Lapsi lentokoneessa
Eilen lentokoneessa parivuotias lapsi huusi kuin olisi jäseniä rikottu. Koneen laskeutumisvaihe kesti puolisen tuntia, ja lapsi rääkyi kuin tapettava. Ilmeisesti hänen korviinsa sattui, ja se on voimakas ja erittäin kauhea tunne.
Mitä mahtaa liikkua niiden vanhempien päässä, jotka vievät avuttomat lapsensa sellaiseen helvettiin?
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista myös tullut eteen koneessa, äidit vaihtelee paskavaippoja ihan matkustamossa ja sitten huutelee työntekijöille, että ota tää paskavaippa. Tällaisia matkustajia. Vaipan vaihtopaikka on koneen vessa ja siellä on roskis. Mutta tällaisia ihania juntteja siellä palvelemme kuulkaa päivästä toiseen. Ihmisillä ei mitään tapoja, varsinkaan suomalaisilla. Ulkomaalaiset matkustajat eivät ole koskaan sanoneet että otapas tämä paskavaippa että just vaihdoin tässä kun muut syövät. Ulkomaalaisilla on muutenkin paremmat käytöstavat kuin näillä metsäläissuomalaisilla. Kamalaa junttikansaa.
Lentoemo
Viime lennolla olin maksanut ylimääräistä ikkunapaikasta niin viereen istunut äiti kovaan ääneen valitti lapselleen että nyt ei päästy ikkunapaikalle kun täti istuu siinä. Lapsi ei ollut pahoillaan vaan äiti. Kuvitteliko hän että luovutan paikan hänelle vaikka olisi itsekin voinut varata maksusta paikan jos se oli hänelle niin tärkeä.
Oikein ylimääräistä maksoit ikkunapaikasta. 🤣 Yritä vähän parempaa, pystyt kyllä.
Niin, tuommoisilla pihille se saattaa tulla yllätyksenä.
Maksullisen ikkunarivin lisäksi olet keksinyt vielä, että muut ovat pihejä. 🤩
Kannattaa lopettaa, kun et tiedä mistä puhut. Tietämättömän kanssa on turha jankata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla ihan vain väsykiukkua. Lapsettoman toki vaikea näitä asioita hahmottaa. Paljon mukavampi vain provoilla ap:lla kuin edes yrittää ymmärtää.
Meidän lapsi itki menomatkan, koska ei ollut koskaan ennen tuntenut korvien menevän lukkoon. Se tunne pelotti. Takaisintulomatkalla ei ollut moksiskaan. Käytiin tapaamassa lapsen isovanhempia heidän kotimaassa. Oli ihana reissu ja varmasti uudestaan taas vuoden-parin päästä. Sillä välillä isovanhemmat käy meillä.
Ulkopuolisen voi olla vaikeaa ymmärtää, mistä lapsen itkussa lopulta on kyse. Lapsille moni asia on uutta ja jännittävää, mikä pahentaa helposti jotain fyysistä tuntemusta.
En ole muuten eläessäni kuullut, että tärykalvot olisivat puhjenneet lentokoneessa ihmiseltä. En tiedä naurattaako minua enemmän itse kommentti vai sen yläpeukut. Kaikkea tekin uskotte, kun vain haluatte paheksua jotain.
Googlaapa vähän. Tärykalvo voi puhjeta lentokoneessa, ja on niitä puhjennutkin. Ei ehkä sinun kavereiltasi, mutta sen perusteella ei kannata tehdä yleistäviä päätelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika että ihan puoli tuntia joutui kuulemaan lapsen itkua ja huutoa. Mitä mahtoi liikkua sen aikuisen päässä joka lähti lennolle ajatellen että saa istua täydellisessä rauhassa vaikka ympärillä on pari sataa ihmistä ahdettuna pieneen tilaan.
Eihän tässä siitä ole kyse vaan siitä että lapsi kärsii. T. Eri
Sinä niin kovasti haluaisit, että lapsi olisi ollut kovissa kivuissa mutta sori ei ollut. Lapsi voi huutaa nousun ja laskun ajan vaikkapa siksi, että joutuu istumaan turvavöissä naama menosuuntaan päin eikä saa istua äidin sylissä toisinpäin.
Tuskin kukaan haluaa, että lapsiin sattuu. Sinä selittelet siihen tyyliin, että taidat viis veisata omien lastesi korvasärystä. Ehkä juuri sinä olit tuskasta huutavan lapsesi kanssa puheena olleessa lentokoneessa. Jos et sinä ollut, niin kenties joku muu itsekäs äityli, joka haluaa niin kovasti matkustaa, että lapsen tuskasta viis.
Ja nyt on lennolle ja ketjuun generoitu jo välinpitämättömiä ja sadistisia vanhempiakin. 👍🏻
Ei ne välitä lapsistaan eikä muusta lentokoneellisesta ihmisiä kun välittävät pelkästään itsestään ja omasta halusta päästä lomaileen jonnekin lomakohteeseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista myös tullut eteen koneessa, äidit vaihtelee paskavaippoja ihan matkustamossa ja sitten huutelee työntekijöille, että ota tää paskavaippa. Tällaisia matkustajia. Vaipan vaihtopaikka on koneen vessa ja siellä on roskis. Mutta tällaisia ihania juntteja siellä palvelemme kuulkaa päivästä toiseen. Ihmisillä ei mitään tapoja, varsinkaan suomalaisilla. Ulkomaalaiset matkustajat eivät ole koskaan sanoneet että otapas tämä paskavaippa että just vaihdoin tässä kun muut syövät. Ulkomaalaisilla on muutenkin paremmat käytöstavat kuin näillä metsäläissuomalaisilla. Kamalaa junttikansaa.
Lentoemo
Viime lennolla olin maksanut ylimääräistä ikkunapaikasta niin viereen istunut äiti kovaan ääneen valitti lapselleen että nyt ei päästy ikkunapaikalle kun täti istuu siinä. Lapsi ei ollut pahoillaan vaan äiti. Kuvitteliko hän että luovutan paikan hänelle vaikka olisi itsekin voinut varata maksusta paikan jos se oli hänelle niin tärkeä.
Oikein ylimääräistä maksoit ikkunapaikasta. 🤣 Yritä vähän parempaa, pystyt kyllä.
Kannattaa lopettaa, kun et tiedä mistä puhut. Tietämättömän kanssa on turha jankata.
Ja nyt on generoitu vielä tietämättömät ihmisetkin! 💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo
Oliko tilanne siis sellainen, että sinulta kysyttiin voitko vaihtaa paikkaa, ja vastasit ei, ja tähän todettiin ok ja se selitettiin lapselle. Vai oliko tilanne sellainen, että paikan vaihtamattomuutta päivitettiin koko lento ja sinua kohtaan käyttäydyttiin selvästi ikävästi? Ensimmäinen nimittäin on ihan normaalia vuorovaikutusta ja elämää, seuraava sen sijaan tosi ikävää käytöstä ja ymmärrän kyllä että sellainen harmittaa.
Minä olen joskus kysynyt paikan vaihtoa, kun olemme miehen kanssa joutuneet eri puolille ja lapsen olisi hyvä olla molempien välissä (siis ihan vessassa käynnit yms. helpottuu). Mutta olen olettanut, että se otetaan ihan kysymyksenä johon voi vastata ei ja that's it. Kun kaikille ikkunapaikka tai paikka ylipäätään ei ole tärkeä, ellei nyt satu jossain business luokassa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattoi olla ihan vain väsykiukkua. Lapsettoman toki vaikea näitä asioita hahmottaa. Paljon mukavampi vain provoilla ap:lla kuin edes yrittää ymmärtää.
Meidän lapsi itki menomatkan, koska ei ollut koskaan ennen tuntenut korvien menevän lukkoon. Se tunne pelotti. Takaisintulomatkalla ei ollut moksiskaan. Käytiin tapaamassa lapsen isovanhempia heidän kotimaassa. Oli ihana reissu ja varmasti uudestaan taas vuoden-parin päästä. Sillä välillä isovanhemmat käy meillä.
Ulkopuolisen voi olla vaikeaa ymmärtää, mistä lapsen itkussa lopulta on kyse. Lapsille moni asia on uutta ja jännittävää, mikä pahentaa helposti jotain fyysistä tuntemusta.
En ole muuten eläessäni kuullut, että tärykalvot olisivat puhjenneet lentokoneessa ihmiseltä. En tiedä naurattaako minua enemmän itse kommentti vai sen yläpeukut. Kaikkea tekin uskotte, kun vain haluatte paheksua jotain.
Googlaapa vähän. Tärykalvo voi puhjeta lentokoneessa, ja on niitä puhjennutkin. Ei ehkä sinun kavereiltasi, mutta sen perusteella ei kannata tehdä yleistäviä päätelmiä.
Tärykalvo voi puhjeta ihan missä vain, vaikka lentokoneessa. Mutta hengitystieinfektioissa ei saa lentää koska ne tarttuvat ja koska paineenvaihtelu voi pahentaa niitä, joten se on ihan omaa tyhmyyttä jos näin käy. Koetapas vaikka googlata niin selviää sinullekin.
Ei todellakaan lapsia lentokoneisiin. Hirveät hiilidoksidipäästöt siitä että se oma Iida-Jessica-Pinjiina pääsee rääkymään lennon ajaksi lentopelkoaan ja matkakohteessa kuumutta, eikä se lapsi edes muista koko reissua viiden vuoden päästä. Ällöttävää itsekeskeisyyttä.
Muutamia vuosia sitten olin lennolla jolla edessä istunut vähän vanhempi lapsi huusi _kolme tuntia_ vaihtelevalla äänenvoimakkuudella pelkoaan lentämisestä ja sitä kun piti olla paikoillaan. En itsekkään pidä lentämisestä joten tuon pikkuhirviön "ÄITI ÄITI TIPPUUKO TÄÄ KONE MEREEN KUOLLAANKO ME??? ÄITI ÄITI" ei auttanut asiaa. Tämän nuorempi sisar ei ollut sen parempi. Äiti ei edes jaksanut enää komentaa noita ihania lapsosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne välitä lapsistaan eikä muusta lentokoneellisesta ihmisiä kun välittävät pelkästään itsestään ja omasta halusta päästä lomaileen jonnekin lomakohteeseen
Generoitu minäkeskeiset ihmiset ketjuun! Kaikki vain siksi että yksi vauva kerran itki!
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä, saavuimme Helsinki-Vantaalle. Sääliksi kävi yhtä pientä tyttöä. Hänen isänsä oli aivan kännissä, oli yksin tuon lapsen kanssa. Katsoin kun lähtivät, olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus asiasta, isä oli niin humalassa että hoippui platalla. Lapsi oli ehkä joku 4-vuotias. Järkyttävää katseltavaa.
Lentoemo
Olen käsittänyt, ettei kännisiä päästetä lennolle ja teidän hommanne olisi huolehtia siitä, ettei matkustaja juo itseään edesvastuuttomaan kuntoon lentomatkan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo
Hei alapeukuttajat, oletteko tosiaan sitä mieltä, että matkustamossa saa vaihtaa paskavaippoja ja ne voi tunkea lentoemännän käsiin kun se tarjoilee ruokaa. Mitä ihmeen junttiväkeä täällä oikein pyörii tällä palstalla.
Pöh, millä Neukkukoneella te lensitte? Ei nykykoneissa enää normaalit tärykalvot puhkeile ihmisiltä.
Jos korvissa silti tuntuu paineentunnetta, niin lapselle vaikka pillillä juotavaa, imeväisikäinen rinnalle laskeutumisen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran töissä, saavuimme Helsinki-Vantaalle. Sääliksi kävi yhtä pientä tyttöä. Hänen isänsä oli aivan kännissä, oli yksin tuon lapsen kanssa. Katsoin kun lähtivät, olisi pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus asiasta, isä oli niin humalassa että hoippui platalla. Lapsi oli ehkä joku 4-vuotias. Järkyttävää katseltavaa.
Lentoemo
Olen käsittänyt, ettei kännisiä päästetä lennolle ja teidän hommanne olisi huolehtia siitä, ettei matkustaja juo itseään edesvastuuttomaan kuntoon lentomatkan aikana.
Hei näsäviisastelija, tuleppas itse koneeseen töihin, katsotaan miten suoriudut.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan lapsia lentokoneisiin. Hirveät hiilidoksidipäästöt siitä että se oma Iida-Jessica-Pinjiina pääsee rääkymään lennon ajaksi lentopelkoaan ja matkakohteessa kuumutta, eikä se lapsi edes muista koko reissua viiden vuoden päästä. Ällöttävää itsekeskeisyyttä.
Muutamia vuosia sitten olin lennolla jolla edessä istunut vähän vanhempi lapsi huusi _kolme tuntia_ vaihtelevalla äänenvoimakkuudella pelkoaan lentämisestä ja sitä kun piti olla paikoillaan. En itsekkään pidä lentämisestä joten tuon pikkuhirviön "ÄITI ÄITI TIPPUUKO TÄÄ KONE MEREEN KUOLLAANKO ME??? ÄITI ÄITI" ei auttanut asiaa. Tämän nuorempi sisar ei ollut sen parempi. Äiti ei edes jaksanut enää komentaa noita ihania lapsosia.
Itse asiassa hiilidioksidipäästöt ovat suoraan verrannolliset matkustajien painoon. Siksi matkustelu lentokoneessa tulisi sallia vain alle 80-kiloisille.
Ja juu, kukaan ei varmaan ole sitä mieltä, etteikö lapsia pitäisi rauhoittaa ja kasvattaa. Tässä ketjussa nyt oltiin vaan sitä mieltä, että lapsilta tulisi kieltää lentomatkailu.
Vierailija kirjoitti:
Pöh, millä Neukkukoneella te lensitte? Ei nykykoneissa enää normaalit tärykalvot puhkeile ihmisiltä.
Jos korvissa silti tuntuu paineentunnetta, niin lapselle vaikka pillillä juotavaa, imeväisikäinen rinnalle laskeutumisen ajaksi.
Pihiliinien lentokoneella, jossa ei ole toimivaa paineistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo
En tiedä millä puljulla olet lentänyt mutta ikkunapaikka ei ole koskaan maksanut extraa reittilennoilla. Extraa maksaa millä rivillä haluat olla. Jos kyse järjestetystä lomalennosta niin kuka se pihi mahtaa olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo
Hei näsäviisastelija, tuleppas itse koneeseen töihin, katsotaan miten suoriudut.
Eikös se turvallisuus ole matkustamohenkilökunnan tärkein tehtävä? Tuliko varoitusta, jos ei matkustajalle niin sinulle töiden ja turvallisuuden laiminlyönnistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset suihkukoneen on sen verran hyvin paineistettu, että nuo korvaongelmat on melkein historiaa.
Käsittääkseni 2-vuotiaalla on ihan samanlainen oikeus lentomatkailun kuin ketjun ap:llakin. Toki olisi suotavaa, että lasta tuettaisiin ja koetettaisiin tyynnytellä tunnekuohun tullen.
Oikeus toki, mutta mitä järkeä? Tuskin 2v muistaa reissusta mitään. Sitäpaitsi lentokoneista saa esim. Sellasia mukeja joissa on jotkut tyynyt? joilla voi tasata painetta... ainakin joskus ennen sain itse sellaiset kun olin lapsi.
Ei kai sitä 2-vuotiasta mukaan oteta siksi, että se saa mukavia muistoja. 😆 2-vuotiaan kiintymyssuhteelle vaan ei tee hyvää, että hän joutuu huoltajistaan eroon yli viikonlopuksi, ja siksi juniori pakataan lomareissulle lähtiessä reissuun mukaan.
No voi hellanlettas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemo
Hei alapeukuttajat, oletteko tosiaan sitä mieltä, että matkustamossa saa vaihtaa paskavaippoja ja ne voi tunkea lentoemännän käsiin kun se tarjoilee ruokaa. Mitä ihmeen junttiväkeä täällä oikein pyörii tällä palstalla.
Juurikin juntteja jotka luulevat että lennolla saa käyttäytyä miten tahansa.
Ollaan taas vakiokeskustelussa, äidillä ja vauvalla on aina oikeus tehdä ja käyttäytyä miten huvittaa. Muita ei tarvitse huomioida, olen äiti ja mulla on vauva. Muut väistäköön tai menkööt muualle.