Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin on hävinneet oikeasti pienet karkkipussit?

Vierailija
05.07.2022 |

Tuntuu, että kaupoissa on nykyään vain yli 250 g:n karkkipusseja. Joskus tekisi mieli ostaa pieni pussi (100 g tai alle) sekalaisia karkkeja, mutta kaikki pienissä pusseissa olevat karkit ovat joko kurkkupastilleja tai pelkkää salmiakkia/viinikumia. Joskus olen ostanut irtareita, mutta tuntuu tyhmältä kauhoa muutama karkki isoon paperipussiin.

Ennen oli mm. Haribon ja BonBonin tuotteita alle 100 g:n pusseissa. Vieläkö jossain myydään karkkien sinkkupakkauksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta normaalikokoista pussia ja syö siitä silloin kun tekee mieli? Ei niitä ole pakko kerralla mättää naamariin

Ne menee huonoksi kun viikkoja makaa kaapissa.

Vierailija
22/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä Suomessa olevaa kulttuuria noissa mega-jättipusseissa. Siis ihan tajuttoman kokoisia säkkejä kaupoissa. Kuka ihme niitä edes syö tai ostaa? Kerkevät menemään pilalle ennen kuin pussi on edes puolivälissä. Varsinkaan jotain sipsejä on ällöttävä syödä jos on pussi auki edes yön yli. Toisinaan on kuitenkin kiva syödä mässyä, mutta on täysin rahan tuhlausta ostaa sellaista 250 g:n pussia.

Sipsejä löytyy alle 100 g pusseissa kyllä. Samaa mieltä tuosta että ne on kauheita kun pussi on auki, just ja just voi seuraavana päivänä vielä syödä.

- sipsejä maltillisesti syövä sinkku

Pöh, ei sipsit mene miksikään yhdessä yössä. Saattavat jopa parantua vanhetessaan, sipsilajista riippuen. Pussi kannattaa tietysti sulkea jos tulee pitkä tauko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/bonbon-murkun-lirut-60-g-karame…

Kiitos. Juuri näitä tällaisia kaipailin. Pitänee siirtyä tilaamaan netistä.

Terv. ap

Siis paperipussiin karkin laittaminen tuntuu hölmöltä, mutta muoviin pakattujen yksittäisten pikkupussien tilaaminen netistä erillisellä kuljetuksella ei tunnu hölmöltä?

Ei mun tilanteessa, kun syön karkkia pari kertaa vuodessa. Yksi pussi per kerta riittää, joten...

...joten voit ihan hyvin ottaa ne viisi karamelliäsi siihen irttaripussiin, eikö?

Voin toki. Ehkä olen tyhmä, kun luulen muiden katsovan sitä oudosti...

T. ap

Vierailija
24/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä Suomessa olevaa kulttuuria noissa mega-jättipusseissa. Siis ihan tajuttoman kokoisia säkkejä kaupoissa. Kuka ihme niitä edes syö tai ostaa? Kerkevät menemään pilalle ennen kuin pussi on edes puolivälissä. Varsinkaan jotain sipsejä on ällöttävä syödä jos on pussi auki edes yön yli. Toisinaan on kuitenkin kiva syödä mässyä, mutta on täysin rahan tuhlausta ostaa sellaista 250 g:n pussia.

Sipsejä löytyy alle 100 g pusseissa kyllä. Samaa mieltä tuosta että ne on kauheita kun pussi on auki, just ja just voi seuraavana päivänä vielä syödä.

- sipsejä maltillisesti syövä sinkku

Pöh, ei sipsit mene miksikään yhdessä yössä. Saattavat jopa parantua vanhetessaan, sipsilajista riippuen. Pussi kannattaa tietysti sulkea jos tulee pitkä tauko.

Ilmankosteudesta tunkkaiset rapeutensa menettäneet perunalastut, nam. Mutta makuasioista ei voi kiistellä joten en kiistele :D

Vierailija
25/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. ap

Siis paperipussiin karkin laittaminen tuntuu hölmöltä, mutta muoviin pakattujen yksittäisten pikkupussien tilaaminen netistä erillisellä kuljetuksella ei tunnu hölmöltä?

Ei mun tilanteessa, kun syön karkkia pari kertaa vuodessa. Yksi pussi per kerta riittää, joten...

...joten voit ihan hyvin ottaa ne viisi karamelliäsi siihen irttaripussiin, eikö?

T. ap

Tai ehkä humble brag on vain kovasti lähellä sydäntäsi. Kovin silmät auki et ainakaan ole karkkihyllyllä kulkenut.

Vierailija
26/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin Enjoy kokoisia pusseja saa lähes joka kaupasta, yleensä 180g

Cloettan/Malacon minipussit on n. 110g

Haribolla on pieniä pusseja

Kyllä niitä on, kun viitsii kaupassa katsella, pienissä kaupoissa on pienimmät valikoimat ja hankkivat, mille on eniten kysyntää. Toisaalta nyt on ilmestynyt puolen kilon pussejakin myyntiin, kun ennen 350g oli se suuri.

Vierailija
27/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. ap

T. ap

Tyhmä et varmaankaan ole mutta selvästi sulla on itsetunnossa kohentamisen varaa kun 1) pidät itseäsi tyhmänä 2) kuvittelet kassan katsovan sinua kieroon.

Vierailija
28/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osta normaalikokoista pussia ja syö siitä silloin kun tekee mieli? Ei niitä ole pakko kerralla mättää naamariin

Ne menee huonoksi kun viikkoja makaa kaapissa.

Hanki pussinsulkija, niin eivät mene huonoksi, saa kunnolla suljettua. Lähinnä kovakuoriset salmiakit keräävät avonaisessa pussissa kosteutta ja liimautuvat toisiinsa.

Vierailija
29/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään noita pienempiä pusseja on paljon paremmin tarjolla kuin esimerkiksi 10-15 vuotta sitten. Myös isojen pussien koko on pienentynyt esimerkiksi Fazerin isot pussit on nykyään 280 g kun aikaisemmin olivat 400 g.

Turkin Pippuri on 150 g kun aikaisemmin oli ensin 200 g ja sitten 180 g jne. Lakritsi Turkin Pippuri on 120 g.

Vierailija
30/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tullut ihan hyviä vinkkejä. Kiitoksia asiallisista kommenteista. Kuljen seuraavalla kauppareissulla silmät auki =)

T.ap

Vierailija
31/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Prismasta ja Cittarista löytyy pikkupusseja montaakin lajia. Myös sipsejä saa todella pienissä pusseissa, niissä on vain muutama lastu. Ainakin Cittarissa olen joskus näitä nähnyt juomahyllyjen yhteydessä.

Minunkin mielestäni valikoimaa on nyt tullut enemmän noihin pieniin pakkauksiin. Se on kiva, kun yksineläjänä en halua ostaa mitään säästö-mega-pussia herkkuja kotiini.

Toki 70-80-luvulla taisivat kaikki pussit ollakin pieniä, kunnes siirryttiin tähän mega-trendiin.

Vierailija
32/32 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain halpakaupoissa on pieniä pusseja nameja.

Kyllä niitä muissakin kaupossa on ja esim. Lidlissä tai Prismoissa on irtokarkkeja, eli saa niin pienen pussin kun haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan