Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi lentokoneessa

Vierailija
06.07.2022 |

Eilen lentokoneessa parivuotias lapsi huusi kuin olisi jäseniä rikottu. Koneen laskeutumisvaihe kesti puolisen tuntia, ja lapsi rääkyi kuin tapettava. Ilmeisesti hänen korviinsa sattui, ja se on voimakas ja erittäin kauhea tunne.

Mitä mahtaa liikkua niiden vanhempien päässä, jotka vievät avuttomat lapsensa sellaiseen helvettiin?

Kommentit (193)

Vierailija
41/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään itkuikäiset kersat eivät kuulu julkisiin kulkuneuvoihin!

Älä siis käytä julkisia. Olet selkeästi vielä itkuiässä. 

No eipä niitä juurikaan tule käytettyä, valitettavasti yksityiskoneeseen ei ole varaa, ainakaan vielä.

Vierailija
42/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset suihkukoneen on sen verran hyvin paineistettu, että nuo korvaongelmat on melkein historiaa.

Käsittääkseni 2-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus lentomatkailun kuin ketjun ap:llakin. Toki olisi suotavaa, että lasta tuettaisiin ja koetettaisiin tyynnytellä tunnekuohun tullen.

Ymmärtääköhän mainitsemasi 2-vuotias omista oikeuksistaan lentomatkailuun, ja jos ymmärtää, niin luuletko, että hän haluaa lentokoneeseen, missä hänen korviinsa sattuu järkyttävän kovasti?

mammalla on oikeus matkustella. ei siinä lapsen hyvinvointia mietitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset suihkukoneen on sen verran hyvin paineistettu, että nuo korvaongelmat on melkein historiaa.

Käsittääkseni 2-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus lentomatkailun kuin ketjun ap:llakin. Toki olisi suotavaa, että lasta tuettaisiin ja koetettaisiin tyynnytellä tunnekuohun tullen.

Oikeus toki, mutta mitä järkeä? Tuskin 2v muistaa reissusta mitään. Sitäpaitsi lentokoneista saa esim. Sellasia mukeja joissa on jotkut tyynyt? joilla voi tasata painetta... ainakin joskus ennen sain itse sellaiset kun olin lapsi. 

Ei kai sitä 2-vuotiasta mukaan oteta siksi, että se saa mukavia muistoja. 😆 2-vuotiaan kiintymyssuhteelle vaan ei tee hyvää, että hän joutuu huoltajistaan eroon yli viikonlopuksi, ja siksi juniori pakataan lomareissulle lähtiessä reissuun mukaan.

Ja aika harva voi tuupata sen ikäistä viikoksi jonnekin kaverilleen tai naapurilleen (tai edes haluaisi)

Vierailija
44/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka kerta siellä lennolla nyt vaan sattuu olemaan joku olento jota ei huvita katsella tai kuunnella. Kannattaa itse lähteä reissuun vasta kun on valmistautunut siihen ettet saa rauhassa hiljaisuudessa istuskella koko lentomatkaa.

Vierailija
45/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään itkuikäiset kersat eivät kuulu julkisiin kulkuneuvoihin!

Älä siis käytä julkisia. Olet selkeästi vielä itkuiässä. 

No eipä niitä juurikaan tule käytettyä, valitettavasti yksityiskoneeseen ei ole varaa, ainakaan vielä.

no, pysy sitten kotona

Vierailija
46/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista myös tullut eteen koneessa, äidit vaihtelee paskavaippoja ihan matkustamossa ja sitten huutelee työntekijöille, että ota tää paskavaippa. Tällaisia matkustajia. Vaipan vaihtopaikka on koneen vessa ja siellä on roskis. Mutta tällaisia ihania juntteja siellä palvelemme kuulkaa päivästä toiseen. Ihmisillä ei mitään tapoja, varsinkaan suomalaisilla. Ulkomaalaiset matkustajat eivät ole koskaan sanoneet että otapas tämä paskavaippa että just vaihdoin tässä kun muut syövät. Ulkomaalaisilla on muutenkin paremmat käytöstavat kuin näillä metsäläissuomalaisilla. Kamalaa junttikansaa.

Lentoemo

Viime lennolla olin maksanut ylimääräistä ikkunapaikasta niin viereen istunut äiti kovaan ääneen valitti lapselleen että nyt ei päästy ikkunapaikalle kun täti istuu siinä. Lapsi ei ollut pahoillaan vaan äiti. Kuvitteliko hän että luovutan paikan hänelle vaikka olisi itsekin voinut varata maksusta paikan jos se oli hänelle niin tärkeä.

Vierailija
47/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika että ihan puoli tuntia joutui kuulemaan lapsen itkua ja huutoa. Mitä mahtoi liikkua sen aikuisen päässä joka lähti lennolle ajatellen että saa istua täydellisessä rauhassa vaikka ympärillä on pari sataa ihmistä ahdettuna pieneen tilaan. 

Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä että lapsi kärsii. T. Eri

Sinä niin kovasti haluaisit, että lapsi olisi ollut kovissa kivuissa mutta sori ei ollut. Lapsi voi huutaa nousun ja laskun ajan vaikkapa siksi, että joutuu istumaan turvavöissä naama menosuuntaan päin eikä saa istua äidin sylissä toisinpäin.

Vierailija
48/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus toki, mutta mitä järkeä? Tuskin 2v muistaa reissusta mitään. Sitäpaitsi lentokoneista saa esim. Sellasia mukeja joissa on jotkut tyynyt? joilla voi tasata painetta... ainakin joskus ennen sain itse sellaiset kun olin lapsi. 

Ei kai sitä 2-vuotiasta mukaan oteta siksi, että se saa mukavia muistoja. 😆 2-vuotiaan kiintymyssuhteelle vaan ei tee hyvää, että hän joutuu huoltajistaan eroon yli viikonlopuksi, ja siksi juniori pakataan lomareissulle lähtiessä reissuun mukaan.

Pitäisikö huoltajien miettiä pari kertaa ennen kuin päättävät matkustaa juuri sellaisella tavalla, joka aiheuttaa lapsille tuskaa? Voisivatko huoltajat matkustella vaikka autolla tai laivalla ne muutamat vuodet, kun lapset ovat liian pieniä lentokoneeseen korvasärkyä kärsimään?

Vierailija
49/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista myös tullut eteen koneessa, äidit vaihtelee paskavaippoja ihan matkustamossa ja sitten huutelee työntekijöille, että ota tää paskavaippa. Tällaisia matkustajia. Vaipan vaihtopaikka on koneen vessa ja siellä on roskis. Mutta tällaisia ihania juntteja siellä palvelemme kuulkaa päivästä toiseen. Ihmisillä ei mitään tapoja, varsinkaan suomalaisilla. Ulkomaalaiset matkustajat eivät ole koskaan sanoneet että otapas tämä paskavaippa että just vaihdoin tässä kun muut syövät. Ulkomaalaisilla on muutenkin paremmat käytöstavat kuin näillä metsäläissuomalaisilla. Kamalaa junttikansaa.

Lentoemo

Viime lennolla olin maksanut ylimääräistä ikkunapaikasta niin viereen istunut äiti kovaan ääneen valitti lapselleen että nyt ei päästy ikkunapaikalle kun täti istuu siinä. Lapsi ei ollut pahoillaan vaan äiti. Kuvitteliko hän että luovutan paikan hänelle vaikka olisi itsekin voinut varata maksusta paikan jos se oli hänelle niin tärkeä.

Oikein ylimääräistä maksoit ikkunapaikasta. 🤣 Yritä vähän parempaa, pystyt kyllä.

Vierailija
50/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joka kerta siellä lennolla nyt vaan sattuu olemaan joku olento jota ei huvita katsella tai kuunnella. Kannattaa itse lähteä reissuun vasta kun on valmistautunut siihen ettet saa rauhassa hiljaisuudessa istuskella koko lentomatkaa.

Päästäisiin pitkälle jos ihan jokainen opettelisi ihan perus käytöstavat eivätkä olisi niin juntteja.

Vierailija
51/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattoi olla ihan vain väsykiukkua. Lapsettoman toki vaikea näitä asioita hahmottaa. Paljon mukavampi vain provoilla ap:lla kuin edes yrittää ymmärtää. 

Meidän lapsi itki menomatkan, koska ei ollut koskaan ennen tuntenut korvien menevän lukkoon. Se tunne pelotti. Takaisintulomatkalla ei ollut moksiskaan. Käytiin tapaamassa lapsen isovanhempia heidän kotimaassa. Oli ihana reissu ja varmasti uudestaan taas vuoden-parin päästä. Sillä välillä isovanhemmat käy meillä.

Ulkopuolisen voi olla vaikeaa ymmärtää, mistä lapsen itkussa lopulta on kyse. Lapsille moni asia on uutta ja jännittävää, mikä pahentaa helposti jotain fyysistä tuntemusta.

En ole muuten eläessäni kuullut, että tärykalvot olisivat puhjenneet lentokoneessa ihmiseltä. En tiedä naurattaako minua enemmän itse kommentti vai sen yläpeukut. Kaikkea tekin uskotte, kun vain haluatte paheksua jotain.

Vierailija
52/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemo

Oikein ylimääräistä maksoit ikkunapaikasta. 🤣 Yritä vähän parempaa, pystyt kyllä.

Niin, tuommoisilla pihille se saattaa tulla yllätyksenä.

Vierailija
53/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö huoltajien miettiä pari kertaa ennen kuin päättävät matkustaa juuri sellaisella tavalla, joka aiheuttaa lapsille tuskaa? Voisivatko huoltajat matkustella vaikka autolla tai laivalla ne muutamat vuodet, kun lapset ovat liian pieniä lentokoneeseen korvasärkyä kärsimään?

Pitäisikö sinun sihauttaa yksi olut niin tulet paremmalle päälle? Unohtuu keksityt korvasäryt sinultakin.

Vierailija
54/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet keksinyt, että kaikki lapset kärsivät jostain korvasärystä? Mun ystäväpiirissä on paljon matkustavia lapsiperheitä, eikä kenenkään pienellä lapsella ole mitään korvavaivoja lentojen aikoina.

Vierailija
55/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika että ihan puoli tuntia joutui kuulemaan lapsen itkua ja huutoa. Mitä mahtoi liikkua sen aikuisen päässä joka lähti lennolle ajatellen että saa istua täydellisessä rauhassa vaikka ympärillä on pari sataa ihmistä ahdettuna pieneen tilaan. 

Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä että lapsi kärsii. T. Eri

Sinä niin kovasti haluaisit, että lapsi olisi ollut kovissa kivuissa mutta sori ei ollut. Lapsi voi huutaa nousun ja laskun ajan vaikkapa siksi, että joutuu istumaan turvavöissä naama menosuuntaan päin eikä saa istua äidin sylissä toisinpäin.

Tuskin kukaan haluaa, että lapsiin sattuu. Sinä selittelet siihen tyyliin, että taidat viis veisata omien lastesi korvasärystä. Ehkä juuri sinä olit tuskasta huutavan lapsesi kanssa puheena olleessa lentokoneessa. Jos et sinä ollut, niin kenties joku muu itsekäs äityli, joka haluaa niin kovasti matkustaa, että lapsen tuskasta viis.

Vierailija
56/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoemo

Niin, tuommoisilla pihille se saattaa tulla yllätyksenä.

Maksullisen ikkunarivin lisäksi olet keksinyt vielä, että muut ovat pihejä. 🤩

Vierailija
57/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille rauhoittavia tai unilääkkeitä lentojen ajaksi. Kaikki hyötyy. 

Vierailija
58/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet keksinyt, että kaikki lapset kärsivät jostain korvasärystä? Mun ystäväpiirissä on paljon matkustavia lapsiperheitä, eikä kenenkään pienellä lapsella ole mitään korvavaivoja lentojen aikoina.

Tuskin jokainen lapsi kärsii korvasärystä. Eihän jokainen aikuinenkaan kärsi. Mutta pieni lapsi ei osaa kertoa eikä edes pyytää äidiltään, että älä vie minua sinne koneeseen, missä sattuu ihan kauheasti.

Minä en veisi omaa lastani lentokoneeseen kokeillakseni, sattuuko häneen vai ei. Sinäkö viet oman lapsesi?

Vierailija
59/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kun lapsena jo se oli yhtä kidutusta kun juna meni tunneliin ja samalla iski hirvittävä korvasärky. Lentokoneessa on varmaan vielä pahempi kipu niin järkyttävää ajatella miten lapsi on kärsinyt ymmärtämättä mistä se johtuu....

Vierailija
60/193 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ei vahingossakaan kielletä huutamasta...