Lapsi lentokoneessa
Eilen lentokoneessa parivuotias lapsi huusi kuin olisi jäseniä rikottu. Koneen laskeutumisvaihe kesti puolisen tuntia, ja lapsi rääkyi kuin tapettava. Ilmeisesti hänen korviinsa sattui, ja se on voimakas ja erittäin kauhea tunne.
Mitä mahtaa liikkua niiden vanhempien päässä, jotka vievät avuttomat lapsensa sellaiseen helvettiin?
Kommentit (193)
Olin kerran töissä, saavuimme Helsinki-Vantaalle. Sääliksi kävi yhtä pientä tyttöä. Hänen isänsä oli aivan kännissä, oli yksin tuon lapsen kanssa. Katsoin kun lähtivät, olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus asiasta, isä oli niin humalassa että hoippui platalla. Lapsi oli ehkä joku 4-vuotias. Järkyttävää katseltavaa.
Lentoemo
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että lentokone ei ole pienen lapsen paikka. Itsekkäät vanhemmat, täytyy päästä reissuun että saa instaan kuvia. Junttimaista minusta. Itse en matkustanut lapseni kanssa kun hän oli pieni. Suomalaiset ovat kamalia juntteja, näitä näkee kuulkaa ihan joka päivä tuolla työrintamalla.
Lentoemäntä
Miksi ei? Itselläni on viisi lasta, ja kun he olivat pieniä, matkustimme vuosittain johonkin etelän lomakohteeseen. Ei heistä kukaan koneessa koskaan itkenyt tai ollut mitenkään häiriöksi, hyvin jaksoivat kaikki matkat. Ainoat, jotka koneessa matkoilla on jääneet häiriöinä mieleen, ovat vessaravaajat, jotka ovat aina siellä jonossa, niin muut eivät tunnu pääsevän ja känniset aikuiset, jotka kaatelevat juomiaan toisten päälle.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös sitä mieltä, että lentokone ei ole pienen lapsen paikka. Itsekkäät vanhemmat, täytyy päästä reissuun että saa instaan kuvia. Junttimaista minusta. Itse en matkustanut lapseni kanssa kun hän oli pieni. Suomalaiset ovat kamalia juntteja, näitä näkee kuulkaa ihan joka päivä tuolla työrintamalla.
Lentoemäntä
Samaa kastia olet itsekin, jos edes olet töissä.
Voi hyvänen aika että ihan puoli tuntia joutui kuulemaan lapsen itkua ja huutoa. Mitä mahtoi liikkua sen aikuisen päässä joka lähti lennolle ajatellen että saa istua täydellisessä rauhassa vaikka ympärillä on pari sataa ihmistä ahdettuna pieneen tilaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä, saavuimme Helsinki-Vantaalle. Sääliksi kävi yhtä pientä tyttöä. Hänen isänsä oli aivan kännissä, oli yksin tuon lapsen kanssa. Katsoin kun lähtivät, olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus asiasta, isä oli niin humalassa että hoippui platalla. Lapsi oli ehkä joku 4-vuotias. Järkyttävää katseltavaa.
Lentoemo
Ei kerro kovin positiivista sun ammattitaidosta, mikäli tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset suihkukoneen on sen verran hyvin paineistettu, että nuo korvaongelmat on melkein historiaa.
Käsittääkseni 2-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus lentomatkailun kuin ketjun ap:llakin. Toki olisi suotavaa, että lasta tuettaisiin ja koetettaisiin tyynnytellä tunnekuohun tullen.
Oikeus toki, mutta mitä järkeä? Tuskin 2v muistaa reissusta mitään. Sitäpaitsi lentokoneista saa esim. Sellasia mukeja joissa on jotkut tyynyt? joilla voi tasata painetta... ainakin joskus ennen sain itse sellaiset kun olin lapsi.
Joku läski AV-Mamma näköjään alapeukutti, toivottavasti ruma, lihava vauvasi nauttii lentokoneesta ja päästää kunnon paskat vaippaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika että ihan puoli tuntia joutui kuulemaan lapsen itkua ja huutoa. Mitä mahtoi liikkua sen aikuisen päässä joka lähti lennolle ajatellen että saa istua täydellisessä rauhassa vaikka ympärillä on pari sataa ihmistä ahdettuna pieneen tilaan.
Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä että lapsi kärsii. T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla ihan vain väsykiukkua. Lapsettoman toki vaikea näitä asioita hahmottaa. Paljon mukavampi vain provoilla ap:lla kuin edes yrittää ymmärtää.
Jaaha. Sinä itse taidat rääkätä omia lapsiasi, kun noin selittelet. "Väsykiukku" jostain syystä kestää juuri ne ajat, kun kone laskeutuu ja nousee...
Mulla ei ole ollut koskaan lapsista haittaa lentokoneessa. Aikuisista vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä
Miksi ei? Itselläni on viisi lasta, ja kun he olivat pieniä, matkustimme vuosittain johonkin etelän lomakohteeseen. Ei heistä kukaan koneessa koskaan itkenyt tai ollut mitenkään häiriöksi, hyvin jaksoivat kaikki matkat. Ainoat, jotka koneessa matkoilla on jääneet häiriöinä mieleen, ovat vessaravaajat, jotka ovat aina siellä jonossa, niin muut eivät tunnu pääsevän ja känniset aikuiset, jotka kaatelevat juomiaan toisten päälle.
Vessaravaajat vasta onkin ärsyttäviä. Miten jonkun pitää käydä tunnin välein vessassa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä
Mitä sinä häiriöstä horiset? Tässähän on puhe siitä, että lapsille korvasärky on infernaalista tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut koskaan lapsista haittaa lentokoneessa. Aikuisista vain.
Ei tässä puhutakaan sinulle koituvista haitoista vaan lapsille aiheutuvasta tuskasta.
Tällaista myös tullut eteen koneessa, äidit vaihtelee paskavaippoja ihan matkustamossa ja sitten huutelee työntekijöille, että ota tää paskavaippa. Tällaisia matkustajia. Vaipan vaihtopaikka on koneen vessa ja siellä on roskis. Mutta tällaisia ihania juntteja siellä palvelemme kuulkaa päivästä toiseen. Ihmisillä ei mitään tapoja, varsinkaan suomalaisilla. Ulkomaalaiset matkustajat eivät ole koskaan sanoneet että otapas tämä paskavaippa että just vaihdoin tässä kun muut syövät. Ulkomaalaisilla on muutenkin paremmat käytöstavat kuin näillä metsäläissuomalaisilla. Kamalaa junttikansaa.
Lentoemo
Täällä joku kovasti puolustelee omaa lapsienrääkkäystään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset suihkukoneen on sen verran hyvin paineistettu, että nuo korvaongelmat on melkein historiaa.
Käsittääkseni 2-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus lentomatkailun kuin ketjun ap:llakin. Toki olisi suotavaa, että lasta tuettaisiin ja koetettaisiin tyynnytellä tunnekuohun tullen.
Ymmärtääköhän mainitsemasi 2-vuotias omista oikeuksistaan lentomatkailuun, ja jos ymmärtää, niin luuletko, että hän haluaa lentokoneeseen, missä hänen korviinsa sattuu järkyttävän kovasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä että lapsi kärsii. T. Eri
ja kaikki muut matkustajat kärsivät siinä samalla, kun itsekäs mamma rahtaa kärsivää pikkulasta ympäri maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus toki, mutta mitä järkeä? Tuskin 2v muistaa reissusta mitään. Sitäpaitsi lentokoneista saa esim. Sellasia mukeja joissa on jotkut tyynyt? joilla voi tasata painetta... ainakin joskus ennen sain itse sellaiset kun olin lapsi.
Ei kai sitä 2-vuotiasta mukaan oteta siksi, että se saa mukavia muistoja. 😆 2-vuotiaan kiintymyssuhteelle vaan ei tee hyvää, että hän joutuu huoltajistaan eroon yli viikonlopuksi, ja siksi juniori pakataan lomareissulle lähtiessä reissuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä
Mitä sinä häiriöstä horiset? Tässähän on puhe siitä, että lapsille korvasärky on infernaalista tuskaa.
Eihän sitä voi tietää, ennenkuin vasta ensimmäisellä lennolla. Meidän lapsilla ei sellaista vaivaa ollut, mutta ei sitä voi kukaan ennustaa.
Persaukisten ongelmia. Ei ole huutavia kertoja bisnesluokassa.
Ei mua muiden läsnäolo haittaa. Itsekkäät vanhemmat haittaa.