Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin hiljattain, että minutkin on ohjelmoitu sietämään asiatonta käytöstä

Vierailija
06.07.2022 |

Ja asiattomalla käytöksellä tarkoitan tässä ahdistelua sen monissa muodoissa.

Pohjaa sen verran, että olen pitänyt itseäni enemmän tai vähemmän immuunina ahdistelun sietämiselle. Tarkoitan siis sitä, että minut on pienestä pitäen opetettu nostamaan meteli jos joku käy iholle tai ehdottelee ällöttävyyksiä. Olen pariinkin otteeseen huutanut kovaa heti jos joku on käynyt vaikka kuppilassa takamukseeni kiinni. Äitini teki varhain selväksi ettei asiattomuuksia pidä sietää ja ne tulee tehdä näkyviksi.

Tänään töissä vahvasti humalainen mies lähti seuraamaan minua ja selitti miten olen oikea kaunotar. Hauskaa sinänsä, en kokenut höpötyksiä itsessään ahdistaviksi sillä mies oli hyväntuulinen. Seuraamisen sen sijaan tunsin nostavan niskakarvani pystyyn. Tein kehonkielelläni todellakin selväksi etten aio osallistua keskusteluun (ts. kävelin ripeästi pois), mutta se ei auttanut. Jäin odottamaan hissiä nappia maanisesti naputtaen, mutta mitä muuta tein? Hymyilin, kiitin ja toivotin mukavaa päivää. Miehelle joka varmasti tiesi etten kaipaa hänen viinanhuuruista seuraansa hetkeäkään, ja tyrkytti sitä silti.

Muutama viikko sitten olin ystäväni polttareissa ja seuraamme liittyi miesten polttariporukka. Sulho oli kännissä kuin nokikana, ja ennen pitkää hänestä kuoriutui ansioitunut kähmijä-lähentelijä. Tanssimme siis isossa porukassa terassilla, ja vaikka miten siirryin aina pois kys. sankarin vierestä, hän löysi tiensä kylkeeni (ja takamukselleni) kerta toisensa jälkeen. Hieman myöhemmin mainitsin asiasta parille ystävälleni, ja he kertoivat miehen kähmineen myös heitä. Tähän toinen heistä lisäsi välittömästi: mutta se on niin humalassa, ei se enää ymmärrä mistään mitään. Ei tehdä tästä numeroa.

Olen tässä lähiaikoina pohtinut mistä se johtuu, että naiset selittelevät näitä vääriä tekoja aina parhain päin. Ahdistelun uhri pehmittää tekoa sekä itselleen että muille. "Ei se ole niin vakavaa/hän on humalassa/ei hän mitään pahaa tarkoita/kerrankos sitä käsi vähän vaeltelee.

Onko muilla ajatuksia tähän liittyen? Oletko joskus saanut itsesi kiinni samanlaisesta ajattelusta ja selittelystä? Mistä ihmeestä tämä johtuu? Pidin ennen noita polttareita sekä itseäni että näitä ystäviäni ihmisinä jotka eivät suostu nielemään mitä tahansa. Yllätin siis itse itseni.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainolet itkenyt asiaa yhtä pitkästi ja typerästi myös terapiassa, ap!

En koe tarvetta sen enempää itkulle kuin terapiallekaan.

Ap

Vierailija
22/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta ylipitkä ruikutus av:llä helpottaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakampien tekojen uhreja on tarpeeksi vähän, että edes monet naiset eivät puolusta toisia naisia.

Tämä on kyllä surullinen ilmiö.

Erään somevaikuttajan #OutThem-kampanja sai eniten vihaista palautetta juuri naisilta. Kyseessä oli siis nk. tempaus, jossa tämä vaikuttaja kehotti kaikkia nostamaan julkisesti esiin sosiaalisessa mediassa vastaanottamansa törkyspämmin. Hän oli siis tehnyt päivityksen julkisesta kommentista jossa hänelle ehdotettiin rajua seksiä. Monet naiset pillastuivat täysin. Eihän ketään saa nolata ja ajatelkaa nyt sen miehen tunteita jne jne.

Mies saa siis julkisesti omalla nimellään kirjoitella naiselle törkeyksiä, ja naisen on sitten piilotettava kys. kommentti ettei miehelle tule jälkeenpäin paha mieli.

Aika nurinkurista.

Ap

Vierailija
24/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta ylipitkä ruikutus av:llä helpottaa?

Mene nyt hyvä ihminen lukemaan vaikka Aku Ankkaa, jos tämä aihe ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
25/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot massa-alapeukutukset joltain MGTOWilta :D  Meni tunteisiin näköjään.

Vierailija
26/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
27/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa kerran elämässä joku mies flirttailee ja tuloksena jumalaton katkera vuodatus palstalla.

Huoh!

Vierailija
28/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanssa kerran elämässä joku mies flirttailee ja tuloksena jumalaton katkera vuodatus palstalla.

Huoh!

Flirttailu ok, ahdistelu ei.

En tiedä luitko aloitusta, mutta mistään katkerasta vuodatuksesta ei ole kyse. Haluaisin tietää ovatko muut kiinnittäneet huomiota samaan ilmiöön kuin minä ja aloituksessa mainitut ystäväni.

Ap

Vierailija
29/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!

En tiedä luitko aloitusta, mutta mistään katkerasta vuodatuksesta ei ole kyse. Haluaisin tietää ovatko muut kiinnittäneet huomiota samaan ilmiöön kuin minä ja aloituksessa mainitut ystäväni.

Ap

Voit lopettaa jo. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
30/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!

Ap

Aika montaakin naista kiinnosti, ennen kuin tulit tänne loukkaantumaan ja suistamaan ketjua raiteilta. Miehet ovat kyllä sellaisia tunteella eläjiä. eri

Vierailija
31/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!

Ap

Aika montaakin naista kiinnosti, ennen kuin tulit tänne loukkaantumaan ja suistamaan ketjua raiteilta. Miehet ovat kyllä sellaisia tunteella eläjiä. eri

Naista = katkeraa vanhaapiikaa.

Vierailija
32/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh!

Ap

Älä suotta sitten tuhlaa aikaasi kommentointiin. Minua kiinnostaa, ja onhan täällä jo muutama ymmärtänytkin lukemansa. Vaikka tekstiä olikin enemmän kuin sarjakuvissa.

Ap

Vierailija
33/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimit ja korrektisti. Pidä huoli omista rajoistasi ja turvallisuudesta. Ei tökeröön käytökseen vastaamiseen tarvitse itseään mitenkään alentaa samalle tasolle.

Juuri tästä on kyse. Miksi minä koen velvollisuudekseni toimia "korrektisti" (lue: vaieta ja väistyä hiljaa) kun joku toinen toimii väärin ja/tai rikollisesti minua kohtaan?

Mistä tällainen ajatusmaailma kumpuaa?

Ap

Se johtuu siitä että te naiset ette ymmärrä omaa parastanne ja olette heikkoja.

Kertoohan sekin jotain että te olitte oikein mielenosoituksin haalimassa tänne teille itsellenne kyseenalaista väkeä silloin 2015....

Vierailija
34/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo naisten palstalla peukalo tulessa kommentteja alapeukuttava mies, joka samalla uskottelee itselleen, että naiset ovat tyhmiä, hysteerisiä ja noloja eivätkä vaikuta hänen elämäänsä mitenkään.

Vierailija
35/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimit ja korrektisti. Pidä huoli omista rajoistasi ja turvallisuudesta. Ei tökeröön käytökseen vastaamiseen tarvitse itseään mitenkään alentaa samalle tasolle.

Juuri tästä on kyse. Miksi minä koen velvollisuudekseni toimia "korrektisti" (lue: vaieta ja väistyä hiljaa) kun joku toinen toimii väärin ja/tai rikollisesti minua kohtaan?

Mistä tällainen ajatusmaailma kumpuaa?

Ap

Se johtuu siitä että te naiset ette ymmärrä omaa parastanne ja olette heikkoja.

Kertoohan sekin jotain että te olitte oikein mielenosoituksin haalimassa tänne teille itsellenne kyseenalaista väkeä silloin 2015....

Ihme että näinkin kauan kesti ennen kuin trollipete sai vedettyä mukaan maa h a n mu u ton. :D

Ap

Vierailija
36/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienot massa-alapeukutukset joltain MGTOWilta :D  Meni tunteisiin näköjään.

Joo, tekisi mieli masinoida vastakampanja. Mutta kyllä on säälittävää henkisesti (ja todennäköisesti myös fyysisesti) pienimunaisten miesten touhua.

Vierailija
37/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uli uli uli uli uli.

Mikäs kähmijä se tänne eksyi?

Se on tuo omia polkujaan kulkeva pikkuruinen kullieläin joka kuitenkin viettää kaiken aikansa vauvalla. Huutista.

Vierailija
38/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se takapuoli kulu jos sitä hieman testaa. Miksi siis vauhkoonnutte?

Vierailija
39/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa asiallinen aloitus ahdisteluasta herättänyt joissain vihaa. Epäilemättä joissain ahdistelijamiehissä.

Vierailija
40/97 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vain itsekeskeisyydestä, jos oikeasti et kestä jollekin random-juopolle antaa olla, jos se sönköttää.

Koska mikä tuohon olisi mielestäsi ratkaisu? Niin, sitä ei ole. Ainoa, mitä tällaisilla aloituksella haetaan on oikeutettu uhriutuminen ja huomio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi