Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
1561/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yrittäjä oli ja on hyysätty koronatukien muodossa.

Muista lukuisista tuista, palkkauseduista ja veroeduista nyt puhumattakaan.

Kyllä hyysäys on hyvin kelvannut niillekin.

Muista kuitenkin että todellisuudessa sen tukien saajien määrä oli promillen luokkaa yrittäjistä.

No ei todellakaan ollut!

Ja nuo muut tuet ja edut rullaavat hyysäävän kevyesti vuodesta toiseen.

Oikeuttaako siis yrittäjyys muiden ihmisten arvosteluun?

Ylivoimaisesti suurin osa yrityksistä on yhden hengen yrityksiä, jotka eivät saaneet juuri minkäänlaisia tukia koronan aikana ja jotka eivät todellakaan saa mitään tukia normaaliaikana. Yksinyrittäjä on myös muita heikommassa asemassa sosiaalitukien suhteen. Lisäksi jos yritystoiminnan kanssa tulee ongelmia, tulot eivät vain putoa nollaan vaan putoavat miinuksen puolelle, kun yrityksen kulut juoksevat edelleen, vaikka rahaa ei tulekaan tilille.

Olen aina kuvitellut että yrittäjyys on oma valinta...

Ohis.

Onhan se oma valinta, mutta kyllä joka puolella yritetään työntää yrittäjiksi työttömiä, nuoria ja vajaakuntoisia, vaikkei näillä olisi todellisuudessa mahdollisuuksia elää yrittäjyydellä.

Minulla oli viisitoista vuotta sitten laittoman "tuta-irtisanomisen" jälkeen kaksi vaihtoehtoa: kortistoon tai yrittäjäksi. Kortisto ei työstä tykkäävälle sopinut. Pärjäsin omia taitojani myymällä kymmenen vuotta, mutta sitten suuryritykset veivät työn tarjoamalla pakettiratkaisuja, joihin minä firmani ainoana työntekijänä en pystynyt. Mutta oma valintahan tuo yrittäjyys tosiaan oli.

Nyt olen pitkäaikaistyötön ja tukien varassa lopun ikääni. Viranomaisten neuvontaa tai mitään tukea en saanut ollenkaan, kun firma alkoi kaatua. Töihin ei minun ikäistäni oteta, varsinkaan kun olen selvästi sössinyt oman liiketoimintani.

Tuolla ylempänä joku kertoi, että yrittäjät saavat valtavasti tukia. Minullekin on sanottu päin naamaa, että varmasti olet saanut, ja lueteltiin kaikki tuet, mitä yrittäjä voi teoriassa saada. Minä en ole saanut penniäkään tukea mistään. Tai sainhan minä mustepatruunat ja muistilehtiöt vähentää verotuksessa.

Odotan kommentteja siitä, että olin siis huono ja tyhmä yrittäjä. Niin varmasti olinkin, mutta mistä olisin sen voinut tietää etukäteen?

Toinen yrittäjiin liittyvä väärä käsitys on muuten tuo "saa vähentää verotuksessa". Eihän se sitä tarkoita, että asiat olisivat ilmaisia, ne vain vähennetään verotettavasta tulosta. Mikä on ihan oikein - eihän asunnon myynnistäkään makseta veroja koko summasta vaan ainoastaan siitä osuudesta, joka on voittoa.

Toi verotuksesta vähentäminen on huijausta.

Yrittäjät ostavat romua yrityksensä nimiin ja käyttävät niitä ihan muihin asioihin kuin töihin.

Sitten on nämä huijarit jotka ottavat velkaa ja näin ollen saavat väärennettyä yrityksen tilanteen sellaiseksi että ei muka tee voittoa.

Vastaavia huijareita on paljon lisääkin!

Vinkkaa verotarkastajalle, jos tiedät tapauksia. Tämän sanon yrittäjänä, joka pyrkii hoitamaan hommat pykälien mukaan ja jota ei yhtään haittaa saada epärehelliset kilpailijat pois hintoja polkemasta (hinnat ovat pakostakin korkeammat, kun maksaa yelinsä ja veronsa niin kuin asiaan kuuluu).

Vierailija
1562/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on isin firmassa töissä, koska räkänokkia ei huolita muualle töihin.

Isi ostaa räkänokalle mustan bemarin.

Ostaako isi autoon subbarit?

Vähän stylee, olen tässä kaupan parkkipaikalla mustan bemarin kanssa ja subbarit pauhaa. Muitakin räkänokkia on imestynyt kuten Emma jolle isi maksaa tanssikoulun, Emma on vähän ylpee ja leuhkiva kimuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L O I S E T  V I T T U U N

Ite oot loine jos täällä on aikaa notkua. Töihi siittä

Vierailija
1564/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika on isin firmassa töissä, koska räkänokkia ei huolita muualle töihin.

Isi, iskää, asiakas kysyy....

Vierailija
1565/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki jotka tässä langassa paasaa puolin ja toisin, niin MENKÄÄ TÖIHIN teillä on selvästi liikaa aikaa jos 80 sivua pitää tämmösestä jauhaa

Olen kesälomalla, joten minulla on tänään aikaa paasata. 

Töihi siitä saatanan laiska paska. Etkö näe että työpaikkoja on avoinna?

Vierailija
1566/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isin firmassa töissä.

Kyllä isi hoitaa aikuista poikaa

Vierailija
1567/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isin firmassa töissä.

Viitsisitkö nyt Onni juoda sen energiajuoman ja pakata edes yhden asiakastilauksen tämän päivän aikana, kun isi hoitaa kaiken muun.

Vierailija
1568/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää, kun kaikki tietävät, että palkka on se motivaattori, jolla niitä tekijöitä saa.

Liian pieni palkka.

Tai olisiko se sittenkin niin päin, että Liian Hyvät Tuet...?

Fennovoima ja Uudenkaupungin autotehdas irtisanovat. Katsotaan kuinka hyvät ne tuet on.

Nauratti, kun joku luuli, että saa toimeentulotuen tilille ja voi itse päättää mitä laskuja maksaa. Kuinka tyhmiä ihmiset on? Vaikka on tilillä 0 euroa ja lapsia niin ei silti välttämättä saa toimeentulotukea.

Ensimmäistä kertaa haettaessa tt-tuessa on toki hakumenettelynsä ja tarveharkinta, mutta kyllä asiansa osaavalle tukien varassa elävälle ttt-rahat tulevat jatkossa kuukausittain automaattisesti tilille kuin Manulle illallinen.

Niin, jos asuu yksin vuokralla.

Lainat ei ole laskuja eikä saa omistaa kesämökkiä, silloin et saa euroakaan toimeentulotukea.

Mistä tulee se ajatus, että varakkaalle (kesämökin omistaja) pitäisi antaa toimeentulotukea, vaikka hänellä on omaa omaisuuttakin?

Vierailija
1569/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isin firmassa töissä.

Viitsisitkö nyt Onni juoda sen energiajuoman ja pakata edes yhden asiakastilauksen tämän päivän aikana, kun isi hoitaa kaiken muun.

Se meidän Onni.

Ostin Onnille mustan bemarin.

Vierailija
1570/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan typerää, kun kaikki tietävät, että palkka on se motivaattori, jolla niitä tekijöitä saa.

Liian pieni palkka.

Tai olisiko se sittenkin niin päin, että Liian Hyvät Tuet...?

Fennovoima ja Uudenkaupungin autotehdas irtisanovat. Katsotaan kuinka hyvät ne tuet on.

Nauratti, kun joku luuli, että saa toimeentulotuen tilille ja voi itse päättää mitä laskuja maksaa. Kuinka tyhmiä ihmiset on? Vaikka on tilillä 0 euroa ja lapsia niin ei silti välttämättä saa toimeentulotukea.

Ensimmäistä kertaa haettaessa tt-tuessa on toki hakumenettelynsä ja tarveharkinta, mutta kyllä asiansa osaavalle tukien varassa elävälle ttt-rahat tulevat jatkossa kuukausittain automaattisesti tilille kuin Manulle illallinen.

Niin, jos asuu yksin vuokralla.

Lainat ei ole laskuja eikä saa omistaa kesämökkiä, silloin et saa euroakaan toimeentulotukea.

Mistä tulee se ajatus, että varakkaalle (kesämökin omistaja) pitäisi antaa toimeentulotukea, vaikka hänellä on omaa omaisuuttakin?

Ei noita mökkejä saa myytyä. Nyt kun porukkaa irtisanotaan niin noiden perheiden lapset joutuvat kärsimään nälkää.

Vierailija
1571/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.

Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.

Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.

Minä olin laitoshuoltajana terveyskeskuksessa sihteerinä.

Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.

Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja

sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.

Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.

Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!

Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.

Ei sillä Supon tutkinnalla ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa.

Tuettua työtä saa vaan ihmiset jotka eivät muuten saisi töitä ollenkaan.

Palkkatukioikeus on kaikilla vuoden työttömänä olleilla. Ja ihminen on voinut olla toimitusjohtaja, niitäkin irtisanotaan.

Jos ihminen on ollut vuoden työttömänä ilman omaa haluaan niin hän on joko työkyvytön tai hänen on muuten täysin mahdotonta työllistyä.

Vierailija
1572/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onni, viitsisit sä nyt juoda sen energiajuoman ja pakata edes yhden asiakastilauksen tämän päivän aikana. Isi hoitaa kaiken muun.

Onni, älä nyt angstaa koko ajan, harkitaan niitä lisävarusteita bemariin, kun työpäivä on ohi.

Vierailija
1573/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusihteerinä laitoshuoltaja. Niin se menee nykypäivänä.

Voivat sivussa opiskella merkonomin tutkinnon : 6 tuntia viikossa koulussa ja loput töissä palkalla. Helppo koulutus.

Tule opiskelemaan tradenomiksi. Luette kokeisiin 200 sivuisen kirjan, siitä tulee muutama kysymys ja loput muistiinpanoista. Ja tuossa on vain 1 aine. Pikkuisen väärä kuva koulunkäynnistä jollain merkonomeilla.

Minä olin laitoshuoltajana terveyskeskuksessa sihteerinä.

Olihan se aika hurjaa kirjoitella saneluita, todistuksia ja lähetteitä ilman mitään hajua oikeista lääketieteentermeistä.

Olen tradenomi, en pysty tekemään fyysisiä töitä. Olen yleensä palkkatuella 8 kuukautta ja

sitten 2 vuotta kotona ja taas 8 kuukautta palkkatuella toimistotöissä ja 2 vuotta kotona.

Sinun kaltaiset täytyisi sulkea pois loppuelämäksi avustuksista. Jos pystyt 8 kk töihin miten se raja juuri siinä kk yhdeksässä muuttuu siihen että et pysty töihin.Piiskaisin sinut töihin jos minun olisi päätös.

Palkkatuella on ihmiset jotka ei koskaan saisi vapailta markkinoilta töitä. Ne kirjaimellisesti maksavat työnantajalle enemmän kuin ne tuottaa. Siksi ne on TUETTUJA!

Roskaa. Osalle tehdään jopa supon tutkinta, kun käsittelevät arkaluontoisia tietoja.

Ei sillä Supon tutkinnalla ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa.

Tuettua työtä saa vaan ihmiset jotka eivät muuten saisi töitä ollenkaan.

Palkkatukioikeus on kaikilla vuoden työttömänä olleilla. Ja ihminen on voinut olla toimitusjohtaja, niitäkin irtisanotaan.

Jos ihminen on ollut vuoden työttömänä ilman omaa haluaan niin hän on joko työkyvytön tai hänen on muuten täysin mahdotonta työllistyä.

Tai sitten hän on luuseri, jolle ei ikinä tehdä supon tutkintaa ja pääsee arvoiseensa työhön, siivoamaan muiden paskaa ja eritteitä.

Vierailija
1574/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tämähän ei tule ikinä toteutumaan, mutta työttömien syyllistämisen ja orjuuttamisen sijaan olisi oikeudenmukaisempaa, että omistajat joutuisivat tekemään töitä. Ja työntekijät olisivat oikeutettuja bonukseen tuloksen perusteella. Tiedän esim yhden tilitoimiston, jonka omistaa nainen (kirjanpitäjä) ja hänen poikansa joka ei ole tehnyt eläissään varmaan mitään töitä. Jätkä polttelee päivät pitkät budia ja ajelee urheiluautoilla. Saa sen verran paljon osinkoja, että niillä pärjää. Samaan aikaan työntekijät tienaavat noin 2000 euroa brutto ja tekevät sen tuloksen, jolla omistajat mälläävät.

Vierailija
1575/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tämähän ei tule ikinä toteutumaan, mutta työttömien syyllistämisen ja orjuuttamisen sijaan olisi oikeudenmukaisempaa, että omistajat joutuisivat tekemään töitä. Ja työntekijät olisivat oikeutettuja bonukseen tuloksen perusteella. Tiedän esim yhden tilitoimiston, jonka omistaa nainen (kirjanpitäjä) ja hänen poikansa joka ei ole tehnyt eläissään varmaan mitään töitä. Jätkä polttelee päivät pitkät budia ja ajelee urheiluautoilla. Saa sen verran paljon osinkoja, että niillä pärjää. Samaan aikaan työntekijät tienaavat noin 2000 euroa brutto ja tekevät sen tuloksen, jolla omistajat mälläävät.

Oi voi, pikku Onnia

Onni on nössö

Ärsyttävää räkänokkaa ei ikinä palkattaisi muualle.

Nössö, luuseri mies.

Vierailija
1576/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan toki jokainen kasiluokan käynyt ja ravintolan perustanut uuno on oikea mies kommentoimaan näihin asioihin. :D

"yhyy yhyy, miksei jengi ymmärrä mun bisnes"ideaa"? "

Aina saa yhtä hyvät naurut.

Vierailija
1577/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottahan toki jokainen kasiluokan käynyt ja ravintolan perustanut uuno on oikea mies kommentoimaan näihin asioihin. :D

Älä nyt, Onni on pakannut oikein yhden asiakastilauksen päivän aikana ja huutanut iskää.

On Onni juonut energiajuomaa

Vierailija
1578/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt, Onni on pakannut oikein yhden asiakastilauksen päivän aikana ja huutanut iskää.

On Onni juonut energiajuomaa

Isi voi ostaa bemariin lisävarusteita, kun Onni oikein angstaa.

Onni on sellainen isin pieni mussukka.

Vierailija
1579/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pieni palkka.

... kun kotona lorvimalla saa saman vaivautumatta tekemään mitään. Tuet pois ja pienipalkkaiseenkin työhön.

Vierailija
1580/2046 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa äiti sanoo muille, että se meidän Onni mussukka, se tekee nyt töitä isin firmassa.