et saa vastauksia. Se mitä voit tehdä, tiedät itse. Se on tehtävä sinun. Kukaan ei elä sinun elämää paitsi sinä itse. Aikuisuutta on kantaa vastuu ja tehdä omat ratkaisut. Ei uikuttaa vauva-palstalla ihmisille joilla ei kiinnosta. He ei voi tietää teidän todellisuutta. He elää omaa elämää, sinä omaa sellaista mitä suostut elämään. Noloa vuodesta toiseen valittaa asioita joille ei tee mitään. Sinä et ole enää lapsi ja nainen ei ole äitisi. Käyttäydy ja toimi kuin aikuiset toimii.

Vierailija
49/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on nykyään paljon sellaista lapsellista mittailua ja pätemistä. Samanlaista kuin lapsina sisarusten kesken mutta siitä ei olla aikuistuttu. Kypsä aikuinen ei kilpaile ja vertaile enää kaikkea, vaan ymmärtää että ihmiset ovat hyviä siinä missä on lahjoja tai siinä mitä on tehnyt paljon.

Lisäksi on näitä ulkoisia vaikutteita. Ehkä hän on lukenut ja kuunnellut feministien miesvihaa ja alkanut omaksua ne ajatukset totuutena. Toisen lyttääminen on pohjimmiltaan tapa nostaa itseään ylemmäs.

Vierailija
50/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että some aiheutti valtavan lisääntymisen vertailussa. Sellaisen että lähes kaikki tuntevat olevansa huonoja, koska sinne laitetaan kaikki kivat asiat ja näyttää siltä että muilla on mahtava elämä ja itsellä ei. Tämä lopulta johtaa siihen että selvitymiskeinona päätetään, että olen mahtava sellaisena kuin olen ja sillä selvä. Hieno homma, paitsi että jos olet mahtava sellaisena kuin olet niin sehän tarkoittaa sitä että olet jo valmis ja kehitys loppuu siihen. Lisäksi et ole enää valmis kuuntelemaan, jos joku sanoo että voisit olla siinä tai tässä asiassa parempi. Se johtaa myös siihen että ulkoistaa elämänsä ongelmat jonkin muun asian tai henkilön syyksi, kun kerran on jo päättänyt että itsessä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
51/51 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli ennen samanlainen. Ei enää, paitsi välillä tulee sellaisia hetkiä. 

Hänen kohdallaan kyse oli surkeasta itsetunnosta, jota hän yritti piilottaa. Sen lisäksi siitä, että hän ei kokenut ansaitsevansa minua, eikä totta vie typerän käytöksensä vuoksi olisi ansainnutkaan. Lisäksi hän oli vielä jotenkin jumissa edellisessä suhteessaan, ja senkin vuoksi hänen piti kai vakuutella itselleen minun surkeutta, jotenkin ikään kuin oikeuttaakseen omat törttöilynsä. Käytös oli myös sellaista kuin epävakaassa pershärössä, ja ehkä tuota vaativuuttakin hänessä on, mutta sitä on varmaan itsessänikin, joten se ei niin haittaa. 

Ihan hyvä mies nykyään, mutta matkaa tähän pisteeseen en voi suositella kellekään. Ota asia puheeksi sen naisesi kanssa ja jos hän ei myönnä ongelmaa eikä halua tehdä sille mitään, niin jätä se emakko. Jos hän ymmärtää ja sitoutuu tekemään töitä suhteen eteen ja muuttuakseen, niin suhde voi onnistuakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan