Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuomajalkineista

Vierailija
19.10.2006 |

Ovatko hyvät jalkineet ja minkä ikäiselle lapselle ostaisit ne? Ostaisitko jo 1-2 vuotiaalle vai vasta vanhemmalle lapselle?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin niillä jo sipsuttelee ja sitten taas pyllähtää. :)

Vierailija
2/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Kuomien etu on lämpimyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3v...

Vierailija
4/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minkälaisia jalkineita ja kuomat ovat musta ihan parhaasta päästä. Lapsi saa ne myös itse halposti jalkaan ja pois kun on sen ikäinen. Ei ole kaikenmaailman tarra-ja vetskarisysteemejä joita on monissa muissa kengissä. Vesisäällä eivät vettä kyllä pidä, mutta silloinhan muutenkin laitetaan kumpparit. :) Oma tyttöni on kohta vuoden ja ostin käytetyt kuomat juuri hänelle. Musta juurikin pienellä hyvät.

Vierailija
5/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rma, että lapseni EIVÄT kulje pullajalkakengissä. Mutta sinullehan on se hinta tärkein.

Vierailija
6/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä sen kanssa, miten hyvät ovat jalkaan. Käveleppä itse toppakengissä koko talvi...

Vierailija
7/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kenkä sitä tee.

Vierailija
8/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kokeiltu vaikka millasia core-tex kenkiä ja aina sukat märkinä ja siten myös varpaat kylminä. Sukkina on ollut ne oikeat core-tex sukat.

Kuomat ovat toimineet parhaiten. Ovat lämpimät ja helppo pukea myös lapsen itse. Omilla lapsillani ei ole sellaisia jalkaongelmia että erityistukea jaloille tarvitsisi, niin miksi en pitäisi Kuomia. Ymmärrän että jos jalat ovat jotenkin ongelmalliset, niin valitaan nilkkaa hyvin tukevat kengät.

Itsekin olen kulkenut koko pienen ikäni lenkkareissa ja tähän päivään mennessä (37 v) nilkkani ja jalkani eivät ole mitenkään kärsineet.

Itsellenikin meinaan hankkia Kuomat tänä vuonna.

Vierailija
9/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis yhtään taipuneet tms.. Olisivatko HIEMAN kehittyneet 20 vuodessa? Ei minun aikanani ollut ainakaan goretex käsittelyjä tms..

Vierailija
10/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen varsinkin kylminä talvina paljon Kuomissa. Ei ne niin kamalat ole, niitä saa ainakin aikuiselle erilaisilla lesteillä. Mielestäni novat paremmat kuin kylmät suippokärkiset saappaat korkealla koroilla. Sen lisäksi en usko että haluaisit minun liukastelevan lapsesi perässä edellä mainituissa saappaissa.

Tärkempää olisi mielestäni muistaa että ne Kuomat eivät ole ainoat kengät joita lapsi talviaikana käyttää. Täällä on usein avauksia tyyliin; mihin tarvitaan monet talvikengät tai talvihaalarit. Mielestäni Lapsella tulisi olla erilaisille keleille vaatteita. Asusteita myös. Monet kulkevat samassa pipossa kelissä kuin kelissä.

Vierailija
11/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat poikani ovat niitä vauvoista pitäen pitäneet.

Vierailija
12/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on itsellä Kuomat ja voin sanoa, että varpaat paleltuu niissä. Ulkonäkö vaan hämää, ei todellakaan ole lämpimät kengät! Lapsella on ollut muutamat Kuomat, mutta enään en osta. Ihan kivat ns. ensikengät talveksi, kun ei paljon touhuta lumessa. Mutta isommalle ehei.. Ja onhan ne karseen rumiakin.

Vierailija
13/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on itsellä Kuomat ja voin sanoa, että varpaat paleltuu niissä. Ulkonäkö vaan hämää, ei todellakaan ole lämpimät kengät! Lapsella on ollut muutamat Kuomat, mutta enään en osta. Ihan kivat ns. ensikengät talveksi, kun ei paljon touhuta lumessa. Mutta isommalle ehei.. Ja onhan ne karseen rumiakin.

Mulla ei ainakaan jalka palele niissä. Reilu koko, villasukka ja muista pakkasella liikutella varpaita.

14

Vierailija
14/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja villasukka kenkiin, niin ei taatusti palele.

Itsellä ei kyllä varpaita palele Kuomissa. Ihanat kengät. Kevyet ja kaikkein parhaimmat kovilla pakkasilla. Kaikenlaiset core-texit jäävät kakkoseksi.

Vierailija
15/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Ja kengät on kyllä oikean kokoiset. En suosittele. Jos on vaan rahaa ostaa laadukkaammat, niin jätä kuomat kauppaan

Vierailija
16/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat ei niin ole. Ei kannata pilata lapsen jalkoja ostamalla huonot kengät. Onhan ne tietenkin lapselle helpot, kun tarvii vain työntää jalat kenkiin. 7:lle tiedoksi, että kengät voivat pilata jalat. Minulla on omakohtaisia kokemuksia siitä, kuinka huonoissa kengissä tulee rasitusvamma ym.

Vierailija
17/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollaseen ongelmaan tarkoitetut kengät.

Vierailija
18/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ainakaan ole vielä sellaisia löytynyt, jossa näin ei kävisi.

Mistähän ne sun jalkas oikein rasittuivatkin loppujen lopuksi ? Kengissähän se syy on, on joo ehkä, jos pidät niitä kenkiä 24 tuntia jalassa ja etkä omista muita kenkiä. Oletko koskaan kuullut että kenkiä pitää vaihdella eikä kävellä samoissa joka päivä.

Vierailija
19/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ison ryhmän kanssa kengät saa helposti pois ja jalkaan että keretään sen aamupäivänaikana tehdä muutakin kun pukea ja riisua. Ja ei ole lapselle pahitteeksi muutenkaan oppia vähän omatoimisuutta. Luuletko sä että koulussa opet alkaa kaikkien kenkiä pukea ja riisua?Oletkos itse pukenut 30 lapselle talvikenkiä jalkaan?

Lähinnä takoitin sitä että ei aina tarvi ostaa niitä kalleimpia kenkiä että ei jalat palele. Ja ihan tiedoksi että varmaan 90% lapsilla on kuomakengät talvella ja ei varmaan 90% lapsista ole jotenkin jalkaongelmaisia? Kyllä päiväkodissa myös huomataan jos lapsella on jonkinlaisa jalanvirheasentoja.

Vierailija
20/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta Kuomien etu on lämpimyys.

Meillä ostettiin ensimmäisiksi kunnon pakkaskengiksi Kuomat vähän yli 1-vuotiaalle ja tosi lämpimät ja tukevat olivat. Itse kenkä on kyllä aika napakka, eikä mikään lötkö, ainakaan tuo goretex-malli. Lapsellamme ei siis ole pullajalkaa sen seurauksena, että ensimmäisen talvensa tallusteli Kuomilla:D Kyllä vahvasti olen sitä mieltä, että ns. pullajalat tulevat ihan jostain muualta kuin siitä, että kävelyttäisit lastasi yhden talven Kuomissa. Useimmat meistä, kun kuitenkin käyttävät erillaisia kenkiä, että jalkaholvi saa vaihtelua,eivätkä kulje koko ajan samoissa kengissä;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi