Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa ihmetellään tänään miksi avoimiin työpaikkoihin ei löydy työntekijöitä vaikka satoja tuhansia työttömiä lorvailee samaan aikaan tuilla

Vierailija
04.07.2022 |

Ohjelmassa kuullaan yrittäjiä jotka eivät löydä yrityksiinsä työntekijöitä.

Kommentit (2046)

Vierailija
721/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kauaa kun Porissa joku koijarifirma maksoi ulkomaalaisille hitsareille vähänpäälle 4e tuntipalkkaa. Käräjillehän siinä päädyttiin.

Vierailija
722/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verote kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläminen on niin kallista, ettei kannata millään kympin tuntipalkalla mennä tekemään työmatkoineen yli 10 tuntista päivää.

Suomen ongelma on se, ettei tueta niitä pienituloisia jotka yrittävät hankkia elantonsa. Tuetaan vaan niitä, ketkä heittävät homman täysin läskiksi ja ovat tekemättä mitään.

Harva työnantajakaan haluaa töihin ihmistä, joka ennemmin veltostelee kuin tekee.

Miksiköhän eläminen on niin kallista? Johtuisikohan veroista?

Miksi verot ovat niin korkeat? ESittäkää oikeita kysymyksiä.

Suomen budjetti menee suureksi osaksi eläkeläisiin.

Luin juttua, että eläkeläisille joudutaan palkkaamaan 200 000 hoitajaa lisää, mutta silti apua ja hoitoa ei riitä ja viranomaiset luottavat siihen, että myös ne joilla on pikkulapsia hoitavat työnsä ohessa omat eläkkeellä olevat vanhempansa. Muuten nuo eläkeläiset ovat ilman hoitoa.

OK. Mitäpä ehdotat, että mitä tälle "ongelmalle" tehdään? Viedäänkö kaikki eläkeläiset ja muut tuottamattomat k edkitysleireille ja kaasukammionn?

En ehdota mitään. Minulla on vanhempi kuollut joten ei ole minun ongelma.

Meinaan tehdä käsitöitä ja katsoa telkkaria. Omat lapset jo aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysten johtajien ja yrittäjien tehtävä on miettiä se kuinka heillä on varaa maksaa parempaa palkkaa työntekijöille. Tuskin kukaan tervejärkinen ihminen lähtee myymään itseään firman palvelukseen palkalla millä ei elä kunnolla.

Niin tänäänhän oli Hesarissa juttua tutkimuksesta, jonka mukaan firmassa rupeaa palkat pienenemään kun johtoon saapuu kauppatieteilijä. Firman tulos ei silti parane.

Olisiko se niin, että työntekijä ei sittenkään ole pelkka kustannuserä, vaan myös tuotannontekijä, johon kannattaa investoida, jonka hyvinvoinnista kannattaa huolehtia ja jonka ajatuksia kannattaa kuunnella?

Vierailija
724/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

No, OK, ei siis uuniin. Mitä muuta ideanpoikasta sinulla on tarjota?

Tee mitä lystäät..? En koskaan ota kantaa toisten asioihin.

Minua kiinnostaa vain miten valtio käyttää minun rahoja, ei mikään muu.

No minäpä lystään sitten elää tukien varassa loppuikäni.

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Otan kantaa vain omiin rahoihini. Nimitä vaikka Bidenilaiseksi.

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Onpa ympäripyöreää turinaa. Sinun kirkkojuttusi ja lastenkasvatuksesi eivät kuulu tähän millään tavalla.

Kerro nyt suuressa viisaudessasi, mitä tekee ihminen, joka ei pääse töihin eikä pysty ryhtymään yrittäjäksi.

Meillä se tehdään niin, että työkyvytön tekee sen mitä pystyy ja työtätekevä elättää häntä. Ainut ero on se, että sponssaaminen on vapaaehtoista ja sponssaajan ehdoilla.

Ei vinguta itsekkäästi jossain omassa asunnossa toisen kustannuksella, että ei huvita, vaan muutetaan tasan siihen mihin työssäkäyvä määrää ja ollaan kiitollisia siitä, että joku toinen rakastaa niin paljon, että näkee vaivaa sinun eteen. Kyllä se on läpi historian ja aina vaan ihan winwin-tilanne.

Mitä siis ehdotat yksineläjälle, joka ei pääse töihin eikä pysty enää yrittäjäksi? Saako elää tuilla vai eikö saa? Ja jos ei saa, millä sitten pitää elää?

Minä poistaisin kaikki tuet. En halunnut ottaa kantaa enkä otakaan ns. vanhoihin sopimuksiin, koska se voisi olla väärinkin, mutta minä poistaisin joka tapauksessa jatkossa kaikki tulonsiirrot. Sekä leikkaisin julkisia palveluja paljon.

Laittaisin enemmän vastuuta ihmiselle itselleen (itsestään ja perheestään) ja ihmisten muodostamille vapaaehtoisille yhteisöille.

Ehdottamassasi tilanteessa ihmisten muodostama vapaaehtoinen yhteisö = rikollisjärjestö, mafia tms.

Eli yhteiskunnan laeista piittaamatta jäsenilleen elantoa hommaata porukka.

Käy katsomassa heikon sosiaaliturvan maista, miten siellä hommat hoituu!

Vastuu itsestä ja perheestä tarkoittaa usein käytännössä sitä, että lapsilla on täysin epätasaiset mahdollisuudet esim. päästä opintielle. Jos nyt Suomessa koulut huolestuttavasti ovat alkaneet eriytyä. Koko kansantalouden kannalta kehitys johtaa lahjakkuuksien haaskaamiseen. 

Vapaaehtoinen yhteisö-> kaikki kolmas sektori-> järjestöt, seurakunnat tms

Vapaaehtoinen yhteisö->kyläyhteisö, kaupunginosayhteisö, sukuyhteisö

USA on hoitanut asian hyvin. Lahjakkuuksia ei ole haaskattu. Mahdollisuudet on kaikille.

Suomessa on haaskattu ihan poskettomasti rahaa ja ihmisiä kortistoon kouluttamisessa.

Vierailija
725/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 000 eläkeläistä saa asumistukea

Asumistukea saavista opiskelijoiden osuus on 40%. Työttömien osuus on 36% asumistukea saavista. Nämä siis Kelan omista tilastoista.

Meillä puoliso tienaa 1600 netto ja 2 lasta, ei saada vuokra-asuntoon asumistukea eikä toimeentulotukea ja auto on puolison työn vuoksi. Työmarkkinatuki on 680.

Terveisiä paljon nyt irtisanotuille ja tuleville sellaisille.

Ja taas tulet tätä satua kertomaan. Mikäli noilla tuloilla ei saa asumistukea niin silloin täytyy olla liikaa omaisuutta, liian suuri asunto tarpeeseen nähden tai sitten liian halpa vuokra.

Ei noilla tuloilla saa muita tukia ja asuntovelkaisilla vielä pienempi mahdollisuus saada tukia irtisanomistilanteessa.

Vierailija
726/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan hae, jos on raskasta ja likaista työtä eikä pysty maksamaan isoa palkkaa.

Esim. Metallialasta on ihmisillä mielikuva raskaasta ja likaisesta työstä ja ihmiset ei sinne edes kouluttaudu vaikka työllustäisi hyvin . Sama monessa muussa suorittamassa ammatissa

Metallialasta on kuva että 90-luvun hommia. Osaavalle on töitä, mutta jos meinaat että puskista kouluttaudut nelikymppisenä työttömänä merkonomina hitsaajaksi ja et ole eläessäsi tehnyt metallitöitä kuin ehkä joskus 80-luvulla peruskoulussa, niin voipi olla hankalaa. 

Ehkä työttömän merkonomin kannattaa opiskella ennemminkin n koneistajaksi. Ei tarvitse juurikaan käd,en ja silmän yhteistyön harjoittelua, ihan riittää että osaa iskeä osat koneeseen ja naputella tietokonetta.

Vierailija
727/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen on työttömänä huomannut, että työtä riittää mutta maksajia puuttuu. Olen itse tehnyt ilmaistyötä vuosikausia ja kouluttanut itseäni pysyäkseni ns. ajantasalla. Silti en kelpaa töihin yli 50v. naisena, joten mulle on turha "yrittäjien" tulla itkemään työhaluttomuudesta. Maksakaa kunnon palkka ilman niitä miljoonien yritystukia!

No mihin työhön sinulla on pätevyys ja osaaminen?

Alunperin yo-merkonomi, sitten markkinointiviestinnän tutkinto. Monenlaista kurssia, että pysyisi graafisen alan ohjelmistojen osaaminen ajantasalla. Kielitaito ruotsi ja englanti, asuin ja työskentelin Ruotsissa monta vuotta. Toiminut vapaaehtoistyötä englannin kielen tulkkina. Tällä hetkellä kelpaan enää työkokeiluun, työharjoitteluun ja kuntouttavaan työtoimintaan ilmaiseksi työhön tai sillä 9€/pv kulukorvauksella. Olisi mahtavaa päästä ihan oikeaan palkkatyöhön!

Eli kokemuksen syvällä rintaäänellä: töitä riittää, mutta maksajia ei. Minua ei kukaan voi syyttää laiskuudesta, joten sen takia ärsyttää suunnattomasti nämä kultalusikka suussaan öyhöttävät kokkarit, joiden mielestä kaikki työttömät ovat työhaluttomia! Se on ihan täyttä valhetta.

Minä en kelpaa edes noihin. Minut on irtisanottu alata, jossa valtava työvoimapula. En voi tehdä ns fyysistä työtä, mutta ko alalla vähän paikkoja joissa ei olisi tuota. Minulla koulutus ja osaaminen tehdä asiantuntijatöitä/ edumiestöitä, ja voisin tehdä noita ns tukitöitä, mutta kun työtä ei ole, en pääse edes haastatteluihin.

Luuletteko te että tämä työttömänä oleminen on kivaa ja hauskaa ja toiveiden huipentuma? Työttömänä et voi edes opiskella, vaikka työnsaannista ei ole edes toiveita. Lisäksi olet arvoton ja saasta, kuten täältä huomaa.

Vierailija
728/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät on pistettävä kuriin.

Tällä systeemillä moni nuori päätyy väliinputoajaksi yhteiskunnan toimien takia.

Ei tukia ellei ota töitä.

Tai opiskele.

Vierailija
729/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan hae, jos on raskasta ja likaista työtä eikä pysty maksamaan isoa palkkaa.

Esim. Metallialasta on ihmisillä mielikuva raskaasta ja likaisesta työstä ja ihmiset ei sinne edes kouluttaudu vaikka työllustäisi hyvin . Sama monessa muussa suorittamassa ammatissa

Metallialasta on kuva että 90-luvun hommia. Osaavalle on töitä, mutta jos meinaat että puskista kouluttaudut nelikymppisenä työttömänä merkonomina hitsaajaksi ja et ole eläessäsi tehnyt metallitöitä kuin ehkä joskus 80-luvulla peruskoulussa, niin voipi olla hankalaa. 

Metallialan palkat on poljettu alas. Koneistajat tienaa keskimäärin 2600e/kk ja hitsarit aikalailla saman.

Metallialan palkkoja pitäisi nostaa reilusti että ala olisi jälleen vetovoimainen.

Vaihdoin itse alaa juuri siksi kun palkat olivat huonot sillä alalla.

T: ex metallityöläinen

Vierailija
730/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama vika muillakin aloilla. Pitäisi olla valmista osaajaa, eikä voida ottaa vasta koulun penkiltä tullutta oppimaan töihin niitä hommia oikeasti.

No, mistäs niitä kokeneita osaajia sikiäisi itsestään, jos minnekään ei pääse työuraansa edes aloittamaan?

Niistä harvoista osaajista firmat sitten tappelevat verissä päin, mikä hilaa heidän palkkatasoaan pilviin.

Vierailija
731/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeita työttömiä.

Mutta liian paljon on vain laiskoja.

Vierailija
732/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Parin metallialalla työskentelevän sukulaisen mukaan ala on juuri likaista ja raskasta. Lisäisin myös joukkoon kuluttavan. Moni jää eläkkeelle ennenaikojaan. Se on vähän eri asia ryömiä metalliputken sisällä hitsauskaasujen kanssa kuin rapistella papereita arkkitehtitoimistossa tai laatia ekseleitä talousjohdon kokoukseen.

Metalli oli aikoinaan hyväpalkkaisen alan maineessa, mutta on sittemmin käynyt saman kehityskaaren läpi, kuten majoitus-, ravintola-, rakennus- ja siivousalat. Liekö Suomessa pian enää yhtäkään duunariammattia, joka ei olisi globaalin palkkadumbbauksen kohteena?

Vierailija
733/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea saavista opiskelijoiden osuus on 40%. Työttömien osuus on 36% asumistukea saavista. Nämä siis Kelan omista tilastoista.

Meillä puoliso tienaa 1600 netto ja 2 lasta, ei saada vuokra-asuntoon asumistukea eikä toimeentulotukea ja auto on puolison työn vuoksi. Työmarkkinatuki on 680.

Ja taas tulet tätä satua kertomaan. Mikäli noilla tuloilla ei saa asumistukea niin silloin täytyy olla liikaa omaisuutta, liian suuri asunto tarpeeseen nähden tai sitten liian halpa vuokra.

Ei noilla tuloilla saa muita tukia ja asuntovelkaisilla vielä pienempi mahdollisuus saada tukia irtisanomistilanteessa.

Ihan voi mennä Kelan laskuriin nuo tiedot laittamaan niin näkee että asumistuki tulee kuin manulle illallinen. Näissä tapauksissa aina jätetään se olennaisin syy tukikelvottomuuteen kertomatta

Vierailija
734/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä systeemillä moni nuori päätyy väliinputoajaksi yhteiskunnan toimien takia.

Tai opiskele.

Entäs kun ei vain pääse töihin!

Ei niitä koulutuksiakaan määräänsä enempää yhdelle ihmiselle makseta.

Vierailija
735/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai opiskele.

Ei kaikki saa opiskelupaikkaa, hakijoita niin paljon. Paljon viime kevään ylioppilaita menee työkkärin listoille nyt syksyllä.

Osalla työttömistä on opintotuet käytetty eikä työttömyyskorvauksella saa opiskella kuin 2 vuotta ja se edellyttää lupaa työkkäriltä. Ei 2 vuotta riitä esim. AMK tutkintoihin.

Vierailija
736/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjiksi vaan, niin loppuu valitus. Jokaiselle velvollisuus itse itsensä elättää, sillä se hoituu.

Minä olin 20 vuotta palkkatöissä ja 10 vuotta yrittäjänä. Vuosia meni ihan kivasti ammatinharjoittajana, mutta sitten työt valuivat jättiyrityksille. Tein vääriä valintoja, kun yritin välttää työttömäksi joutumista viimeiseen asti. Nyt ei iän ja menetetyn maineen vuoksi ole mitään muuta mahdollisuutta säilyä hengissä kuin tuilla eläminen.

Mitä ehdotat? Uuniin?

Mikähän oikeuttaa sut mielestäsi puhumaan minusta kuin jostain murhaajasta? Olenko minä jotenkin paha ihminen, kun elätän itseni ja perheeni ja kunnioitan ihmisiä, odotan heiltä siis myös jotain? Ei minun lähimmäisillä ole mitään hätää, joten miten minä olen syyllinen kaikkien muiden ongelmiin?

No, OK, ei siis uuniin. Mitä muuta ideanpoikasta sinulla on tarjota?

Tee mitä lystäät..? En koskaan ota kantaa toisten asioihin.

Minua kiinnostaa vain miten valtio käyttää minun rahoja, ei mikään muu.

No minäpä lystään sitten elää tukien varassa loppuikäni.

Sinulla muuten on aika ailahtelevainen luonne: ihmiseksi, joka ei koskaan ota kantaa toisten asioihin, olet kovin kärkkäästi puuttumassa toisten mahdollisuuksiin pysyä hengissä.

Nyt pitää ihan toivoa, että sinun lähimmäisilläsi, joita siis sinä elätät ja joilla ei ole hätää, pääsevät kokemaan hätää. Sinäkin opit sitten pitämään valtavaa suutasi soukemmalla. :)

Otan kantaa vain omiin rahoihini. Nimitä vaikka Bidenilaiseksi.

Ymmärrät varmaan tahallaan väärin, en voi estää meteoriittia putoamasta äitini päähän, mutta voin vakuuttaa, etteivät lähimmäiseni seiso leipäjonoissa, sillä minä eivätkä toki hekään kuvittele, että valtio on heidän lähiomaisensa. Meillä opetetaan myös lapsia ottamaan vastuu omasta elämästään ja lähimmäisistään. Samaa suosittelen niille, joilla on krooninen hätätilanne päällä.

Arvostan myös kolmatta sektoria kuten vaikka kirkkoa. Itse en tosin ole jäsen. Mutta kyllä sen pitäisi olla normaalia, että ihmistä autetaan. Jos ihminen ei ihmisten keskellä pysy hengissä, kuten dramaattisesti kirjoitit, ilman jotain valtion väkivaltaista verotuskoneistoa pitäisi varmaan miettiä missä vika.

Onpa ympäripyöreää turinaa. Sinun kirkkojuttusi ja lastenkasvatuksesi eivät kuulu tähän millään tavalla.

Kerro nyt suuressa viisaudessasi, mitä tekee ihminen, joka ei pääse töihin eikä pysty ryhtymään yrittäjäksi.

Meillä se tehdään niin, että työkyvytön tekee sen mitä pystyy ja työtätekevä elättää häntä. Ainut ero on se, että sponssaaminen on vapaaehtoista ja sponssaajan ehdoilla.

Ei vinguta itsekkäästi jossain omassa asunnossa toisen kustannuksella, että ei huvita, vaan muutetaan tasan siihen mihin työssäkäyvä määrää ja ollaan kiitollisia siitä, että joku toinen rakastaa niin paljon, että näkee vaivaa sinun eteen. Kyllä se on läpi historian ja aina vaan ihan winwin-tilanne.

Mitä siis ehdotat yksineläjälle, joka ei pääse töihin eikä pysty enää yrittäjäksi? Saako elää tuilla vai eikö saa? Ja jos ei saa, millä sitten pitää elää?

Minä poistaisin kaikki tuet. En halunnut ottaa kantaa enkä otakaan ns. vanhoihin sopimuksiin, koska se voisi olla väärinkin, mutta minä poistaisin joka tapauksessa jatkossa kaikki tulonsiirrot. Sekä leikkaisin julkisia palveluja paljon.

Laittaisin enemmän vastuuta ihmiselle itselleen (itsestään ja perheestään) ja ihmisten muodostamille vapaaehtoisille yhteisöille.

OK, minä siis saan elää tuilla, kun olen ns. vanhojen sopimusten piirissä.

Tarkoitatko "ihmisten muodostamalla vapaaehtoisella yhteisöllä" siis esimerkiksi Suomen tasavaltaa? :)

En tietenkään. Millä tavalla se on vapaaehtoista?

Vierailija
737/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan voi mennä Kelan laskuriin nuo tiedot laittamaan niin näkee että asumistuki tulee kuin manulle illallinen. Näissä tapauksissa aina jätetään se olennaisin syy tukikelvottomuuteen kertomatta

Laskureihin ei voi luottaa, sen mukaan oltaisiin saatu tukia, mutta kelalta kieltävä vastaus.

Vierailija
738/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että miten mmuuttajat tulevat toimeen esim siivoustöillä ja wolt-kuskin hommilla, mutta kantikset eivät.

Vierailija
739/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeita työttömiä.

Mutta liian paljon on vain laiskoja.

Toimeentulotuella elävien kotitalouksien tutkittu keskimääräinen kk-tulo on jotain kymppejä yli tuhat euroa ja siitä menee asumiskustannuksiin iso osa. Jäljelle jää elämiseen muutamia satasia. Niin ruhtinaallisia ovat nämä suuret tuet. Voi miettiä onko se mikään suuri motivaattori siihen ettei halua töihin.

Vierailija
740/2046 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä työttömän merkonomin kannattaa opiskella ennemminkin n koneistajaksi. Ei tarvitse juurikaan käd,en ja silmän yhteistyön harjoittelua, ihan riittää että osaa iskeä osat koneeseen ja naputella tietokonetta.

Ehkä, mutta en varsinaisesti viitannut kädentaitoon, vaan työllistymismahdollisuuksiin. Voihan sitä löytää itsestään vaikka taikurisepän joka takoo hienoja sapeleita autotallissa, mutta kun työnantaja pitäisi saada vakuuttuneeksi palkkaamaan jo vanhentuva työntekijä vailla aitoa työkokemusta.