Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*TORSTIA SYYSäidit-04*

19.10.2006 |

Aamun eka

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut herätti ihanat vauva uutiset :) Mies isosiskon vahtina ja kotiutui vähän aikaa sitten. Toinen tyttö. Hyvä aloitus päivälle.

Kukkuulle halaus täältäkin. Asiat eivät aina mene niinkuin toivotaan, mutta usein ne järjestyvät. Ja mikään ei ole lopullista ja kukaan ei ole kuollut, siinä on jo paljon toivoa. Kakki järjestyy, usko vaan. Eikä tämä ole mikään rangaistus teoista, ei se niin mene. Ja kyllä sinäkin sen tiedät.

Tea, onneksi ei käynyt huonosti.

Enkelille voimia ja voimia ja voimia.

Minulla ajatukset vauvoissa. Muistatteko, miten ihanaa on kun saa vastasyntyneen syliin? Tuli haikeus, eikö meille enää koskaan?

Hyvää torstia. Olemme todella ainutlaatuinen yhteisö.

Pilette -ylpeä kummitustäti täällä

PS. Valma on edelleen nuhassa, se nuha pahenee päiväkodissa, kotona parempi.

PS 2. Pukevatko syyslapset itse? Valma osaa pukea KAIKKI vaatteet itse päälle, pikkuhousuista ja haalariin ja tumppuihin. Olemme ihmeissämme kun Otso ei vieläkään ole mikään innokas pukija ja kaksivuotiaana sai ehkä kumpparit jalkaan ;)

Vierailija
2/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli kuudelta unet oli jo historiaa ja uusin riesa on nälkä, joka viimeistään pakottaa nousemaan ylös. Äk, Jatu, Mimmu, saitteko nukuttua?

Kiitos valokynä vinkeistä! Sellaista ostamaan heti kun uskaltaudun enemmän liikkeelle! Mulla Äk:n tavoin luonnostaan tummat silmänaluset. Nyt ne on porautuneet varmaan 2 cm kallon sisään.. Muutenkin haluisin kovasti jo ostoksille! Haluisin ehtiä ostamaan joululahjoja ennen vaavin syntymää, kun sit se varmaan aika hankalaa..riippuu tietty miten alkaa sujumaan..

Jos joku ihana kommentoisi vielä LÄPSIMISEEN, et mitkä konstit tehoaa parhaiten vai tehoaako!

Jatu, ihanaa ihanaa, et pääsette lauantaina kylään! :-) Vietetään sit Typyn ja Nekun yhteissynttärit!

Kukkuu, halauksia huolien keskelle! Tuntuu tosi kurjalta puolestanne!

T@hti, toivottavasti tulee pian selvyyttä Iikan tilanteeseen!

Lila, hyvä kun soitit puhelut ja sait mielenrauhan! Hurjalta kuulostaa Rosan raapiminen, voimia!

Tomera, hyvä että Idalla ei ollut tulehdusta! Mä oon tyytyväinen kaksostenratas hankintaan, kun Neakaan ei jaksaa kauaa nätisti vierellä kulkea. Paljon stressittömämpää lähteä liikenteeseen, kun saa tytön kytkettyä rattaisiin! :) Toivottavasti saat lomalla myös levättyä! Ja hurjasti sun viikot lentäneet!

TP, oiskos sulla linkkiä, mistä pääsis sen haastattelun teistä lukemaan? :) Joo, mullekin sanottiin, et nehän vaan nukkuu ja syö,niinpä niin. Nekku nukku pätkissä tyyliin 5min päivällä, karju nukkuessaan pidempään unissaan ja aina heräs ja oli hytkyteltävä ja kyl siinä alko vieraatkin ihmetellä, et miksei se nuku. Nyt hirvittää kauheesti, et jos taas vauvan kanssa sellasta... Yks kaveri yritti just lohdutella ja sano, et no alku on helppoa, kun se sit nukkuu paljon. Mä siihen, et niin, ei välttämättä.. Ja kaveri vasta siinä vaiheessa muisti, et eihän se meillä ihan niin mennytkään!

Eilen oli aika rasittava päivä sisällä.. Illalla uskaltauduin lähikauppaan, ihana syysilma oli! Ja ei supistellut!! Myöhemmin väänsin itkua, kun onnistuin maustamaan ruuan liian tuliseksi.. Jopa tulisia ruokia rakastavalle miehelle se oli liian mausteista, voitte kuvitella Nean, alkoi itkemään.. Olin niin väsynyt ja turhautunut, että silmät kyynelissä teki mieli paiskata ruuat parvekkeelta. Nyt sit pitäs uusi ruoka miettiä..

Tänään aamupvällä tulee onneksi seuraa! Nea oli varautuneen näköinen, kun asiasta sanoin, toiv. ei kovin vierasta. Puistotuttuja ovat, Neaa nuorempi tyttö ja kaksosvauvat..eli mahdollisuus siihen, et Nea järkyttyy toisen itkusta on aika suuri. Vähän jännittää, et miten menee. Ja iltapäivälläkin tulee kaveri kylään. Mies lähtee nauttimaan omasta ajasta kaupungille. Hyvä kun menee, kun niin tiiviisti ollut kotona ja työpäivien jälkeen Nean kanssa ulkoillut jne. Eilen kävivät taas kirjastossa, hyvä! Jaksan itekin paremmin taas lueskella! Uskomattomia pätkiä Nea muistaa ulkoa pitkistä satukirjoista, ihan mieletön toi lapsen muisti. Vaikka mä oon niitä tytölle tahkonnut, ei ne lauseet tolla tavalla jää mieleen!

Ramika, hauskoja Hilman kommentit! Nea sano yks päivä, kun lähettiin Itiksestä, et ' aina iskä ja äiti vaan pieree' Mua ei kauheesti naurattanu, kun tollasia alkaa julkisesti laukomaan..! ;-)

Ankkis, käykää vaikka jotain hyvää syömässä ja mites jos jossakin eläinkaupassa kävisitte vaikka kaneja ja akvaariokaloja ym. ihastelemassa. Vai jaksaako pojat niitä katella..Nean kanssa siellä ajan saa kulumaan. Tai onko Kauppatori auki..? Siellä laivojakin vois katella.. Tais olla vähän pöljiä ideoita. No ei nää väsyneet aivot muuta nyt tuottaneet! ;-)

SM, totta puhut! IHAN mieletöntä, että me ollaan olemassa! :-)

Jos pesulle lähtis. Mukavaa päivää ja voimia kaikille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv35+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei TODELLA pue! Onkin pitäny asiasta kysyä, ku ihan oon huolestunut ollut, ku Nekulla ei mitään mielenkiintoa ole ollu asiaan! Eilen sai joten kuten paidan päälle mun avustamana ja oli ekaa kertaa innoissaan pukemisesta, eli eiköhän se tästä..

Vierailija
4/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvauutiset aina ihania! Meille voi tulla vauvaa sit kantelemaan jos vauvakuumetta ja haikeutta ilmassa! Etenkin jos huutoisa tapaus, niin voin tehdä syysmammoille omat hoitovuorot! ;-)

Vierailija
5/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikana koneella.

Alkaa jo nämä mammavaatteetkin puristaa.. Hui! Mahdunko mihinkään jos vielä kuukauden pällistelen täällä. Painoa ei nyt niin hirveästi tullu (ehkä reilu 10kg) mut tietty M koosta pitäs kai siirtyä L:ään. Mut mitään vaatteita en kyllä enää osta.

Läpsimistä ei niinkään meillä, mut nipistely/raapiminen ajankohtaisempaa. Oon komentanut/kieltänyt kerran kunnolla ja sanonut et seuraavaksi mennään sit jäähylle jos ei lopu. Meillä jäähy on eteiseen yksin vähäksi aikaa ja sit kysyn joko osaa käyttäytyä ja halaillaan. Yleensä tepsii aika hyvin.

Meillä ei poika todellakaan pue itse. Riisuu kylläkin! Ainakin sisävaatteet on alta-aikayksikön poissa jos ´kuulee et mennään kylpyyn. Kenkiä ja tumppuja kyllä laittelee mut muuten on pukemisen varassa.

Mut nyt etsimään lämmintä päälle et tarkenee tuonne ulos. Onko teillä jo toppapuvut täällä etelässä käytössä? Itse laitoin vielä pojalle ohuemman puvun alle fleecehaalarin.

Reeli ja kova melskaaja mahassa

Vierailija
6/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen asti meni pyöriessä ja ennen 7 heräsin!Ylitunnin yritin ja ei tullu uni!!Saa nähä miten käy huomisen,mulla kun tuo väsymys voi laukasta migreenin.Viimeks pikkujouluihin tulin vaik oli migreeni tulossa ja ilta meni oksentaessa..

Pilelle onnea :-) Voih,mitää muuta en mietikkään ku niitä vastasyntyneitä..

Kukkuulle hurjasti jaksua!Vaikea on teidän elämä nyt,mutta kyllä te selviätte!!Varmasti!!!

Typy pukee sisävaatteet,täytyy kyl kattoo et menee oikeinpäin.Jotain ulkovaatteitakin jo osaa!!Sukkahousut typy vetää voimalla ja jos jalka ei ole oikeessa kolossa,tulee reikä...aaaarghhhh!!!Ja sukkikset on niin kalliita!!!On kyllä selkeä ero siihen millon poika alko pukemaan!!!

Typy heräs äsken laulaen nalle perhe tässä on:-)

Meen herättää miehen,lähtää itiksee!!Mies vaihtaa työpaikkaa ja pystyy pitää2vkoo täs välis lomaa :-)

jatu

Vierailija
7/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin, Kukkuu, teillä on talkoot?

Minä pääsen viikonloppuisin milloin vain. Pitkäksi päiväksi. Mitä annat minulle tehtäväksi?

Tuleeko muita?

Oikeasti.

Vierailija
8/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempi-Ilona:

Milloin, Kukkuu, teillä on talkoot?

Minä pääsen viikonloppuisin milloin vain. Pitkäksi päiväksi. Mitä annat minulle tehtäväksi?

Tuleeko muita?

Oikeasti.

Minä ilmoittaudun mukaan! Tarviiko tuoda työkaluja tai jotain? Ilmoita vaan päivä niin reipas mammaporukka ryhtyy hommiin!

Käytiin Lillin kanssa neuvolassa hakemassa uusimmat mitat. Minun piti, Lempo, ihan kaivaa " isoimman vauvamme" Karen 2-vuotismitat verratakseni niitä Pönksyn komeisiin mittoihin. Kare 2v siis: 94½cm ja 15,4 kg! Eli aika samoissa lukemissa :-). Nyt kuusivuotisneuvolassa pari viikkoa sitten Kare olikin jo miehen mitoissa, 126½cm ja 26,3kg.

Nyt alkaa uunista tulemaan sellaiset tuoksut että kohta meillä on ruoka.

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
9/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kylmä,pitää varmaan hakea itellekin talvitakki varastosta.

Samarin joko teillä on lunta???????

Pitää ruveta vahtaa nettikameroita tunturissa :)

Kukkuulle paljon jaksuja ja voimia!!!!!!

Nyt syömään

tultiin jo aikaseen puistosta kun Hilmalla tuli pissa housuun..

Ei vaan malttanut sanoa :(

Ramika

Vierailija
10/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun, ennen kuin kanan lento loppuu:

-Onnea Pilelle sukulaisvauvasta.

-Meillä tykätään pukea. Hieman apua tarvitaan, mutta pääosin osaa itse, ja nimenomaan tahtoo itse vaikkei ihan osaisikaan ;)

-Talkoot Kukkuulla? *ilmoittaudun alustavasti* Mainoksena voin sanoa olevani innokas raksamaakari!

Oman navan seutu:

-Auto meni kaatikselle. Uusi pikkupunto saatiin hyvällä diilillä tutulta!

-Ekan lomapäivän kunniaksi Kepsulla nousi yöllä kuume. Jiihaa!

-Vuokra nousee melkein huntin. Alamme käydä kipurajoilla, ja olen taas ilmoittautunut oikotie vakioasiakkaaksi. Olen pikkumökin jo meille pongannutkin. Samaa " lajia" kuin kukkuun oma, joten näistä kokemuksista oppineena en taida vielä fiilistellä. Miestä pitäisi vielä ylipuhua pikkasen...

Lapsi:

Nyt meilläkin tulee jo pitkiä lauseita. Päiväkodissakin ymmärtävät kaiken jo. Tämä helpottaa kyllä kummasti. Hoito menee hyvin. Kotona kova uhma ja vinkuminen. Meillä pissitään pitkin lattioita. Ilmoitukset eivät todellakaan tule ajallaan.

nyt yskintä yltyy, gotta go

puss puss

hk

Vierailija
11/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8623934&p=&mpage=3&tmode=…

Voi voi. Mistäs valituksesta sitä aloittais? No ei kai, aamu alkoi ihan hyvin. Lähdettiin heti aamusta MLL:n perhekahvilaan bussilla. Paleli vaan pirhanasti kun en tajunnut että tuuleekin ja pakkasta oli 4 astetta. No Onnilla oli onneksi tarpeeksi päällä. TUlomatkakin vielä sujui. Ihanasti Onni nukahti istualtaan vaunuihin matkalla. Mutta mutta. Jos noin käy, ei näköjään unet kestä. Kun siis vielä piti kävellä pysäkiltäkin kotiin. Heräsi puolen tunnin unien jälkeen huutamaan eikä enää nukahtanut. Eipä ottanut ollenkaan kaaliin, ei! Vatkasin vaunuja pihalla kädet kohmeessa, kananmunat paistinpannulla paistumassa ja leivät paahtimessa. Mut kun ei niin ei. Hermostuin sitten vähän. JOtenkin olin niin oman hetken tarpeessa. Pienen itkunkin tirautin ja sitäkin Onni säikähti. Pyysin kyllä sitten anteeksi heti silloin ja vielä äsken puhuttiin asiasta. Eihän se ole lapsen vika, jos ei nukuta. Tai nukuttanut olis mutta ei se enää uni tule kun herää kesken.

Jotta semmosin ajatuksin. Mutta Onni näytti ymmärtävän kun halasin ja pyysin äsken anteeksi.

Pukemisesta. Pukee kinttaat/lapaset ja kengät hyvin. Sekä pipon. Muita vaatteita ei pue. Jos yökkärissä on näppärit, riisuu kyllä.

Jasso, Onni sanoi että mennään syömään. Kai se on välipalan aika. Ihana kun on pakkaskelit mutta kun vaan tajuais pukeutua sen mukaan.

Pilelle onnea sukulaisvauvasta! Itse olen ihan innoissani serkkuni poikavauvasta, ollaan oltu niin läheisiä tuon serkun kanssa että siksi varmaan.

Mimmuko se epäili että vauvakuumetta?!?!? No, myönnetään. Eli maailmankirjat ON sekaisin kun mulla on vauvakuumetta, ekaa kertaa elämässä.

T-P

Vierailija
12/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin, että Kalevan nettisivuilta pääsee lukemana jutun jos rekisteröityy klubin jäseneksi. Minäkään en ole jäsen, joten en pääse lukemaan.

Vierailija
13/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettäkin alkoi sataa.. Vieraat kävi ja se oli aika katastrofi. Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes beibit alkoi itkemään (eroahdistusvaihe meneillään) kun äitinsä tuli kahvipöytään. Siinä sitten kantelin hysteeristä Neaa huoneesta toiseen maha kipeänä ja yritin rauhoitella ja selittää, että vauvoja harmittaa, mutta sulla ei hätää jne.. Olin aika puhki. Onneks Nekku nukahti nopeasti ja saavuin jälleen hankkimaan vauvalle painoa syömällä jätskiä..yökötys! Tääl ei oo mulle mitään ruokaa, kun pilasin sen eilisen, tosin mies sitä otti töihin. Mun lounas koostui leivästä ja taas on nälkä. Inhottaa koko ruuan laitto. Nekullekin pitäs pakkaseen taas tehdä jotain.

Kaveri ei pääsekään kylään, kun tulossa kipeäksi ja mies ei mene kaupungille, vaan lähdetään katsomaan jotain autoa liikkeeseen. Voi kun nyt löytyis halpa ja hyvä auto, et olis valmiina ennen vauvan syntymää!

Hipsu, paranemisia pikkuiselle!

Reeli, kerrohan neuvolakuulumiset!

Jatu, NYT MIGREENI HIITEEN!! PAKKO nähdä sut huomenna! :) Toivottavasti saat ensi yönä nukuttua! Löytyikö mitään Itiksestä?

TP, ymmärrän, et hermo meni. Mullakin joskus itku päässyt, kun päivän oma lepohetki jäänyt väliin pieleen menneiden päiväunien takia. Nyt kauhulla mietin, et vauva kohta syntyy ja mun omat hetket on sitten historiaa! :-/

Mulla ois nyt aikaa, mut en saa millään kirjotettua Nekun vauvapäiväkirjaa valmiiksi, ei vaan jaksa. Tiedän, et kadun myöhemmin, mut ei sekään oo kiva, et lapselleen hampaat irvessä muistoja kirjottaa! Itepähän oon vaatimukset itelleni luonut, et pitäs sellainen tekele raapustaa! Päivät vähenee ja kohta saan imuroida! Tuliterä moppi jo huutelee mun nimeä tuolla siivouskaapissa! Enää reilu viikko ja moppi heiluu! :-D

Mut ihanaa, huomenna perjantai ja pääsen täältä kotiympyröistä hyvään seuraan! :-) Sitä jään odottelemaan! Supistelut pysykööt siis poissa!

Enkeli1 again

Vierailija
14/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*huokaus* *eikun Syvä Huokaus*

Olipahan taas aamupäivä. Ekas perhekahvilaan aamusta, missä oli valokuvaus. POitsu ujosteli hirveästi kuvaajasetää, tuijotteli ekan 10 min varpaitaan ja leuka kiinni rinnassa. Lopulta äidin ja sedän yhteispelillä kun heiteltiin nallea ilmaan ja hupsis, nalle putos, saatiin pienen pää vähän nousemaan ja pieni hymykin sieltä, eli saldona ehkä pari onnistunutta kuvaa filmille. jee. Mutta yksikin riittää jos saadaan hyvä kuva.

Sit yhden kaakelikaupan kautta Kodin Ykköseen, missä kierrettiin nopeesti ja mentiin sit heseen lounaalle. Syömisen jälkeen poitsu sai Hirveet Raivarit kun heitin roskat ja loput ranskalaset roskiin (kun hän ei enää syönyt enempää, kysyin kyllä monta kertaa että otatko vielä, ja vastaus oli ei). Ihana lapseni heittäytyi makaamaan selälleen sinne kodinykkösen oven lähelle lattialle ja huusi niin paljon kun ääntä lähti ei syömään, ei syömään (?). Mulla ostoksia ja kantamuksia ja iso maha ja koitin vetää poikaa ylös lattialta, puhua nätisti, maanitella, karjua ja lopulta raahasin sitä perässäni haalarinkauluksesta vetäen... Noin 10 min tappelun jälkeen sain sen nostettua syliini, mahdoin olla näky ison mahan kanssa ja toisessa kainalossa kirkuva ja potkiva poika ja toisessa kasa tyynyjä, taulunkehyksiä yms. ja iso olkalaukku... Muuta äiti katsoi kyllä osaaottavasti... Kyllä on ihanaa olal uhmaikäisen äiti, eikös vaan?

Koko kotimatkan kirkui vielä takapenkillä, kunnes lopulta nukahti vähän ennen kotia. Ette usko kun on ihanaa päästä huomenna Hesaan viettämään OMAA AIKAA!!!!! Ja kahden kanssa en sitten ikinä lähde mihinkään. Muistutatkaa mua sitten kun suunnittelen asiolle menoa ensi keväänä...

Ei vaan, oikeesti mä olen kai vielä päässyt vähällä, noita uhmajuttuja on nyt vasta alkanut tulla, muistan et viime kevät (1,5v) oli rankaa, nyt on ollutkin ihmeen helppoa tuon kanssa. Mutta tämä alkava (?) uhma ehtii pahentua juuri sopivasti joulukuulle kun vauva tulee...)

Kysymykseen puetaanko itse vastaan että ei juurikaan. Pipon ja saappaat laittaa itse, joskus hanskat, ja yöhousut, mutta muuten saa kyllä vielä pukea täysin. Yrittää kyllä pukea ja riisua jonkun verran.

T-P, tiedän tunteen kun lapsi ei nuku päikkäreitä ja itse olisi tarvinnut sen pienen oman ajan. Mulla ehtii hermot just latautua ja ellei sitä pientä omaa hetkeä suoda on pinna paljon kireemmällä heti.

Kiitos muuten uniheikan lähettäjille, nukuin viimeyön taas kun tukki, 7h + 2h vielä aamulla.

Kukkuulle vielä erikoisjaksamislähetys!!

nyt kahville. se on moi.

äitikuu rv 33 jotain ja uhmaansa aloitteleva poitsu 2v 1kk

Vierailija
15/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku auttaa, tein ihan oman aloituksen;

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8635983&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
16/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalle, ja en osaa kyllä auttaa. Meillä itkee joskus, mutta yleensä herää hyväntuulisena, mutta herääminen pitää mennä pikkuherran tahdon mukaan, eli syliin heti jos haluaa tai sit ei syliin ollenkaan ellei tahdo... muuten itku alkaa aika pian. Liittyy myös siihen onko nukkunut tarpeeksi.

musta ei ole kyllä nyt yhtään apua...

äk

Vierailija
17/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksen reissu meni jotenki..Lähtö veny ja ei ehitty kaikkea mitä piti ja typy oli hankala!!!Kokoajan kiukutteli ja huus välillä..kiva!

Typyn piti saada kengät,mut ei saanu-minä ja mies saatii!Olikohan interspot mis olii inventaario ale ja kenkiä alessa..mun kengät -70%,makso 11e :-)Miehenkää ei ollu kalliit!

Typyn sain unille vast kolmelta,pitäs herätellä kohtapuolin..

Tänää jumppaa ja saunaa,yritän sillä unta hakea.

En muista lukemaani...Ainaki se et vielä syksyvaattet käytös,ei toppapukua.Alle täytyy laittaa vaan jotain lämmintä.

yritin aamul Kalevan sivuille mut kirjatumist vaatii..hö!

jatu,siirtyy haukottelemaan muualle

Vierailija
18/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pojalta tollasen huuto vaiheen.Aamul kyl heräs hyväntuulisena mut päiväl huus ku ois päätä leikattu.En tiiä mist johtu mut kesti aikansa ja meni ohi.

Oli myös sellast et heräs kesken unien huutamaa ja sit piti paijailla takas uneen,sitä oli myös yöllä..

Eipä ollu apua,mut kokemus kuiteski..

jatu

Vierailija
19/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitikuu, roppakaupalla myötätuntoa. Tilanne kuulosti juuri niin rasittavalta kuin se on! Meillä tyttö saa vähän väliä nykyään samantyyppisiä raivareita. Viimeksi muutama päivä sitten kannoin kiljuvan ja villisti potkivan tytön ulos Anttilasta. Sello raikasi kun tyttöni revitti äänijänteitään. Mulla taisi olla taas reidet mustelmilla :) Ei siinä muu auta kuin kylmänrauhallisesti tosiaan yrittää setviytyä tilanteesta jollakin tavalla kunnialla ....

Enkeli, minusta on hauskaa lukea, että joku odottaa noin innokkaasti mopin varteen tarttumista :)

Lilalle minäkään en osaa neuvoja antaa. Onkohan tuo jokin vaihe ... Toivottavasti pian ohimenevä sellainen.

Pukemisesta. Meillä tyttö kovin innokkaasti pukisi mutta toistaiseksi saa joitakin vaatekappaleita vasta päällensä. Housut aiheuttavat yleensä ongelman: molemmat jalat samassa puntissa jumissa :) Paitaa yritetään laittaa hihojen kautta pään yli, jne. Kumpparit ja pipon saa päälle hienosti, samoin kuin villatakin.

Meilläkin vielä syysvaatteet käytössä. Tosin haalarin alla jo villahaalari on ollut pari päivää. Samoin puuvillainen kypärälakki pipon alla. Ja käsistään aina kylmälle tytölle olen jo jonkun aikaa pukenut välikausirukkasten alle ohuet villalapaset. Pian taitaa kyllä tulla siirtyminen toppahaalariin.

Hieno, ihana idea Lempolta! Minäkin ilmoittautuisin vapaaehtoiseksi auttamaan Kukkuun perhettä mutta musta taitaisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä (nimim. peukalo keskellä kämmentä). Toisaalta - voisin tulla muonitusjoukkoihin pitämään työmiehet (anteeksi, naiset) ruuassa :)

Ihana olo. Pääsin töistä lähtemään aiemmin. Huomenna on kotipäivä tytön kanssa. Lähdetään asukaspuistoon grillille tai sisätiloihin leikkimään naapurin äidin ja lastensa kanssa. Ja sitten illalla syysmamma-tapaamiseen. Onpa kivaa taas tiedossa mitä odottaa.

Ruuan laittoon täytyy tästä kai lähteä! Tai lämmittämään eilen tehtyä keittoa ...

Alli

Vierailija
20/28 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tulen talkoisiin Kukkuulle. Hyvä Lempo!

Onnea Pilelle vauvauutisten vuoksi ja kummiudesta.

Nöösä pukee itse kaiken ja myös tahtoo kovaan ääneen. Haluaa pukea ja riisua myös meitä vanhempia. Vetoketjut pitää olla meillä huppareissa aina leukaan asti kiinni tai kuulu komento: Äiti leuka ylös, Nöösä laittaa kiinni.

Meilläkin yskä ja nuha vieraina. Äsken otimme yhdessä myöhäiset päikkärit. Ihana mussukka kainalossa oli mukava uinahtaa.

Paranemista sairastupiin!

Läpsimiseen en osaa antaa viksuja neuvoja. Meillä on tällä hetkellä ongelmana v-alkuinen sana. :/ Olen saanut neuvoksi olla huomioimatta koko asiaa, nyt onkin onneksi ollut sanan tiimoilta rauhallisempaa.

Nöösällä jokin takapakkivaihe vaipattomuudessa. Vahinkoja sattuu useasti päivässä erityisesti kotona. Hoidossa ei vahinkoja juuri tule. Kotona ei jotenkin malta lähteä potalle. Sitten vain kuuluu Nöösän suusta, että ei haittaa ja istuu lattia ja housut märkinä lattialla leikeissään. No, kai tuo ohi menee.

Huomenna on minulla syyslomapäivä. Kivaa. Tulee ystävä kylään.

Nyt on mentävä, kun kutsun vaativuustaso alkaa olla sen verta kova.

-Mimmuli ja Nöösä