Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*TORSTIA SYYSäidit-04*

19.10.2006 |

Aamun eka

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin varmaan tuo päiväunihässäkkä sai vanteen kiristymään pään ympärillä:) Sanoinkin miehenkin jo kotiin tultua että kiristää vanne päätä. Onnin keino parantaa se oli puhallus äidin päähän:)

Mimmulin tavoin meillä v-sana on aika paljon käytössä. Tai no silloin tällöin sanoo sen. Yritän olla huomaamatta. Tänään taas kun ei saanut tussin korkkia kiinni sanoi " helvetti" . Ja eilen kaupassa hoki saatana saatana. No, naurattaahan se nyt. Mutta tiedostan kyllä mistä poika on nuo sanat oppinut ja sen, missä kohti niitä " kuuluu" käyttää. Kun vaan saisi pidemmän pinnan ja puhtaamman suun.

Meillä ei ole - kop kop - ollut vielä noita uhmajuttuja kaupoissa. Mutta eiköhän ne sieltä tule. Sen jälkeen en varmaan menekään vuoteen kauppaan Onnin kanssa.

Lilan huutelu juttuun en osaa paljon sanoa. Meilläkin tuota huutamista on ollut enemmän kuin lääkäri määrää viimeisen 2v aikana. JOssain vaiheessa oli juurikin tuota, ettei koskaan herännyt hyväntuulisena. Nykyään, jos on nukkunut suunnilleen tarpeeksi yöllä, herää hyvällä tuulella. Päiväuniltakin yleensä. Mutta päikkyjen jälkeen on tarkempaa, missä ollaan ja miten päin. Sylissä vai lattialla ja riisutaanko heti vai ei.

Komenteluakin on ilmoilla. Suurin osa vielä hyväntahtoista. Kuten tänään perhekahvilassa. Onni hoiti nukkevauvaa mun vieressä sohvalla ja sanoi " äiti mee pois" hymyillen. Menin kauemmas ja Onni sitten hoiti vauvaa ja heijasi rattaita. Aina kun katsoi sinne päin, Onni naureskeli ja sanoi äiti ei kato. Mutta on näitäkin pakkomielteitä, että äiti panee hanskat käteen tms. kuten Nöösällä:)

Valojen räpsyttäminen on myös pop. Kylppärissä on tuuletin joka toimii samanlaisesta katkaisimesta kuin valot. Sitäkin pitää rämpyttää koko ajan. Vaikka kiellän. Ja vessaan pissalle mennessä Onnin on pakko saada laittaa valot ja lopuksi vetää vessa. Olen vähän opettanut pois tästä pakkomielteestä ja sanonut että Onni saa sitten sammuttaa valot, äiti laittaa ne nyt päälle.

Jeps,onhan noita. Nyt menen istuttamaan viimeiset kukkasipulit. Pakkasta on 2 astetta, toivottavasti maa ei ole jäässä.

T-P

Vierailija
22/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tod. pueta itse. Tuntuu aika kaukaiselta koko ajatus, mutta ehkäpä vielä joskus...Antsa kyllä osaa riisua, ainakin osin.

--Juuri nyt ajelee hevosella (jossa pöyrät) ja laulelee: " Ihhahhaa ihhahhaa rattattaa rattattaa hevosella rattattaa" :) --

Voi, minäkin haluaisin ilmoittautua talkoisiin (asuisinpa n. 900km lähempänä).

Uhmaikäinen kyllä asuu meilläkin. Mies sattui muutaman viikon antamaan pojalle mehua (enkä ymmärrä miksi. Esikoinen taisi saada mehua ekaa kertaa n. 4-vuotiaana). Onneksi isi kävi itse pojan kanssa hammaslääkärissä, joten korvat punaisena lupaili kotona, ettei mehua enää anneta. Huudon aihe lähiaikoina siis: " Hemua! HEmua! HEMua! HEMUa! HEMUA!!!!" . Tarhassa siirryttiin xylitolpurkasta pastilliin ja koko ajan pitäisi myös saada: " Pattillia! pattillia!" Muita, joita Pitäisi Saada: väännellä tiskikoneen, pesukoneen ja hellan nuppeja, istua olohuoneen lasipöydällä, istua keittiön pöydällä (ei siis pöydässä). Ja tässä vasta alkua...

Herätessä Antsa ei pahemmin huuda (paitsi yöllä. Eräs yö huusi :" Hämähäkkejä, hämähäkkejä!" < tai ainakin siltä se kuulosti). Luulen, Lila, että on ohimenevää. Neivoksi en osaa antaa kuin pitämään sylissä ja silittelemään rauhoittavasti.

Mentävä on, iltatoimet kutsuvat!

SaaMari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kirjoittaa kun Saamuska kertoi Antsan huutavan " patillia" . Aivan kuin meillä!!! Paitsi meillä tyttö huutaa/vaatii " apettia" (=tablettia) tarkoittaen juuri noit xylitol-tabletteja joita saa ruuan päätteeksi kotona ja päiväkodissa. Usein kotona kävelee kaapin eteen jossa niitä on ja haluaisi niitä pitkin päivää/iltaa.

Komentelusta vielä sananen. Meilläkin tyttö tekee sitä, että komentelee ruokapöydässä mm. " tähän istuu äiti, tähän istuu isi" Tai kun haluaa seuraa leikkeihin lattialle " äiti/isi istuu heti tänne" ja taputtaa lattiaa vierellään. " Äiti piirtää" " Äiti laulaa hämähäkki-laulu" , jne.

Lähden tästä vielä iltalenkille. Tänään ei meillä ole jumppaa kun on syysloma :( Sauna lämpiämässä. Mies hoitaa tänä iltana tytön puurot ja pesut.

Tyttö huikkasi minulle " moikka rakas" , kun hain hänet päiväkodista :) Ihana pieni ....

Alli

Vierailija
24/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitädille onnea!

Juu, ei tietoakaan omatoimipukemisesta! Riisuminen, varsinkin sukkien, käy sitten " korvaukseksi" nanosekunnissa.

Kokeiltiin (vuoden tauon jälkeen) Väkkärälle possua. Ei ole niillä elukoilla hätää - Väkkis pysyy porossa. Pöh.

Minä tulen kans talkoisiin, jos vain meidän kalenteriin sopii.

Vierailija
25/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kovin paljoa pue. Joskus saa jalat housulahkeisiin, muttei saa vedettyä housuja ylös. Jonkinlainen minä itse-vaihe on kyllä menossa. Esikoisella sitä ei oikeasti ole vieläkään ollut! :)

Välikausihaalarit villahaalarin kera käytössä. Tänään eivät olleet päiväkodissa löytäneet pienemmän villahaalaria. En tiedä minne sen lykkäsin aamulla:( Onneksi oli jotain varavaatteita päiväkodista lainaksi.

En muista enää mitään. Luin äsken 3 sivua viestejä (eilisiltaisia ja tän päivän) ja pää on tyhjä.

Tutti taitaa muuten olla historiaa!!! Enää sitä ei huudella. Muuta riekkumista kyllä harrastetaan.

Huh, olen ihan väsynyt. Menen tuijottamasta ruutua...

T: Ynis

Vierailija
26/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa muuten hyvin hb vaan 111 vaikka syön 3! rautatablettiä/päivä. Ja laskee vaan.. No, pehmennyt ja lyhentynyt kanava, ei vielä auki joten rauhassa saa odotella. Ja kova oli liikkumaan vauveli kun ääniä kuunneltiin. Koko ajan potki ja yritti alta pois. Pää alaspäin on.

Toivottavasti loppuu nuo hiivatulehdukset en enää jaksaisi. Pitänee hankkia lääkärin mainitsemia maitohapposuppo! En oo tienny sellaisia olevankaan, olen vain popsinut sitä kapseleina.

Meillä oli kans vieraita ja meni tosi ihanasti kun Lenni pussaili " vauvaa" (8kk) ja halasi ja oli muutenkin tosi kiltisti. Pelkään vielä kovasti tuota puremista, et varon kai vähän liikaa ja hypin poikaa katsomassa koko ajan vaikka leikkikaverina olikin puolitoista vuotta vanhempi ja paljon isompi tyttö.

Poitsulta jäi taas!päikkärit väliin niin puoli kahdeksalta simahti kerralla sänkyyn, ei tarvinnut kuin pussata ja peitto päälle niin tuhina kuului. Sit kun Lenni jää kotiin niin taidan lopettaa päikkärit kokonaan kun illat on niin paljon helpompia kun on kunnolla väsynyt nukkumaan mennessä ja ei hän mitenkään kärttyinenkään ole ilman päikkäreitä. Tänä iltana tosin keikahti tuolilta, niin et tuli huuleen sentin vekki, mut kun oli sisäpuolella ja ihan siistin näköinen niin kylmällä juomalla vaan hoidettiin.

Hyvää yötä ja kauniita unia!!!!

Reeli, nukkuva Lenni ja masu 36+5

Vierailija
27/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilelle onnittelut! Miksei teillekin vielä joskus?

T-P. Ihanaa, vauvakuumetta :) Toki järki kannattaa pitää päässä silti, mutta jotenkin nämä jutut mua aina hymyilyttää.

Pukeminen. Meillä isommat ei kyllä ollu mitenkään innokkaita pukemaan ite ja kovasti on saanu patistella harjoittelemaan. Pekka sen sijaan haluaa pukea ITE. Motoriikka ei ihan riitä. Joskus antaa suosiolla auttaa, mutta aikaa on varattava ja usein saa olla tarkkana, koska muuten poika riisuu uudestaan, että saa laittaa ite.

Enkeli. Läpsimisen kitkemiseen mulla ei oo neuvoja. Pekalla se ei oo niin akuutti juttu = en oo pahemmin ehtiny puuttua eikä kuitenka jatkuvasti läpsi.

Uhmailijoiden kanssa tarvitaan koavasti voimia ja niitä toivon jokaiselle. meillä tuota uhmaa tuntuu välillä riittävän ;) Siis itse kullakin.

Reeli. Yks varttuneempi rouva (hänellä muutenkin liikaa hiivaa elimistössä) jutteli kerran mulle, " alapään hiivaan ei auta muu kuin a-piimähuuhtelu. Kaupasta vaan piimää ja apteekista ruisku. Sillä lähtee"

Lila. Voimia! Rosalle vois varmaan kokeilla niitä pitempiä teipillä kiinnitettäviä hanskoja. Naapurin tytöllä ne on tosiaan välillä koko ajan. Lakanakankaasta ommellut.

Itkien meillä heräillään aina välillä. Yleensä liittyy minusta liikaan väsyyn. Mutta voi olla myös vaihe ja varmasti menee ohi aikanaan.

Meillä esikoisella oli 2-v iässä yöllisiä huutokohtauksia.

Pekka on tänään ollu jo virkumpi. Mutta räkää riittää. Iikalla myös jonkin verran :( Mies on jo paremmassa kunnossa. Huomenna varmaan taas hirvimetälle ja viikonloppuna koirakokeisiin. jee, jee.

Hyvää yötä!

Kukkuun talkoissa hengessä mukana T@hti

Vierailija
28/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortissa kerrottiin, että vaikeissa hetkissä hiekalla näkyi vain yhdet jalanjäljet, sillä silloin Hän kantoi. Te olette armaat muorit Hänen kätensä tässä maailmassa, siunatut te.

Kröhöm, liikuttuneena olen ma. Katson sopivaa hetkeä. Ruokapuoli voisi olla vaikka homejuustoa, heh heh. Sen kanssa sopisi myös punaviini. Ja köksävuoro joutaa mieluusti toisiin käsiin.

Huomista odotellessa,

Kukkuu

Pukeminen - ei tosiaan. Sen sijaan Kukkanen juoksentelee ilkosillaan tämän tästä.