Onko se outoa, että opiskelujen ohella ei käy töissä?
Jos siis vain opiskelee, eikä tee esimerkiksi osa-aikaisena töitä.
Kommentit (13)
Riippuu opinnoista ja vähän kaikesta muustakin. Mun oli pakko käydä opiskelun aikana töissä,koska opiskelin oppisopimuksella. Heh.
Jos rahat riittävät, niin ei ole outoa. Aika moni opiskelija joutuu käymään töissä rahoittaakseen opiskelunsa ja elämänsä.
Ei ole. Hienoa jos sellainen onnistuu. Toki kannattaa sitten opiskellakin ahkerasti, jos ei muita töitä tarvitse tehdä.
Mistä he saavat rahaa elämiseen? Ei opintotuella mitenkään elä.
Ei ole omituista. Kuitenkin suosittelen kyllä tekemään ainakin jotain töitä samalla. Ei tarvitse ottaa niin paljon lainaa ja saa myös tärkeetä kokemusta. Ilman kokemusta on aika vaikea hakea töitä pelkällä paperilla, jos siis ei ole jo kokemusta työelämästä.
Riippuu opinnoista. Mun on todella vaikea tehdä koulun ohella töitä, kun työssäopit ei ole mitään arkisin 8-16 töitä, vaan kaksi- tai kolmivuorotyötä, jossa ollaan välillä myös viikonloppuisin.
Silti, olen onnistunut olemaan virallisia lomia tuuramassa vanhassa työpaikassa, mutta ei siitä tule kun viikko-pari lukuvuoden aikana.
Ei ole. Opiskelijat keskittykööt opiskeluunsa.
Itse opiskelen alaa jossa pitää lukea paljon. Jos kävisin 8-16 töissä niin ei riittäisi tunnit vuorokaudessa kun pitää työmatkustaa ja tehdä ruokaa ynnä muuta. Siinä joutuisi venyttämään opintoja vuosilla
Kävin töissä koko opiskeluajan 90-luvulla, koulusta suoraan siivoomaan klo 20:00 asti, 5pv viikossa. Ostin oman asunnon ja pärjäsin ilman opintolainaa, pidin jopa hauskaa. Nyt kolme velatonta asuntoa, 2 sijoituskäytössä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on opiskelijan työtä.
Ja leikki on lapsen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu on opiskelijan työtä.
Ja leikki on lapsen työtä.
Ei ole, eikä tarvitse olla. Leikki on leikkiä josta oppii. M50
Ei minusta.