Mua kiinnostaisi tietää, minkä ikäisiä ihmisiä täällä kirjoittaa?
Koska AINA, kun tulee puhetta noin viisikymppisistä naisista tai miehistä, heidät kuvaillaan vanhoiksi, ryppyisiksi, kulahtaneiksi ja toinen jalka haudassa oleviksi ihmiskuvatuksiksi, joilla ei ole enää kenellekään mitään annettavaa. Se tuntuu hassulta, kun omaan tuttavapiiriin kuuluu huomattavasti vanhempiakin ihmisiä, jotka ovat nuorekkaita ja liikunnallisia. Palstan 50 vuotta on kuin oikean elämän 90 vuotta.
Kommentit (72)
Niin, että puhutteko ehkä itsestänne, kun kuvailette 50-vuotiaita vanhoiksi kurpiksi, vai kenties muistelette sen ikäisiä tuttujanne?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taidat lukea valikoiden. Itse olen viisikymppinen nainen, ja olen törmännyt täällä ihan toisenlaisiin asenteisiin. Toki jotkut sekopäät kirjoittelevat älyttömyyksiä, mutta kuka käskee sellaisia ottaa tosissaan. Yrittävät vain ärsyttää.
Siis tämä tuli mulla mieleen, kun luin muutaman sivun verran tuota rakkausvalmentajan tuomiota naisille. Olen siis itse vasta 23-vuotias, mutta mietin jo tulevaisuuttani:D
Ap
Olen 53 v.
Iän kommentoiminen on outoa. Me kaikki olemme samassa veneessä. Jokainen meistä on ollut nuori ja kiinteä, ja jokaisesta tulee vanha ja ryppyinen. Kun halveksii vanhuutta, on se itsensä halveksimista.
Tähän vaikuttanee se, että täällä on ainakin yksi hyvin tunnistettava tyyppi, oletettavasti itse varsin nuori, joka luonnehtii suunnilleen kaikkia yli 30-vuotiaita naisia vanhoiksi tädeiksi. (Tyypin tunnistaa juuri tuon täti-sanan viljelystä.) Veikkaan, että taustalla on joku onneton ihastuminen omaan opettajaan, huono äitisuhde tai muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vaikuttanee se, että täällä on ainakin yksi hyvin tunnistettava tyyppi, oletettavasti itse varsin nuori, joka luonnehtii suunnilleen kaikkia yli 30-vuotiaita naisia vanhoiksi tädeiksi. (Tyypin tunnistaa juuri tuon täti-sanan viljelystä.) Veikkaan, että taustalla on joku onneton ihastuminen omaan opettajaan, huono äitisuhde tai muuta vastaavaa.
Ylimielisyyttä se on. Luulee olevansa ikääntymisen yläopuolella.
Täällä on kaikenikäisiä, myös meitä keski-ikäisiä ja vanhempiakin. Olen 50.
Itse olen 33. Huomaa joskus asenteista että pääasiassa vanhempaa porukkaa kirjoittelee.
Nuorekas ja viriili buumeri 75v., ikähän on vaan numeroita.
M43, tosin mamma katsoi oudosti kun kommentoin jotain paikkaa että tylsää oli kun ei ollu ku 40v akkoja siellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Iän kommentoiminen on outoa. Me kaikki olemme samassa veneessä. Jokainen meistä on ollut nuori ja kiinteä, ja jokaisesta tulee vanha ja ryppyinen. Kun halveksii vanhuutta, on se itsensä halveksimista.
Nyt tuli asiaa! Juuri näin!
Olen 50 v. tuore leski, ja ylpeä siitä, että on elämänkokemusta ja että olen entinen hyvännäköinen. Miehen kanssa tavattiin vasta ns. vanhoilla päivillä. Hänen mielestään olin maailman kaunein nainen, ja minun mielestä hän oli komea ja vetreä. Tästä asoiden faktisesta tilasta oli tapana heittää huulta päivittäin. :`)
Taidat lukea valikoiden. Itse olen viisikymppinen nainen, ja olen törmännyt täällä ihan toisenlaisiin asenteisiin. Toki jotkut sekopäät kirjoittelevat älyttömyyksiä, mutta kuka käskee sellaisia ottaa tosissaan. Yrittävät vain ärsyttää.