Looginen dilemma: Jos sinulla on hansikas kädessä ja kosketat hansikaskädellä jotain niin oletko oikeasti koskenut siihen
Arkijärki pitää tätä selviönä. Tietenkin kosken asiaan vaikka hanska onkin kädessä.
Teknisesti ja tieteellisestihän asia menee niin että kosketusta ei missään vaiheessa ole tapahtunut koska hansikas on välissä. Asia herättää toisaalta lisäkysymyksiä: onko yhdyntää tapahtunut jos on käytetty kondomia?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti et koskaan kosketa mitään, koska atomit eivät kosketa toisiaan vaikka mitä tekisit.
Miten sitten selität ruostumisen?
Vierailija kirjoitti:
Jos soitat johonkin puhelimella ja puhut jonkun kanssa, niin puhutko oikeasti heidän kanssaan vai puhelimen kanssa joka matkii sitä toista siellä langan toisessa päässä.
Korvaa puhelin papukaijalla ja hauskaahan siitä tulee vaikka täysin sama tilanne.
Minun mielestä kosketit.
Ehkä asiaa pitäisi alkaa miettiä siitä päästä, että mitä on koskettaminen. Se ei ehkä tarkalleen ottaen tarkoita iholla koskettamista.
Siis onko oveen koskettu, jos kosketat sitä hanskat kädessä?
"en ole koskaan itse ajanut autoa, minulla on hanskat kädessä"?
En siis oikeasti istu tekemässä töitä työtuolillani ellen ole perse paljaana?
:-D
Hmmm, mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuosta dilemmasta tekee loogisen😀
Tai edes dilemman?
Itse asiassa kun katsoo jonnekin, katsoo sisäänpäin. Kaikki muu on ulkopuolella.
Liikutuin äitini hautajaisissa kyyneliin siskonpojan koskettavasta runosta mummilleen, kuten moni muukin vieraista. Jos olisi kaikilla ollut hanskat korvissa ja kortsu silmillä niin olisi varmaan selvitty vähemmällä vetistelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti et koskaan kosketa mitään, koska atomit eivät kosketa toisiaan vaikka mitä tekisit.
Miten sitten selität ruostumisen?
Koskevatko hapettajan-pelkistäjän yksittäiset elektronit toisiinsa?
Vastaus: eivät.
Vierailija kirjoitti:
En siis oikeasti istu tekemässä töitä työtuolillani ellen ole perse paljaana?
:-D
Hmmm, mielenkiintoista.
Jos et samaistu ahteriisi, ei edes alastomuus riitä!
Auktoriteetin ratkaisua ei ole esitetty muissakaan kursseissa, että emme voi ottaa kantaa.