Mua kiinnostaisi tietää, minkä ikäisiä ihmisiä täällä kirjoittaa?
Koska AINA, kun tulee puhetta noin viisikymppisistä naisista tai miehistä, heidät kuvaillaan vanhoiksi, ryppyisiksi, kulahtaneiksi ja toinen jalka haudassa oleviksi ihmiskuvatuksiksi, joilla ei ole enää kenellekään mitään annettavaa. Se tuntuu hassulta, kun omaan tuttavapiiriin kuuluu huomattavasti vanhempiakin ihmisiä, jotka ovat nuorekkaita ja liikunnallisia. Palstan 50 vuotta on kuin oikean elämän 90 vuotta.
Kommentit (72)
N43. Mutta en jaksa enää kirjoitella täällä samoin kuin joskus muutama vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Iän kommentoiminen on outoa. Me kaikki olemme samassa veneessä. Jokainen meistä on ollut nuori ja kiinteä, ja jokaisesta tulee vanha ja ryppyinen. Kun halveksii vanhuutta, on se itsensä halveksimista.
Luulen, että nuori ihminen ei oikeasti ymmärrä, että vanha on joskus ollut nuori. Se vanha on jo kokenut kaiken saman, mitä nuori kokee tällä hetkellä.
Kyllähän se huomaa että reilusti keski-iän ylittäneet täällä vallalla. ET palsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Iän kommentoiminen on outoa. Me kaikki olemme samassa veneessä. Jokainen meistä on ollut nuori ja kiinteä, ja jokaisesta tulee vanha ja ryppyinen. Kun halveksii vanhuutta, on se itsensä halveksimista.
Luulen, että nuori ihminen ei oikeasti ymmärrä, että vanha on joskus ollut nuori. Se vanha on jo kokenut kaiken saman, mitä nuori kokee tällä hetkellä.
En minä ainakaan vanhempana ole kokenut sitä mitä monet nuoret kokevat tällä hetkellä ja onneksi en ole.
No se vanha, ryppyinen ja kulahtanut, toinen jalka haudassa oleva ihmisen kuvatus. 😆
Joka kuvittelee toisinaan olevansa nuorekas ja hauska, riippuen kulloisestakin fiiliksestä.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
En minä ainakaan vanhempana ole kokenut sitä mitä monet nuoret kokevat tällä hetkellä ja onneksi en ole.
Kyllä minä olen kokenut, miten miehiä pitää kaksin käsin töniä pois. Ei tarvitse enää. Nuorten naisten mielestä se näyttää olevan ongelma, etten ole enää niin viehättävä. Luulevat, etten ole koskaan ollut. Eivät tajua, että been there done that - ja kaikki on juuri nyt hyvin.
Minä muistan sen päivän, kun tajusin 90-vuotiaan isoäitinikin olleen joskus nuori. Hänkin oli käynyt treffeillä, tietenkin omassa kulttuurissaan ja kontekstissaan. Se oli hassu oivallus. Jotenkin olin ajatellut hänen olleen aina vanha. Olin sentäs noin 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Itse huvittaa myös suuresti nuoremman polven oletus, että he ovat ihan itse ensimmäistä kertaa ikinä keksineet tietyt uusina ja radikaaleina pitämänsä asiat, jotka todellisuudessa ovat olleet ihan peruskauraa viimeistään 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Itse huvittaa myös suuresti nuoremman polven oletus, että he ovat ihan itse ensimmäistä kertaa ikinä keksineet tietyt uusina ja radikaaleina pitämänsä asiat, jotka todellisuudessa ovat olleet ihan peruskauraa viimeistään 70-luvulta.
Jep, tuo on myös totta. Sitten he ihmettelevät, miksi heidän ideoitaan ei ihailla. No, kuule kun ei jaksa innostua vanhoista asioista.
Ei täällä ole yli 25v ihmisiä kun ei sitä vanhemmat vanhukset osaa käyttää tietokoneita tai internettiä koska niitä ei ollut heidän lapsuudessaan. T: Tyttö 8v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Siis minä ymmärrän kyllä:) Jokaisen ihmisen sisällä on liekki, joka on ikävuosista riippumaton:)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se huomaa että reilusti keski-iän ylittäneet täällä vallalla. ET palsta.
Jos on kolmivitosena äitinä v. 1998 palstalla aloittanut niin väistämättä nyt on jo keski-ikäinen
-sivusta
Kiistelyt ovat teinien tasoa ja mieltymykset ovat yli keski-iän tällä palstalla. Hyvin ristiriitaisia kuvia palstalaisista saa.
Mahtaa varmaan kaiken ikäisiä tänne kirjoittaa teinistä vaariin.
M29
Sen tiedän, että täällä on muitakin ikäisiäni miehiä. Jotkut vieläpä näyttävät sekoittavan meitä saman ikäisiä ja sukupuolisia keskenään.