Mua kiinnostaisi tietää, minkä ikäisiä ihmisiä täällä kirjoittaa?
Koska AINA, kun tulee puhetta noin viisikymppisistä naisista tai miehistä, heidät kuvaillaan vanhoiksi, ryppyisiksi, kulahtaneiksi ja toinen jalka haudassa oleviksi ihmiskuvatuksiksi, joilla ei ole enää kenellekään mitään annettavaa. Se tuntuu hassulta, kun omaan tuttavapiiriin kuuluu huomattavasti vanhempiakin ihmisiä, jotka ovat nuorekkaita ja liikunnallisia. Palstan 50 vuotta on kuin oikean elämän 90 vuotta.
Kommentit (72)
208-vuotias. Huonosti menee, mutta menköön.
Mä olen 19. Yleensä vaan luen keskusteluja, mutta en osallistu. Hyvä välillä tulla kysymään apua, 70% mahdollisuudella sitä saa (mikä on aika hyvin!). Mun mielestä 50-vuotiaat ei ole mitenkään kulahtaneita, millasiakohan tätä jankkaavat tyypit ite on :D
30v, en itse ainakaan kuvittele kenenkään iästä mitään, että se pelkkä ikä jotenkin yksinään määrittäis ihmistä, siis kuten aloituksen esimerkissä kuvattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 53 v.
Iän kommentoiminen on outoa. Me kaikki olemme samassa veneessä. Jokainen meistä on ollut nuori ja kiinteä, ja jokaisesta tulee vanha ja ryppyinen. Kun halveksii vanhuutta, on se itsensä halveksimista.
Tuota kutsutaan projektioksi. Heijastavat oman itsehalveksuntansa ns mielestään helppoon kohteeseen.
Täällä anonyymien maassa pääsee todellakin tutustumaan kaikenmaailman ällötysten pimeään puoleen, joiden ainoa tarve on koettaa nöyryyttää jotakuta itselleen tuntematonta ihmistä. Voi vaan miettiä miten ovat tuollaiseen jamaan päätyneet.
Tiedän hyvin, mitä tarkoitat. Vietin täällä paljon aikaa muutamia vuosia sitten, kun makasin viikkotolkulla sairaalasängyssä vakavasti sairaana. Koska olin eristyksissä, olin valtavan yksinäinen ja etsin vertaistukea kaikkialta, mistä sitä vain onnistuin löytämään. Mainitsin täällä mun tilanteesta ja mun toivottiin kuolevan pois. Se tuntui niin pahalta, että kerroin alkaneeni itkeä. Eräs ihana nainen lohdutti mua ja pyysi mua olemaan välittämättä. Jos luet tämän ja muistat, niin kiitän sua mun sydämen pohjasta saakka sun tuolloin lausumista kauniista sanoista.
Ap
Olen 32-vuotias ja olen palstaillut täällä esikoiseni äitiyslomalta asti, eli 18-vuotiaasta. Hullua. No välillä on ollut pidempiä taukoja kyllä.
N43
Käyn täällä satunnaisesti pääasiassa lueskelemassa, joskus intoudun jotain kommentoimaankin. Yhä harvemmin tosin. Keskustelut katoavat usein alta, ja täällä on turhan paljon typerää trollausta, kärjistystä ja mies-nais-vastakkainasettelua meikäläisen makuun. Sitten kun tulee sellainen fiilis, että työnnän mieluummin sukkapuikot silmiin ja teen itselleni lobotomian, niin on aika poistua ainakin toviksi.
N45