Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Looginen dilemma: Jos sinulla on hansikas kädessä ja kosketat hansikaskädellä jotain niin oletko oikeasti koskenut siihen

Vierailija
05.07.2022 |

Arkijärki pitää tätä selviönä. Tietenkin kosken asiaan vaikka hanska onkin kädessä.

Teknisesti ja tieteellisestihän asia menee niin että kosketusta ei missään vaiheessa ole tapahtunut koska hansikas on välissä. Asia herättää toisaalta lisäkysymyksiä: onko yhdyntää tapahtunut jos on käytetty kondomia?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mulla vaatteet päällä ja hanskat kädessä, niin en oikeastaan ole syyllistynyt rattijuopumukseen. Tämäkö on sun logiikka?

Vierailija
2/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti et koskaan kosketa mitään, koska atomit eivät kosketa toisiaan vaikka mitä tekisit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti ja tieteellisesti? Hanskalla ei ole mitään väliä, koska ilman ihmisen aktiivista toimijuutta, kosketusta ei olisi tapahtunut. Tuo kondomi-vertaus on typerä, tarkoitushakuinen provo. 

Ei jatkoon.

Vierailija
4/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan, laitan nyrkkeilyhanskan käteen ja lyön sua naamaan. Osaat sitten kertoa tapahtuiko kosketusta vai ei.

Vierailija
5/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä periaatteessa edes ole maapallolla, koska mulla on sukat jalassa tai kengät.

Vierailija
6/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koskeminen määritellään, ihokontaktillako? Jos koskeminen määritellään tuntoaistimuksella, niin hansikkaan läpi kuitenkin tuntee.

Vierailija
7/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuosta dilemmasta tekee loogisen😀

Vierailija
8/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli niin nokkela trolli, että meinasin jo itsekin laueta. Onneksi hoksasin ajoissa että närkästyneitä viestejähän se ap kalastelee.

Vierailija
9/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hanskat mitään tee, vaan ihmisen kädet siellä sisällä.

Jos olet Michael Penttilä, olet murhaaja vaikka sinulla olisi hanskat.

Vierailija
10/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soitat johonkin puhelimella ja puhut jonkun kanssa, niin puhutko oikeasti heidän kanssaan vai puhelimen kanssa joka matkii sitä toista siellä langan toisessa päässä.

Vierailija
11/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten koskeminen määritellään, ihokontaktillako? Jos koskeminen määritellään tuntoaistimuksella, niin hansikkaan läpi kuitenkin tuntee.

Totta. Lisäksi jotkut sairaudet aiheuttavat tuntopuutoksia. Ei tunne mitään ihokontaktista huolimatta.

Itse olen kokenut ohimenevän osittaisen halvauksen. Tuntui siltä kuin sitä halvaantunut osaa ei olisi edes olemassa, mutta kyllä se silti siinä oli aina kun siihen katsoi.

Vierailija
12/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä näitä suuria ajattelijoita. Minulla oli yksi opiskelu- ja työkaveri joka pohti monta päivää, mikä on kirjoituspöydän laatikon etureuna. Onko se se, joka menee ensin kirjoituspöydän uumeniin, vai se, joka tulee sieltä ensin ulos? Tämä on varmasti yhtä tärkeä kysymys kuin avauksessakin. 

Vierailija
13/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja filosofian opintoja oli takana se yksi lukion pakollinen kurssi?

Vierailija
14/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuosta dilemmasta tekee loogisen😀

Epälooginen ajattelu.

Vierailija
15/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen koskettanut. Olen koskettanut hansikas kädessä. Se että minulla on hansikas kädessä, ei tee koskettamista tapahtumattomaksi. Tällä hetkellä takapuoleni koskettaa tuoliin, vaikka minulla on housut jalassa. Tunnen tuolin allani. Jos en tuntisi, en myöskään koskettaisi. Ja se jota koskettaisin hansikas kädessä, tuntisi kosketukseni. Jos ei, ei kosketusta olisi tapahtunut. Tai sitten häneltä puuttuisi tuntoaisti.

En kosketa paljaalla iholla mutta se ei muuta sitä miksikään ettenkö kosketa. 

Sama jos lyön jotakuta kepillä. En siis ole lyönyt koska en tehnyt sitä pelkällä paljaalla kädellä? Entä jos ammun sinut. En siis ole ampunut koska ase oli välissä? Minua ei siis voisi syyttää mistään. Miksi sitten vankiloissa istuu ihmisiä murhasta, syyttömiä ihmisiä!?

Vierailija
16/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australialaiset on maapallon alareunassa. Miten ne voi elää pää alaspäin?

Vierailija
17/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihon jos syön? Ruoka on eri asia kuin ihminen.

Vierailija
18/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomin kanssa paneminen ei ole pettämistä.

Vierailija
19/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuolossa käytetän hanskoja, että voit vapaasti päättää itse, mutta ero on selvä.

Vierailija
20/31 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australialaiset on maapallon alareunassa. Miten ne voi elää pää alaspäin?

Pallo on pelkkä harha. Elämme litteällä planeetalla, sen pannun yläpuolella.