A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla
Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.
Kommentit (2046)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos yrityksellä ei ole toimintaedellytyksiä, pakkoko sitä on tekohengittää?
Jos ihminen ei pysty itse elättämään itseään, pakkoko sitä on tekohengittää?
Täysin eri asia. Ihminen on ihminen. Yrityksen ainoa tarkoitus on tuottaa rahaa. Mitään muuta funktiota sillä ei ole.
Perustele miksi ihminen on muka niin tärkeä?
Olet huono trolli
Itse asiassa en trollaa yhtään. Jaksan vain ihmetellä tuota ihmisen ja ihmishengen tärkeyden ylentämistä kaiken muun yläpuolelle.
Miksi ihminen on asettanut itsensä ns. "luomakunnan kruunuksi" ja pitää itseään ja ihmishenkeä niin "pyhänä". Millä perustein?
Vierailija kirjoitti:
Nyyh. Tarjoan 8,50 tunti ja 0 - 25 tuntia töitä viikossa aamuisin 2 tuntia ja illalla 3 tuntia. Miks ei oo tulijoita kertoo yrittäjä P. Ersereikä.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni yrittäjä oli ja on hyysätty koronatukien muodossa.
Muista lukuisista tuista, palkkauseduista ja veroeduista nyt puhumattakaan.
Kyllä hyysäys on hyvin kelvannut niillekin.Muista kuitenkin että todellisuudessa sen tukien saajien määrä oli promillen luokkaa yrittäjistä.
No ei todellakaan ollut!
Ja nuo muut tuet ja edut rullaavat hyysäävän kevyesti vuodesta toiseen.
Oikeuttaako siis yrittäjyys muiden ihmisten arvosteluun?Ylivoimaisesti suurin osa yrityksistä on yhden hengen yrityksiä, jotka eivät saaneet juuri minkäänlaisia tukia koronan aikana ja jotka eivät todellakaan saa mitään tukia normaaliaikana. Yksinyrittäjä on myös muita heikommassa asemassa sosiaalitukien suhteen. Lisäksi jos yritystoiminnan kanssa tulee ongelmia, tulot eivät vain putoa nollaan vaan putoavat miinuksen puolelle, kun yrityksen kulut juoksevat edelleen, vaikka rahaa ei tulekaan tilille.
Olen aina kuvitellut että yrittäjyys on oma valinta...
Ohis.
Onhan se oma valinta, mutta kyllä joka puolella yritetään työntää yrittäjiksi työttömiä, nuoria ja vajaakuntoisia, vaikkei näillä olisi todellisuudessa mahdollisuuksia elää yrittäjyydellä.
Minulla oli viisitoista vuotta sitten laittoman "tuta-irtisanomisen" jälkeen kaksi vaihtoehtoa: kortistoon tai yrittäjäksi. Kortisto ei työstä tykkäävälle sopinut. Pärjäsin omia taitojani myymällä kymmenen vuotta, mutta sitten suuryritykset veivät työn tarjoamalla pakettiratkaisuja, joihin minä firmani ainoana työntekijänä en pystynyt. Mutta oma valintahan tuo yrittäjyys tosiaan oli.
Nyt olen pitkäaikaistyötön ja tukien varassa lopun ikääni. Viranomaisten neuvontaa tai mitään tukea en saanut ollenkaan, kun firma alkoi kaatua. Töihin ei minun ikäistäni oteta, varsinkaan kun olen selvästi sössinyt oman liiketoimintani.
Tuolla ylempänä joku kertoi, että yrittäjät saavat valtavasti tukia. Minullekin on sanottu päin naamaa, että varmasti olet saanut, ja lueteltiin kaikki tuet, mitä yrittäjä voi teoriassa saada. Minä en ole saanut penniäkään tukea mistään. Tai sainhan minä mustepatruunat ja muistilehtiöt vähentää verotuksessa.
Odotan kommentteja siitä, että olin siis huono ja tyhmä yrittäjä. Niin varmasti olinkin, mutta mistä olisin sen voinut tietää etukäteen?
Toinen yrittäjiin liittyvä väärä käsitys on muuten tuo "saa vähentää verotuksessa". Eihän se sitä tarkoita, että asiat olisivat ilmaisia, ne vain vähennetään verotettavasta tulosta. Mikä on ihan oikein - eihän asunnon myynnistäkään makseta veroja koko summasta vaan ainoastaan siitä osuudesta, joka on voittoa.
Toi verotuksesta vähentäminen on huijausta.
Yrittäjät ostavat romua yrityksensä nimiin ja käyttävät niitä ihan muihin asioihin kuin töihin.
Sitten on nämä huijarit jotka ottavat velkaa ja näin ollen saavat väärennettyä yrityksen tilanteen sellaiseksi että ei muka tee voittoa.
Vastaavia huijareita on paljon lisääkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerää, kun kaikki tietävät, että palkka on se motivaattori, jolla niitä tekijöitä saa.
Liian pieni palkka.
Tai olisiko se sittenkin niin päin, että Liian Hyvät Tuet...?
Kyllähän niillä hengissä pysyy toki niillä tuilla, mutta että samalla korvauksella pitäis mennä jotain toista ihmistä rikastuttamaan?
Ja kai te s*ssupummeiksi ja muiksi haukkuvat sitten manaatte nämä palkkatukea yms nostavat yrittäjät, samanlaisia pummejahan nekin on.
Jotain toista ihmistä rikastuttamaan??? Ja tuon typeryytesi vuoksi olet sitten valmis riistämään ja varastamaan kunnon ihmisiltä, myös pienipalkkaisilta, vetelehtimisesi.
Onneksi on noita, jotka toivottavasti rikastuvat. Ei mitään ongelmaa. Sinä ja kaltaisesi olette sen sijaan täysin ala-arvoista sakkia, josta pitäisi päästä eroon.
Mitäs ne alipalkatut sitten tekee, jos ei rikastuta sitä omistajaa? Jos palkan päälle pitää hakea jotain tukiaisia, niin ihan samalla tavalla riistoa/varastamista sekin on. Se että sä otat jonkun tekemään sulle töitä ja korvaukseksi annat tyyliin eiliset evääs ja jollain tuilla sitten paikataan se mitä sä et oo valmis maksamaan, niin se ei tee susta mitään sankaria ihan vaan siksi, että säe työllistät jonkun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri asia. Ihminen on ihminen. Yrityksen ainoa tarkoitus on tuottaa rahaa. Mitään muuta funktiota sillä ei ole.
Olet huono trolli
Itse asiassa en trollaa yhtään. Jaksan vain ihmetellä tuota ihmisen ja ihmishengen tärkeyden ylentämistä kaiken muun yläpuolelle.
Miksi ihminen on asettanut itsensä ns. "luomakunnan kruunuksi" ja pitää itseään ja ihmishenkeä niin "pyhänä". Millä perustein?
Totta. Ihmettelen sinun ihmiskenheksi arvoa. Miksi sillä on arvo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.
Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.
Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.
Minä olin laitoshuoltajana terveyskeskuksessa sihteerinä.
Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja
sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.
Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.
Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!
Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.
Ei sillä Supon tutkinnalla ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa.
Tuettua työtä saa vaan ihmiset jotka eivät muuten saisi töitä ollenkaan.
Jännä että nämä valittajat löytyvät parista tietystä ammattiryhmästä, vaikka tismalleen samoilla tyoloilla samassa palkkadesiilissä on myös esim. koko kaupan ala, varastot ja rekkakuskit.
Vierailija kirjoitti:
Eläminen on niin kallista, ettei kannata millään kympin tuntipalkalla mennä tekemään työmatkoineen yli 10 tuntista päivää.
Suomen ongelma on se, ettei tueta niitä pienituloisia jotka yrittävät hankkia elantonsa. Tuetaan vaan niitä, ketkä heittävät homman täysin läskiksi ja ovat tekemättä mitään.
Harva työnantajakaan haluaa töihin ihmistä, joka ennemmin veltostelee kuin tekee.
Tämä. Ei palkasta kannata yrittää säästääkään esimerkiksi asuntoon jos on välillä töissä välillä toimeentulotuella. Ja jos tuo on tilanne,. että tarjolla vain pätkätöitä, niin vähemmän menee tuet sekaisin kun ei ota töitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako teiltä työllisiä, kun työttömän koti on luxus siisti? Teillä viikonloppu alkaa niin työttömän koti on jo siivottu.
Entä harmittaako sähkön hinnan kolminkertaistuminen, korkojen nousu, kiinteistöveron nousu ja ruoan hinnan nousu syksyllä. Monella työllisellä lähtee omistusasunto alta ja monella työpaikkakin.
Hönö haaveilee ;DDDDDDDDDDD
Heh heh
se on varmaan leiponut täytekakun siivouksen kunniaksi
Miksiköhän Hönö ei ala siivoojaksi? eikö sitä kukaan halua............
Koska Hönö taitaa sanomattakin tietää, ettei häntä palkata ammattisiivouspuolelle, ellei hänellä ei ole alan koulutusta.
Influencer-Hönö on mies, mutta vain 170 cm lyhyt eikä pikkumiehellä ole voimaa ja lihaksia mennä siivoojaksi. Lyhyemmällä miehellä on aina vähemmän voimaa kuin pitkällä miehellä.
Asia on muuten juuri päinvastoin, lyhyellä miehellä on lähes aina enemmän voimaa kun pitkällä, ainakin jos ei olla käyty salilla. Salilla käyneidenkin keskuudessa lyhyet ovat yleensä rotevampia ja vahvempia, mutta erot alkavat tasottua.
Terveisin 172cm, 140kg penkistä.
Seli seli, et saa edes 170 cm pitkää naista vietyä kotiin, jos se juo baarissa muutaman liikaa ja on kyllä huomattavasti kevyempi kuin 140 kg.
Silleppä on ihan sama mitä minä saan tehtyä.
Mutta tässä vähän mallia miten 175cm pätkä(Mike Tyson, kaikkien aikojen paras raskaansarjan nyrkkeilijä) laittaa kaksimetrisiä kanveeseen:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii miettiä niin. Miksiköhän esimerkiksi pienten lasten äiti ei lähde vuorotöihin, jossa saa painaa kaikki illat ja viikonloput perse ruvella töitä - tienatakseen ehkä ~500€ enemmän kuin kotona.
No minusta +500e tuloihin on jo oikeinkin hyvä korotus elintasoon. Työntekijöillä on kuitenkin muitakin etuja, mm. työterveyshuolto, työmatkojen verovähennys, palkalliset lomat, kaikenlaiset e-passit ja smartumit. Eläkekin aikanaan on suurempi. Jos on pienet lapset, he menevät tietenkin päiväkotiin ja syövät siellä monta ateriaa päivässä.
Tai sitten täytyy uskaltaa antaa lasten isän hoitaa heitä iltaisin ja viikonloppuisin sen kahdeksan tunnin aikana, jolloin MaailmanNapaÄiti ei ole saatavilla.
Äiti ei myöskään ole koko ajan illassa ja joka viikonloppu töissä. Vuorotyössä on myös aamu- ja päivävuoroja. Työpaikkaa voi etsiä myös sellaisesta paikasta, jossa on vain virastoajat.
Ymmärrän, että kympin tuntipalkalla ei kukaan lähde töihin. Minun mieheni lähti töihin 18 euron tuntipalkalla, vaikkei sekään päätä huimaa. Hoitoalalla (oletan että kirjoittaja puhuu nyt siitä) palkat ovat tosi hyviä, keskipalkassahan siinä ollaan kiinni.
Tämä vaatisi ihmiseltä pitkäjänteistä etukäteissuunnittelua, WT-porukka ei siihen kykyne, ajattelevat vain seuraavaa päivää, korkeintaan viikonloppua.
Töissä käyminen johtaa myös useimmiten jonkinlaiseen urakehitykseen, itsekin aloitin työurani tehden kaikennäköisiä hanttihommia. Merkintä CV:ssä on aina parempi kuin tyhjä A4:n, sillä pääsee aina loikoilijoiden edelle työnhaussa.
CV on jo 2 sivua, rivi per työpaikka, kiitettävät työtodistukset ja 3 tutkintoa. Ei auta nykypäivänä.
Ja cv on tarkistettu työkkärissä ja käyty työnhaku kurssi.
Haet vääriä paikkoja.
Höpö höpö. Joka paikkaan on satoja hakijoita, pahimmillaan jopa tuhat. Yksi pääsee. Se nyt vaan on fakta että suomessa ei ole töitä kaikille halukkaille.
Haet vääriä paikkoja, on myös paikkoja joihin ei hae kukaan ja näihin pääsee, kun kävelee ovesta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mennä töihin jos Helsingin ydinkeskustasta saa Kelan maksaman vuokrakämpän, työkkarituet päälle ja vähän satunnaista sosiaalirahaa? Vähälläkin selviää, silti kahvi- ja kaljaterassilla voi käydä vaikka joka päivä.
Elämä on ihanaa kun sen oivaltaa.
Niinpä. Onhan se mukavampi asua keskustan jugend-talossa. Työssäkäyvät kaverit asuvat jossain Kontulassa, Hakunilassa tai Keravalla ja heillä jää saman verran rahaa pakollisten menojen jälkeen.
Helsingissä on 3884 vuokra-asuntoa tyhjänä ja myös pienituloinen työssäkäyvä saa tukia.
Joten älä syytä työttömiä siitä, että palkkasi menee tupakkaan ja alkoholiin.
Voi kiesus... Työssäkäyvillä (ns. keskituloisilla) ei ole enää vuosiin ollut varaa tupakkaan.
No, mihin sitten tuhlaat? Onko ylikallis asunto vai kalliita parturikäyntejä, harrastuksia, lemmikeitä, rakennekynnet?
Ei mitään yllä mainitsemistasi. Asunto kyllä, mutta ihan peruskämppä. Veroihin ja työeläkemaksuihin valtaosa palkkarahoistani menee. Että olkaa hyvä vain työttömät ja eläkeläiset. :)
Silloin sinulla on liian kallis kämppä tai olet kuin työpaikan vakituiset sinkkumiehet jotka käyvät joka päivä syömässä lounasravintolassa.
Väärin arvasit. Ylimääräiset rahani menevät kolmeen lapseen. Kahden lapsen jälkeen olisi ehkä ollut vielä varaa tuohon tupakkaan, mutta elämä on valintoja.
Työttömien ja eläkeläisten sietää toivoa, että kasvatan lapseni samanlaisiksi "lypsylehmiksi" mitä itse olen.
Kaikki jotka tässä langassa paasaa puolin ja toisin, niin MENKÄÄ TÖIHIN teillä on selvästi liikaa aikaa jos 80 sivua pitää tämmösestä jauhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.
Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.
Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.
Minä olin laitoshuoltajana terveyskeskuksessa sihteerinä.
Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja
sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.
Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.
Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!
Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.
Ei sillä Supon tutkinnalla ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa.
Tuettua työtä saa vaan ihmiset jotka eivät muuten saisi töitä ollenkaan.
Palkkatukioikeus on kaikilla vuoden työttömänä olleilla. Ja ihminen on voinut olla toimitusjohtaja, niitäkin irtisanotaan.
Ne joita ei huolita muualle, perustavat oman yrityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huono trolli
Totta. Ihmettelen sinun ihmiskenheksi arvoa. Miksi sillä on arvo?
Savannien leijonille sekä sinä että minä olemme samanlaista riistaa mitä mm. antiloopit ovat. Ei siinä kukaan muu mieti ihmishengen arvoa, kun ihminen itse.
Poika on isin firmassa töissä, koska räkänokkia ei huolita muualle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläminen on niin kallista, ettei kannata millään kympin tuntipalkalla mennä tekemään työmatkoineen yli 10 tuntista päivää.
Suomen ongelma on se, ettei tueta niitä pienituloisia jotka yrittävät hankkia elantonsa. Tuetaan vaan niitä, ketkä heittävät homman täysin läskiksi ja ovat tekemättä mitään.
Harva työnantajakaan haluaa töihin ihmistä, joka ennemmin veltostelee kuin tekee.
Onko jossain työehtosopimuksessa tuntipalkka 10 e?? Uteliaisuudesta kysyn kun en usko että sellaista työtä onkaan enää että niin pientä palkkaa missään maksettais.
Siivousala, kaupanala ravintola-ala, puutarha-ala. Alin palkka noin 8 e/h
Tuo ei ole palkka vaan vitsi näillä elinkustannuksilla.
Niinpä. Ja mieti mitkä olosuhteet näillä helteillä on tehdä töitä ravintola-alalla. On se kumma, kun tekijöitä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka tässä langassa paasaa puolin ja toisin, niin MENKÄÄ TÖIHIN teillä on selvästi liikaa aikaa jos 80 sivua pitää tämmösestä jauhaa
Olen kesälomalla, joten minulla on tänään aikaa paasata.
Vierailija kirjoitti:
Poika on isin firmassa töissä, koska räkänokkia ei huolita muualle töihin.
Isi ostaa räkänokalle mustan bemarin.
Ostaako isi autoon subbarit?
Ja sinusta se on ok? Pitää tuollaisia työpaikkoja ja pakottaa ihmisiä niihin? Voisitko vaikka 4mpu4 aivosi pihalle tai jotain, sinua ei tarvita täällä maan päällä.