Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestäjän päätös: Harry Potter -tapahtumassa ei saa puhua J.K. Rowlingista

Vierailija
05.07.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/650176f6-066a-4516-acf2-426578…

Maailman menestynein naiskirjailija työnnettiin syrjään omia kirjojaan koskevasta tapahtumasta.

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt naurettavaa ettei hänestä saa puhua Potter tapahtumissa.Ilman J.K. Rowlingia ei olisi koko tapahtumia, koska ei olisi mitään Harry Potteria. Se oli Rowling joka istui kahvilassa ja kirjoitti Harryn meille eläväksi.

Niinpä. Melkein kaikki keskeiset Potter-näyttelijät ovat kuuluisuudestaan velkaa Rowlingille, jota ilman he olisivat korkeintaan B-luokan kesäteatteriesiintyjä. Esimerkiksi ah niin hyveellinen Emma Watson.

En tiedä olisivatko elokuvat olleet lähimainkaan yhtä suosittuja ilman kirjoja. Juonen kuljetuksessa vedettiin välillä aika lahjakkaasti mutkat suoriksi.

Vierailija
22/159 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo teidän vihanne on myrkyllistä ennen kaikkea itsellenne. Toisaalta mitäpä minä siitä välitän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rowling ei tykkää muusta seksuaalisuudesta kuin siitä että hän levittää ja aviomies rynkyttää päällä 2 minuuttia. Ja arvatenkin valot pois päältä. Pthui! Lapsellinen lastenkirjailija.

Mitä helvettiä selität?

No jos et tuota tekstiä ymmärrä ja sisäistä niin mene hoitoon. Helvetin noita ja velho fantasiapellet. Kaikenlaisia saatana...

En ole mikään erityisempi Potter-fani ja jos sinä et ymmärrä miksi kysymykseni oli aiheellinen, niin olet itse hoidon tarpeessa ja pahasti.

Rowling on 60-vuotias vanha torttu (nuuh nuuhu hyhhyh!) eikä hänen heteromielipiteillään ole mitään merkitystä.

Mitä ehmettiä! Tässä episodissa on kyse sukupuolista eikä seksuaalisuudesta. :)

Jotenkin hassua, että minunkaltaiseni tuntee käsitteet paremmin kuin niihin perehtyneet? Vai oletkos perehtynyt asiaan ollenkaan. Sitä minäkin.

Vierailija
24/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kirjoittaa enemmän transvihaa palstalle? Kiitos.

Vierailija
25/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tuo takinkääntö Rowlingille ja teennäinen hyvesignalointi kääntyy vielä Daniel Radcliffea ja Emma Watsonia vastaan. Oikein Rohkelikon irvikuvia. Jos minä olisin luonut miljoonaomaisuuden jonkun kirjoihin perustuvilla elokuvilla, niin miettisin todella tarkasti ennenkuin kääntyisin häntä vastaan. He ovat tehneet sen vain turvatakseen oman selustansa ja uransa, menneet sen äänekkään ja aggressiivisen transvähemmistön puolelle, ettei tarvitse vastailla hankaliin kysymyksiin.

Vierailija
26/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tuo takinkääntö Rowlingille ja teennäinen hyvesignalointi kääntyy vielä Daniel Radcliffea ja Emma Watsonia vastaan. Oikein Rohkelikon irvikuvia. Jos minä olisin luonut miljoonaomaisuuden jonkun kirjoihin perustuvilla elokuvilla, niin miettisin todella tarkasti ennenkuin kääntyisin häntä vastaan. He ovat tehneet sen vain turvatakseen oman selustansa ja uransa, menneet sen äänekkään ja aggressiivisen transvähemmistön puolelle, ettei tarvitse vastailla hankaliin kysymyksiin.

Juuri näin!

Vierailija
27/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäätään ymmärrä miksi heillä pitäisi olla joku mielipide asiasta. He ovat näyttelijöitä, heidän hommansa on näytellä fiktiivisiä hahmoja elokuvissa, eikä vastailla kysymyksiin jotka eivät liity mitenkään heidän työhönsä.

Vierailija
28/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rowling ei tykkää muusta seksuaalisuudesta kuin siitä että hän levittää ja aviomies rynkyttää päällä 2 minuuttia. Ja arvatenkin valot pois päältä. Pthui! Lapsellinen lastenkirjailija.

Mitä helvettiä selität?

No jos et tuota tekstiä ymmärrä ja sisäistä niin mene hoitoon. Helvetin noita ja velho fantasiapellet. Kaikenlaisia saatana...

En ole mikään erityisempi Potter-fani ja jos sinä et ymmärrä miksi kysymykseni oli aiheellinen, niin olet itse hoidon tarpeessa ja pahasti.

Rowling on 60-vuotias vanha torttu (nuuh nuuhu hyhhyh!) eikä hänen heteromielipiteillään ole mitään merkitystä.

Rowlinghan puolustaa homojen oikeuksia olla homo toisin kuin eräät jotka väittää että lesbon on pakko patukkaa ottaa vaikka väkisin...

Vierailija
29/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli ymmärrän järjestäjän päätöksen, jos sallittaisiin Rowlingista puhuminen, niin Harry Potter unohtuisi nanosekunnissa ja puhuttaisiin vain transnaisista. Koko tilanne on saanut naurettavat mittasuhteet ja järki on karannut kokonaan.

Vierailija
30/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko kirjoittaa enemmän transvihaa palstalle? Kiitos.

Se viha on täysin itseaiheutettua. Olisi kannattanut olla ahdistelematta normaaleja ihmisiä.

Vierailija
31/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Watsonilta on maine menossa, kun hän vaikenee transgender-non-binary-ystävänsä tekosista.

Vierailija
32/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo teidän vihanne on myrkyllistä ennen kaikkea itsellenne. Toisaalta mitäpä minä siitä välitän.

Käsittääkseni vihaa on jaettu lähinnä transaatteen puolelta. Kirjailijan kotiosoitetta on jaettu julkisesti ja saatettu koko perhe hengenvaaraan.

Vierailija
33/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kielletään, sensuroidaan ja piilotetaan, kun aihetta puoltavat argumentit ei riitä

Vierailija
34/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikäli ymmärrän järjestäjän päätöksen, jos sallittaisiin Rowlingista puhuminen, niin Harry Potter unohtuisi nanosekunnissa ja puhuttaisiin vain transnaisista. Koko tilanne on saanut naurettavat mittasuhteet ja järki on karannut kokonaan.

Olet oikeassa, ja se on todella väärin ja kertoo miten vähäjärkiseksi maailma on mennyt.

Vierailija
35/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt naurettavaa ettei hänestä saa puhua Potter tapahtumissa.Ilman J.K. Rowlingia ei olisi koko tapahtumia, koska ei olisi mitään Harry Potteria. Se oli Rowling joka istui kahvilassa ja kirjoitti Harryn meille eläväksi.

Niinpä. Melkein kaikki keskeiset Potter-näyttelijät ovat kuuluisuudestaan velkaa Rowlingille, jota ilman he olisivat korkeintaan B-luokan kesäteatteriesiintyjä. Esimerkiksi ah niin hyveellinen Emma Watson.

Potter-näyttelijöistä ainakin Ralph Fiennes (Voldemort) ja Robbie Coltrane (Hagrid) ovat avoimesti tukeneet Rowlingia. Tom Felton (Draco Malfoy) oli tykännyt jostain Rowlingin twiitistä, mutta on varmaan managerinsa tai jonkun muun toimesta sulkenut suunsa eikä kommentoi puolesta eikä vastaan.

Vierailija
36/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

“Dark times lie ahead of us and there will be a time when we must choose between what is easy and what is right. -Albus Dumbledore”

Pääkolmikko valitsi helpon. :/

Vierailija
37/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry Potter fanit on muutenkin ongelmatapauksia.

Mä olen Harry Potter-fani, mutta en ole mikään ongelmatapaus ja olen kyllä Rowlingin puolella tässä. Kuvottavaa, että tarinan luoja halutaan sulkea pois luomastaan tarinasta. Maailma on muuttunut aivan sairaaksi.

Vierailija
38/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten biologiset tosiasiat voivat olla vihapuhetta? Yksikään mies ei synnytä eikä menstruoi.

Kaikki puhe on vihapuhetta, kaikki mielipiteet vääriä. Niin se vaan on. Minä 55 v. täti (she/her, mutta saa sanoa ihan miten vaan) pidän nykyisin turpani kiinni. Anteeksi hevoset! Te saatte toki aukoa turpaanne.

Vierailija
39/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä selität?

Hänellä kuitenkin on ihan aito ja oikea torttu.

Vierailija
40/159 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JK Rowlingin ja Louis CK:n pitäisi pitää joku yhteistapahtuma, jossa keskustellaan itse aiheesta. Tiedätte mitä tarkoitan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi